Talencursus in Spanje, iemand?

Moderators: Dani, ynskek, Ladybird, Hanmar, xingridx, Mjetterd, Polly, Giolli

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
796285
Berichten: 6664
Geregistreerd: 04-06-03

Talencursus in Spanje, iemand?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 25-03-04 19:14

Ik moet voor school Spaans leren maar dat wil absoluut nog niet vlotten. Nu zit ik te twijfelen of ik van de zomer misschien een maand naar Spanje zal gaan om daar echt alleen maar bezig te zijn met die taal, dat gaat vast een stuk beter als 1 wekelijkse les...

Maar ik zie al op het internet dat er een hoop bureaus en talenscholen zijn, en het 1 ziet er zo mogelijk nog meer louche uit als het andere.

Wat zou ik willen? 4 weken 25 of 30 uur les, accomodatie studentenhuis/appartement, een redelijk prijs en een beetje leuke voorzieningen, dus bv. een computer kamer ed. Ik kan geen 4 weken zonder bokt Knipoog Salamanca, Granada of Sevella trekken mij in het bijzonder, maar hoeft niet per se.

Weet iemand zoiets? Hebben jullie tips? Goede en / of slechte ervaringen met bepaalde bureau's of talenscholen?


Kayla

Berichten: 11273
Geregistreerd: 20-10-01
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-04 19:33

Een vriendin van mij heeft afgelopen zomer zo'n cursus Spaans in Equador gedaan en dat vond ze echt superleuk! Ze had dagelijks een paar uur priveles en zat bij mensen in huis en ging veel met andere mensen die er wonen om, dus dan leer je zo'n taal best snel!

UK_eef

Berichten: 4215
Geregistreerd: 18-06-03
Woonplaats: Gemeente Dronten

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-04 20:54


Hermelijn

Berichten: 6664
Geregistreerd: 05-05-02
Woonplaats: Maastricht

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-04 21:06

Een Spaanse leraar van mijn school heeft zo'n talencursus gedaan in Salamanca, waarbij hij in een gastgezin zat. Het is hem toen erg bevallen.


796285
Berichten: 6664
Geregistreerd: 04-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 25-03-04 21:22

Een gastgezin lijkt me niet zo fijn, ben ik een beetje te veel voor op m'n prive-tijd gestelt. Een gedeelde studenten accomodatie lijkt me prima, helemaal als er meer internationale studenten zijn.

Ik zie wel dat de prijzen gigantisch verschillen. Bij Travelactive bv. zit ik zo over de 1000 euro voor 4 weken, bij andere bureau's kan het voor 600-700 euro...

Ik vind het moeilijk om te beslissen omdat ik vanaf hier niet kan beoordelen hoe goed het onderwijs nou werkelijk is, want daar gaat het uiteindelijk om. Als ik daar 4 weken zit, een hoop geld neertel, en dan nog nauwelijks spaans spreek, is dat mooi zonde...

Dorée

Berichten: 6707
Geregistreerd: 20-05-01
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-04 02:14

Een aantal vriendinnetjes van mij hebben een paar maanden in Salamanca gezeten (echte studentenstad) en hebben de tijd van hun leven gehad en goed Spaans geleerd (op de universiteit)
Ik weet niet wat ze ervoor betaald hebben, als je wilt kan ik het ze wel vragen.

Er is niet zo lang geleden bij Yorin Travel trouwens ook een onderwerp over geweest, met goede tips, accomodaties, instellingen etc.
Misschien kun je dat op internet uitzoeken??

Succes! Lachen

"Ik zing het zo helder als ik kan, zowel in Bijbel, Thora als Koran staan die woorden echt.
'K vind het prachtig dat u iets gelooft wat door een man van vroeger is beloofd, maar u leest zo slecht."

Acda en de Munnik

DominiqueDG
Berichten: 1563
Geregistreerd: 11-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-04 09:00

Hola!

Ik vertrek zelf binnenkort naar Salamanca voor 3 maanden. Ik ga met de organisatie Tricolore - Bicolor (www.tricolore.nl). De naam van de school waar ik ga studeren heet Colegio Delibes (www.colegiodelibes.com)
Een kennis van mij is 2 jaar geleden ook naar Salamanca geweest via deze organisatie en ook naar deze school en hij spreekt vloeiend spaans en heeft de tijd van zijn leven gehad.
Ik zal je nog wat meer sites geven van verschillende taalreizen:

www.lexton.nl
www.donquijote.nl
www.studytravel.nl
www.plustaalreizen.nl (dacht ik, anders even intypen op google)

Ik heb alleen slechte ervaringen over EF gehoord, slechte organsatie en weinig hulp, maargoed meer weet ik daar ook niet van.

