Advies nodig mbt wel/niet inruilen van mijn auto

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

 
 
Sjimmy

Berichten: 17797
Geregistreerd: 09-03-01

Advies nodig mbt wel/niet inruilen van mijn auto

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 25-03-04 15:00

Scheve mond Verdrietig Huilen

Die *piep* auto van mij, ik ben 'm helemaal spuugzat.

Voorinfo:
Ik heb een Daewoo Lanos van dec 1998 met 118000 km op de teller (waarvan ik er 50.000 heb gereden in 1,5 jaar).
Het is een benzine auto.

Omdat ik nogal wat kilometers maak heb ik zitten denken aan een diesel maar omdat het voordeel ervan niet binnen een aantal jaar terugverdient is door het verlies op deze auto had ik dat even voor me uitgeschoven.

Maar nu komt het wel dichterbij.

Deze auto heb ik in sept 2002 gekocht. 68.000 km op de teller net onder de dagwaarde met 0,5 jr garantie.

Binnen de garantie moest al de distributieSNAAR (niet de riem) vervangen worden. Gelukkig binnen de garantie. =

Toen moest íe afgelopen sept gekeurd worden.
Reparaties € 750,- oa schokdemper stuk en tapeinden van de uitlaat (waar de uitlaat vast zit aan de motor) daar sloot het niet goed aan.
En zo wil rij ik er niet mee, totaal niet juist.

Nu verbruikte de auto wat olie en koelvloeistof dus ik bracht 'm 'even' weg voor een kleine beurt.
Belt die man net op. Cilinder koppacking lek (in de motor) á € 600,-
Ik kan 'r nog wel even mee doorrijden, maar niet lang meer.

Je begrijpt ik twijfel.
Ga ik 'm laten maken? Met de kans dat ik over een half jaar weer zo'n bedrag kwijt ben (maar dat is natuurlijk bij iedere auto). Of ga ik een andere kopen (diesel).

oliebol he. Eigenlijk komt dit totaal niet goed uit. Want we wilden juist even lekker gaan sparen. Wordt er weer roet in het eten gegooid Boos!

Graag jullie advies.

:evaw:


Samantha_

Berichten: 10791
Geregistreerd: 20-12-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-04 15:04

Ik zou m inruilen.
Ik denk dat je er nu nog een leuke prijs voor kan krijgen.
Een dieseltje is toch ook niet zo duur?

Sjimmy

Berichten: 17797
Geregistreerd: 09-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 25-03-04 15:08

Ja maar ik wil geen diesel waar al weet ik veel hoeveel km op staan.
En ook geen 'oud brikkie' Ik wil een fatsoenlijke auto want ik zit veel op de weg.

Ik wil iets gelijkwaardigs of nieuwer, maar dan in diesel en géén Daewoo meer. Zit je wel rond de €6.000,- ongeveer.

Ik heb op de anwb site gekeken wat ik er voor zou krijgen.
Ligt rond de 2000 - 2500 (inkoopwaarde).

Als ik 'm particulier verkoop kan ik er nog wel 3500 a 4000 voor vangen, maar dan zit je wel met een lekke cilinderpacking....

Komt er op neer dat ik zo'n € 4.000 moet investeren. (gok je). Ik vind het nogal wat.

:evaw:

Sjimmy

Berichten: 17797
Geregistreerd: 09-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 25-03-04 16:47

Ik heb 't net gevraagd.
Ik krijg er (afhankelijk voor wat ik terugkoop) zo'n € 2.500 a € 3.000 voor terug. Bij deze dealer.

Dat word dan ca € 3000,- bijlappen.

Zeg maar dag tegen je spaargeld Doei, doei Huilen

Of zal ik 'm toch maar laten maken?

*twijfel*

:evaw:

Sypheron

Berichten: 15209
Geregistreerd: 06-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-04 16:59

Daar zat ik dus idd ook mee. Maar gelukkig belden ze vandaag op dat de regels voor de passagiersriemen wat versoepelt zijn, dus die hoefde gelukkig niet vervangen te worden. Scheelde mij gelukkig weer 150 euro. Maargoed, dan heb ik nog steeds 520 euro voor een grote beurt en apk en onderdelen vervangen betaald..
succes ermee!


Lennon

Berichten: 4342
Geregistreerd: 01-09-01
Woonplaats: Belgisch Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-04 17:33

Ik denk dat je 'm beter kan inruilen en een fatsoenlijke auto kopen.

Stel dat je hem laat repareren, het kan goed gaan en de laatste grote uitgave zijn die je eraan hebt... Maar het kan ook misgaan en dan ben je er nog meer geld in aan het steken, terwijl je dat geld dan beter in een nieuwe(re) auto kan steken waar je tenminste meer garantie van hebt dat ie niet binnen een halfjaar het begeeft...

Accept what is, let go of what was, have faith in what will be

#Ymke#

Berichten: 13943
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: In het brabantse land

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-04 17:37

Inruilen... Deawoo is al niet zo denderend..

Je kan beter een leuke andere auto kopen dan steeds opnieuw die kosten. Ik heb m'n peugeotje 106 nu een jaar en nog niks aangehad, zo kan het dus ook... Er zijn zat goeie auto's voor een goede prijs. Goed kijken en informeren!

