Wie is er donor?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

 
 
audrey007
Berichten: 324
Geregistreerd: 01-12-03
Woonplaats: nigtevecht

Wie is er donor?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 25-03-04 19:06

ik heb net een brief binnen gekregen met de vraag of ik donor zou willen worden! Ik vind het eigenlijk asso van me zelf om het niet te worden, want je kan een ander ze leven er mee redeen, maar aan de andere kant wil ik toch wel graag heel begraven worden, je weet maar nooit wat er na de dood komt!! moeilijke keus!! welke keus hebben jullie gemaakt?

Leven met paarden is hemel op aarde, maar komt u te sterven, dan valt er niks te erven!


Richtje

Berichten: 13117
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Bunschoten

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-04 19:15

Ik heb de brief ook net gehad.... ben er ook nog niet helemaal uit

Maar ik geloof dat er al meer topics over geweest zijn, ga even zoeken

Een ongeluk zit in een klein hoekje - Dan blijft er nog heel veel ruimte over voor geluk

verootjoo
Berichten: 35639
Geregistreerd: 19-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-04 19:16

Het is toch tegenwoordig zo, dat iedereen automatisch donor is, tenzij je expliciet aangeeft het niet te willen zijn? Maar ik zou het iig wel willen zijn

[o]

luxx

Berichten: 3505
Geregistreerd: 29-12-03
Woonplaats: frankrijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-04 19:39

verootjoo schreef:
Het is toch tegenwoordig zo, dat iedereen automatisch donor is, tenzij je expliciet aangeeft het niet te willen zijn? Maar ik zou het iig wel willen zijn

dat is helaas niet zo... dat zou wel schelen denk ik.
ik schaam me om te zeggen dat ik te laf ben om zoiets in te vullen, ik wil niet met dat soort zaken geconfronteerd worden...
als je automatisch donor zou zijn zou ik ook zeker geen anti-donor formulier in gaan vullen, ik zou het gewoon nemen zoals het is, en dus donor zijn.
ik wil het er vooral niet [met betrekking op mij] over hebben, ik weet dat het kinderachtig is, maar zo is het wel....

Chère Mère Terre donne moi la sérénité d'accepter les choses que je ne peux changer, le courage de changer les choses que je peux et la sagesse d'en connaître la différence.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-04 19:57

Ja, ik ben donor, vanaf mijn 13e geloof ik. Lachen Ik heb alles toch niet meer nodig als ik dood ben, en als een ander er gelukkig mee is, mooi toch Lachen

Liselot

Berichten: 32189
Geregistreerd: 18-06-01
Woonplaats: Almelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-04 19:58

ik ben ook donor...
waarom zou je niet begraven kunnen worden als je donor bent? het wordt netjes opgevuld en gehecht. dan krijg je kleding aan en zie je er helemaal niets meer van... begraven kan gewoon

http://www.LiselotKamphuis.nl FOTOGRAAF: oa Bruiloften, Newborn en workshops!
T 18-11-15 <3 A 9-8-19 <3

Heike
Mede-oprichtster

Berichten: 17804
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Gemert

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-04 20:11

Idd je kan nog gewoon begraven worden.

Ik ben ook al heel erg lang donor. Eigenlijk zou iedereen dat moeten zijn tenzij je bewust een 'nee' brief opstuurt.

Vrees alleen dat ze niets aan me zullen hebben. Maar wat ze kunnen gebruiken mogen ze hebben. Ik ben dan toch al dood en merk er dus niets van, en een ander kan misschien weer een redelijk normaal leven hebben.

Paardentweet: Zag laatst een meisje onderweg naar haar paard met kogelvrijvest aan.
Dat paardrijden is ook niet meer wat het geweest is..
[IM] Julius....16 jaar alweer...

Ann

Berichten: 13239
Geregistreerd: 28-06-03
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-04 20:15

Ik ben al vanaf mijn 18de donor, als je dood bent, merk je er toch niets van als je een aantal organen mist en als je het leven van iemand anders ermee kunt redden Lachen Je zult zelf maar in zo'n situatie komen dat je een donororgaan nodig hebt.

