12 jaar zeur je om een eigen pony, en nu.... :(

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

 
 
MOHGirl

Berichten: 2173
Geregistreerd: 20-03-03

12 jaar zeur je om een eigen pony, en nu.... :(

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 25-03-04 00:05

Gaat alles mis.
Ik heb een pony, dat je maatje is door dik en dun, maar het is niet leuk rijden met hem, ik klik niet met hem, 12 jaar lang rijd ik wedstrijden met andermans pony, zodat hun hem voor een mooie prijs weer kunnen doorverkopen, eindelijk heb ik mijn eigen pony, en dan klikt het niet, na een jaar vechten ben ik het even zat.
Ikheb hem zelfs een tijdje stil gezet, om te kijken of hij niet gewoon rust nodig had, tijd.
Maar dat is het niet, hij moet gewoon een ruitertje hebben die bij hem past denk ik.
Ik zal even vertellen wat er gebeurt is de afgelopen tijd:
Ik heb Bobby gekocht, het was mijn droom, net als ieder ander meisje/jongen, die van paarden houd, een eigen pony te hebben.
Ik had wat geld gespaart, was nog niet echt opzoek, ik was nog niet over mijn verzorg pony heen, die iedere keer vekocht werd, maar weer terug kwam.
Inneens zag ik op internet mijn kanjer staan, helemaal mijn type, stoere pony, pittig karakter, wil graag leren, werkt graag, knuffel beest, snel en stoer, mago.
Ik ben bij hem gaan kijken, even gereden, en was opslag verliefd.
Ik heb hem gekocht, en alles ging erg goed.
Hij is wat zenuwachtig met rijden, maar dat is zijn karakter, hij vind het wel erg leuk om te leren allemaal.
Iedereen was weg van hem, ik deed een week na dat ik hem kocht al mee aan een clinic, toen hebben we gesprongen, het meisje dat lesgaf was helemaal enthousiast over hem, erg leuk.
Buiten rijden was leuk, hij is erg op zichzelf, dus ik kan altijd zonder een andere pony erbij buitenrijden, no problem.
Ik houd van buiten rijden dus dat is een must.
Na een tijdje had hij inneens een truucje ondervonden, stijgeren, ik dacht dus dat hij last van zijn rug had, dus heb een tijdje niet gereden, daarna weer gaan rijden, en het ging goed.
Ik ben toen verhuist, naar een goedkopere stalling, omdat ik financieel niet meer lekker zat.
Ik sta nu op een boerderij, met heel erg veel land, lekker stalletje, en kost me weinig.
Bij de verhuizing:
Ik had geen zadel meer, die was gestolen, helaas.
Ik heb hem zijnhoofdstelletje ingehangen en ben zonder zadel lekker stappend naar de nieuwe boerdeij gelopen, op een weg van 2 kilometer lang, die ik bijna af had gelopen kwam inneens van uit het niets een vrachtwagen langs, toeteren, remmen ontluchten, expres in de hoop dat Bobby ervandoor ging, Bobby schrok dat de vrachtwagen vanuit een zijstraatje kwam, en draaide om richting zijn oude stal 2 kilometer terug van de weg, hij galopeerde zo hard hij kon, ik zat erop, en kon niets doen, als ik trok verloor ik mijn evenwicht, en hij galopeerde zo hard dat ik geen kans zag eraf te springen.
Hij wilde na 2 kilometer (leek wel 10 kilometr voor mijngevoel) het erf op rennen maar door zijn ijzers gleed hij verder, en kon hij niet afsnijden, en we belanden in de sloot, ik ben helemaal trillend van hem afgeprongen, en heb hem met een trekker uit de sloot gehaald, ik ben toen aan de hand naar de nieuwe boerderij gelopen....
Daarna heeft hij dat nog een keer gedaan, langs het water, gelukkig was die weg iets korter.
Ik vertrouwde hem toen nog steeds, ik ging er vanuit dat hij er niets aan kon doen, en ben toen weer een tijdje niet buiten gaan rijden, maar reed in het land.
Nu ben ik gister, na een jaar, (wel buiten gereden in de tussentijd) naar het bos toe lopen, dat is een half uur lopen, ben een half uurtje in het bos geweest, en ben toen terug gegaan, we waren in een wijk, en hij doet inneens zo vreemd, ik liet hem een stukje draven, omdat hij zo fris was, en inneens springt hij er weer vandoor, dus ik neem hem terug, en vervolgens doet hij het weer, maar dit keer heb ik niets meer over hem te zeggen, ik kan trekken zo hard ik wil, geen reactie, teugels loslaten geen reactie, alleen maar vluchten doet ie..
Ik ben er van overtuigt dat dit geen goeie combinatie is, ik en mijn Kanjer Bobby, maar ik kan mijn maatje niet missen...
Ik vind het zo erg dat hij me iedere keer in de zijk neemt, en ik heb in die 12 jaar alleen maar moeilijke ponies gereden voor andere mensen, en mijn eigen pony neemt me gewoon in de zijk..
En ik denk niet dat het komt omdat ik wat fout doe, of dat hij wat fout doet, het is gewoon niet de goeie combi, hoewel ik aan de hand alles met hem kan, en hij loopt altijd als een hond achter me aan, overal naar toe.

