Waar tegen beschermt een bodyprotector...????

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
LuvdaTossa

Berichten: 12894
Geregistreerd: 15-06-03
Woonplaats: Midden vh land

Waar tegen beschermt een bodyprotector...????

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 25-03-04 21:50

Ja de vraag zal duidelijk zijn. Er zijn tot nu toe met het beleren nog geen ongelukken gebeurt maar ik wil toch wel zo'n ding aanschaffen!

Maar werkt het wel? Wat zijn de ervaringen?


Silenzio

Berichten: 652
Geregistreerd: 18-03-04
Woonplaats: Oegstgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-04 21:51

ik heb er geen en hoef er ook geen me paard kan heus wel tegen een stootje maar doen wat je niet laten kan Knipoog

Als zij doen wat ik zeg, doe ik wat zij willen....

Zippo
Berichten: 1410
Geregistreerd: 30-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-04 21:55

Ja het werkt zeker! Ik heb er een voor het springen en onze hele springselectie heeft er een. Het breekt je val veel meer, het beschermt je ruggengraat en ribben. Ik vind het een fijn ding, en met rijden raak je aan het gevoel gewend Lachen

~ The greatest thing is just to love and to be loved in return ~~

Zippo
Berichten: 1410
Geregistreerd: 30-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-04 21:57

Silenzio schreef:
ik heb er geen en hoef er ook geen me paard kan heus wel tegen een stootje maar doen wat je niet laten kan Knipoog


Het beschermt de ruiter zeg maar.. Tong uitsteken

~ The greatest thing is just to love and to be loved in return ~~

Silenzio

Berichten: 652
Geregistreerd: 18-03-04
Woonplaats: Oegstgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-04 21:57

lees eens goed dat staat er ook ik hoef er geen Knipoog en je hebt ook heel veel bescherming voor je paard maar verder dan de been beschermers ga ik niet hoor...

Als zij doen wat ik zeg, doe ik wat zij willen....

Margon

Berichten: 19689
Geregistreerd: 05-05-03
Woonplaats: De Meern

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-04 22:11

Ik heb er nu sinds een maand een of zo! En ben er natuurlijk ook al weer een keer naast gaan liggen en ik voelde zeg maar niets! Het helpt echt goed! En je zal maar eens met je rug op een balk knallen dan zal je oook nooit meer kunnen springen ook het ergste wat nu nog kan gebeuren is om mijn been te breken of zo iets!

Live,LOve,'ndLaugh


Silenzio

Berichten: 652
Geregistreerd: 18-03-04
Woonplaats: Oegstgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-04 22:12

ach je kan ook zorgen dat je er niet afvalt natuurlijk maar zekerheid voor alles Knipoog

Als zij doen wat ik zeg, doe ik wat zij willen....

Liselot

Berichten: 32189
Geregistreerd: 18-06-01
Woonplaats: Almelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-04 22:12

je kunt heus niet altijd zorgen dat je er niet afvalt. vind ik heel knap als jij dat wel kan Lips are sealed

http://www.LiselotKamphuis.nl FOTOGRAAF: oa Bruiloften, Newborn en workshops!
T 18-11-15 <3 A 9-8-19 <3

foetsie

Berichten: 2311
Geregistreerd: 11-01-04
Woonplaats: Zwolle

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-04 22:25

Lijkt mezelf een onding vooral als het warm weer is.
Zie me zoiets toch niet dragen hoor.
Hier op de manege verplichten ze het al wel met de springwedstrijden.
Afbeelding

Geniet van het leven, want je leeft maar 1 keer!

Imker

Berichten: 17539
Geregistreerd: 30-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-04 22:26

Silenzio schreef:
ach je kan ook zorgen dat je er niet afvalt natuurlijk maar zekerheid voor alles Knipoog


Ben jij altijd zo bijdehand? Er zijn altijd onvoorziene omstandigheden waardoor je van je paard kan vallen. Ooit gedacht dat hij/zij kan schrikken, zich lelijk kan verstappen of dat jij niet op zit te letten in het bos en je rijdt zo tegen een laaghangende tak omhoog???

Ik heb ook een bodyprotector en die gaat aan als ik buiten ga rijden en als ik ga springen/crossen.
Het beschermt mijn rug en buik tegen impacts van buitenaf en zorgt voor minder kans op inwendige beschadigingen aan organen.

