hengstenshow Dalhoeve en Lauw van Vliet??

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
obiwan
Berichten: 281
Geregistreerd: 17-01-04
Woonplaats: Dordrecht

hengstenshow Dalhoeve en Lauw van Vliet??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-03-04 12:10

Wie zijn er allemaal naar de hensgtenshow van de Dalhoeve en Lauw van Vliet geweest??? Kunnen jullie misschien vertellen hoe die was, ik kon namelijk niet Boos!
Heb wel gehoord dat Jazz geblesseerd was en dus niet kon komen, maar wil ook wel weten wat jullie van de rest vonden!!

olijf

Berichten: 1485
Geregistreerd: 27-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-04 12:18

Effe zoeken er staan 2 verslagen hier op [FA]

ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-04 12:26

Ik ga eens kijken of ik nog wat kan oprakelen...

1 ding vonden we erg grappig maar ook wat |ullig Bloos!
Patty van der Zwan lieten ze rond rijden op Dreamer van Supertramp:
"Dreamer, you know you are a dreamer"
"I said far out, what a day, a year, a laugh it is" Muziek!

CGJ12

Berichten: 11673
Geregistreerd: 18-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-04 12:28

obiwan schreef:
Heb wel gehoord dat Jazz geblesseerd was en dus niet kon komen, maar wil ook wel weten wat jullie van de rest vonden!!

goh, waar heb ik dat vaker gehoord..........

Sjimmy

Berichten: 17797
Geregistreerd: 09-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-04 12:33

Jazz was niet geblesseerd toch? Die moest ergens anders aanwezig zijn.

Die muziek was me nog niet eens opgevallen Suus!! Haha!

Ik ben zo slecht in namen onthouden. *zucht* er waren ook zoveel bruinen. Knipoog

ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-04 12:40

Sjimmy schreef:
Die muziek was me nog niet eens opgevallen Suus!! Haha!

Esther en ik hebben smakelijk gelachen, maar ik vond het ook wel wat sneu. Heb niets tegen Patty en ze werkt hard genoeg.

Ik kan nog wel wat vertellen, maar moet even zin maken Haha!
Over de springers heb ik niet zo veel te melden. Vond voornamelijk die van Roelofsen allemaal slecht bewegen, uitzondering Rash R v. Cash.
Niagara de Libero viel ook positief op.

essie79

Berichten: 3539
Geregistreerd: 06-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-04 12:42

Sjuimpje schreef:
Ik ga eens kijken of ik nog wat kan oprakelen...

1 ding vonden we erg grappig maar ook wat |ullig Bloos!
Patty van der Zwan lieten ze rond rijden op Dreamer van Supertramp:
"Dreamer, you know you are a dreamer"
"I said far out, what a day, a year, a laugh it is" Muziek!


een ander muziekje was beter geweest..

Troy vind ik niet veel aan, niet mijn type paard, zowel los als onder het zadel.
Iglesias lieten ze deze keer aan de hand zien en maar niet onder het zadel. Met een nakomeling die als 2 druppels water op zijn vader leek.

Jetset was erg 'speels' aan de hand en On Top had wat moeite om in de baan te blijven, maar dat vergeef ik hem graag.

Nakomelingen van Polansky, vooral de Polansky x Rolls Royce vond ik aansprekend, Polansky zelf zou beter uit de verf kunnen komen.
Hij werd wat kort gehouden.

Was weer erg onder de indruk van de rijkwaliteiten van Imke Bartels.
Paarden zijn zo los, ontspannen en fijn afgesteld.

Even denken.. bij het springen
Niagara, erg fijn om te zien.
Wat mij opviel bij alle hengsten van stal Roelofs was het ontzettende fijne beenwerk.

ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-04 12:44

essie79 schreef:
Wat mij opviel bij alle hengsten van stal Roelofs was het ontzettende fijne beenwerk.

Yep, leek allemaal wat 'teer'.