Ik heb een heel erg leuk aanbod gekregen, een merrie D-pony, leuk beestje, leuk karakter ook dat stoere wat Bobby heeft... Als je in mijn situatie zat wat zou je doen dan ?
Ik heb gemengde gevoelens ik wil Bobbyniet kwijt, maar als ik een goed tehuis voor hem kan vinden en ik er zelf een pony voor terug waar het wel mee klikt, (ik neem haar natuurlijk eerst op proef)
...
Wat denken jullie?
Liefs Lisette

Extensions voor paarden!


prana

Berichten: 319
Geregistreerd: 29-01-04
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-04 00:17

Hoi,

Als ik jou verhaal zo lees, heeft jou pony gewoon een heel goed geheugen.
In het bos is er niets aan de hand, maar in die wijk doet hij zo raar. Die vrachtwagen kwam toch uit een zijstraat? Dat heeft hij in zijn geheugen opgeslagen. Je moet het vergelijken met een autoongeluk. Als er 2 auto's op elkaar knallen, dan hoor je maandenlang die klap nog steeds in je hoofd of zie je nog steeds die auto op je af glijden.

Jou pony is zijn eigen de klere geschrokken van idiote chauffeur ( ik snap die mensen niet hoor, levensgevaarlijk ) en heeft nu moeite met wijken en straten.
Zo komt het tenminste op mij over hoor. Als ik jou was zou ik hem lekker de tijd geven en neem hem mee aan de hand door wijken heen. Geef hem je vertrouwen, dan krijg je dat van leiver lee wel weer terug.

Groetjes en succes OK dan!

im memoriam
Co Berkhout.
03-02-1944/27-06-2008

MOHGirl

Berichten: 2173
Geregistreerd: 20-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 25-03-04 00:23

Dankjewel.. Lachen
Jah mischien is dat het, maar ik denk ook dat er in de combi een kern van waarheid zit.
Want ik kan ook leuke ritjes maken zonder dat hij er zo vandoor gaat, normaal loop ik een uurtje heerlijk aan de losse teugel langs het water, en heeft hij zijn oren vrolijk naar voren.
Maar nu begin ik steeds meer met tegenzin te rijden, want ik vind het gewoon niet prettig om bv. met een hulpteugel te rijden, waardoor zijn kop constant omlaag getrokken, dat is nie tleuk buitenrijden, ik vind dat niet leuk voor het beest ook, hij moet er ook lol inhebben toch ? Boos!

Extensions voor paarden!

foetsie

Berichten: 2311
Geregistreerd: 11-01-04
Woonplaats: Zwolle

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-04 00:25

Misschien een idee om met een ander paard en ruiter samen op pad te gaan?
Ik denk dat hij misschien wel nog tijd nodig heeft om over zn rot ervaring heen te komen.
Afbeelding

Geniet van het leven, want je leeft maar 1 keer!

prana

Berichten: 319
Geregistreerd: 29-01-04
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-04 00:30

Daar heb jij absoluut gelijk in en jij bent degene die daar het beste over kan oordelen. Ik krijg wel een beetje het idee dat je gewoon leiver over wil stappen op een andere pony, maar dat je voor jezelf een gegronde reden moet hebben om bobby te verkopen. Gewoon omdat je eigenlijk nog heel erg gek op hem bent.
Dit zeg ik niet om je af te z#ken, maar meer om je aan het denken te zetten.

im memoriam
Co Berkhout.
03-02-1944/27-06-2008

orri

Berichten: 20941
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: "the world is my playground"

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-04 00:34

Je hebt hem toen hij steigerde laten na kijken, heb je dat ook na de val in de sloot gedaan?