Toos paardloos

Concorde

Berichten: 6692
Geregistreerd: 14-08-01
Woonplaats: Klein dorpje in Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-04 22:31

Ben van t zomer 2 x met springen (binnen 2 minuten) eraf gedonderd (paard sprong vierkant recht omhoog, ik landde alleen zeg maar, op mn rug) en had de BP van een vriendin om- paard was van haar, en ze stond erop dat ik dat ding droeg.
Ik moet zeggen dat ik niet veel last van mn rug had naderhand, wat ik normaal heel snel heb.
Dussss, volgens mij helpt het tegen zere ruggen Haha! Schijnheilig

Some people look for a beautiful place, others make a place beautiful

Silenzio

Berichten: 652
Geregistreerd: 18-03-04
Woonplaats: Oegstgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-04 22:33

imker"]
[quote="Silenzio schreef:
ach je kan ook zorgen dat je er niet afvalt natuurlijk maar zekerheid voor alles Knipoog


Ben jij altijd zo bijdehand? Er zijn altijd onvoorziene omstandigheden waardoor je van je paard kan vallen. Ooit gedacht dat hij/zij kan schrikken, zich lelijk kan verstappen of dat jij niet op zit te letten in het bos en je rijdt zo tegen een laaghangende tak omhoog???

Ik heb ook een bodyprotector en die gaat aan als ik buiten ga rijden en als ik ga springen/crossen.
Het beschermt mijn rug en buik tegen impacts van buitenaf en zorgt voor minder kans op inwendige beschadigingen aan organen.
[/quote]


ach beter bijdehand dan bij de voet anders moet je bukken en heb je weer last van je rug...

maar zelfs als het zou gebeuren kan je altijd nog zorgen dat je goed valt en anders is het een speling van het lot en kan je der toch niks aan doen zelfs zo'n ding helpt dan niet want dan breek je een arm of been...

Als zij doen wat ik zeg, doe ik wat zij willen....

Liselot

Berichten: 32189
Geregistreerd: 18-06-01
Woonplaats: Almelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-04 22:34

liever een arm of been dan mijn rug

http://www.LiselotKamphuis.nl FOTOGRAAF: oa Bruiloften, Newborn en workshops!
T 18-11-15 <3 A 9-8-19 <3

LuvdaTossa

Berichten: 12894
Geregistreerd: 15-06-03
Woonplaats: Midden vh land

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 25-03-04 22:40

En met het beleren? En wat zijn de kosten van zo'n ding? En zit er verschil in de kwaliteit?

Imker

Berichten: 17539
Geregistreerd: 30-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-04 22:41

Ik zal maar niets meer zeggen over je bijdehandigheid, want je hebt wel gedemonstreerd dat je erg lollig bent (not ).

Je kan niet altijd zorgen dat je goed valt. Een val plan je niet en je paard schiet niet altijd precies die kant in die jij verwacht. Als dat zo zou zijn, dan zou je helemaal niet vallen.

Ik kan en wil je niet overtuigen van het nut van een BP, maar ik gebruik hem toch. Liever idd een gebroken arm, dan een leven lang in een rolstoel...

Toos paardloos

Silenzio

Berichten: 652
Geregistreerd: 18-03-04
Woonplaats: Oegstgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-04 22:41

LiSSy schreef:
liever een arm of been dan mijn rug



hmmm ik zou dan toch kiezen voor niet vallen en anders gewoon zorgen dat je goed valt btw als je je paard aanvoelt weet je wat ze gaat doen voor ze het doet hoor...

Als zij doen wat ik zeg, doe ik wat zij willen....

Imker

Berichten: 17539
Geregistreerd: 30-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-04 22:43

LuvdaTossa schreef:
En met het beleren? En wat zijn de kosten van zo'n ding? En zit er verschil in de kwaliteit?


De vorige keer dat ik een paard beleerd heb, was ik nog niet in het bezit van een BP, maar als ik nu een jong paard zou beleren, zou ik hem iig aandoen.
Ik heb ook niet zo'n log geval, de mijne is best soepel en handig in formaat.

Deze heb ik, en het achterflapje kan je met een rits erafhalen, als je het niet fijn vindt met rijden.

