[FA] Nakomelingen gezocht van Variant...

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
ReGirl

Berichten: 1699
Geregistreerd: 23-01-04
Woonplaats: Vlaardingen

[FA] Nakomelingen gezocht van Variant...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 25-03-04 13:48

Ik ben heel erg benieuwd of hier bokkers zijn of mensen kennen met een nakomeling van Variant. Ik zou dan graag wat verdere info willen weten over ze, qua karakter, kleur enz enz... Dit omdat ik zelf een nakomeling van Variant rijd, en ik was wel benieuwd naar hoe de andere er eigenlijk uitzien...Haha! Logisch lijkt me wel..Haha! Hoop dat ik het een en ander nog te weten kom..

groetjes

[*] Valentijn onze nieuwe liefde
[*] Roderick genietend van zijn luie leventje
[*] Najade R.I.P


petraaken

Berichten: 44187
Geregistreerd: 17-07-03
Woonplaats: Zedelgem (België) provincie West-Vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-04 14:03

Mijn oudste paard komt uit de combinatie RavelSTV x Uniform x Variant. Ben je hier iets mee?

ReGirl

Berichten: 1699
Geregistreerd: 23-01-04
Woonplaats: Vlaardingen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 25-03-04 14:05

geen id.. ik ben niet zo thuis in het fokwereldje.. ik weet alleen dat Largo een nakomeling van Variant is.. daarom ben ik zo benieuwd naar hoe andere eruit zien enz..

[*] Valentijn onze nieuwe liefde
[*] Roderick genietend van zijn luie leventje
[*] Najade R.I.P

ReGirl

Berichten: 1699
Geregistreerd: 23-01-04
Woonplaats: Vlaardingen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 25-03-04 14:07

maar die merrie van jou (roxanne) heeft wel iets van Largo weg als ik dr zo zie

[*] Valentijn onze nieuwe liefde
[*] Roderick genietend van zijn luie leventje
[*] Najade R.I.P

AMJB
Berichten: 15
Geregistreerd: 25-03-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-04 14:11

MIJN VORIGE PAARD WAS EEN VARIANT X UNIFORM.
GENTLE WAS EEN BORDEAUX VOS MET EEN WAANZINNG STOERE UITSTRALING , ZIJN KARAKTER WAS NIET ECHT MAKKERLIJK MAAR MET WAT DOORZETTINGSVERMOGEN BEN IK MET HEM IN 25 WEDSTRIJDEN IN HET ZZ-LICHT BELAND, HELAAS DOOR EEN AFWIJKING AAN ZIJN ACHTERBEEN HEB IK HEM 23-04-2003 LATEN INSLAPEN.
HET WAS ECHT EEN SUPERBOK!!!!!

PS . WAT VOOR AFSTAMMELING ZIT ER BIJ JOUW ACHTER ?

Rhea
Berichten: 3489
Geregistreerd: 10-12-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-04 14:11

Negro, is Ferro x Variant. De ervaring die ik met Negro's heb is eigenlijk niet positief, juist doordat Variant erg "eruit" kwam.

petraaken

Berichten: 44187
Geregistreerd: 17-07-03
Woonplaats: Zedelgem (België) provincie West-Vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-04 14:21

ReGirl schreef:
maar die merrie van jou (roxanne) heeft wel iets van Largo weg als ik dr zo zie


Ze heet Roxette niet Roxanne.

ReGirl

Berichten: 1699
Geregistreerd: 23-01-04
Woonplaats: Vlaardingen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 25-03-04 14:45

Ja het schijnt inderdaad dat Variant niet zo'n makkelijk paard is. En sorry dat ik de naam net verkeerd zei bij Roxette.. was niet de bedoeling.
Maar inderdaad Largo is ook geen makkelijk paard, maar als hij je vertrouwd en een goede dag heeft dan doet hij werkelijk alles voor je. Ik weet helaas niet wat er nog meer in hem zit. Daar moet ik nog proberen achter te komen.. En inderdaad een super stoere uitstraling heeft hij ook wel, maar soms ka ie ook zo snoepig kijken, met van die twinkeloogjes..

[*] Valentijn onze nieuwe liefde
[*] Roderick genietend van zijn luie leventje
[*] Najade R.I.P

petraaken

Berichten: 44187
Geregistreerd: 17-07-03
Woonplaats: Zedelgem (België) provincie West-Vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-04 15:05

Tja Roxette heeft dat ook en ze is ook niet de gemakkelijkste. Denk dat die karaktertrek eerder van Liris komt.

ReGirl

Berichten: 1699
Geregistreerd: 23-01-04
Woonplaats: Vlaardingen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 25-03-04 16:20

grappig dat ze dan toch beetje zelfde karakter hebben enzo.. Maar Liris, zit dat ook in Variant dan? Ik weet dr echt nix van hoor..Haha! zeg ik heel eerlijk..