En, misschien heeft het zin om wat NH ofzo te gaan doen, want het zou best kunnen dat hij het vertrouwen in de ruiter door het ongeval buiten kwijt is geraakt en daardoor op wat voor hem zo'n 'stress' moment triggerd vertrouwd op vlucht instinct.

Victorian Elegance Webshop
Dependance van Ratcity's Shelter locatie Almere
DeviantArt voor mijn doodles!

MOHGirl

Berichten: 2173
Geregistreerd: 20-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 25-03-04 01:09

prana schreef:
Daar heb jij absoluut gelijk in en jij bent degene die daar het beste over kan oordelen. Ik krijg wel een beetje het idee dat je gewoon leiver over wil stappen op een andere pony, maar dat je voor jezelf een gegronde reden moet hebben om bobby te verkopen. Gewoon omdat je eigenlijk nog heel erg gek op hem bent.
Dit zeg ik niet om je af te z#ken, maar meer om je aan het denken te zetten.


Nee ik dacht al dat dat zo zou over komen, dat is absoluut niet zo, ik houd erg veel van mn mannetje Lachen
En ik heb heel erg veel leuke dingen met hem meegemaakt, ook minder leuke dingen.
Ik heb zelf 2 ponies, 2 schatten van beesten, Bobby en Chief, en ik kan ze allebei niet missen, en ik ben ook niet "opzoek" naar een nieuwe pony, het is meer mijn gevoel dat zegt dat het gewoon niet klikt. Scheve mond

En na laten kijken, ja dat zouik ook eens moeten doen, dat is een goeie, hoewel ik zeker weet dat er niets mis is met zijn rug, dat zou alleen de laatste keer de oorzijk geweest kunnen zijn, omdathij een nieuw zadel heeft, dat is even wennen natuurlijk.
En dat stijgeren heeft hij geleerd van een vriendin van me, die deed dat ook met haar pony, sinds dien zit dat in zijn hoofd, dat gaat trouwens wel wat beter/hij stijgert minder... bijna niet.
Zodra het weer wat lekkerder is, ga ik het weer een keer proberen denk ik, ik ga hem nu alleen nog maar even goed longeren en trainen aan de hand, kijken hoe dat verloopt.
MVG Lisette

Extensions voor paarden!

helga

Berichten: 627
Geregistreerd: 01-10-01
Woonplaats: emmer compascuum

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-04 08:47

als je ze echt niet kan missen, moet je ze niet verkopen. maar werken aan jouw probleem.

neem les, zoek een goed instructeur, of laat hem eens een tijdje door iemand anders rijden. verkopen op het moment dat het even niet wil en er al een andere pony in het vooruitzicht is, vind ik zooooo goedkoop.

djuno

Berichten: 4380
Geregistreerd: 24-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-04 10:10

helga schreef:
als je ze echt niet kan missen, moet je ze niet verkopen. maar werken aan jouw probleem.

neem les, zoek een goed instructeur, of laat hem eens een tijdje door iemand anders rijden. verkopen op het moment dat het even niet wil en er al een andere pony in het vooruitzicht is, vind ik zooooo goedkoop.


Normaal gesproken zou ik het met je eens zijn maar niet in dit geval. Lis zegt duidelijk (aan het begin van haar verhaal) dat ze al een jaar lang vecht, dus als ze hem wel zou verkopen is het geen opwelling.
Maar toch zou ik het voorlopig nog niet doen hoor Lis.....begin gewoon helemaal opnieuw met hem en heb vertrouwen in jezelf. Jij krijgt hier spijt van als je hem NU weg doet.
En...wat denk je als je hem verkoopt en hij is ook zo bij iemand anders?....dat die dan geen hulpmiddelen zal gebruiken tijdens het rijden?
Nee ..hij heeft het bij jou goed alleen moet je (volgens mij) gewoon opnieuw beginnen met alles en vooral veel NHS en heel veel geduld.

maudy

Berichten: 1309
Geregistreerd: 04-11-02
Woonplaats: Akersloot

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-04 10:20

En les nemen! Een paar keer kan al voldoende zijn om het vertrouwen in elkaar terug te krijgen. Succes hoor! OK dan!

vikki

Berichten: 14286
Geregistreerd: 21-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-04 11:21

