Wie hebben er allemaal nog meer een Olivi?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
HocusTivoli

Berichten: 960
Geregistreerd: 18-01-04

Wie hebben er allemaal nog meer een Olivi?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-03-04 17:24

Ik heb sinds een half jaar een 3,5 jarige OlivixItens. Hij is nu ± 1.70 m.
Hij wordt volgende week geruind want hij krijgt nu toch wel aardig de lente in zijn bol. Voor de rest is hij super braaf en helemaal niet gauw onder de indruk van dingen. Wie hebben er allemaal nog meer een Olivi? Hoe groot is hij/zij en hoe is het karakter?

nescio

Berichten: 340
Geregistreerd: 06-05-02
Woonplaats: Vaassen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-04 17:34

Obssesion heeft ook een olivi!!super gave bok en is aardig aan de maat!

stalleke

Berichten: 5970
Geregistreerd: 26-11-03
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-04 17:53

Ik heb jammer genoeg niet zelf een olivi Lachen maar ik heb wel met Olivi zelf gewerkt Haha!

wynoah

Berichten: 1650
Geregistreerd: 23-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-04 19:12

Wij hebben er een staan op stal.
2 jarige, en hij is te koop.
Afbeelding
(de zwarte)

Pino24
Berichten: 1778
Geregistreerd: 06-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-04 19:58

Wij hebben 9 jonge olivi's op stal staan! Haha!

YvonneS
Berichten: 3303
Geregistreerd: 28-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-04 20:21

Mijn buren hebben een olivi x ??? zij gaan hem deze zomer inrijden! Echt een superlief dier, soms een beetje nog een sulletje! Hij is heel groot en ook heel slungelig! Denk dat ie ook wel al dik 1,70 m is! Ik vind het een gaaf ding!

HocusTivoli

Berichten: 960
Geregistreerd: 18-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-03-04 13:41

stalleke schreef:
Ik heb jammer genoeg niet zelf een olivi Lachen maar ik heb wel met Olivi zelf gewerkt Haha!


Wat leuk Stalleke! Jij werkt bij Bart Bax toch? Echt gaaf hoor, OK dan! je zal er wel ontzettend veel leren. Olivi is superlief heb ik gehoord. Heb je hem ook gereden? Weet jij nou wat er is gebeurd bij de kampioenschappen? Wilde hij helemaal niet meer lopen? Het lijkt me echt gaaf om een keer les te krijgen van Bart Bax. Het is alleen zo'n end Amsterdam-Luyksgestel... Huilen Ach, wie weet kunnen we hem een keer overhalen om bij ons in de buurt een clinic te komen geven! Knipoog

stalleke

Berichten: 5970
Geregistreerd: 26-11-03
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-04 16:39

Ik heb hem niet gereden, zou wel willen Haha! Alleen Bart rijd dit paard meer niet, hij kan nog eens gek doen Lachen en hij is bij zijn vorige stal helemaal verkeerd bereden en moet nu gewoon goed gereden worden..
Olivi ging met de kampioenschappen in de staak, dit gebeurd met de training ook wel eens, erg jammer!!! want hij kan ontzettend gaaf lopen

obsession

Berichten: 3383
Geregistreerd: 26-10-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-04 16:41

Ik heb inderdaad een Olivi, een merrie van 3,5 die spectaculair kan bewegen. Ze is nu zo´n 1.70 denk ik. Onder het zadel doet ze het ook super. Ik hoop deze zomer te gaan starten.

Alikesflame

Berichten: 5222
Geregistreerd: 12-10-02
Woonplaats: Vledderveen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-04 17:45

bij luvdatossa hier van bokt hebben ze verschillende olivi's nu ook een veulen van denk een week uit een havel merrie (elite sport)

fokfanaat

Berichten: 20212
Geregistreerd: 21-10-02
Woonplaats: Uut Uune

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-04 17:48

Bij ons op stal staat een super mooie Olivi ruin, plaatje om te zien!

Ik ga over een poosje fotoos maken (als er buiten gereden wordt!)

Franske

Berichten: 2909
Geregistreerd: 03-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-04 17:55

Wij hebben een aantal 2 en 3 jarigen gehad, fijne beesten, goed lopen. Waren overigens niet zadelmak.

HocusTivoli

Berichten: 960
Geregistreerd: 18-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-03-04 17:56

stalleke schreef:
Ik heb hem niet gereden, zou wel willen Haha! Alleen Bart rijd dit paard meer niet, hij kan nog eens gek doen Lachen en hij is bij zijn vorige stal helemaal verkeerd bereden en moet nu gewoon goed gereden worden..
Olivi ging met de kampioenschappen in de staak, dit gebeurd met de training ook wel eens, erg jammer!!! want hij kan ontzettend gaaf lopen


Hoe was hij verkeerd bereden dan? Ik dacht dat Imke Bartels hem ook had gereden? Wat doet hij dan als hij zo gek doet? Die van mij kan af en toe "ontploffen" en doet dan alsof hij een parcours van 1.40 aan het springen is. En ik er maar op proberen te blijven... Haha! Misschien heeft hij dat wel van zijn papsie!

stalleke

Berichten: 5970
Geregistreerd: 26-11-03
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-04 18:00

