Wat moet ik doen én mag ik iets doen?

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

 
 
Beate

Berichten: 597
Geregistreerd: 23-03-04
Woonplaats: Gaanderen

Wat moet ik doen én mag ik iets doen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 24-03-04 14:04

Bij mij op stal staat een Arabiertje, een schat van een beest die ooit M2 dressuur heeft gelopen. Vanaf het begin dat hij er was viel zijn lieve karakter op. Zijn baasjes kwamen regelmatig maar het laatste jaar komen ze nog maar 1x per maand geld geven, ze longeren hem geven een appel en vertrekken weer voor een maand. Voor mijn ogen zie ik hoe het beestje chagerijnig word, gaat bijten en zich tegen alles keert. zonde om zo'n beestje te verpesten! aan de ene kant wil ik het beestje wel aand8 geven maar tegelijk vind ik weer dat ze dan betalen, zich niet laten zien en de pony toch verzorgt word... iemand een tip? Verdrietig


Solvej

Berichten: 7802
Geregistreerd: 04-03-03
Woonplaats: Landgraaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-04 14:11

Praat er eens met de eigenaren over! Wij hebben hier ook een minipaardje staan van een vrouw die maar een keer in het half jaar! komt betalen en weer gaat, maar we hebben afgesproken met haar dat we dat paardje als een van ons beschouwen enz. Dus geen problemen van beide kanten.
Misschien kunnen jullie tot een mooie overeenkomst komen die voor beide partijen gunstig is.

Beate

Berichten: 597
Geregistreerd: 23-03-04
Woonplaats: Gaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 24-03-04 14:13

okkie dank je voor de tip ik zal het proberen want dit is zielig!!

Hate is baggage. Life is too short to be pissed off all the time.

Eline

Berichten: 72938
Geregistreerd: 07-10-03
Woonplaats: Delft

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-04 14:13

Ik weet niet of je zelf paarden heb, maar misschien zou je hem kunnen gaan verzorgen? Of in overleg een verzorger zoeken?

verootjoo
Berichten: 35639
Geregistreerd: 19-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-04 17:17

Ja zo iemand hebben wij ook op stal, komt 1x in de 3 maanden geld geven, gaat haar paard even longeren met alle (on)mogelijke hulpstukken, en vertrekt weer voor 3maanden. En wij mogen niet aan haar paard zitten omdat hij alleen haar vertrouwt en wij hem anders verpesten Verward Beetje jammer dus. Maar als we hem toch stiekem een keer borstelen, komt ze net, en wordt ze weer keikwaad Bloos!

[o]

marina

Berichten: 5151
Geregistreerd: 20-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-04 17:29

Zou het er met de eigenaar over hebben, of er een verzorgster op mag komen rijden oid. Of zou haar vragen of het misschien niet verstandiger is dat ze haar paard verkoopt als ze er toch nooit iets mee doet

Margreet

Berichten: 18325
Geregistreerd: 24-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-04 17:57

Niet zonder overleg en toestemming aan andermans paard zitten. Als er wat gebeurt en hij blesseert zich, dan draai jij er voor op.

Nulla tenaci invia est via

Nerwen

Berichten: 16039
Geregistreerd: 02-09-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-04 18:00

Heb het er inderdaad met de eigenaren over.
Misschien kan het een verzorgpaard van je worden?
Maar maak wel goede afspraken!

Heike
Mede-oprichtster

Berichten: 17804
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Gemert

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-04 18:25

Margreet schreef:
Niet zonder overleg en toestemming aan andermans paard zitten. Als er wat gebeurt en hij blesseert zich, dan draai jij er voor op.


Juist daar ben ik het mee eens. Hoe 'zielig' een ander paard ook is, je moet van andermans spullen of dieren af blijven.

Ik zou het in goed overleg proberen te regelen

Paardentweet: Zag laatst een meisje onderweg naar haar paard met kogelvrijvest aan.
Dat paardrijden is ook niet meer wat het geweest is..
[IM] Julius....16 jaar alweer...