Tsja... ik denk dat beginnen aan een eigen pony een hele verantwoordelijkheid is... en dat jij met Bobby een stukje begeleiding hebt gemist en dat er daardoor fouten zijn gemaakt. Maar van fouten kan je leren (ik denk dat we -even uitgaand van de doornsee ruiter en niet van de natuurtalentjes die al tig ponies van anderen hebben gereden- bijna allemaal wel fouten maken met een eerste eigen paard/pony, alleen in verschillende mate...daarom is begeleiding ook zo belangrijk Ik denk ook dat Bobby door het eerste ongeluk zijn vertrouwen heeft verloren, zowel in jou als in zichzelf als in de situatie (verkeer e.d.). Ik denk ook dat Bobby misschien een beetje 'overweldigd' is en dat je heel rustig aan opnieuw met hem moet beginnen onder goede begeleiding! Hij heeft denk ik iemand nodig die hem weer vertrouwen kan geven en die hij kan vertrouwen, dat kost tijd en energie, en daar zal je hulp bij nodig hebben. Ik denk wel dat Bobby het vedient dat deze mogelijkheid hem geboden wordt. Dus tot je de tijd (en geld voor les) hebt om het rijden onder begeleiding weer rustig aan op te pakken zou ik zeker niet meer gaan rijden op Bobby. Misschien kan je af en toe een klein stukje wandelen met hem en Zhivago, maar ook daar er voor zorgen dat je niet teveel wil! Vooral rustig aan doen zodat hij weer vertrouwen kan krijgen en jij ook. Ik wil wel een keertje komen wandelen hoor. Dikke knuffel voor jou en Bob en bedenk maar; waar een wil is is een weg.

PS: dat merrietje zou ik niet doen... ik zou als ik jou was eerst eens kijken welke problemen bij jou zitten en daar dan aan werken. Anders kom je uiteindelijk hetzelfde probleem bij een ander paard misschien ook weer tegen.

050206051012

Berichten: 27515
Geregistreerd: 21-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-04 11:36

Ik zou niet besluiten hem te verkopen... Na 3,5 jaar vechten met Stan besloot ook ik om mijn beste vriendje te verkopen, werd compleet verscheurd vanbinnen. Neem alsjeblieft de tijd en geef je pony die tijd... Ben bang dat je alleen maar spijt gaat krijgen als je hem verkoopt...

eefke

Berichten: 864
Geregistreerd: 03-09-03
Woonplaats: Kessel-Eik (Limburg)

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-04 13:02

ik zou t ook nog niet doen... geef t nog even de tijd..
ik denk ook dat je er dan spijt van zult krijgen..

jullie moeten gewoon weer elkaars vertrouwen winnen.. en dat kost gewoon tijd..

succes met wat je ook beslist Knipoog

Marliesje

Berichten: 5885
Geregistreerd: 25-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-04 13:31

Ik zou hem ook nog even tijd geven en jezelf. Een andere pony kopen kan altijd nog, misschien niet deze, maar dan een andere!

8-) Misschien klein van stuk, maar niet klein te krijgen. 8-)

gyzmo

Berichten: 1029
Geregistreerd: 08-12-02
Woonplaats: Dordt

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-04 13:55

Ik zou het nog de tijd geven. Zo'n (voor een pony) traumatische ervaring is niet zo maar te vergeten. Rijd je alleen maar buiten met hem of ook wel eens dressuur /springen in een bak?
Ik zou voorlopig niet meer alleen naar buiten gaan en eerst weer met andere paarden proberen en langzaam aan weer het vertrouwen in elkaar terug proberen te vinden.

The more you know, the more you become aware of how much you DON'T know

Ik heb mijn profiel ingevuld!! Foto's volgen nog.

MOHGirl

Berichten: 2173
Geregistreerd: 20-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 25-03-04 15:23

Bedankt voor jullie reacties, die zetten me wel aan het denken.
Ik heb de keuze, ik kan de merrie een maand ruilen met Bobby, en dan kijken hoe ik het vind, zal ik het gewoon even aankijken, en dan zie ik hoe erg ik mn mannetje ga missen.
Die kans wil ik hem zeker geven, maar al vanaf het begin afaan werk Bobby tegen als hij iets niet wil, en ik kan geen rustige buitenrit op hem maken.
Een bak heb ik niet, ik sta op een boerderij met veel weiland en een mooie omgeving, maar wel veel auto's helaas.
Liefs Lisette

Extensions voor paarden!

vikki

Berichten: 14286
Geregistreerd: 21-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-04 16:03