Gillian

Sammie

Berichten: 71592
Geregistreerd: 04-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-04 20:16

Gebruik de zoekfuntcie eens ,zijn al een paar topic's over geweest. Ik ben 't bewust niet. Niet omdat ik andere mensen 't niet gun, integendeel zelfs(ja klint dubbel) maar ik kon voor mezelf niet kiezen, vandaardat ik echt bewust voorlopig nee heb. Gelukkig kan 't altijd nog veranderd worden. Ik heb er lang over na moeten denken, want het is wel een kans voor andere mensen om nog wel te leven. Maar ik kwam er gewoon niet uit.

- Offline -

Honeybee

Berichten: 8912
Geregistreerd: 10-04-01
Woonplaats: Harlingen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-04 20:17

Ik ben nóg geen donor. Ben me ervan bewust dat je er iemand mee kunt helpen, maar hier zit mijn twijfel echt nog tussen mijn oren.

marina

Berichten: 5151
Geregistreerd: 20-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-04 20:18

Jep ik ook. Ik heb alleen mijn hoornvlies eruit laten halen, omdat ik dat een eng idee vind, en blinde mensen kunnen een heel goed leven hebben, dus perse noodzakelijk vind ik dat niet
Ik hoop dat ze binnenkort doorvoeren dat je automatisch donor bent, als je niet aangeeft het niet te willen zijn

Sammie

Berichten: 71592
Geregistreerd: 04-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-04 20:18

verootjoo schreef:
Het is toch tegenwoordig zo, dat iedereen automatisch donor is, tenzij je expliciet aangeeft het niet te willen zijn? Maar ik zou het iig wel willen zijn

Dat is in België 't geval en dat willen ze hier ook gaan invoeren.

- Offline -

Kristie

Berichten: 15027
Geregistreerd: 30-10-03
Woonplaats: Al pendelend tussen hier en daar...

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-04 20:48

Heb hem net ingevuld en opgestuurd!
ze mogen van mij alles hebben hoor, ik bedoel als ik {of een familielid} bv een nieuwe nier nodig heb dan ben ik ook heel erg blij als iemand anders zo'n papiertje heeft ingevuld.
en je bent toch dood je merkt er helemaal niks van....

'Wil je me alsjeblieft vertellen welke kant ik op moet vanaf hier?'
'Dat ligt er aan waar jij naar toe moet,' zei de kat.
'Dat kan mij niets schelen,' zei Alice.
'Dan doet het er niet toe welke kant je opgaat' zei de kat.

Sylvia

Berichten: 28818
Geregistreerd: 22-07-03
Woonplaats: Posterholt

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-04 20:49

Ik ben al 2 jaar lang donor Heb gigantisch zitten twijfelen, en op een avond ben ik me compleet gaan bezatten en heb ik ja aangekruist en dat ding in de bus geduwd Haha! 's ochtends kreeg ik 'm alleen niet meer uit de brievenbus... Scheve mond

Spoiler:
Hier moet een nieuw onderschrift komen.

verootjoo
Berichten: 35639
Geregistreerd: 19-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-04 20:54

DeesDeBest"]
[quote="verootjoo schreef:
Het is toch tegenwoordig zo, dat iedereen automatisch donor is, tenzij je expliciet aangeeft het niet te willen zijn? Maar ik zou het iig wel willen zijn

Dat is in België 't geval en dat willen ze hier ook gaan invoeren.
[/quote]

Ik dacht dat ze dat hier al ingevoerd hadden. Maar ik vind het iig wel een goed idee

[o]


Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-04 21:00

Ik heb de optie gekozen dat ik de beslissing aan mijn nabestaanden laat. Mij kan het helemaal niet schelen, dood ga ik toch wel, laat ze dan eerst nog maar zien of er een ander mee te helpen is. Maar ik weet dat mijn bijv. moeder nog wel wat moeite met het idee heeft. Daarom vind ik dat zij moet kunnen beslissen, uiteindelijk moet zij er mee achter blijven. (even uitgaande van het scenario dat ik morgen onder een bus kom dus Haha!)

