het moet er gewoon eens uit...

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
nathalieke
Berichten: 608
Geregistreerd: 28-07-02
Woonplaats: Waregem (West-Vlaanderen / België)

het moet er gewoon eens uit...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 24-03-04 20:39

Ik reed dus een volbloed die vroeger meegelopen had in de galopkoers. In het begin hadden we wat probleempjes maar na een paar maanden was ze echt braaf geworden en ging ik mijn eerste dressuurwedstrijdje starten en had ik al met haar gesprongen.
Ik mocht er een jaar wedstrijdjes mee rijden en dan zou ze wweer gedekt worden (wat dit jaar niet was gelukt, daarom ook mocht ik er mee rijden)
maar door omstandigheden moest ze verkocht worden.
Ik was er het hart van in maar plots kreeg ik via m'n site contact met de nieuwe eigenaars.
ze stelde het goed en ik ging eens op bezoek.

Maar nu begon ze de laatsste tijd te bijten en te bokken en te stijgeren. (dezelfde dingen zoals ze 1 week had gedaan bij mij, behalve het bijten, dat had ze nooit gedaan)
met gevolg dat er zelfs iemand naar de dienst spoedgevallen is moeten gaan.

de osteopaat heeft ze onderzocht en het blijkt een getoucheerde wervel te zijn. Er kan aan gewerkt worden maar zonder garantie dat het helemaal goed komt en het zou veel geldkosten.
de nieuwe eigenaars hebben dan beslist van ze terug weg te doen. Dit versta ik wel maar toch ben ik nu helemaal Verdrietig

ik zit met zoveel vragen? waarom had ze er bij ons geen last van? ze kon wel de hele dag buiten lopen. Kon het zijn dat ze er daarom geen last van kreeg? In het begin bij de nieuwe eigenaars had ze er ook totaal geen last van. Maar daar kon ze wel niet op de wei en het is beetje bij beetje beginnen ergeren.

Kan het zijn dat de opwinding ervoor zorgt dat ze haarzelf forceert en daardoor meer pijn krijgt aan haar rug? kan het zijn dat ze ook gewoon uittest? En wie wil een paard kopen met wat aan z'n rug?
Ik vrees er nu nog meer voor dan in m'n vorige topic dat ze in de slacht zal belanden. Ik vreesde dit eerst al omdat ze geen makkelijk karakter had en ze je uittest in het begin. Maar ik was zooo opgelucht als ze een andere thuis had gevonden. nu heeft die opluchting weer plaatsgemaakt voor zorgen.

Het zou ook heel erg toevallig zijn moesten de mogelijke nieuwe eigenaars mij vinden via m'n site. maar handelaars willen waarschijnlijk geen contact tussen vorige en nieuwe eigenaars.

heeft iemand hier ervaring mee? bedankt


Heike
Mede-oprichtster

Berichten: 17804
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Gemert

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-04 21:14

Nope geen ervaring mee.

Tja er kunnen zoveel redenen zijn. Andere omgeving, meer spanning, anders gereden kunnen worden.

Maar ik neem aan dat de nieuwe eigenaren toch ook alles proberen?

Paardentweet: Zag laatst een meisje onderweg naar haar paard met kogelvrijvest aan.
Dat paardrijden is ook niet meer wat het geweest is..
[IM] Julius....16 jaar alweer...

nathalieke
Berichten: 608
Geregistreerd: 28-07-02
Woonplaats: Waregem (West-Vlaanderen / België)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 24-03-04 21:27

Heike schreef:
Nope geen ervaring mee.

Tja er kunnen zoveel redenen zijn. Andere omgeving, meer spanning, anders gereden kunnen worden.