MOHGirl schreef:
Bedankt voor jullie reacties, die zetten me wel aan het denken.
Ik heb de keuze, ik kan de merrie een maand ruilen met Bobby, en dan kijken hoe ik het vind, zal ik het gewoon even aankijken, en dan zie ik hoe erg ik mn mannetje ga missen.
Die kans wil ik hem zeker geven, maar al vanaf het begin afaan werk Bobby tegen als hij iets niet wil, en ik kan geen rustige buitenrit op hem maken.
Een bak heb ik niet, ik sta op een boerderij met veel weiland en een mooie omgeving, maar wel veel auto's helaas.
Liefs Lisette


Dat zou ik persoonlijk nooit en dan ook werkelijk nooit doen... ik leg je vanavond aan de telefoon wel uit waarom niet Lachen.

Horse_

Berichten: 10284
Geregistreerd: 26-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-04 16:10

van ruilen kan huilen komen he. Hoop dat jullie er samen toch nog uit komen. Soms duurt het langer dan een jaar voordat je echt een goede vertouwensband opbouwt met een paard en het rijden wil lukken. succes

Tivoli

Berichten: 8709
Geregistreerd: 16-09-03
Woonplaats: Leidse Achterhoeker

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-04 16:15

Citaat:
maar al vanaf het begin afaan werk Bobby tegen als hij iets niet wil

dat betekend dus dat bobby het ook echt niet wil/durft...oftewel als je dan gaat door zeuren raakt hij zijn zelfvertrouwen kwijt...
ik denk dat je door moet zetten met bobby...jullie kunnen elkaar het vertrouwen geven..en inderdaad: pak een lesje

    Jasper 121017

    ❥Duke Vegilin van Claerbergen 060596

    vikki

    Berichten: 14286
    Geregistreerd: 21-02-01

    Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-04 16:54

    turbotinker schreef:
    Citaat:
    maar al vanaf het begin afaan werk Bobby tegen als hij iets niet wil

    dat betekend dus dat bobby het ook echt niet wil/durft...oftewel als je dan gaat door zeuren raakt hij zijn zelfvertrouwen kwijt...
    ik denk dat je door moet zetten met bobby...jullie kunnen elkaar het vertrouwen geven..en inderdaad: pak een lesje


    Hier moet ik even aan toevoegen dat ik denk dat het negatieve voor Liz nu gevoelsmatig ongetwijfeld overheerst, maar imo is het van het begin af aan niet alleen maar tegen werken geweest... Liz heeft ooit met Bobby mee gedaan in een springclinic van Katja (dat is volgens mij ook de enige les geweest die Liz echt met bobby gehad heeft) en dat viel reuze mee... ik denk echt dat gebrek aan begeleiding het grootste probleem is, en dat is een probleem dat je niet oplost met een andere pony maar door bereid te zijn goede begeleiding te zoeken. Koppie op Liz, je hebt ook goede momenten gehad met Bob, dus ga je mogelijkheden met je stoere lieve ventje op een rij zetten voor je iets anders doet. We praten vanavond wel even. Ach gut

    Anoniem

    Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-04 17:01

    Ik ben het met de andere eens, ik zou hem als ik jou was hem nog niet verkopen. Ik denk zelf dat ie nog steeds het ongeluk in zijn hoofd heeft (paarden hebben een heel goed geheugen hoor, vergis je niet). Voor het ongeluk ging alles toch goed? Ik zou gewoon les gaan nemen, en het weer rustig gaan opbouwen, zodat je allebei weer meer zelfvertrouwen in elkaar krijgt. Ik weet niet of je misschien bang ben als je met hem de weg ofzo op gaat? Maar als jij bang ben, wordt hij natuurlijk alleen nog maar banger. Misschien kan je ook eens met een andere pony erbij, dat jullie samen, de weg opgaan. Maar doe het rustig aan. Veel succes!

    djuno

    Berichten: 4380
    Geregistreerd: 24-08-03

    Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-04 18:05

    MOHGirl schreef:
    ik kan de merrie een maand ruilen met Bobby


    Waarom? Ten eerste ......de stress van beide paarden (vreemde omgeving) alleen om iets uit te proberen en te kijken hoe je iets gaat missen? Ten tweede....je aan iets gaan hechten wat alleen van jou kan worden als je Bobby verkoopt. Ten derde....als dit beestje de dingen wel goed doet die Bobby fout doet....heeft Bobby dan nog wel een eerlijke kans bij jou want als die merrie na een maand proef weer weggaat, ben je weer terug bij af en wordt alles alleen nog maar eens onderstreept wat Bobby nu niet kan?