Afbeelding

Toos paardloos

Liselot

Berichten: 32189
Geregistreerd: 18-06-01
Woonplaats: Almelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-04 22:48

en hoeveel moet zo'n ding nog kosten imker?

http://www.LiselotKamphuis.nl FOTOGRAAF: oa Bruiloften, Newborn en workshops!
T 18-11-15 <3 A 9-8-19 <3

CM_

Berichten: 26904
Geregistreerd: 19-04-03
Woonplaats: Stal Niveau Herpen !!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-04 22:48

ook belangrijk : het beschermt tegen gemene takken in het bos

van die takken met zo'n boos gezicht die je willen steken :p

nee maar zonder dollen, tijdens een cross ligt het tempo heel hoog en kan een laaghangende tak je fataal worden als je in dat hoge tempo erin knalt met je paard....
en sja net wat de rest zegt, hij beschermt ribbenkast en ruggengraat... beide niet onbelangrijk
en idd voel je dat ding bijna niet als je eraan gewend bent !
goede zaak dat er maneges zijn die het met springen verplichten !

Imker

Berichten: 17539
Geregistreerd: 30-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-04 22:52

LiSSy schreef:
en hoeveel moet zo'n ding nog kosten imker?


In de winkel heb ik ze zien hangen voor ca. 175 euro (Drunens Ruiterhuis).
Die van mij heb ik voor niets gekregen, van een Superbokker. Mijn BP was nog helemaal nieuw, zelfs de kaartjes hingen er nog aan. Maar goed, dat is gewoon mazzel hebben.

Toos paardloos

Liselot

Berichten: 32189
Geregistreerd: 18-06-01
Woonplaats: Almelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-04 22:53

wow voor niets gekregen, das netjes Haha!
ik denk er al een tijdje over om een BP aan te schaffen, maar ik vind ze zo achterlijk duur...
eens kijken of ik er een 2e hands kan vinden dan maar...

http://www.LiselotKamphuis.nl FOTOGRAAF: oa Bruiloften, Newborn en workshops!
T 18-11-15 <3 A 9-8-19 <3

Lielle

Berichten: 66254
Geregistreerd: 12-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-04 22:54

foetsie schreef:
Lijkt mezelf een onding vooral als het warm weer is.
Zie me zoiets toch niet dragen hoor.
Hier op de manege verplichten ze het al wel met de springwedstrijden.
Afbeelding

ik heb hem afgelopen zomer (en toen was het best warm Knipoog ) gedragen tijdens de sgw week in Ermelo, en dat was geen probleem. Ik ben ert tot nu toe een keer afgevallen met bp aan (paard wandelde over de sprong en lanceerde mij, zodat ik mooi onder zijn voeten eindigde Frusty ) maar ik had uiteindelijk alleen twee gigantische blauwe plekken op mijn bovenbenen waar hij op me was gaan staan. Verder niets, en het was echt een doodsmak, zelfs de aanwezige sgw ruiters waren geschrokken.

Silenzio

Berichten: 652
Geregistreerd: 18-03-04
Woonplaats: Oegstgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-04 22:58

lissy als je niks nuttigs te melden hebt alleen dat je je tijd er niet aan verspilt waarom stuur ja den aan pb
daarbij vraag ik me af waar je het lef vandaan haalt om tegen iemand te zeggen dat ie niet op een paarden rug hoort...
en dat mensen het niet met me eens zijn maakt me niks uit hoor dwarsliggers zijn nodig om het spoor recht te houden denk daar maar eens over na...

dus als je niks toevoegends te sturen hebt in een pb stuur dan niks dank je dan sluit ik dit hoofdstuk over gezeur maar af...

Als zij doen wat ik zeg, doe ik wat zij willen....

Billy

Berichten: 20708
Geregistreerd: 06-07-01
Woonplaats: Gemeente Tholen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-04 22:59

Gut Silenzio, wat reageer jij verschrikkelijk kinderachtig zeg!!
Ik denk er ook over om een BP te kopen voor het buitenrijden en het springen. Is me net toch ff veiliger Haha!

Goedgekeurd onderschrift :)

Margon

Berichten: 19689
Geregistreerd: 05-05-03
Woonplaats: De Meern

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-04 23:00

Die op dat plaatje van imker heb ik ook alleen dan in het zwart Lachen hij zit nu zelfs al lekker bij mij! Die flap heb ik erom laten zitten! Ik wil mezelf beveiligen Knipoog en dan doe ik het ook goed maar ik moest wel even aan die flap wennen!

Live,LOve,'ndLaugh


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 114 bezoekers