Sjimmy

Berichten: 17797
Geregistreerd: 09-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-04 12:47

Dat zeiden ilona en ik ook al. *Brr moet je daarmee springen*.

Ik vond het trouwens wel goed dat er veel hengsten onder het zadel en aan de hand werden getoont. Je ziet het paard op 2 manieren, deze keer vond ik dat ze over het algemeen onder het zadel 'spectaculairder' aandeden dan aan de hand.

Ik vond trouwens Obelisk positief opvallen. (ik geloof dat ik de goede naam bij het goede paard heb...)

Jammer dat de dressuurdemo's allemaal achter elkaar op het einde waren. Er waren al veel mensen weer weg.
Laatst bijgewerkt door Sjimmy op 25-03-04 12:48, in het totaal 1 keer bewerkt

youngster

Berichten: 26261
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-04 12:48

Sluit bij je aan Essie.. Polansky had ik eigenlijk wel meer van verwacht, vond hem vooral onder het zadel minder. Aan de hand was het beter.
Dat was ook het geval bij Troy, onder het zadel begon hij te krabbelen, en kwam hij achter er ook niet helemaal goed bij leek het wel..
Imke reed idd erg fijn, net als Bart Bax met Olivi..
Sja en klapper van de avond was natuurlijk HP met Rubels.. Wat een combi, geweldig paard, werd ook zeer goed voorgesteld, dat wordt een olympische topper..
Rhodium vond ik onder het zadel trouwens beter als aan de hand..

essie79

Berichten: 3539
Geregistreerd: 06-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-04 12:54

Naar aanleiding van Olivi aan de hand, had ik eigenlijk onder het zadel meer verwacht.
En dat krabbelen van Troy was ook al duidelijk aan de hand te zien.

Rubels vind ik ook een geweldig sportpaard, fijn gereden met een supertact en balans.

Rolex onder het zadel viel mij ook positief op, rust en gedragenheid viel op.
Rhodium is het beeld iets onrustiger, maar was onder de indruk van zijn bewegingen.

ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-04 13:18

Iglesias aan de hand met zoon.
Zag er niet verkeerd uit, maar lijkt weinig zijn rug te gebruiken, komt wat kramperig in de croup over, zijn zoon gaf diezelfde indruk. Bij zoon kwam de hals mooier uit de schoft maar verder leek hij precies.

Troy hebben we aan de hand en onder zadel gezien.
Weet niet zo goed wat ik er van moet zeggen, vind hem te volwassen qua model, en aan de hand ging hij vooral heeeeel hard. Waarbij hij achter steeds meer ging krabbelen en voorover dook. Onder het zadel weinig beter.

Olivi was aan de hand opvallend beter als onder het zadel, aan de hand was zijn zelfhouding veel mooier, ging zitten en ook was hij opvallend veel losser in zijn lijf.

Oo Seven precies andersom, de schwung en het rijzen in de voorhand kwam pas onder Imke te voorschijn. Knap staaltje rijkunst. Wel beperkt in de schoudervrijheid maar ook dat viel onder het zadel nog maar nauwelijks op.

Obelisk was behoorlijk stout, maar wat een elastiek heeft dat dier. Verder ook veel ruimte in de schouder.
Was onder Kirsten wel heel braaf, liet zich heel goed schakelen vanuit passage naar middendraf. Ik was er van onder de indruk iig!

Jetset was bijna levensgevaarlijk aan de hand.
Gaf enkele levades weg en kon niet fatsoenlijk worden opgesteld.
Maar als hij eenmaal in het drafritme kwam was het ook gelijk imponerend heel mooi van achteruit en veel veer.
On Top was er ook nog, die was echter gespannen en bang. Probeerde een aantal keer uit te breken bij de uitgang en moest door iemand aan de hand weer terug geholpen worden Bloos!
Denk dat het te maken heeft met die slagboom, die heeft op Jumping Adam blijkbaar wel heel veel indruk gemaakt.

Rolex was er onder het zadel, dat dier verbeterd nog steeds enorm.
Toch is het wel ietsje ‘opgeprikt’, Madeleine moet er echt wel aan rijden, ik zie het liever iets vanzelfsprekender.