Als je meer witl weten, kun je mij altijd pb-en.

Laui!

Berichten: 16863
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: wherever I wanna be

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-04 09:53

Ik heb via www.els.be een talenreis in Portugal geboekt en ga dat weer doen. Was echt fantastisch. Het gastgezin was meer afwezig dan aanwezig en ze bemoeiden zich heel weinig met mij.
Zij organiseren ook Spaanse cursussen. Ik moet zeggen dat ik het toch wel behoorlijk veel geld vind. 840 euro voor 4 weken en dan heb je een halve dag met een groep stamples. 't Gastgezin was wel helemaal top, veel beter dan 't hostel en ik betaalde nauwelijks meer. Overigens is een cursus van een paar weken (ik heb 3 weken gedaan) lang niet genoeg om de taal te spreken. Ik kan me nu behelpen, maar meer dan dat is het absoluut niet. Bovendien is Spaans (net als Portugees) een erg complexe taal en het vergt nadien dus ook nog wel de nodige discipline om het niveau vast te houden. Je leert veel in heel korte tijd, maar je spreekt de taal dan nog lang niet Knipoog

Net als laylad hierboven zegt: in een maand of 3 leer je de taal wel vloeiend, maar 3 tot 4 weken is net niet genoeg eigenlijk. Scheve mond (in 4 weken sluit je 1 niveau af en 't zijn er 4, ik heb dus net niet niveau 1 afgerond, erg balen).

"Restaureer je kerk / Stuur je kinderen ten oorlog / Lees handen tot je blind bent / Maar red mij niet " - Maarten van Roozendaal

I'm livin' the dream | Interessante dingetjes

796285
Berichten: 6664
Geregistreerd: 04-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-03-04 10:01

Maar ik heb al een beginnetje, ben geen absolute beginner. Ik hoef het ook niet binnen een maand perfect te spreken, maar ik zou zo graag op het niveau komen dat ik een simpel gesprekje kan voeren, en daarom door kan borduren. Dan kan ik namelijk hier conversatielessen gaan nemen, en dan komt het verder wel goed ook. De basis aanleren vind ik het moeilijkste...
Maar bedankt voor de tips. Ik ga nog even verder neuzen...

Laui!

Berichten: 16863
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: wherever I wanna be

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-04 10:05

Ik was ook geen beginner meer, dacht ik. Ik kon de taxichauffer zelfs duidelijk maken waar ik wezen moest toen ik aankwam. En ik had al een week door de hoofdstad gelopen en was nog niet uitgehongerd Haha!
Ik heb er wel heel veel aan gehad en wil het daarom ook zeker weer gaan doen. Na afloop kon ik met de taxichauffeur ook een gesprekje voeren, maar terug in Nederland viel 't toch wel tegen. Er zijn nou eenmaal erg weinig Portugeessprekende mensen hier en als ze er al zijn willen zij juist Nederlands spreken. Ik heb dus flink veel cd's gekocht en een aantal hele suffe boekjes die ik hardop aan mezelf voorlees (en ik begrijp d'r vrij weinig van, dat ook nog eens).

"Restaureer je kerk / Stuur je kinderen ten oorlog / Lees handen tot je blind bent / Maar red mij niet " - Maarten van Roozendaal

I'm livin' the dream | Interessante dingetjes

DominiqueDG
Berichten: 1563
Geregistreerd: 11-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-04 10:17

Sorry, even offtopic: Laui, jij hebt dus in Lissabon Portugees geleerd? Leuk! Mij vriend komt daar vandaan, alleen ook hij gaat in Nl wonen en wil ook Nederlands leren spreken (logisch natuurlijk al je hier komt wonen....)
Ga je de volgende keer weer naar Lissabon of naar een andere stad? Porto schijnt ook geweldig te zijn. Ben je ook in Obidos geweest?

Ok, nu weer ontopic Haha!

fabiola

Berichten: 1931
Geregistreerd: 19-05-03
Woonplaats: Noord-scharwoude

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-04 10:47

Vriendin van mij heeft ook 3 maanden in salamanca gezeten en heeft het daar ook erg naar haar zin gehad!