Yellowfish

Berichten: 14056
Geregistreerd: 05-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-04 18:31

Heike"]
[quote="Margreet schreef:
Niet zonder overleg en toestemming aan andermans paard zitten. Als er wat gebeurt en hij blesseert zich, dan draai jij er voor op.


Juist daar ben ik het mee eens. Hoe 'zielig' een ander paard ook is, je moet van andermans spullen of dieren af blijven.

Ik zou het in goed overleg proberen te regelen
[/quote]

Inderdaad, ik zou eens met de eigenaar gaan praten, misschien vind hij het juist fijn als jij zn paardje gaat verzorgen !

    Pressure is what differentiates a piece of coal from a diamond

Assiej
Berichten: 3670
Geregistreerd: 26-11-03
Woonplaats: vlaardingen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-04 18:34

jep denk dat het iedereen goed doet als jij hem gaat verzorgen, jij hebt een verzorgpaardje, hij krijgt beweging, en die mensen, tjah die hoeven niet meer te longeren, wat ze blijkbaar ook teveel moeite vonden maar het toch maar even deden omdat het moest.

Ik hoop voor je dat het wat word, arabjes zijn namelijk erg leuk Bloos haha

Mijn 2 maantjes, Moon & Luna (L)


Margreet

Berichten: 18325
Geregistreerd: 24-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-04 18:53

Ik zeg dat nu trouwens wel zo stellig dat je er af moet blijven, maar ik heb op het moment zelf iets vergelijkbaars aan de hand en ik trek dat dier dus echt wél z'n hok uit omdat ik het echt niet aan kan zien (3 jaar oud en er al weken niet uit geweest!! Boos! ). Maar in dit geval is het ook niet duidelijk wie de eigenaar is, ligt een beetje ingewikkeld allemaal Scheve mond
1 april is ze als het goed is weg, is maar beter ook, kan er slecht tegen, zeker nu ze ook al naar me begint te hinniken... Verdrietig

Nulla tenaci invia est via

Don_Zhivago

Berichten: 6608
Geregistreerd: 23-02-04
Woonplaats: ridderkerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-04 19:34

hallo..
ik weet het niet maar als die eigenaren hem zo verwaarlozen dan zou ik toch met hun gaan praten.
waarom hebben die mensen een pony als ze er nix mee doen.
als je zelf geen paard heb en je hen er tijd voor zou ik het doen.
ik vind het zielig voor die pony dat tie dag en nacht op stal staat.

succes.

.¨:
`.
Don Zhivago
Paardrijden is geen individuele sport... Het is een TEAM sport!!!
Z2 startgerechrigd. Met actief pensioen.

Claudia19

Berichten: 5131
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-04 20:10

gewoon vragen als jij het beestje mag verzorgen mesten en borstelen en als je mazzel heb rijden Haha!


Beate

Berichten: 597
Geregistreerd: 23-03-04
Woonplaats: Gaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 24-03-04 22:02

inderdaad, jullie hebben allemaal gelijk... Wrom ze het beestje niet verkopen is mij ook een raadsel, net 8 geworden en dan niet meer worden gebruikt. Ik zal zo snel mogelijk eens met zijn baasje praten. Veel tijd heb ik naast mijn 4 paarden ook niet voor hem maar tijd maken kan altijd!!

Hate is baggage. Life is too short to be pissed off all the time.

Alet

Berichten: 5512
Geregistreerd: 05-08-03
Woonplaats: Yde

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-04 22:19

Hmmm ik zou niet direct die mensen vragen waarom ze nix met hem doen en dat ze hem beter kunnen verkopen... zullen ze denk ik niet vrolijk van worden. Eigenlijk is dat jou zaak ook helemaal niet! Ik zou zeggen dat je het zo'n leuk beestje vindt en graag wat met hem zou willen ondernemen. Zorg wel dat je het luchtig houdt, zelf hebben ze misschien wel stiekum een schuldgevoel dat ze maar zo weinig bij hun peerd zijn... Vraag ze er over na te denken ipv meteen een antwoord te 'eisen'.
Succes!!

Faber quisque fortunae suae

Mariet

Berichten: 1332
Geregistreerd: 13-01-04
Woonplaats: Noordwijk, Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-04 22:21

Succes ermee!!!!! Het is echt HEEL zielug!!!

