eerste foto's met nieuwe zadel :D

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 

marina

Berichten: 5151
Geregistreerd: 20-05-03

eerste foto's met nieuwe zadel :D

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 25-03-04 23:16

Het oude zadel lag niet lekker meer, dus er moest een nieuwe komen.
Mijn oog viel op dit prachtige stock zadel. Dindsdag gepast, en hij paste.
Vandaag was de 2e keer dat ik erop zat, en het viel niet mee zeg. Totaal iets ander als dat ik gewend was, dus ik ben de hele tijd bezig geweest om mijn zitje te vinden. Is ook wel te zien op de foto's Haha!
Smurf liep voor geen meter (ook dat is wel te zien).
Ik ben nu een klein beetje gewend. Zaterdag een buitenrit maken, eens kijken hoe het zadel dan bevalt!


Afbeelding

Afbeelding

Vast met iemand aan het kleppen Lachen
Afbeelding

Afbeelding

Ik zit wel heel schandalig ver naar voren Bloos
Afbeelding

Afbeelding

Overgangetje van galop naar halthouden
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

En [***] even aan het uitstappen
Afbeelding

Sabrien heel erg bedankt voor het maken van de foto's OK dan!

Commentaar mag, graag zelfs. Maar vergeet niet dat het de 2e keer was dat ik op dit zadel reed Schijnheilig


Jurga

Berichten: 18554
Geregistreerd: 06-05-01
Woonplaats: Ede/Lunteren

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-04 23:19

Geen commentaar, maar gewoon erg benieuwd....

Wat is de toegevoegde waarde van het rijden met een halstertje? Ik neem aan dat je altijd zo rijd...? *Ik voel me nu echt een dressuurmuts die een paard graag nageeflijk aan een teugel ziet*

So tell me where you are / Tell me how you feel / Tell me what you need / Just tell me how you feel / And let it all just rain on me. ~ Kane

marina

Berichten: 5151
Geregistreerd: 20-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 25-03-04 23:22

Kan hem ook nageefelijk op een halstertje rijden hoor Haha!
Ja ik rijd hem altijd zo. Hij gaf duidelijk aan dat hij het gehad had met dat gedressuur, hij begon heftig te protesteren op het bit. Ik ben hier op uitgekomen, en het bevalt ons beide prima.
(diep in mijn hard ben ik ook een dressuurmuts hoor, maarja het paard moet ook willen Haha!) Hij heeft er weer superveel lol in en daarom ik ook!

memory

Berichten: 535
Geregistreerd: 22-02-02
Woonplaats: Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-04 00:23

Het lijkt lasof het zadel erg ver naar voren ligt... Of misschin komt dat door de dikke buik Knipoog.

Gebruikte je bij de overgang van galop naar stap de 9-steps back up? Het lijkt daar namelijk op die foto alsof je je benen naar voren steekt maar je rug gewoon naar achteren laat hangen. Probeer recht op te blijven zitten of je rug een beetje bol te maken (ow en je handen rechtop natuurlijk Knipoog)

Verder ziet het er leuk uit hoor! Pittig kleur halstertje Haha!

Natural Horsemanshipdag Arnhem 8 en 9 September 2007!!
http://www.nharnhem.nl

memory

Berichten: 535
Geregistreerd: 22-02-02
Woonplaats: Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-04 00:25

ow en focus he... en dan bedoel ik niet naar de grond/schouder van paard Knipoog Haha!

Natural Horsemanshipdag Arnhem 8 en 9 September 2007!!
http://www.nharnhem.nl

GillyZidane

Berichten: 4409
Geregistreerd: 03-03-03
Woonplaats: Putten

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-04 07:33

vind jullie een mooie combi zo.
erg mooi zadel lijkt me fijn zitten!
gave fotos

Ill try to remember every step you walked with me, every moment you make me smile, every moment I cherish.

marina

Berichten: 5151
Geregistreerd: 20-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-03-04 08:57

Mooi kleur halaster he, helemaal zelf gemaakt. Ik dacht ach voor de foto, laat ik eens gek doen Knipoog
Kan je mij de 9-steps back up uitleggen misschien, ik doe idd mijn benen iets naar voren
En ik weet dat ik een beetje naar beneden kijk, normaal lang niet zo erg, maar ik moest zo aan het zadel wennen Bloos
Gillyzidane: dank je. Zadel zit ook heerlijk *LOL*

marel

Berichten: 681
Geregistreerd: 03-12-02
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-04 09:08

Zit dat nou lekker zo'n zadel? Mijn oog is er wel eens op gevallen en het lijkt me alsof je er enorm stabiel in zit!