[*] Valentijn onze nieuwe liefde
[*] Roderick genietend van zijn luie leventje
[*] Najade R.I.P

youngster

Berichten: 26261
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-04 16:25

Ik heb ooit eens een Variant x Ametisth merrie gereden.. ben er niet erg over te spreken.. Wou totaal niet meewerken, nu trouwens nog steeds niet.. Ze is inmiddels M1 met 8 verliespunten..

Wise Guy 2003-2006

Schoonheidssalon, permanente make-up, wimperextensions en Shellac studio
http://www.mooibijmarielle.nl

ReGirl

Berichten: 1699
Geregistreerd: 23-01-04
Woonplaats: Vlaardingen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 25-03-04 16:30

dat eigenwijse zit toch echt inde vader denk ik.. en een merrie dat scheelt ook nog een hoop. Die van mij is een ruin, en kan best eigenwijs zijn hoor, maar ik vind dat hij altijd meer dan zijn best doet, zo'n gevoel geeft hij me altijd. Maar inderdaad geen makkelijk karakter. Je moet zn wil een beetje breken als het ware..

[*] Valentijn onze nieuwe liefde
[*] Roderick genietend van zijn luie leventje
[*] Najade R.I.P

youngster

Berichten: 26261
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-04 16:35

Mwoa dat lukt bij deze niet echt.. niemand heeft het ooit voor elkaar gekregen. Daarbij is deze merrie erg lang, dus qua exterieur heeft ze het ook niet mee..

Wise Guy 2003-2006

Schoonheidssalon, permanente make-up, wimperextensions en Shellac studio
http://www.mooibijmarielle.nl

ReGirl

Berichten: 1699
Geregistreerd: 23-01-04
Woonplaats: Vlaardingen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 25-03-04 16:39

das helemaal lastig, nee Largo klopt wel qua verhoudingen.. maar goed ik ben benieuwd naar nog meer reacties.. ben er in ieder geval al achter dat het lastige in de familie zit..Haha!

[*] Valentijn onze nieuwe liefde
[*] Roderick genietend van zijn luie leventje
[*] Najade R.I.P

ART_UMA

Berichten: 2112
Geregistreerd: 20-09-03
Woonplaats: Delft

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-04 17:56

De mijne is een merrie van ongeveer 163 en van Variant x Uniform. Zwart geboren en wordt een schimmel, maar niet te snel hoop ik. Ze is van juli 2000. Qua karakter is het een super lief paard, met rijden erg vlug, maar nog geen bok gegeven.

Ze heeft eind vorig jaar met haar been in het draad gezeten. Tijdens de 6 weken box rust geen centje pijn en daarna met wandelen ook geen enkel probleem. Sinds een paar maanden zit ik er weer wat vaker op.

EmEm
Berichten: 625
Geregistreerd: 02-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-04 19:11

ReGirl schreef:
grappig dat ze dan toch beetje zelfde karakter hebben enzo.. Maar Liris, zit dat ook in Variant dan? Ik weet dr echt nix van hoor..Haha! zeg ik heel eerlijk..


Ik heb een Variant merrie. Je kunt in mijn profiel kijken. Fantastisch lieve merrie! Ik heb Variant zelf ook gekend. Wat veel mensen ook mogen beweren: Variant geeft fijne karakters aan zijn nakomelingen. En ik heb er heel veel gekend!!! Overigens ken ik jouw Largo volgens mij ook. Hij heeft als jong paard op Stoeterij 't Vierspan gestaan en is daarna verkocht aan iemand uit de buurt van Venray. Daarna zal hij wel jouw kant opgekomen zijn.

Liris zit niet in Variant. Liris is de moeder van Uniform. De moeder van Variant is Lilium.


ReGirl

Berichten: 1699
Geregistreerd: 23-01-04
Woonplaats: Vlaardingen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 25-03-04 21:25

Karakter is inderdaad heel erg lief, en met rijden erg vlot, hele ruime gang. En zal nooit druk zijn ofzo.. ook niet toen hij een paar weekjes had stilgestaan i er nix aan de hand, een beetje sterk dat wel, maar bokken nooit. Alleen als er een paard echt heel erg in zn kont zit, dan wil die wel een mep geven, maar voor de rest zou hij het niet in zijn hoofd halen. Ook nooit echt jolig ofzo, zelfs met losgooien is het gewoon een sul en staat hij ej aan te kijken van wat is de bedoeling?:D

Maar ik ben eigenlijk wel benieuwd of je (EmEm) Largo hebt gekend.. want weet verder helemaal nix over hem, hij zal nu wel 9 a 10 jaar zijn. En waar is Stoeterij 't Vierspan precies? Kende je die mensen uit omgeving Venray een beetje? Ik ben heel erg benieuwd of je me iets meer kunt vertellen. Want heb het id dat Largo best al veel heeft meegemaakt, want zijn galop is niet zijn sterke kant zeg maar, aangalopperen op een normale rustige manier moest hem og geleerd worden, en opzadelen vind hij ook niet zo heel fijn. Verder heb ik het id dat hij bot behandeld is, misschien wel geslagen dat weet ik niet. Maar je mocht in het begin helemaal niet aan zn hoofd zitten enzo. En ook heeft hij aan zn linkerachterbeen een litteken. Dus vandaar dat ik eigenlijk zo nieuwsgierig ben. Hoop dat ik er een beetje achter kan komen..

