Grijs jasje in de dressuur mag dus wél

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 

biepp

Berichten: 1510
Geregistreerd: 17-03-03
Woonplaats: Amsterdam

Grijs jasje in de dressuur mag dus wél

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 25-03-04 23:28

ik heb het even helemaal uitgeplozen vandaag op Indoor Brabant.
Er hingen nl verschrikkelijk mooie antraciet kleurige jasjes die precies matchten met mijn antraciet GPA, dus ik begon alweer helemaal te kwijlen Tong uitsteken

Even verderop was de KNHS stand, dus ik ben daar heen gegaan om te vragen hoe en wat, maar niemand daar wist het. (he dat klinkt bekend bij de KNHS Haha! )
Toevallig liepen Tineke en Imke Bartels daar ook en de KNHS-mevrouw sprak hun erop aan en vroeg aan hen of ze het wisten.
Imke had geen idee, maar volgens Tineke mocht het wel, en ze vond het nog super mooi ook., alleen 100% zeker wist ze het niet.

Toen kwam die KNHS-mevrouw met het idee "het opperhoofd" van de KNHS te bellen (De heer Naber) en hem die vraag voor te leggen, want als zelfs het opperhoofd het goed vind moet het natuurlijk kunnen.
Dit was zijn antwoord:

"Als je verenigings tenue (geldt vd paarden) niet persé blauw of zwart voorschrijft, mag je wél met een grijs rijjasje starten, ook in de dressuur!"


Ik heb daarna meteen mijn nieuwe antraciet (donkergrijze) rijjasje gekocht, en móchten ze dan toch onwijs gaan zeuren heb ik altijd nog mijn zwarte als reserve. Lachen


Lielle

Berichten: 66254
Geregistreerd: 12-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-04 23:32

dan zullen ze hun reglementen moeten aanpassen, want daar staat dit:

Citaat:
Tenzij het verenigingstenue wordt gedragen dienen deelnemers in de ring te verschijnen, gekleed in:
- een zwarte of donkerblauwe rij-jas,

dat lijkt me niet voor meerdere uitleg vatbaar!

biepp

Berichten: 1510
Geregistreerd: 17-03-03
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 25-03-04 23:35

Lielle schreef:
dan zullen ze hun reglementen moeten aanpassen, want daar staat dit:

Citaat:
Tenzij het verenigingstenue wordt gedragen dienen deelnemers in de ring te verschijnen, gekleed in:
- een zwarte of donkerblauwe rij-jas,

dat lijkt me niet voor meerdere uitleg vatbaar!


ja dat zei ik ook al, maar toen zeiden die mensen van de KNHS dat ik maar tegen de jury's moest zeggen dat meneer Naber het opperhoofd het goed vind Knipoog

Ik ga nog wel even vragen of ik dat zwart op wit kan krijgen, die mevrouw heeft mijn telefoon nummer en zou nog bellen.

Lielle

Berichten: 66254
Geregistreerd: 12-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-04 23:36

dat zou ik maar zeker zwart op wit laten zetten, persoonlijk zou ik daar als jury dus niet 'intrappen'.

biepp

Berichten: 1510
Geregistreerd: 17-03-03
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 25-03-04 23:40

Lielle schreef:
dat zou ik maar zeker zwart op wit laten zetten, persoonlijk zou ik daar als jury dus niet 'intrappen'.


ja dat snap ik, het is ook een springjasje dus ik ga er voornamelijk mee springen (als mijn paardje meewerkt).

Maar ik snap zoiezo het probleem niet echt, het verschil zie je (bij mijn jasje iig) amper (het is echt maar 1 tint, maar wel net die tint die mijn cap niet meer zo laat vloeken bij mn jasje). Het is eigenlijk een soort "verassen zwart" (misschien moet ik dat maar als excuus gebruiken, mocht de jury heel erg moeilijk dan "hij is gewoon verwassen Schijnheilig " )

groen of rood oid in de dressuur kan ik me wat bij voorstellen, maar donkergrijs Scheve mond

KarinvdM

Berichten: 16565
Geregistreerd: 12-05-03
Woonplaats: Holsloot

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-04 00:24

Tja, als jij uitsluiting wilt riskeren. Het reglement lijkt me duidelijk! Ik ga niet naar Gert Naber bellen als ik je in de ring krijg!