My love, I would rather spend one lifetime with you, Then face all the ages of this world alone…

rust zacht lieve Heidi... zal je zo missen...

Faline

Berichten: 7798
Geregistreerd: 22-10-01
Woonplaats: Berltsum

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-04 11:25

is volgens mij bi EF ook wel mogelijk (www.ef.com)

ORYX
Berichten: 1047
Geregistreerd: 16-07-03
Woonplaats: Leersum

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-04 11:25

Ik ga in de zomervakantie twee weken naar spanje, ook spaans leren. K heb het geregeld via www.studytravel.com Tot nu toe vind ik de begeleiding goed, je kan uit veel dingen kiezen waar je slaapt en waar je zit. Ze hebben contacten met scholen door heel spanje. Maar ik denk ook als je het echt wilt leren, dat je minstens twee maanden moet gaan.

On a lovely night, I look at the stars, shining so bright. Bye my friends, we will meet again, someday, somehow!

Jennygirl

Berichten: 4491
Geregistreerd: 15-06-03
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-04 14:12

Ik heb afgelopen jaar 3 weken in Salamanca gezeten. Dit op universiteit Mester. Ik heb het er erg naar mijn zin gehad. Goede leraressen, leuke mensen en veel 'buitenschoolse activiteiten'. Je kunt spaanse film kijken of een lecture bijwonen, uitstapjes maken. De stad is ook leuk.

We are all in the gutter, but some of us are looking at the STARS.
Geluk is een keuze! Kies jij ervoor om naar de sterren te kijken?
www.coachworld.nl

796285
Berichten: 6664
Geregistreerd: 04-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-03-04 17:07

...en heb je ook goed Spaans geleerd...?

Suusje83

Berichten: 58
Geregistreerd: 27-01-04
Woonplaats: Randstad

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-04 18:36

Ik ben met school ook een week naar spanje geweest naar Salamanca (volgens mij ook iets van Mester, ik herken de naam wel maar weet het niet zeker). Ik zat met 2 andere klasgenoten bij een gastgezin. Eigenlijk was voornamelijk het vrouwtje thuis en die deed geen enkele moeite om ons te "verstaan" met ons hakketakkelige spaans. Dussssss beetje jammer, en engels kon ze niet. We hebben een paar lessen spaans gehad, dat is echt heel anders dan op school. Ik was ook echt alles kwijt in die schoolbanken, complete blackout omdat ik ineens zoveel spaans moest praten (in zoverre dat ging dan Haha! ). Verder vind ik salamanca wel een leuke stad op zich (zeer zeker studentenstad) maar ik was echt blij dat we na 1 week weer naar huis gingen. Dus ja.. voor even vond ik het leuk maar dat was ook genoeg.
Maar ik denk dat het ook ligt aan je motivatie. Ik ging met de school en had zoiets van "oh leuk ik zie wel", en ja das wat anders dan "ik ga eens even spaans leren" zegmaar. Maaaar Salamanca is op zich wel leuk.

"Word je door hevige emoties getart?
Volg altijd je hart!"

Jennygirl

Berichten: 4491
Geregistreerd: 15-06-03
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-04 19:08

ArwenLune schreef:
...en heb je ook goed Spaans geleerd...?
Ja. Ik had al een redelijke basis, maar die is zeker een stuk verbeterd. Het ligt helemaal aan jezelf. Als je, zoals ik, naar alle lectures gaat, en ook buiten schooluren Spaans spreekt, dan gaat het heel snel. Er zijn echter redelijk wat Nederlandse studenten, die vooral Nederlands spreken. Maar als je gewoon afspreekt dat je wilt oefenen, dan werken ze vast wel mee.
De school regelt appartementen/studentenhuizen/ gastgezinnen. Je geeft zelf aan wat je wilt. Website: www.mester.com

Ook heb je verschillende niveaus qua intensiviteit. Dat geeft aan hoeveel uur je per dag les hebt. De prijs is hiervan afhankelijk. De prijs voor 4 weken, 20 uur per week les is 462, daarbovenop komt 252 voor een studentenkamer (ook 4 wk).

We are all in the gutter, but some of us are looking at the STARS.
Geluk is een keuze! Kies jij ervoor om naar de sterren te kijken?
www.coachworld.nl


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Baredawn, dalena, DenieesB, diemth, fierefluiter, fro, Lau07, LouLi, oblix, SannevZ, Tigress, vikawiek, xSimonee, zuperzmoker en 55 bezoekers