[*] Valentijn onze nieuwe liefde
[*] Roderick genietend van zijn luie leventje
[*] Najade R.I.P

ReGirl

Berichten: 1699
Geregistreerd: 23-01-04
Woonplaats: Vlaardingen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 25-03-04 21:26

en wat bouw betreft van jou merrie EmEm, om nog even op terug te komen, de bouw van de voorhand, en dan vooral dat iets zwaardere gebouwde is precies wat Largo ook heeft en dat mooie ronde kontje, qua bouw zijn ze zowat hetzelfde..

[*] Valentijn onze nieuwe liefde
[*] Roderick genietend van zijn luie leventje
[*] Najade R.I.P

c_alsemgeest

Berichten: 20569
Geregistreerd: 18-01-04
Woonplaats: Ergens tussen Den Haag en Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-04 22:55

Citaat:
maar bokken nooit. Alleen als er een paard echt heel erg in zn kont zit


Zoals Rock afgelopen maandag Bloos

Warina (Commandeur x Krawall)
United (Havidoff x Jazz x Wisconsin)
Jam Session (Don Tango B x Krack C x Jazz)
Igor HR (Sorento x Jazz x Zuidhorn)

ReGirl

Berichten: 1699
Geregistreerd: 23-01-04
Woonplaats: Vlaardingen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-03-04 12:52

hahahahaha ja genau channie.. nee hij heeft niet gebokt, maar als het echt iets langer had geduurd had hij rock een mep verkocht..Haha!

[*] Valentijn onze nieuwe liefde
[*] Roderick genietend van zijn luie leventje
[*] Najade R.I.P

petraaken

Berichten: 44187
Geregistreerd: 17-07-03
Woonplaats: Zedelgem (België) provincie West-Vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-04 12:57

EmEm"]
[quote="ReGirl schreef:
grappig dat ze dan toch beetje zelfde karakter hebben enzo.. Maar Liris, zit dat ook in Variant dan? Ik weet dr echt nix van hoor..Haha! zeg ik heel eerlijk..


Ik heb een Variant merrie. Je kunt in mijn profiel kijken. Fantastisch lieve merrie! Ik heb Variant zelf ook gekend. Wat veel mensen ook mogen beweren: Variant geeft fijne karakters aan zijn nakomelingen. En ik heb er heel veel gekend!!! Overigens ken ik jouw Largo volgens mij ook. Hij heeft als jong paard op Stoeterij 't Vierspan gestaan en is daarna verkocht aan iemand uit de buurt van Venray. Daarna zal hij wel jouw kant opgekomen zijn.

Liris zit niet in Variant. Liris is de moeder van Uniform. De moeder van Variant is Lilium.
[/quote]


Lilium is de halfzus van Liris en qua karakter hetzefde. en beide zitten in mijn merrie.

ReGirl

Berichten: 1699
Geregistreerd: 23-01-04
Woonplaats: Vlaardingen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-03-04 12:59

ok dan.. wat leuk.. hoor graag nog meer reacties.. vind het nog steeds errug interessant allemaal over de familie van mn paardje... enz enz

[*] Valentijn onze nieuwe liefde
[*] Roderick genietend van zijn luie leventje
[*] Najade R.I.P

petraaken

Berichten: 44187
Geregistreerd: 17-07-03
Woonplaats: Zedelgem (België) provincie West-Vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-04 13:01

Lilium is een dochter van Amor evenals Liris dus.

ReGirl

Berichten: 1699
Geregistreerd: 23-01-04
Woonplaats: Vlaardingen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-03-04 13:05

ja ik zat gister op internet een beetje te zoeken.. en daar zag ik het inderdaad staan in een stamboom.. ben dr gister echt lang mee bezig geweest.. dan vind je die weer en dan die.. je blijft aan de gang.. echt interessant..

[*] Valentijn onze nieuwe liefde
[*] Roderick genietend van zijn luie leventje
[*] Najade R.I.P

petraaken

Berichten: 44187
Geregistreerd: 17-07-03
Woonplaats: Zedelgem (België) provincie West-Vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-04 13:22

vooral als die hengsten dan nog eens met wat meer info in het boek de stempelhengsten staan.


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: AhrefsBot en 44 bezoekers