Leuk om te zien hoeveel plezier jullie hebben, dat staat toch voorop bij de paardenhobby! Denk dat er heel wat paarden van jouw paard zouden kunnen leren, die van mij laat zich niet rondsturen aan een halster zonder zich te verheerlijken aan een stuk gras Tong uitsteken
Leuk dier hoor met een guitig koppie en een grasbuik Haha! (ken het euvel dus no offence *LOL* )

Het kan misschien dienen als troost dat, in al onze rampspoed en onheil, hij die iets verliest en er wijsheid uit put, een winnaar is.

marina

Berichten: 5151
Geregistreerd: 20-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-03-04 09:16

Ja zo'n zadel zit erg lekker. Je zit echt vast. Je moet alleen wel echt even e zitje vinden. Gister wel 3 keer de beugels versteld, en dat gaat niet zo makkelijk Knipoog. Ik ben heel benieuwd hoe het zaterdag op buitenrit te gaan, dar is het zadel toch voor bedoeld, in de bak rijd ik bijna altijd zonder zadel nl.
Hij is te dik, I know, is hij zijn hele leven al geloof ik, zit wel lekker *LOL*

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-04 10:41

Ik moet echt zeggen, dat dit zadel echt heerlijk zit! In draf was het wel even wennen (maar ja wat wil je gelijk een nieuwe zadel en dan al erop zonder beugels Schijnheilig Haha!) Zijn leuke foto's geworden marien! Vooral de 5e foto van beneden heeft wel wat! Sab je haar danst Blond En als je er wat meer aan gewend bent geraakt, dan kunnen we ook mooie plaatjes schieten Tong uitsteken

DEESenJAMBO
Berichten: 1260
Geregistreerd: 29-07-03
Woonplaats: Almere

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-04 10:49

Ik vind t wel gaaf dat je zo met halster rijd Haha! Ik blijf die zadels alleen altijd erg lelijk vinden, ookal denk ik dat ze wel erg confortabel zitten. Veel plzr nog met je zadel!

peeky

Berichten: 3752
Geregistreerd: 29-12-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-04 11:46

Ik heb ook een stockzadel naast mijn 'gewone zadel' en ben er erg blij mee. Ik hoop dat je er even veel plezier mee zult hebben als dat ik met mijn zadel heb Het paardje is wel een beetje dik hoor trouwens Bloos!

Morrie

Berichten: 22299
Geregistreerd: 08-07-03
Woonplaats: 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-04 12:34

ik heb precies hetzelfde zadel, alleen met knop
van de week heb ik het, na een half jaar op een Barefootzadel te hebben gereden, weer eens op mijn paard gelegd en..... het past niet meer, helaas....

je zit enorm stevig in een stockzadel, knapperd die daar af kan vallen!

Veel plezier ermee!

marina

Berichten: 5151
Geregistreerd: 20-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-03-04 12:57

Dank jullie wel voor de aardige reacties.
Ja ik weet dat hij te dik is, maar een paard van 18 dat zijn hele leven al dik is geweest laat je niet zomakkelijk meer afvallen. Daarnaast krijgt hij echt niet veel te eten!
Smurf, jammer dat jouw zadel niet meer lekker ligt, is een barefoot niet nog fijner?

Bayan
Berichten: 1598
Geregistreerd: 18-12-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-04 13:35

ik lijkt me echt wel leuk zo zonder zadel
zou het zelf niet kunnen
mooi paard vind ik alleen een beetje overconditie:D

Morrie

Berichten: 22299
Geregistreerd: 08-07-03
Woonplaats: 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-04 13:48

een Barefoot zit stukken comfortabeler dan een stockzadel, dat staat vast! Maar mijn paard is nogal schrikkerig en vluchterig momenteel en het leek me fijn om weer een smet het stockzadel te rijden, maar helaas, het past niet meer

Siets

Berichten: 8417
Geregistreerd: 22-11-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-04 15:02

Ik moet zeggen dat ik toch wel bewondering heb voor deze manier van rijden. Jullie beleven er bijde plezier aan, en dat straalt van jullie af! Waarom is dressuurrijden pas goed als je paard perfect nageeflijk loopt en zijn achterhand er mooi onderhoudt? Je ziet dus wel dat het zo ook kan. Ik vind het echt heel leuk!