Maar ik neem aan dat de nieuwe eigenaren toch ook alles proberen?


nu is ze dus terug naar de handelaar en wie wil een half gek paard kopen dat wat heeft aan haar rug en misschien niet mer beter wordt? ze is niet veel waard en wie zou dan willen een dure behandeling betalen? het kan (weerom) pessimistisch lijken maar toch denk ik niet dat ze nog een thuis vindt


ellenlouise
Berichten: 3784
Geregistreerd: 18-12-02
Woonplaats: In het groene hart van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-04 22:05

Ik vind het sowieso niet netjes van die mensen om een paardje dat medisch gezien niet in orde is de handel maar in te sturen.
Die mensen hadden gewoon hun verantwoordelijkheid moeten nemen, het arme dier wordt nu eigenlijk aan z'n lot overgelaten, ik heb er geen goed woord voor over.

En die gedraaide wervel zou misschien ook veroorzaakt kunnen zijn doordat ze in de stal heeft vastgelegen, gevallen is o.i.d.. Inderdaad wat Heike zegt, het kan vele oorzaken hebben.

There is no reality, only perception.

heidiLOVER

Berichten: 9185
Geregistreerd: 29-04-03
Woonplaats: Opperdoes

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-04 22:21

ellenlouise schreef:
Ik vind het sowieso niet netjes van die mensen om een paardje dat medisch gezien niet in orde is de handel maar in te sturen.
Die mensen hadden gewoon hun verantwoordelijkheid moeten nemen, het arme dier wordt nu eigenlijk aan z'n lot overgelaten, ik heb er geen goed woord voor over.

En die gedraaide wervel zou misschien ook veroorzaakt kunnen zijn doordat ze in de stal heeft vastgelegen, gevallen is o.i.d.. Inderdaad wat Heike zegt, het kan vele oorzaken hebben.

ja dat vind ik ook erg ajmmer voor jou zeg en sonde van het paard

Pamba: B+11 - L1+12 - L2+10 - M1+7 eindstand.

Fotoshoots Trouwfotografie & newbornfotografie: Robin Polderman Fotografie | Insta: @robinpoldermanfotografie]

nathalieke
Berichten: 608
Geregistreerd: 28-07-02
Woonplaats: Waregem (West-Vlaanderen / België)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 25-03-04 22:22

ellenlouise schreef:
Ik vind het sowieso niet netjes van die mensen om een paardje dat medisch gezien niet in orde is de handel maar in te sturen.
Die mensen hadden gewoon hun verantwoordelijkheid moeten nemen, het arme dier wordt nu eigenlijk aan z'n lot overgelaten, ik heb er geen goed woord voor over.

En die gedraaide wervel zou misschien ook veroorzaakt kunnen zijn doordat ze in de stal heeft vastgelegen, gevallen is o.i.d.. Inderdaad wat Heike zegt, het kan vele oorzaken hebben.


jah, daar kan ik ook niets aan doen hé.
het was een kweekmerrie, dus daar wordt er niet veel naar gekeken. En de eigenaar wist ook niet dat ze medisch niet in orde was.
of doel je nu op de nieuwe eigenaar die ze terug naar de handelaar deed?
Ik vind het ook zeer jammer, want nu zal ze waarschijnlijk slecht terecht komen, maar wat kunnen die mensen anders doen? Niet iedereen heeft pakken geld om z'n paard uitvoerig te laten keuren of om een top paard te kopen

ellenlouise
Berichten: 3784
Geregistreerd: 18-12-02
Woonplaats: In het groene hart van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-04 23:00

Ik bedoel de nieuwe eigenaar. En als ze nog niet eens geld hebben om een paard te laten keuren dan hadden ze er naar mijn idee helemaal niet aan moeten beginnen! Als je een dier koopt dan ben je daar verantwoordelijk voor en weet je dat hij/zij ziek kan worden. Als je zelf geen geld hebt voor evt. medische behandelingen dan moet je zorgen dat je paard verzekerd is. En ook een toppaard kan iets gaan mankeren.

En natuurlijk weet ik dat jij hier niks aan kunt doen, dat zeg ik toch ook niet. Ik vind het erg vervelend voor je. En ik maak me gewoon boos om zulke mensen.

There is no reality, only perception.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: GoogleAdsense, janneke584, Vagabondo en 165 bezoekers