Te koud om de hele dag buiten te lopen??

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Mika

Berichten: 1233
Geregistreerd: 03-07-01
Woonplaats: Drenthe

Te koud om de hele dag buiten te lopen??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-12-01 23:31

Zoals jullie waarschijnlijk ondertussen wel weten is Mika geschoren...
Maar ze loopt wel de hele dag buiten en staat in een buitenbox met alleen de onderdeur ervoor.....
Is het nu te koud voor haar? Ik merk eerlijk gezegd helemaal niks aan 'r hoor, ze loopt ook gewoon lekker buiten te sjouwen en vermaakt zich goed volgens mij.
Momenteel heeft ze een wollen deken op (dikke kwaliteit zweet deken zeg maar die ik nu als onderdeken gebruik) met daaroverheen een staldeken ±150 gr.
Ben ik nu onverantwoord bezig of kan dit?? Nogmaals, voor zover ik kan zien heeft ze nergens last van....

carola

Berichten: 8687
Geregistreerd: 18-04-01
Woonplaats: Putten

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-01 23:44

Ik denk wel dat het kan hoor, zolang het tenminste niet regent en echt heel guur weer is.

Yentl

Berichten: 12478
Geregistreerd: 14-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-01 23:56

het kan wel hoor, met een buitenbox nog wel
paarden zijn en blijven buitendierne Haha!

ikke

Berichten: 37543
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-01 20:14

Zal wel loslopen denk ik. Punten waar je op zou kunnen letten zijn: niet meer actief doen, trillen van schouders en heupen, opgetrokken buik. Dit zijn de eerste kenmerken, meestal, dat een paard het koud heeft. Maar zo te lezen zou ik me nog geen zorgen maken. Let er wel op dat ze uit de tocht kan staan en dat de deken waterdicht is als ze in de regen staat.

Bettine

Berichten: 8557
Geregistreerd: 10-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-01 20:28

Je kan ook zo'n onderdeken (van Harry's Horse ofzo) kopen. die zijn lekker warm!
En verder altijd als je hem uit de wei haalt even voelen of 'ie het niet koud heeft!

Mika

Berichten: 1233
Geregistreerd: 03-07-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-12-01 21:06

Volgens mij heeft ze als ik de tips van Gery zo lees helemaal nergens last van...Ze is lekker actief, loopt gewoon lekker buiten rond te sjouwen, speelt met de paarden van de buren, staat lekker hooi te eten, dus weinig aan de hand denk ik...
Als het er 'smorgens grijs en donker uitziet doe ik altijd al voor de zekerheid een regendeken erbij overheen, zodat ze niet zeiknat regent als het losbarst, maar zelfs in de regen blijft ze uit zichzelf de hele dag buiten lopen terwijl ze ook gewoon naar binnen kan gaan... Verward

En als ik met mn hand onder de dekens voel ik het altijd net een kacheltje, alleen heeft ze nu wel kouwe pootjes....Maar het lijkt me dat ze daar geen last van heeft....

Imker

Berichten: 17539
Geregistreerd: 30-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-01 23:13

Haha, een kacheltje Party!! Maar het is wel zo!! Mijn paard is ook geschoren en loopt de hele dag buiten. Ik zet hem alleen niet buiten (maar onder zijn afdakje) als het echt pijpestelen regent, want zonder zijn haar wordt zijn huid zo snel nat en dan loop je al snel het risico dat hij verkouden wordt. Verder gewoon 2 dekens op en lekker buiten laten lopen.

Buitenzorg

Berichten: 10818
Geregistreerd: 02-10-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-01 00:48

Mijn ponytje was vorig jaar geschoren en heeft toen gewoon buiten gestaan (met een dikke deken). En idd oppassen met regen...
Maar verder kan het m.i. geen kwaad hoor!
Hoe voorzichtiger je een paard behandeld hoe groter de kans dat ie ziek wordt! Daarmee impliceer ik natuurlijk NIET dat je onvoorzichtig moet handelen.......

vb Het paard van mijn vriendin heeft nog helemaal nooit een dek op gehad en is ook nooit ziek, terwijl de andere pensionpaarden (sommige met wel 3 of 4 dekens) regelmatig ziek, zwak en misselijk zijn.......