Kijk niet om naar wat is geweest,
leer te leven met vreugde, zorgen en pijn,
kijk naar morgen, een nieuwe dag waarin je gelukkig kan zijn

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-04 00:33

biepp schreef:
"Als je verenigings tenue (geldt vd paarden) niet persé blauw of zwart voorschrijft, mag je wél met een grijs rijjasje starten, ook in de dressuur!"


Dit is toch exact hetzelfde als wat er in het reglement staat, maar dan in een iets onduidelijker bewoording?? Ze hadden beter kunnen vragen of het mocht als je geen rekening hoeft te houden met verenigingstenue???
Mijn vereniging heeft geen tenue, daarom moet ik dus in blauw of zwart rijden, dat lijkt me nogal helder.

biepp

Berichten: 1510
Geregistreerd: 17-03-03
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-03-04 00:47

Lovely"]
[quote="biepp schreef:
"Als je verenigings tenue (geldt vd paarden) niet persé blauw of zwart voorschrijft, mag je wél met een grijs rijjasje starten, ook in de dressuur!"


Ze hadden beter kunnen vragen of het mocht als je geen rekening hoeft te houden met verenigingstenue???
.
[/quote]

zo hadden ze het ook gevraagd.. nouja ze vroegen hem of je nou wel of niet met een donker-grijs jasje in de (B) dressuur mocht starten, als je vereniging niet een bepaalde kleur voorschreef.
en hij zei dus van wel.

Ik heb ook nog een gewoon zwart dressuurjasje (dit is dus een springjasje) maar ik vond het wel handig als ik deze aan kon laten bijvoorbeeld als ik van het springen door naar de dressuur moet.
Als ik straks m/z rijd en met hoedje ga rijden trek ik zoiezo (in de dressuur) mijn zwarte rijjasje wel weer aan, maar met mn cap vind ik dit eigenlijk beter matchen.

Afbeelding

die van mij ziet er ongeveer zo uit. (net iets donkerder)

KarinvdM

Berichten: 16565
Geregistreerd: 12-05-03
Woonplaats: Holsloot

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-04 01:20

Mijn grijze Pikeur-helm vind ik absoluut niet storend bij mijn blauwe jasje!

Kijk niet om naar wat is geweest,
leer te leven met vreugde, zorgen en pijn,
kijk naar morgen, een nieuwe dag waarin je gelukkig kan zijn

biepp

Berichten: 1510
Geregistreerd: 17-03-03
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-03-04 01:26

KarinvdM schreef:
Mijn grijze Pikeur-helm vind ik absoluut niet storend bij mijn blauwe jasje!


ik zeg ook niet dat ik het storend vind hoor.
maar ik vind dat grijze echt geweldig mooi, helemaal met springen in combinatie met n grijze chabrak.

Weet jij toevallig de reden waarom je niet met een licht of donkergrijs jasje in de dressuur mag rijden?
Ik vind het nl absoluut niet minder netjes oid.
(bij een rood/groen jasje oid kan ik me er wat bij voorstellen, maar bij antraciet Scheve mond ?)
want je mag wel gewoon met antraciet cap rijden.. (toch? anders heb ik een groot probleem Schijnheilig )

ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-04 02:01

Ik vind het jasje wel heel mooi,
alleen rij ik geen dressuurwedstrijden met mijn GPA, dat vind ik dan weer niet mooi. Grijze hoedjes of dopjes ben ik tot nog toe niet tegengekomen.

Hoipiepeloii

Berichten: 7295
Geregistreerd: 23-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-04 14:45

hehe toch wel!!
ik dacht het ook al, maar kreeg elke keer de reglementen onder mijn neus gedrukt, van kijk maar: het mag niet Knipoog

CGJ12

Berichten: 11673
Geregistreerd: 18-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-04 14:50

Sjuimpje schreef:
Grijze hoedjes of dopjes ben ik tot nog toe niet tegengekomen.


Ga maar eens kijken bij de tuigpaarden. allemaal grijze dopjes.

Of anders leg je dat ding gewoon 6 maanden op de hoedenplank in de zon. Wél geregeld even omdraaien hoor..........

Alles wat ik hier te melden heb berust op totale onzin en dient als dusdanig te worden opgevat. (Tendentieus, ongefundeerd en buitengewoon kwetsend)

Exit13

Berichten: 7748
Geregistreerd: 29-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-04 16:22

Moet eerlijk zeggen dat ik een GPA tijdens een dressuurproef sowieso niet mooi vind, met of zonder grijs jasje...

