Nederlandse Stamboeken krijgen uitbreiding.

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
ceasario

Berichten: 12330
Geregistreerd: 26-10-03

Nederlandse Stamboeken krijgen uitbreiding.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 25-03-04 16:34

Maart 2004

Het College van Beroep heeft het PVE in het ongelijk gesteld om het EASP niet als EU-stamboek toe te laten in Nederland.
En heeft met onmiddelijke ingang zijn griffier opdracht gegeven om het dossier aan de Minister te doen toekomen ,zodat hij als nog de erkening
" EU-Stamboek" kan verlenen.

bron:
www.DataHorse.nl

Een theorie blijft een hypothese tot het moment waarop deze aan de praktijk wordt getoetst!

Facebook méér klik


caranthir
Berichten: 722
Geregistreerd: 16-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-04 17:37

Bij deze feliciteer ik het EASP.

Sundancer

Berichten: 9707
Geregistreerd: 21-03-01
Woonplaats: Somewhere in The Netherlands.

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-04 17:44

Emmerweg 33 feliciteerd EASP met dit Succes! Rock-on, dudes!

germie

Berichten: 25887
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-04 18:00

Het EASP had ik wel verwacht. Het NES en het ES zijn nog steeds niet erkend.
Ik vind het niet verkeerd. Dus dan kun je nu ook met de ponyhengst Romantic Popcorn dekken en officiele papieren krijgen (die hengst dekt volgens mij voor dat stamboek).
Ik vind het niet zo'n verkeerd stamboek, het is wel anders dan het kwpn, maar kiest voor sport en Arabisch bloed.

Sinds 2014 gediplomeerd instructeur en sinds januari 2021 mag ik zelfs instructeurs opleiden. Ik mag lesgeven in alle disciplines en alle niveaus. Lijkt instructeur worden je ook geweldig? Of wil je gewoon meer weten? Stuur maar een pb.
Alles met respect voor mens, dier en natuur.

mayrom
Berichten: 220
Geregistreerd: 29-07-03
Woonplaats: nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-04 18:44

Eindelijk krijgen we waar we twee jaar lang voor gevochten hebben. Super !!

http://www.easpstamboek.nl
http://www.woefslaghoeve.nl
De woefslaghoeve te spijkerboor stelt voor 2009 de hengsten Boviet ,Boforce en Baruch ter dekking


Missouri

Berichten: 4964
Geregistreerd: 10-09-02
Woonplaats: Under Construction

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-04 19:18

Zoals Bruce Willis ooit zei: "Yippie ka yee, ............. !!"

Haha! Top hoor. Gefeliciteerd!

Sammie Superheld ZZL+2!
Silence keur sport (Nevado x Balzflug), pensionada pur sang
Forever (For Ferrero x Nevado) blij in de wei!

Rinoa

Berichten: 5528
Geregistreerd: 28-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-04 19:59

Gefeliciteerd!!

:D

Dees

Berichten: 18874
Geregistreerd: 09-08-01
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-04 20:22

Toppie.
Iedereen heeft het recht van vereniging.
Einde aan de 'oude jongens krentenbrood'-mentaliteit, lang leve de frisse wind. OK dan!

Wat als.... de wetenschap wel gelijk heeft?

Jurga

Berichten: 18554
Geregistreerd: 06-05-01
Woonplaats: Ede/Lunteren

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-04 20:31

gefeliciteeeeeeerd! Super!

So tell me where you are / Tell me how you feel / Tell me what you need / Just tell me how you feel / And let it all just rain on me. ~ Kane

mayrom
Berichten: 220
Geregistreerd: 29-07-03
Woonplaats: nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-04 21:03

als jullie het met ons vieren willen zijn jullie a.s weekend van harte welkom in drachten op de beurs in het FPC

http://www.easpstamboek.nl
http://www.woefslaghoeve.nl
De woefslaghoeve te spijkerboor stelt voor 2009 de hengsten Boviet ,Boforce en Baruch ter dekking

chantal1

Berichten: 5310
Geregistreerd: 14-11-01
Woonplaats: zeeuws-vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-04 21:05

Van harte gefeliciteerd!!!