HocusTivoli"]
[quote="stalleke schreef:
Ik heb hem niet gereden, zou wel willen Haha! Alleen Bart rijd dit paard meer niet, hij kan nog eens gek doen Lachen en hij is bij zijn vorige stal helemaal verkeerd bereden en moet nu gewoon goed gereden worden..
Olivi ging met de kampioenschappen in de staak, dit gebeurd met de training ook wel eens, erg jammer!!! want hij kan ontzettend gaaf lopen


Hoe was hij verkeerd bereden dan? Ik dacht dat Imke Bartels hem ook had gereden? Wat doet hij dan als hij zo gek doet? Die van mij kan af en toe "ontploffen" en doet dan alsof hij een parcours van 1.40 aan het springen is. En ik er maar op proberen te blijven... Haha! Misschien heeft hij dat wel van zijn papsie!
[/quote]

Ze konden hem niet rijden, hij is vervelend geweest etc. maar sinds hij bij bart staat is hij veel veranderd, hij stond hiervoor bij De Ijzeren man in weert. Hij kan idd ontploffen en raar gaan staan springen, maar bart pakt hem dan niet hard aan maar heel voorzichtig
in de omgang is het echt een schat *LOL*
en wat een schoon paard zeg! alleen een klein hoekje met poep, rest schoon!

HocusTivoli

Berichten: 960
Geregistreerd: 18-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-03-04 19:17

hihi Haha! dat heeft Tivoli dan ook van z'n vader, die poept ook heel netjes in een hoekje.

LuvdaTossa

Berichten: 12894
Geregistreerd: 15-06-03
Woonplaats: Midden vh land

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-04 20:10

Jo wij hebben er twee staan! En heb gister zijn pappie nog gezien Haha!

Urlando V die ik op dit moment aan het inrijden ben. Hij word dit jaar in april 3 jaar. En moeders afstamming is Actueel x Goudsmid x Sinaeda.

Zodiak V uit Metha (v. Havel) een elite merrie. Heel lux hengstje!

Beiden staan overgens te koop!

HocusTivoli

Berichten: 960
Geregistreerd: 18-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-03-04 14:07

Hebben jullie ook foto's? Ik zal eens uitzoeken hoe ik dat voor elkaar moet krijgen om foto's te plaatsen.

stalleke

Berichten: 5970
Geregistreerd: 26-11-03
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-04 14:26

fotos van olivi? of van nakomelingen?

HocusTivoli

Berichten: 960
Geregistreerd: 18-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-03-04 18:30

Oh allebei eigenlijk. Ik heb nog foto's van de Hippiade. Heb ik toen ook gefilmd, was wel leuk dat ze toen ook nog kampioen werden!

stalleke

Berichten: 5970
Geregistreerd: 26-11-03
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-04 18:53

Hier heb je er een aantal van afgelopen NK
kijk ook eens bij www.olivi.nl staan er ook een aantal en ook van nakomelingen


Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding


zijn ontploffing op het NK Knipoog
Afbeelding

Kwijl
Afbeelding

Afbeelding

aljeblieft[/img]

Koortje
Berichten: 5346
Geregistreerd: 26-12-02
Woonplaats: Rooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-04 23:32

Bij ons op stal staat een Olivi (genaamd Tiolivi Verward ) en ik vind hem kwa bouw wel op zn vader lijken. Hij is iig flink aan de maat, maar niet grof gebouwd. Jammer dat hij een beetje zo`n steek-zweefdrafje heeft soms, maar dat ligt denk ik voornamelijk aan de ruiter. Ze rijdt hem pas echt sinds deze zomer, en loopt nu L1, bijna L2 meen ik zelfs onderhand. Daarvoor was hij niet echt zadelmak, had een Thiedemann strak omgeknoopt, en heeft zn ruiter een paar keer flink zand laten happen! Haha!

HocusTivoli

Berichten: 960
Geregistreerd: 18-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-03-04 12:06

Wow, echt gave foto's, vooral die ene galopfoto van z'n ontploffing! Haha!

irene_isis
Berichten: 142
Geregistreerd: 02-06-02
Woonplaats: eelde

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-04 19:18

hai,
ik heb ook een olivi!!!!!!!!
olivi x columbus, wel een typetje maar wel een lievie. ze is ook best groot voor haar leeftijd ze is nu bijna 3 jaar. ze is ook niet heel erg onder de indruk van dingen, wel een koele beer dus
groetjes loes en Isis(Udora)

corland

Berichten: 364
Geregistreerd: 15-01-04
Woonplaats: meeden

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-04 19:48

ik ken mensen die dit jaar er een veulen van krijgen. komt in mei!!! ben benieuwd want Olivi is mooi beestje!!!

rockey

Berichten: 7487
Geregistreerd: 16-12-03
Woonplaats: tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-04 17:07

bij ons op de manege staan 2 olivi's. beide worden nu 3, en zijn in gereden. allebei goed kunnen lopen, alleen wel wat klein. merrie en een ruin, de merrie heeft een heel goed achterbeen gebruik! en ik ken een olivi merrie, dat is echt een super beest, die staat ook op de sitr van olivi (www.olivi.nl) ze heeft tamora, misschien gaat een vriendin die rijden. en olivi zelf vind ik echt super gaaf Haha!