Ik mis je zo... ;(

Dag lief vriendinnetje, dag grote zus, dag engel!

Zwanger! Wat een prachtig lichtpuntje, ik zie het graag als een lijntje met boven :). Het moest zo zijn!

marina

Berichten: 5151
Geregistreerd: 20-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-03-04 16:00

siets schreef:
Ik moet zeggen dat ik toch wel bewondering heb voor deze manier van rijden. Jullie beleven er bijde plezier aan, en dat straalt van jullie af! Waarom is dressuurrijden pas goed als je paard perfect nageeflijk loopt en zijn achterhand er mooi onderhoudt? Je ziet dus wel dat het zo ook kan. Ik vind het echt heel leuk!

Dank je wel!
Over het algemeen loopt hij veel meer met zijn achterhand eronder, en lager met zijn hoofd. Hij kan het wel hoor *LOL*
Maar idd voor mij is het belangrijkst dat we beide lol beleven aan het werk. Als hij mij met zijn halster bij de deur van zijn stal ziet staan, komt hij meteen vanuit zijn paddock naar binnen gelopen. Helemaal geweldig is dat Lovers

joortje

Berichten: 10504
Geregistreerd: 06-05-03
Woonplaats: Stadskanaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-04 19:56

leuke fotos
mooi zadel hur

<3

Annetje

Berichten: 25481
Geregistreerd: 25-07-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-04 20:16

Ik vind het echt leuk eruit zien zo met halster! Lijkt me echt zo geweldig om te doen, veel vrijer en fijner voor het paard lijkt me. Ik zie dit om eerlijk te zijn ook veel liever dan een paard wat met hoofdstel loopt en nagevelijk. Ik weet niet echt waarom, ongedwongen zo zonder hoofdstel denk ik.
Het zadel vind ik trouwens niet mooi staan op je paard lijkt me wel écht lekker zitten! Maar zonder zadel lijkt me fijner, dat zit echt lekker op zo'n rond ding denk ik.
Mijn complimenten over de rijdstijl en over de manier van omgaan met het paard (dat je wilt dat jullie beide lol hebben) OK dan! Ga zo door!

beautyfull_mickey

Berichten: 5718
Geregistreerd: 04-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-04 20:59

is dit paardje soms drachtig?

ik vind het wel een gaaf zadel Lachen
ziet er leuk uit.

Je kunt gedachtens niet controleren,Je kunt alleen leren stoppen ze te geloven....

Hobbelende Vosjes Pester #44 *LOL*

Bashuk

Berichten: 771
Geregistreerd: 13-03-04
Woonplaats: omg.breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-04 21:14

gaaf zadel, is toch zo'n Australian Stock Saddel??

gr.
Naomi

Mensen met Arabische paarden hebben hemel op aarde.. meer weten? klik HIERof HIER
SGW, meest veelzijdige tak van de sport voor ruiter en paard, &nd I love It ! meer weten? klik HIER

dola

Berichten: 1169
Geregistreerd: 23-04-03
Woonplaats: arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-04 21:26

Wauw mooi zadelte hoor!

Leuk dat je met halster rijdt Haha!
Dat is echt een lekker gevoel he, geen bit in lekker relaxen..

How does the bit taste like? Than the horse wispher: Like pain...

marina

Berichten: 5151
Geregistreerd: 20-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-03-04 23:11

Annetje hoezo vind je hem niet mooi staan? Scheve mond Tnx voor het compliment trouwens Bloos Zal binnenkort eens echt mooie rijfoto's maken
Basbuk: ja het is een australia stock zadel
En nee hij is niet drachtig aangezien ruinen dat niet kunnen zijn Haha!

denz

Berichten: 3103
Geregistreerd: 29-05-02
Woonplaats: brielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-04 10:54

Ik moet eerlijk zijn, heb deze zadels nooit mooi gevonden, ik vind ze zo kolossaal, zo groot, maar wat ik me nou af vraag, zitten die dingen aan de voorkant bij je dijen niet heel erg in de weg met lichtrijden? Lijkt mij nl dat je er dan de hele tijd tegenaan stoot met je dijen..
Veel plezier ermee verder! Lachen


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 24 bezoekers