Rinske

Berichten: 25110
Geregistreerd: 16-04-02
Woonplaats: Loon op Zand

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-04 21:06

Gefeliciteerd!! Lachen

Faas

Berichten: 12718
Geregistreerd: 21-07-02
Woonplaats: Steenwijksmoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-04 21:09

Wat is het PVE?

'Paint' it 'Black'

Sundancer

Berichten: 9707
Geregistreerd: 21-03-01
Woonplaats: Somewhere in The Netherlands.

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-04 21:12

www.pve.nl deze instantie geeft de erkenningen uit.

germie

Berichten: 25887
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-04 21:13

PVE=produktschap Vee, vlees en eieren

Sinds 2014 gediplomeerd instructeur en sinds januari 2021 mag ik zelfs instructeurs opleiden. Ik mag lesgeven in alle disciplines en alle niveaus. Lijkt instructeur worden je ook geweldig? Of wil je gewoon meer weten? Stuur maar een pb.
Alles met respect voor mens, dier en natuur.

ceasario

Berichten: 12330
Geregistreerd: 26-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 25-03-04 21:52

germie schreef:
PVE=produktschap Vee, vlees en eieren


Dit is een lobby-instantie.
Maar deze keer had het lobbyen een verkeerde uitwerking.
Er zijn blijkbaar stamboeken die het nog niet door hadden dat de macht in Brussel ligt en niet in Huis ter Heide. Haha!

Een theorie blijft een hypothese tot het moment waarop deze aan de praktijk wordt getoetst!

Facebook méér klik

Sundancer

Berichten: 9707
Geregistreerd: 21-03-01
Woonplaats: Somewhere in The Netherlands.

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-04 23:17

mayrom schreef:
als jullie het met ons vieren willen zijn jullie a.s weekend van harte welkom in drachten op de beurs in het FPC

Is goed OK dan! Party!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-04 23:24

Gefeliciteerd!

Anna42
Berichten: 2001
Geregistreerd: 10-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-04 23:53

germie schreef:
Het EASP had ik wel verwacht. Het NES en het ES zijn nog steeds niet erkend.
Ik vind het niet verkeerd. Dus dan kun je nu ook met de ponyhengst Romantic Popcorn dekken en officiele papieren krijgen (die hengst dekt volgens mij voor dat stamboek).
Ik vind het niet zo'n verkeerd stamboek, het is wel anders dan het kwpn, maar kiest voor sport en Arabisch bloed.


Kiest en staat voor evenwichtssportpaarden met evenwichtige bewegingen en evenwichtige prestaties. Daarbij functioneert het Shagya/Arabisch bloed als homeopatisch medicijn zonder de kwalitatieve eigenschappen van het oorspronkelijk warmbloed/veelzijdigheidspaard te verliezen. Om het evenwicht, ras, schoonheid, gratie, levensduur, werkwilligheid, hardheid, intelligentie, vruchtbaarheid en de prestaties blijvend te verzekeren.

Rinske

Berichten: 25110
Geregistreerd: 16-04-02
Woonplaats: Loon op Zand

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-04 00:00

Pfoe Anna, het lijkt wel een spotje van Frisia Financieringen Gaaaap
Je kunt ook overdrijven hoor >;)

Adriana

Berichten: 11102
Geregistreerd: 26-10-01
Woonplaats: Haselau

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-04 00:10

Zeg Mayrom is er dan ook champagne ... *LOL*

Holsteiner: Charakter. Charisma. Klasse!!!

Anna42
Berichten: 2001
Geregistreerd: 10-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-04 01:34

Rinske schreef:
Pfoe Anna, het lijkt wel een spotje van Frisia Financieringen Gaaaap
Je kunt ook overdrijven hoor >;)


Dat is de EASPvisie op de sportpaarden fokkerij. Ga jij voor minder?
Als de fokkers exact weten het fokdoel is, hoe je dat fokdoel moet bereiken, met elkaar ervaringen en kennis uitwisselen, inplaats van eenlingen die ieder voor zich maar wat uitvogelen, dan bereik je als fokkerijorganisatie en als fokkers individueel over een veel bredere linie uniforme resultaten en uniforme prestaties.
Wellicht ten overvloede maar om aan te geven wat fokkerijvisie is, waaruit die bestaat, hoe die eruit moet zien en hoe je dat kunt bereiken. Kunt toetsen. Het nooit onveranderde van het aan de natuur ontleende en perfekt functionerend evenwichtsprincipe van "Survival of the fittest" en zo eindeloos precies door Dr. Gustrave Rau gedefineerd:

"Allereerst is een uniform type vereist. De bouwstenen bestaan uit een combinatie van lengte- breedte- en hoogte dimensies en de vormen van het skelet. Bij een uniform type, een uniform skelet, uniforme verhoudingen, gelijke voortstuwing- een samenspel van gelijke elementen benodigd voor de verlangde prestaties. Alleen als deze uniforme elementen aanwezig zijn, dan is de hele fokkerij gelijkmatig in de prestatie. Des te meer typen in de fokkerij des te groter worden de nadelen.

Wanneer de Volbloed zich eenmaal in het vrouwelijke materiaal heeft genesteld, zijn talrijke uitvallers onvermijdelijk".

Deze bouwstenen heeft de fokker in de hand. Als we een huis gaan bouwen, zetten we de bouwstenen toch planmatig en evenwichtig in elkaar. Dan weten toch ook precies als we bepaald hebben hoe het huis eruit moet, het plan ontwikkelen en uitvoeren, het gestelde doel bereiken.
Toegegeven in een paardenfokkerij spelen andere factoren een gigantische rol. En bepaald niet eenvoudig te overbruggen.
Ongeloofelijk veel emotie en vooral persoonlijke voorkeuren.
Maar als je wel allemaal hetzelfde doel hebt, bereik je m.i. veel meer om daar een omlijnd plan voor vast te stellen. Om vervolgens dat plan op een identieke manier proberen uit te voeren. De logica spreekt voor zich. Identieke handelingen brengen identieke resultaten. Anders wordt het meer een 'een ieder zorgt voor zich en God voor ons allen-fokkerij'. En met de referentie van Dr. Rau in de hand kun je haarfijn toetsen welke paard het doel het dichtst, of zo dicht mogelijk benaderd. Een voordeel is dat je ook haarfijn en voor iedereen te volgen, kunt zien waarin paard A van Paard B verschilt. En wat de kwalitatieve voordelen zijn.

De fokkerijvisie moet je als fokkers met eenzelfde doel omzetten in planmatig te bereiken stappen. Met de juiste fokkerij-bouwstenen in de hand kunnen fokkers naar mijn overtuiging een sportpaard produceren waar men eeuwen later nog met bewondering naar kijkt. En net als ons genieten van de schoonheid en het werken met dit unieke wezen. Welk ander dier verschaft ons zoveel genoegen, gigantische inkomsten en..... handenvol uitgaven.

astridh

Berichten: 2635
Geregistreerd: 22-04-01
Woonplaats: nh

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-04 06:15

Gefeliciteerd EASP-ers, fijn dat als datgene waar je zo in gelooft en voor staat dan ook eindelijk 'erkend' wordt.

Toen ik vorige week het kwpn aan de telefoon had en het woord easp liet vallen toen kwam er bijna stoom uit de hoorn, de topicstarter had me al uitgelegd dat dit speelde. De stemming daar zal nu wel heel erg Boos! zijn, ze klonken namelijk niet alsof ze er erg voor open stonden.
Laatst bijgewerkt door astridh op 26-03-04 07:14, in het totaal 1 keer bewerkt

Het leven is als een restaurant.... je krijgt wat je besteld hebt
Het leven is als een pijpkaneel...ieder zuigt eraan en krijgt zijn deel

mayrom
Berichten: 220
Geregistreerd: 29-07-03
Woonplaats: nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-04 07:08

op zaterdag is er ook champagne tot in het FPC, dus adriana ik zou zeggen loop even bij onze stand binnen.

sarabande

Berichten: 23048
Geregistreerd: 26-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-04 10:03

Fijn voor het EASP, ik denk niet dat een een wereldverschuiving in de paardenfokkerij in Nederland zal veroorzaken.
Dus al die ophef lijkt me wat overbodig.
Trouwens het zou de moderator hier sieren als ze ook de bovenstaande gerichte reclame naar het daarvoor bestemde forum zou verplaatsen.

Men kan alleen discussiëren indien men er vanuit gaat dat de discussiegenoot ook wel eens gelijk zou kunnen hebben -:)


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 51 bezoekers