beste keuze??(stallen)

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 

welke stal zal ik nemen??(voor en nadelen)

die ik nu heb
11 (44%)
die paardenstal bij de buitenbak
13 (52%)
die andere ponystal
1 (4%)

Totaal aantal stemmen: 25


Assiej
Berichten: 3670
Geregistreerd: 26-11-03
Woonplaats: vlaardingen

beste keuze??(stallen)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 25-03-04 14:54

hoi, mijn pony staat nu in een (best) kleine stal, vind ik dan, en er is een paardenstal vrij, die veel groter is, die bij de buitenbak staat en die alleen duurder is, paardenstalling kost over de 265,- volgends mij, nu 200,-

er is nog een mogelijkheid, een ponystalling, een binnenstal, maar naast de spuitplaats, dus die loopt nog wel eens onder, dat is ook balen, maar die ik wel groter als de stal die ik nu heb maar ik kan niet kiezen!!

Mijn 2 maantjes, Moon & Luna (L)



sharonaollie

Berichten: 6442
Geregistreerd: 05-06-03
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-04 14:55

hoe groot is die stal die je nu heb?
want het best een grote verschil in de stalkosten

Waar de kennis van de ruiter ophoudt,begint zijn grofheid!

Horse_

Berichten: 10284
Geregistreerd: 26-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-04 14:56

Als ze in de kleine stal goed kan keren en ze heeft het er naar haar zin dan zou ik die stal houden vindt het verschil zo groot. Gewoon zorgen dat ze zo kort mogelijk op stal staat. Die naast de spuitplaats zou ik nooit nemen.

Samantha_

Berichten: 10780
Geregistreerd: 20-12-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-04 14:58

Inderdaad een erg groot verschil in prijs zeg.
Hoeveel groter is ie dan?

Assiej
Berichten: 3670
Geregistreerd: 26-11-03
Woonplaats: vlaardingen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 25-03-04 14:59

gouda schreef:
Als ze in de kleine stal goed kan keren en ze heeft het er naar haar zin dan zou ik die stal houden vindt het verschil zo groot. Gewoon zorgen dat ze zo kort mogelijk op stal staat. Die naast de spuitplaats zou ik nooit nemen.


hij heeft het er niet echt naar zijn zin nee, de stallen staan 2 meten tegenover elkaar, dus er kan net een paard tussen, als hij zijn stal uitloopt dan word hij meer als 3 keer in zijn reed gebeten.

Zijn buurvrouwtje trapt elke keer het schot eruit bij het voeren,
zijn buurmannetje trapt altijd tegen het andere schot, en 1 keer is door de buurvrouw een plank op mijn pony zijn rug gevallen, ook niet erg fijn

Mijn 2 maantjes, Moon & Luna (L)


newie

Berichten: 1927
Geregistreerd: 14-09-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-04 14:59

Ik zou ook nooit die naast de poetsplaats nemen als ik jou was.
Hoe groot is de stal waarin ze nu staat? en hoe groot is die buitenstal?

men neme een kwakkie en een eicel, even roeren en binnen 9 maanden heb je je eigen homemade baby Haha!

Assiej
Berichten: 3670
Geregistreerd: 26-11-03
Woonplaats: vlaardingen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 25-03-04 15:00

sharonaollie schreef:
hoe groot is die stal die je nu heb?
want het best een grote verschil in de stalkosten


de stal die ik nu heb is voglends mij 2,5 X 3, die paardenstallen 3 bij 4 of 3,5 bij 4
Laatst bijgewerkt door Assiej op 25-03-04 15:00, in het totaal 1 keer bewerkt

Mijn 2 maantjes, Moon & Luna (L)


Samantha_

Berichten: 10780
Geregistreerd: 20-12-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-04 15:00

Je kan ook gewoon een andere stalling zoeken.
Als ik je verhaal zo lees, dat er een plank op z'n rug valt, is t wel een zootje daar.

Hester

Berichten: 2153
Geregistreerd: 29-11-03
Woonplaats: Een Leidsche in hart en nieren!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-04 15:01

Als je de box naast de spuitplaats neemt, heb je kans dat je pony op een gegeven moment in het water staat te soppen, niet zo handig: koud, vies, zwaar uitmesten, bacterien/algen, mok...

Het verschil in prijs is wel heel groot. Is de stal die je nu hebt klein, in de zin van 'goh past leuk, maar luxe is anders' of klein in de zin van 'goh ik moet proppen om mijn pony erin te krijgen'?
Want alleen als het optie twee is, zou ik voor de paardenstal gaan. 65 euro is niet nix... Als je die ponystal houdt, kun je van dat geld hele mooie andere dingen kopen voor je paard

edit: kan die geliefde buurvrouw niet verhuizen, naar een plaats waar ze geen andere pony's met haar materiele schade kan verwonden? (lees, die box naast de poetsplaats ofzo )
Dan sta je 'veilig' in je huidige box.