Mogelijk veranderd dit op een later punt in mijn leven, dan verander ik het weer.

MarijeR

Berichten: 24928
Geregistreerd: 20-08-01
Woonplaats: Onstwedde

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-04 21:00

Ja ik ben donor.
Sinds mijn 12e, destijds kon je zo'n papiertje halen en moesten mijn ouders het ondertekenen.
Eerlijk gezegd mogen ze wat mij betreft ook mensen die donor zijn voortrekken bij de wachtlijsten om te ontvangen Scheve mond
Wel willen krijgen maar niet willen geven?

Rinoa

Berichten: 5528
Geregistreerd: 28-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-04 21:02

Ik ben geen donor. Zie de andere 5 topics voor mijn reden Lachen

:D

angelke

Berichten: 5137
Geregistreerd: 28-04-02
Woonplaats: Brasschaat (België)

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-04 21:15

DeesDeBest"]
[quote="verootjoo schreef:
Het is toch tegenwoordig zo, dat iedereen automatisch donor is, tenzij je expliciet aangeeft het niet te willen zijn? Maar ik zou het iig wel willen zijn

Dat is in België 't geval en dat willen ze hier ook gaan invoeren.
[/quote]

Serieus? leuk om weten Haha!. Ik heb er dus geen problemen mee, oke, je weet nooit wat er gebeurt na je dood, en het is wel eng natuurlijk, er kan niet bewezen worden wat er na je dood gebeurt. Maar dit is een "goede daad", zou je er dan áls je hierna nog zou leven zoveel spijt van hebben? Dan lopen er daar veel mensen rond zonder lever enzo Knipoog, dan zie je ook een beetje wat de sociale mensen zijn bij wijze van spreken. Natuurlijk kan niet iedereen donor zijn, als je een slechte lever hebt, dan is een ander daar niet echt veel mee...

Elliot
Berichten: 6441
Geregistreerd: 04-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-04 21:24

Ik ben ook donor


Elles

Berichten: 22816
Geregistreerd: 14-06-01
Woonplaats: Flevoland

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-04 21:29

Ik heb thuis gemeld: mocht er iets gebeuren, laten ze dan maar pakken wat ze gebruiken kunnen. Zoals al eerder gezegd: je kunt er anderen vreselijk gelukkig mee maken of zelfs levens redden. Zelf heb je het niet meer nodig, het zijn vaak meer de nabestaanden die er moeite mee hebben. Krijgt iedereen zo'n brief? Dan zullen ze hier binnenkort ook wel in de bus vallen.

Eline

Berichten: 72938
Geregistreerd: 07-10-03
Woonplaats: Delft

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-04 21:32

Ik ben ook donor Lachen

bakkabouter

Berichten: 5298
Geregistreerd: 01-03-03
Woonplaats: Antwerpen - België

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-04 21:33

Ik ben donor,als je dood bent merk je er toch niks meer van,en als ik een ander er gelukkig mee kan make,waarom niet?
en of ik begraven word of niet...i don't care

Grammar, it's the difference between knowing your sh!t and knowing you're sh!t.
Mensen met een zuiver geweten hebben een slecht geheugen.

Sammie

Berichten: 71592
Geregistreerd: 04-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-04 21:34

Iedereen die 18/19jr wordt krijgt zo'n brief. Was pas nog op 't nieuws

- Offline -

luxx

Berichten: 3505
Geregistreerd: 29-12-03
Woonplaats: frankrijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-04 21:40

MarijeR schreef:
Eerlijk gezegd mogen ze wat mij betreft ook mensen die donor zijn voortrekken bij de wachtlijsten om te ontvangen Scheve mond
Wel willen krijgen maar niet willen geven?


OK dan! helemaal mee eens! dat zal de slapjanussen leren...!
ik hoop echt dat hier het belgische systeem ook ingevoerd word, daar zijn ook geen tekorten volgens mij?

Chère Mère Terre donne moi la sérénité d'accepter les choses que je ne peux changer, le courage de changer les choses que je peux et la sagesse d'en connaître la différence.