Rhodium hebben we zowel aan de hand als onder het zadel gezien.
Vergeleken met een Rolex minder afdruk, maar het oogt allemaal veel natuurlijker. Met HP marcheert hij in balans en met veel tact door baan. Heel aansprekend

Montecristo liet zien waarom hij inmiddels GP startgerechtigd is, zijn piaffe kwam nog niet zo heel mooi uit de verf, maar hij passageert met 2 hoeven in zijn neus. Zijn wissels en zijgangen gaan met het grootste gemak van de wereld en hij liet een heel mooie piroutte zien. Ben erg benieuwd naar hun GP debuut!

Polansky was er samen met 2 3 jarige zonen, 1 mv. Purioso, al heel volwassen dier, 1 mv. Rolls Royce chique dier, beide erg fijn bewegen.
Polansky zelf werd slecht voorgesteld, sperde continue zijn mond heel ver open en flapperde zelfs nog een paar keer met zijn tong. Dood zonde, wat ondanks dat alles liet hij enkele zeer goede dingen zien.

Rubels was ook weer fantastisch met HP, zoveel lossigheid, zijn passage lijkt hij uren te kunnen volhouden en kan daar uit heel mooi verruimen.

Nero en Showtime konden onder het zadel niet bekoren,
Nero was heel gewoontjes en Showtime kukelde iedere keer voorover. Nou is zijn hoofd en hals ook wel heeeel zwaar voor zo’n klein kontje.

Sonique is aansprekend modelletje, maar komt in draf wat tekort. Wel hele goede galoppade.

Norway liet een plezierige indruk achter, geen tekortkomingen, maar ook geen hoogtepunten.

Verder een heeeel gaaf veulentje gezien een Corland x Goodtimes van een week oud. Draven dat dat ding deed, echt heel gaaf.

Verder veel slecht bewegende springers gezien, met name die van Roelofsen. Alleen Niagara maakte indruk, dat dier had een schitterend model en bezit 3 heel goede gangen. Ze lieten nog een 4 jarige van hem onder het zadel zien, deze werd echter voorgereden alsof het een 3 jarige was, waarbij de amazone hem met het doorzitten enorm hinderde en door haar te lange beugels heel onrustig zat. Wel fijn beest.

Diepte punt vond ik de 4 jarige springer met het achtervoegsel R.
Wat een naar voorbeen, bah. Hij liet ze ongelijk hangen en vouwde veel te vroeg uit. Wel veel vermogen maar een ontzettende krabbelaar in draf.

youngster

Berichten: 26261
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-04 13:26

Ik vond sonique wel een leuk dier, maar de in de galop sprong hij achter een paar keer over en kwam overkruist te zitten daardoor, dat vond ik wel minder, maargoed daar valt nog een heleboel aan te verbeteren.. Maar om hem nou een gummybal te noemen weet ik niet.. Obelisk sprak mij veel meer aan, wat een afdruk heeft die, onder kirsten gaf hij mij ook een goede indruk.. erg fijn paard!

Jet Set was helemaal stout, heeft een beetje losse achterbenen, maar als hij liep kwam hij ook in 3 passen draf de de zijde door.. Judith had het zwaar met On Top, maar ik heb hem in amsterdam ook al eens gezien, dus weet hoe hij ook kan zijn Haha!.. Vond het wel een knap staaltje rijkunst

Kelan

Berichten: 1626
Geregistreerd: 23-03-01
Woonplaats: Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-04 14:41

Wij zijn ook geweest gisteren, we waren mooi op tijd, dus konden nog op de tribune zitten: warm gezicht van de lampen, maar koude voeten Haha!

Wat ik me bij de 4-jarige van Niagara af vroeg is waarom ze daar niet even een sprongetje mee maakte, zou moeten kunnen met een 4-jarige toch?