    Nee....denk niet dat dit verstandig is. Ik ben van mening...OF je geeft Bobby een kans en gaat serieus met hem aan de slag OF je verkoopt hem direct.

    Sorry Lis....wil je niet afvallen maar wil wel eerlijk blijven.

    boeflover

    Berichten: 6042
    Geregistreerd: 28-06-03
    Woonplaats: zeeland

    Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-04 21:52

    een paard heeft een super geheugen, en vooral nare dingen onthouden ze hun hele leven, dus dan is het logisch dat hij bang word als hij weer op die plek is.. dus niet dat het niet klikt.. maar idd, ik krijg wel een beetje het idee van sorry bobby, ik neem toch de andere, want ik kan niet meer ontspannen op je rijden, je moet het zelf weten, denk er nog eens goed over na. (en bedenk ook dat die merrie ook geen leeg geheugen heeft en dus ook wel eens ergens van kan schrikken..)

    Mariet

    Berichten: 1332
    Geregistreerd: 13-01-04
    Woonplaats: Noordwijk, Zuid Holland

    Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-04 22:17

    Ik denk.. dat je hem een kans moet geven en zoals hiervoor al werd gezecht met hem aan de hand langs zijstraatjes moet lopen zodat die weer kan wennen.. Hij moet zich echt dood zijn geschrokken.. Hij heeft dus eigenlijk een slechte terugblik onthouden.. en dat gaat er waarschijnlijk moeilijk uit!! naja.. Het enige wat ik kan zeggen SUCCES ermee !!!!!!


    MOHGirl

    Berichten: 2173
    Geregistreerd: 20-03-03

    Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 25-03-04 22:28

    Nee ik zou Bobby nooit zomaar wegdoen, en dit is niet iets wat ik van de ene op de andere dag heb verzonnen, dat zou ik nooit doen!
    Bobby en ik kunnen veel samen, hebben het leuk samen, hij is als een hond die de hele dag achter je aanloopt, en nee ik ben ook niet bang om buiten te rijden, het is alleen datik erg van buiten rijdenhoud, en ik alleen op een boerderij sta, dus ik kanniet met iemand anders rijden, en hij heeft het ook inhet bos gedaan toen ik met een vriendin in het bos een rustig drafje maakte Verward .
    Maar ik ben er van overtuigt dat dat niet komt omdat hij bang is (hij doet alsof hij ergens heel erg van schrikt), maar dat hij de baas probeerd te zijn, of er onder uit te komen.
    En dan kun je zeggen hij onthoud dat enzo, maar hij deed het de 1ste keer, toen ging er niets fout, de 2e keer vielen we in de sloot, de 3e keer ben ik toen hij eindelijk stilstond eraf gestapf en flauwgevallen van de stres, en de laatste keer was dus vorige week.
    Hij heeft dan ook een houten bek, hij negeert al mijn hulpen, hij sprong over een verkeers bord heen, en wilde eigenlijk het liefst helemaal naar huis toe rennen (heleboel kilometer verderop) en dat is gewoon gevaarlijk, en ik ben er niet 1 die snel opgeeft, ik heb zat paarden gereden, maar ik vind Bobby gewoon een geval apart Clown .
    Het is mijn droppie, en dat blijft hij ook.
    En waarom ik het bv. een maand zou proberen is omdat ik dan ook van de andere mensen zou kunnen horen dat hij mischien hartsikke naar zijn zin heeft gehad, mischien heeft hij het daar wel leuker?
    Mischien vind ik het ook helemaal niets, en wil ik gewoon mijn mannetje terug hebben.
    Het is niet omdat ik een andere pony wil, want ik heb er 2 en ben heel trots op ze, ik denk gewoon dat Bobby en ik niet zo goed bij elkaar passen, mischien heb ik dat mis, en komt het allemaal goed.
    Ik krijg morgen een telefoontje denk ik van die man met zijn merrie.
    Ik ben erg in de war..
    Net nog lekker staan knuffelen met Bobby... Verdrietig Moeilijk allemaal.
    Groetjes...

    Extensions voor paarden!


    Wie is er online

    Gebruikers op dit forum: agelababypp, Chantalla, evelien1000, tienus63, Yinka en 121 bezoekers