Dat er gebeten wordt onderling... Is er wel een duidelijke rangorde bepaald, in het land ofzo...? Anders moeten de paarden dat op deze manier doen (niet echt een fijne manier dus)
Laatst bijgewerkt door Hester op 25-03-04 15:04, in het totaal 1 keer bewerkt

You don't need eyes to see, you need vision.
De Jack Meagher methode is dè oplossing voor al je ontspanningsproblemen

Assiej
Berichten: 3670
Geregistreerd: 26-11-03
Woonplaats: vlaardingen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 25-03-04 15:04

nee, dit is de beste manege in vlaardingen, vind ik dan.
je moet het je voorstellen:
dit hieronder is bovenaanzicht van 2 stallen, in nr 1 staat mijn pony,

| 1 | 2 |

en 2 staat de buurvrouw tussen 1 en 2 is een gat in de muur, omdat er eerst 2 pony's in stonden die aan elkaar gehecht waren. Nu gingen die weg, mijn pony en de buurvrouw erin, maar de baas van de buurvrouw vond dat niet leuk, dus heeft hem dicht laten timmeren, en buurvrouwtje trapt er elke keer keihard tegenaan, en de eigenaren weigeren het om aan die kant ook een schot te plaatsen, of dicht late maken....

Mijn 2 maantjes, Moon & Luna (L)


Assiej
Berichten: 3670
Geregistreerd: 26-11-03
Woonplaats: vlaardingen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 25-03-04 15:05

Clitia schreef:
Als je de box naast de spuitplaats neemt, heb je kans dat je pony op een gegeven moment in het water staat te soppen, niet zo handig: koud, vies, zwaar uitmesten, bacterien/algen, mok...

Het verschil in prijs is wel heel groot. Is de stal die je nu hebt klein, in de zin van 'goh past leuk, maar luxe is anders' of klein in de zin van 'goh ik moet proppen om mijn pony erin te krijgen'?
Want alleen als het optie twee is, zou ik voor de paardenstal gaan. 65 euro is niet nix... Als je die ponystal houdt, kun je van dat geld hele mooie andere dingen kopen voor je paard


ja hij kan zich er wel in omkeren, maar ik vind het niet handig, hij is best klein, en mijn pony ligt elke nacht en heeft als een keer of 2 vastgelegen...

Mijn 2 maantjes, Moon & Luna (L)


Horse_

Berichten: 10284
Geregistreerd: 26-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-04 15:25

Assiej"]
[quote="Clitia schreef:
Als je de box naast de spuitplaats neemt, heb je kans dat je pony op een gegeven moment in het water staat te soppen, niet zo handig: koud, vies, zwaar uitmesten, bacterien/algen, mok...

Het verschil in prijs is wel heel groot. Is de stal die je nu hebt klein, in de zin van 'goh past leuk, maar luxe is anders' of klein in de zin van 'goh ik moet proppen om mijn pony erin te krijgen'?
Want alleen als het optie twee is, zou ik voor de paardenstal gaan. 65 euro is niet nix... Als je die ponystal houdt, kun je van dat geld hele mooie andere dingen kopen voor je paard


ja hij kan zich er wel in omkeren, maar ik vind het niet handig, hij is best klein, en mijn pony ligt elke nacht en heeft als een keer of 2 vastgelegen...
[/quote]

Nou dan zou ik het weten of de grotere en duurdere stal of een ander pension zoeken.

KimDai
Berichten: 836
Geregistreerd: 01-12-03
Woonplaats: Heemskerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-04 16:19

Ik vind 200 euro p.m. al veel voor een kleine pony in een kleine box.
Maar 265 voor een iets grotere stal erbij vind ik helemaal duur. Ligt natuurlijk aan de faciliteiten op de manege maar ik vind het echt aan de dure kant.
Inderdaad een andere pensionstalling zoeken met meer keuze

sam_antha

Berichten: 2044
Geregistreerd: 10-08-03
Woonplaats: Vlaardingen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-04 17:13

As, is dat die stal naast Aramys? Die is toch 236,- ?
Maar de ruimte tussen die stallen is inderdaad niks.

'Happiness can be found, even in the darkest of times, if one only remembers to turn on the light.'


Assiej
Berichten: 3670
Geregistreerd: 26-11-03
Woonplaats: vlaardingen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 25-03-04 17:17

kan best, maar lennty zei me pas dat het 265 was ofzo, geen idee eigenlijk, maarja ja die bedoel ik!