En als je dan alles zo matchend wilt, moet je eigenlijk ook nog grijze laarzen hebben, maar of die bestaan?

Alles hat ein Ende nur die Wurst hat zwei!

ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-04 16:48

Dat is lichtgrijs CGJ,
die heb ik hier ook wel liggen van mijn vader Haha!

Hoipiepeloii

Berichten: 7295
Geregistreerd: 23-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-04 16:51

Hmm ik vind grijze laarzen dan weer lelijk Verward dat kan toch prima zwart?

btw dat jasje (foto) is wel mooi hoor!

biepp

Berichten: 1510
Geregistreerd: 17-03-03
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-03-04 17:35

sjaantje schreef:

btw dat jasje (foto) is wel mooi hoor!



ja dat vond ik dus ook Lachen

Ik start dit jaar nog bij de pony's dus ik moet dit jaar zoiezo nog met mijn cap starten en mijn Zwarte jasje (bij de pony's doen ze zoiezo al moeilijker over het tenue ivm clubs dus is het in de dressuur zoiezo niet verstandig met dit jasje te starten) dus voor dit jaar gebruik ik hem zoiezo alleen voor springen.
Maar ik zou het leuk/mooi vinden als ik er volgend jaar (bij de paarden) ook mee in de dressuur kon starten, omdat mijn paardje nog zo jong is start ik nl liever nog met cap dan met hoedje.
(Hopelijk passen ze die regels nog even voor volgend jaar aan Schijnheilig )

Wel raar trouwens dat "het opperhoofd van de KNHS" het zelf niet eens wist, en de rest van de KNHS-mensen op IB ook niet Scheve mond

Hoipiepeloii

Berichten: 7295
Geregistreerd: 23-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-04 18:01

Ja dat is inderdaad wel erg vreemd!!!!

RanouK

Berichten: 3571
Geregistreerd: 30-11-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-04 20:45

rijasje is heel knap!
Waar gekocht ??

biepp

Berichten: 1510
Geregistreerd: 17-03-03
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-03-04 21:38

WenckeLover schreef:
rijasje is heel knap!
Waar gekocht ??


Indoor Brabant
je kunt ze bestellen bij www.rts-sportline.com.
zijn niet duur (in vergelijking met andere jasjes) 79,90 euro.
Wel vrij dunne kwaliteit (meer vd zomer), en niet echt super getailleerd dus meer voor springen (heeft ook 2 inkepingen achter ipv 1, dus springjasje)
Maar zit bij mij iig super lekker Lachen

Exit13

Berichten: 7748
Geregistreerd: 29-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-04 22:21

sjaantje schreef:
Hmm ik vind grijze laarzen dan weer lelijk Verward dat kan toch prima zwart?

btw dat jasje (foto) is wel mooi hoor!


Ik zeg ook niet dat grijze laarzen mooi zijn... Maar als je jasje niet zwart 'mag' zijn omdat je een grijze cap hebt, waarom je laarzen dan wel, dat was the point.

Alles hat ein Ende nur die Wurst hat zwei!

Renske_

Berichten: 20558
Geregistreerd: 12-10-02
Woonplaats: het zonnige zuiden van NL

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-04 01:18

hmm Naber zegt aan de telefoon dus precies het omgekeerde als in het reglement staat!

regelement zegt alleen als het verenigingstenue is mag het anders zijn dan zwart/blauw (dus als je club bv grijs voorschrijft mag je met grijs starten en anders niet)

Naber zegt, als het verenigingstenue niet verplicht blauw/zwart is mag het wel(dus als je van je vereniging niet verplicht zwart/blauw aan moet mag je dus gewoon grijs aan)

vind het een mooi jasje hoor! maar ik blijf voorlopig zwart-wit en wil ooit nog eens champagne-blauw, maar ja mag niet van mn club, helaas!

*** Hilde van de Westfriezenhof *** bedankt voor alles meisje Des, Dee, Wis, Quinnie & Hillie ...zo oneerlijk... Rust zacht Y;(
Anne van de Slothoeve Ster Sport
:# Z2 startgerechtigd! :#

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-04 01:56

onthoud goed dat de KNHS niets weet, alles langs elkaar afspeelt en lekker naar elkaar wijst als er iets mis gaat

maar ik kwijl van je jasje hoor!!


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 64 bezoekers