Bij Olivi ergerde ik me een beetje aan de speaker, het leek wel of die man aandelen in Olivi had, zo vaak als hij zei dat bij de Select Sale een Olivi voor meer dan 100.000 euro verkocht was. Op een gegeven moment had ik dat toch echt te vaak gehoord.

Muziek bij OOSeven was wel heel leuk: allemaal James Bond film muziek.

Verder veel fijne dressuurpaarden gezien,
alleen van Troy was ik niet zo gecharmeerd, vond hem, vooral in draf, van achter niet heel fijn.

michele
Berichten: 2133
Geregistreerd: 25-03-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-04 15:15

[quote="Kelan"]Wij zijn ook geweest gisteren, we waren mooi op tijd, dus konden nog op de tribune zitten: warm gezicht van de lampen, maar koude voeten Haha!

Wat ik me bij de 4-jarige van Niagara af vroeg is waarom ze daar niet even een sprongetje mee maakte, zou moeten kunnen met een 4-jarige toch?


Ja normaal zou dat kunnen maar niagara was al niet gewoon te rijden, dus ik had daar ook niet graag mee gesprongen.

En zit er nog 1 te zeuren over koude voeten, ik had een heel koud lijf want was niet meer optijd voor een zitplek Schijnheilig Haha! .

Vond zoals meer al gezegd hadden Olivi beter aan de hand dan onder het zadel en troy vindt ik echt niets aan in de draf, leek wel of hij per rondje korter ging lopen zoowel aan de hand al onder het zadel.

De polansky nakomelingen werden wel netjes voorgesteld vond sommige stukjes de nakomelingen lekkerder lopen als papa. Bloos!

Margon

Berichten: 19689
Geregistreerd: 05-05-03
Woonplaats: De Meern

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-04 15:37

Niagara OK dan!
Die is eerste geworden op de Nederlandse Kampioenschappen in het ZZ onder Richard Kapteyn

cobiie

Berichten: 7304
Geregistreerd: 26-02-03
Woonplaats: het mooie dorp Nieuwerkerk ad ijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-04 15:53

Ik zal vanavond even proberen een paar stills van diverse hengsten hier neer te zetten.

Wat mij (plus company) erg opviel was dat de Montectristo afstammeling die ik nu tijdelijk rij, qua uiterlijk en karakter heel erg op zijn vader lijkt (nu maar hopen dat hij ook net zo gaat lopen Schijnheilig Haha! ). Van Montecristo heb ik het idee dat hij te relax is en daardoor net het spetterende mist voor het hoge dressuurwerk.

On top was echt behoorlijk vervelend.

Troy ging echt in een hoog tempo de baan door, zowel aan de hand als onder het zadel.

De draf van Sir Corland vond ik erg slecht.

Ik ben even de naam kwijt van het 16 jarige springpaard wat aan de hand werd geshowd met bijzet. Die vond ik boven verwachting goed lopen.

ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-04 15:57

Elmshorn,
die was ook stout trouwens.

On Top was heel bang, niet vervelend, er is geen werkwilliger dier die avond in de baan geweest (al ben ik niet zo heel erg objectief wat dat betreft Haha! )

Novelle
Berichten: 999
Geregistreerd: 19-02-02
Woonplaats: Harderwijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-04 16:20

er waren erg veel hengsten, niet dat ik het erg vond hoor.
Rubels en Rhodium waren gaaf Wow! Lovers
Ro-lex vind ik ook steeds leuker worden, begint lekker te swingen OK dan!

En het leek wel of de dressuur hengsten aan de hand sterker waren dan de springhengsten

obsession

Berichten: 3383
Geregistreerd: 26-10-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-04 16:39

Ik vond de hele show net als vorig jaar langdradig en niet echt spectaculair.
Ik vond enkele hengsten catastrofaal aan de hand lopen.
Olivi was ik zeer van gecharmeerd evenals 007. Jetset was wel enorm aan het draken zeg en daarna On top ook nog een keer. Vond hem absoluut niet zo werkwillig overkomen Sjuim! Waren er zeker een paar die veel werkwilliger waren.
Obelisk blijft een supermooi dier om te zien maar qua beweging blijf ik m heel simpel vinden.
Het veulentje was trouwens geen Corland maar een Sir Corland. Wel heel schattig zon ding van een week oud.
Troy vond ik wel een leuk dier maar was achter wel erg vlug. Verder vond ik eigenlijk alles niet zo heel bijzonder. Had wel iets meer verwacht.