Ethelate

Berichten: 21119
Geregistreerd: 02-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-04 22:39

Zonder toestemming, niks doen.
Ga praten met die eigenaren en zeg dat je het graag wilt doen.

Wij hebben op stal ook 2 paardjes staan van iemand die om de 6 weken komt voor de smid, maar verder zie je haar nooit.
Eentje is nu verkocht, en de ander, een 18 jarige staat altijd te schooien om aandacht, Altijd als je langs loopt koppie naar buiten, hij staat tegen over Mabel en altijd als ik op stal bezig ben, staat hij me aan te staren. Nou hadden ik en 2 stalgenoten he er vorige week over dat het eigenlijk belachelijk is, Paardje ziet er niet uit, al maanden niet gepoetst, dol op aandacht, krijgt nu af en toe van iedereen een aai, maar waarom geen verzorgster zoeken?
Dus nou hebben we geregeld, dochter van iemand op stal, mag hem nu gaan verzorgen, als het goed gaat ook wat rondstappen en langzaam aan opbouwen...
Vandaag heeft ze hem anderhalf uur staan borstelen, het stof bleef er uit komen en hij stond zo te genieten, en zij ook. Geweldig om te zien

Mijn mini’s & Equi Habitat in ontwikkeling volgen? @ethelate op Instagram

Gelukkig is mijn honger om te leren groter dan mijn ego - Mo Gawdet

Beate

Berichten: 597
Geregistreerd: 23-03-04
Woonplaats: Gaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 25-03-04 17:37

ok, ik heb gisteravond na jullie reacties even gebeld met de eigenares, ze reageerde nogal pissig en zei dat het háár paard helemaal niet was, maar toen ik om het nummer vroeg van degene die dan wél de eigenaar was zei ze dat het idd haar paardje was. Ze had alleen geen tijd voor hem, wat ik dacht eraan te kunnen doen? Ik heb uitgelegt dat ik hem aandacht zou geven en evt te rijden naast mijn eigen paardjes, ze vond het goed en betaald nu mijn rijlessen (zoveel geld heb ik ook weer niet..) dus voor iedereen die meeleefde met het paardje... Hij heeft weer aandacht! ondertussen denkt de eigenares erover hem te verkopen maar dat is een ander verhaal..

Hate is baggage. Life is too short to be pissed off all the time.


Samantha_

Berichten: 10797
Geregistreerd: 20-12-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-04 17:41

Gelukkig maar dat je een oplossing hebt gevonden! OK dan!
Jij blij, zij blij, paardje blij!

Lindy

Berichten: 6038
Geregistreerd: 07-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-04 18:07

Mooi, dat heb je goed opgelost!
Dat zij ook nog de lessen betaald is natuurlijk super Lachen

Alet

Berichten: 5512
Geregistreerd: 05-08-03
Woonplaats: Yde

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-04 22:10

Jee man, wat een succesverhaal! Ze betaalt je lessen ook nog!
Wel lef hebben hoor, om haar zo op te bellen OK dan!

Faber quisque fortunae suae

Beate

Berichten: 597
Geregistreerd: 23-03-04
Woonplaats: Gaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-03-04 17:22

haha, ik kende haar al vaagjes van die keren dat ze kwam, we praten wel eens maar rechtstreeks durfde ik het nooit te vragen, ik heb het voorzichtig geformuleerd. gewoon dat ik vond dat het beestje toch wel ietsje chaggie aan het worden was en van het een kwam het ander snap je?

Hate is baggage. Life is too short to be pissed off all the time.

Mirkim

Berichten: 6142
Geregistreerd: 01-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-04 17:26

idd... lef om haar zo op te bellen OK dan!
Goed gedaan joh!!! Hopen dat het voor beide partijen nu in de praktijk ook goed uitpakt!!! Suces

:){


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: _Rebecca, amaniblauw, ardanwan, bamisalami, Dartel, Fly_high, GoogleAdsense, Jet, Marcella, Mews, pearlie, Rijsa, sasja0705 en 120 bezoekers