vraagjes over chippen

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
pril85

Berichten: 1589
Geregistreerd: 07-01-03

vraagjes over chippen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 25-03-04 21:55

wat kost chippen eigenlijk??
ik ben dr nog nooit in aanraking geweest dus vandaar dat ik het niet weet.
dus wat kost het om het bij n pony te laten doen?
en is der nog verschil per pony/paard grootte ofzo?
of maakt dat niet uit?

shetland bokker #4

Als ik zin heb in huiswerk kruip ik stil in een hoekje en wacht tot het nare gevoel weer weg is



meisje333

Berichten: 662
Geregistreerd: 02-08-03
Woonplaats: Noord-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-04 22:08

Je kan het beste de dierenarts bij jou in de buurt even bellen voor informatie. kost ongeveer 50 euro.

Geef mij maar een joint zei de goudvis, dan wordt ik haai!!

pril85

Berichten: 1589
Geregistreerd: 07-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-04-04 16:20

en moet ik een shet die allen op de wei staat (is nog jaarling) ook laten chippen of n paspoort voor aanvragen?
ze word wel 1 keer vervoerd van didam naar velp dus dat is maar n klein stukje, moet ze daarvoor gechipt worden of n paspoort hebben?

shetland bokker #4

Als ik zin heb in huiswerk kruip ik stil in een hoekje en wacht tot het nare gevoel weer weg is

ikke

Berichten: 37459
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-04 17:00

pril85 schreef:
en moet ik een shet die allen op de wei staat (is nog jaarling) ook laten chippen of n paspoort voor aanvragen?
ze word wel 1 keer vervoerd van didam naar velp dus dat is maar n klein stukje, moet ze daarvoor gechipt worden of n paspoort hebben?

Yep, paspoort is verplicht (formeel, geen hond die dat controleerd) chip is NIET verplicht, niet aan beginnen dus, kost je handenvol geld en je hebt er alleen maar ellende van.

It will never be perfect. Make it work.

Leuke dingen doen met je paard? http://www.nvvr.info

Aciree

Berichten: 506
Geregistreerd: 10-02-04
Woonplaats: Loenen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-04 17:07

Mijn paardje is vorige week gechipt, geen problemen, zo gepiept, geen nare bedoeningen naderhand.
Inderdaad, het paspoort is verplicht als je met je paard de weg op gaat. (Aan de hand, onder t zadel of in de trailer). Kostte mij alles bij elkaar (incl inschrijving knhs ivm geen papieren) ongeveer 70 euro.

If you stand for nothing, you will fall for anything

biepp

Berichten: 1510
Geregistreerd: 17-03-03
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-04 17:26

je kan ook via DNA registreren dan hoeft ie niet gechipt te worden.
Is wel wat duurder.

[MD] paard ontiegelijk stijf en ziek na chippen?

Let er iig op dat de DA de chipplek helemaal KAAL scheert, en goed ontsmet! (ook erna)! als hij/zij dit niet doet gewoon er wat van zeggen en niet denken dat het zo hoort (zoals ik ). Kan je iig een hoop ellende besparen.

Succes Lachen

Kyona

Berichten: 4768
Geregistreerd: 19-03-02
Woonplaats: Krimpen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-04 17:41

Chippen bij de dierenarts kost 50 euro. Daarbovenop krijg je dan nog de kosten van paspoort en registratie (ca 35 euro). Het is het goedkoopste als je het via het stamboek doet, dan ben je voor ca 40 euro helemaal klaar. Is de moeite waard om eens bij KWPN of NRPS te informeren of ze nog bij jou in de buurt komen.

pril85

Berichten: 1589
Geregistreerd: 07-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-04-04 17:46

Kyona schreef:
Chippen bij de dierenarts kost 50 euro. Daarbovenop krijg je dan nog de kosten van paspoort en registratie (ca 35 euro). Het is het goedkoopste als je het via het stamboek doet, dan ben je voor ca 40 euro helemaal klaar. Is de moeite waard om eens bij KWPN of NRPS te informeren of ze nog bij jou in de buurt komen.



dat heeft ze dus niet.

shetland bokker #4

Als ik zin heb in huiswerk kruip ik stil in een hoekje en wacht tot het nare gevoel weer weg is


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: GrapeshotBot, veranadautje en 31 bezoekers