CGJ12

Berichten: 11673
Geregistreerd: 18-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-04 16:48

obsession schreef:
Troy vond ik wel een leuk dier maar was achter wel erg vlug..........

Had je 'm liever traag gezien dan? Haha!

Novelle
Berichten: 999
Geregistreerd: 19-02-02
Woonplaats: Harderwijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-04 18:09

CGJ12"]
[quote="obsession schreef:
Troy vond ik wel een leuk dier maar was achter wel erg vlug..........

Had je 'm liever traag gezien dan? Haha!
[/quote]

DAt zegt ze toch niet Haha!

Gerrie

Berichten: 4385
Geregistreerd: 18-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-04 20:29

obsession schreef:
Jetset was wel enorm aan het draken zeg en daarna On top ook nog een keer. Vond hem absoluut niet zo werkwillig overkomen Sjuim! Waren er zeker een paar die veel werkwilliger waren.


Er was toch nog een zoon van Jetset in de baan met Stephanie Peters.
Die was toch zeker wel werkwillig??

LuvdaTossa

Berichten: 12894
Geregistreerd: 15-06-03
Woonplaats: Midden vh land

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-04 20:31

En Troy kan ook alleen maar galopperen............... *zucht* met alle respect voor Patty, maar deze hengst kan mij niet bekoren!

JetSet had er echt zin aan Haha! Tjonge die kan goed omhoog gaan met zijn benen Haha! Er zaten meer tussen trouwens die wel lekker fris waren.

Ooseven was boven mijn verwachting! Aan de hand vond ik hem niet je-van-het maar onder het zadel was het een geweldig beestje! En tja de derde nakomeling van hem zit er aan te komen bij ons op stal Haha!

Obelisk vond ik aan de hand enorm imponeren, maar onder het zadel vond ik Ooseven vele malen beter. Hij liep wel los en lekker uit zijn lijf maar onder het zadel kwam hij iets te kort naar mijn mening.

Olivi blijft natuurlijk een toppertje en is een klasse apart. Jammer dat Jazz er niet was. Nog even heel goed naar onze Olivi gekeken en mijn conclusie is dat hij toch wel heel erg op zijn vadertje lijkt. Had hem trouwens iets beter verwacht onder het zadel.

Nero en Showtime vond ik ook zeker niet indrukwekkend. Meer gewone paarden die nog heel veel moeten leren. Maar echte dekhengsten? Nee, zie ik niet aan ze af.

Sonique heeft een mooi exterieur maar onder het zadel vond ik hem niet een toppertje. Wel netjes alles doen maar niet echt een geweldenaar.

En die Rretjes.... wat een iele figuurtjes.... Houd meer van het Rubelsachtige paard! Tjee wat een voorhand zeg! Wat een front en wat een kracht in de achterhand. Wist dat ie mooi was maar zooo mooi!

Sam R die bruine (groot paard) daar moet ik nog eens even naar op zoek....

Misschien dat er nog wat in me op komt... het was errug laat gisteravond iig....

ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-04 20:33

Stephanie Peters was er niet,

On Top is echt wel werkwillig.
Dit was duidelijk angst, hij wilde gewoon de ring uit. Daarom rijd Judith ook die shows, om hem meer gewoon te laten worden aan het publiek.
Als hij niet werkwillig was had hij niet op deze leeftijd al op dit niveau gelopen Knipoog

Rubels mooi?
Ik vond het 1 van de lelijkste die er bij zat Haha! Alleen dat dier heeft wel enorm veel uitstraling en loopt met het grootste gemak.