Mijn 2 maantjes, Moon & Luna (L)


Assiej
Berichten: 3670
Geregistreerd: 26-11-03
Woonplaats: vlaardingen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 25-03-04 17:19

KimDai schreef:
Ik vind 200 euro p.m. al veel voor een kleine pony in een kleine box.
Maar 265 voor een iets grotere stal erbij vind ik helemaal duur. Ligt natuurlijk aan de faciliteiten op de manege maar ik vind het echt aan de dure kant.
Inderdaad een andere pensionstalling zoeken met meer keuze


nee ik heb al vaak naar andere stallingen gezocht, omdat er bij ons op de manege zo vaak wedstrijd is enzo, waardoor je bijna elk weekend niet kan rijden, en dan van zaterdag 's ochtends vroeg tot zondag 's avonds laat zijn die wedstrijden dus...

Mijn 2 maantjes, Moon & Luna (L)


Ireen_
Berichten: 8251
Geregistreerd: 13-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-04 17:19

is er niet iets aan te doen, zodat je die box bij de spuitplaats "waterdicht" kunt maken?
ik vind de prijs van die grote box nogal hoog trouwens, maar als je pony vast komt te liggen in die kleine box en hij is onveilig, dan zou ik zeker OF een andere box nemen, OF een ander pension zoeken!

Assiej
Berichten: 3670
Geregistreerd: 26-11-03
Woonplaats: vlaardingen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 25-03-04 17:21

jah maar er werd me laatst gezegt dat het stallinggeld voor de paardenboxen zo hoog was, maar ik zal nu gaan kijken wat er op de site staat...

Mijn 2 maantjes, Moon & Luna (L)


Elise

Berichten: 1987
Geregistreerd: 05-11-01
Woonplaats: Breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-04 17:31

Zoals jij over de stal praat waar je pony nu in staat, dat klinkt zeer negatief! Dan zou ik zeker overwegen lekker die grote box te nemen als je daar het geld voor hebt!

Schitterend paarden-pensioen-oord in Frankrijk: http://www.equinepensions.com/

Assiej
Berichten: 3670
Geregistreerd: 26-11-03
Woonplaats: vlaardingen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 25-03-04 17:36

jah okee, maar het is ook weer zo dat mijn pony vanaf dat we hem hebben een lange tijd ziek is geweest, omdat ik en mijn zus hem samen voor de helft betalen hebben we denk best veel kosten staan bij mijn moeder.. mijn moeder zegt dan laat maar gaan... maar dat is ook niet leuk voor mijn moeder natuurlijK!

Mijn 2 maantjes, Moon & Luna (L)


Lieke

Berichten: 11348
Geregistreerd: 18-02-01
Woonplaats: Haarlem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-04 20:18

Eerst even echt informeren naar de prijs, maar ik zou zeker naar die grotere box gaan als ik dit zo hoor voelt je pony zich niet prettig in zn huidige box, het is wel veel geld, maar het geluk van je paard is meer waard.

Anke

Berichten: 19779
Geregistreerd: 10-05-01
Woonplaats: DL - Havert

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-04 20:45

als je pony niet tevreden is met de stal....dan zou ik kijken voor een andere stalling... vind 2,5 bij 3 errug klein!
3 bij 3 toch minimaal!
kies een stal waar jij tevreden over bent en die het je financieel gezien ook waard is!

www.immetjeshoeve.com
*Mennen*Centered Riding*Equine Bodywork*

Silenzio

Berichten: 652
Geregistreerd: 18-03-04
Woonplaats: Oegstgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-04 20:47

weeg de voordelen en nadelen tegen elkaar af en maak dan je keuze Knipoog

Als zij doen wat ik zeg, doe ik wat zij willen....

Assiej
Berichten: 3670
Geregistreerd: 26-11-03
Woonplaats: vlaardingen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 30-03-04 11:58

mensen, die paardenstal is weg, omdat er een nieuw paard is gekomen.. bij die andere stal bij de spuitplaats zijn ze er achter gekomen dat het lekt door de waterbakken van de buren (als ze blijven hangen, wat ze vaak doen)ik blijf voorlopig nog maar in deze stal staan waar hij nu in staat, dat is denk ik toch het beste, daarna kan hij ev altijd nog in een andere!!

Mijn 2 maantjes, Moon & Luna (L)


johnvt
Berichten: 229
Geregistreerd: 13-09-02
Woonplaats: Schipluiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-04 20:39

Heb een paardenbox voor je vrij, ruim 3 bij 3 meter in Schipluiden,

prijs 180 euro per maand

Als het schip lek is, gaan de ratten van boord.

Wat een zelf spot hebben sommige mensen, ONGELOOFLIJK SAAI.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Amazonbot, SemrushBot en 33 bezoekers