Where Life begins and Love never ends <3
6-5-2015 papa en mama geworden van Hanne

Mikkie

Berichten: 3964
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Landgraaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-04 17:46

Ik zou 'm inruilen. Een collegaatje van mij heeft ook een Deawoo en daar niks dan ellende mee. Ze hebben de auto nu een jaar en de auto zelf is geloof ik 3 jaar oud. Volgens mij hebben ze er al meer mee bij de garage gestaan dan rondgereden. (Deze mensen hebben zelfs hun vakantie naar Euro Disney moeten annuleren vanwege de hoge garagekosten).
Je moet zo denken: Nu is het dit, wat is het morgen of volgende maand. En als ik jouw verhalen zo hoor, dan lijkt het me dat er dan wel weer wat aan is.
Ik zou zelf liever een auto van een betrouwbaarder merk hebben die dan wat ouder is. (Denk aan: Volkswagen Golf, Volkswagen Polo, Peugeot 206, Fiat Punto...........bouwjaar 96/97)

Yellowfish

Berichten: 14056
Geregistreerd: 05-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-04 18:38

Inruilen ..krijg je vast en zeker en leuk autootje waar je minder kosten aan hebt !

    Pressure is what differentiates a piece of coal from a diamond

Lennon

Berichten: 4342
Geregistreerd: 01-09-01
Woonplaats: Belgisch Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-04 18:41

peugeot 206-306 en consoorten zou ik niet aanraden... Hoor er niets anders dan klachten van (en ook van nieuwe peogeots, dus niet enkel van tweedehandsjes).

Maar er zijn idd nog genoeg auto's op de markt die degelijk zijn tegen een goede prijs.

Accept what is, let go of what was, have faith in what will be

Tessebes

Berichten: 18524
Geregistreerd: 09-09-02
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-04 19:05

Eerlijk gezegd denk ik dat je er geen drol voor terugkrijgt. Aan de andere kant zal er de komende tijd alleen maar geld in gaan. Doe eens een rondje garages en kijk wat je kun krijgen.

janna

Berichten: 4537
Geregistreerd: 08-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-04 19:19

Snel wegdoen.
Ik heb altijd zoiets, als dat ding steeds wat mankeert, zal het wel zo blijven. Ik had ook zo'n rotauto/. En altijd als ik ver weg was, ging er weer wat kapot en stond ik er weer. Mijn huidige auto mankeert bijna nooit wat. Toevallig gisteren een nieuwe stabilisatiestang a 22.50 eur erop moeten zetten, en 1.5 jaar geleden een keer de stroomverdeler laten vervangen, maar dat is nog te doen. Verder is hij prima, met inmiddels 171.000 op de teller.
Succes in elk geval. Hopelijk vind je een oplossing.

#Ymke#

Berichten: 13943
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: In het brabantse land

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-04 19:40

Natalie schreef:
peugeot 206-306 en consoorten zou ik niet aanraden... Hoor er niets anders dan klachten van (en ook van nieuwe peogeots, dus niet enkel van tweedehandsjes).


Ik weet niet waar jij die info vandaan haalt Verward
Ik heb zelf een peugeot 106 uit 92, hier staat krap 80.000 op de teller. Door m'n eigen stomme fout heb ik een nieuwe accu moeten kopen en dat is het enige dat ik kwijt ben geweest aan die auto. Hij start ALTIJD en rijdt fijner dan menig andere (duurdere) auto. ( ja, ik heb genoeg vergelijkingsmateriaal)
Ik snap daarom niet hoe jij aan die info komt. Natuurlijk zijn er rotte appels maar om meteen alle peugeotjes slecht te noemen..
Deawoo is bekent als een minder merk, en bij veel mensen onbekent. De auto's die ze tegenwoordig presteren hebben het geluid van een koekblik.. Ze hebben een nieuwe auto op de markt, een middenmaatje die 9500 euro NIEUW kost..dat kan nooit veel goeds wezen..

Maargoed....

Where Life begins and Love never ends <3
6-5-2015 papa en mama geworden van Hanne

Oscar
Forumcoordinator

Berichten: 131921
Geregistreerd: 23-09-01
Woonplaats: Braboland

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-04 20:19

Ik zou hem gauw inruilen en door wat te shoppen proberen een zo hoog mogelijke prijs te krijgen.
'k Weet niet hoe "modegevoelig" je bent, maar persoonlijk zou ik voor een goede middenklasse diesel gaan die wel betrouwbaar is, maar niet zo hip (scheelt je een hoop geld Knipoog)
Bijv. een Toyota Corolla diesel of een Mazda 323 diesel.
Misschien niet de meest spectaculaire en hippe auto's, maar wel oerdegelijk en niet asociaal duur in aanschaf.

Dees

Berichten: 18893
Geregistreerd: 09-08-01
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-04 21:31

Grijs kenteken diesel niet wat voor jou? Rijd je nl nog goedkoper, en is ook handiger mocht je ooit pakjes hooi moeten verplaatsen
Occasion VW Caddys heb je heus al voor 4.000 euro. voor 6.000 moet je veel keuze hebben daarin.
Lekker inruilen die benzine auto; hij was ook als ie goed was immers al duurder dan noodzakelijk. Ik vind het bod van de dealer heel netjes, ga ervoor!

Wat als.... de wetenschap wel gelijk heeft?

Sypheron

Berichten: 15209
Geregistreerd: 06-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-04 22:33

Peugeot 206 is trouwens ook nog helemaal niet zo oud. Ik denk dat je de 205 bedoeld. Ilona had een 205 en die heeft ook perfect zijn dienst gedaan, nu heeft ze een 106 en die rijdt nog beter!

Sjimmy

Berichten: 17797
Geregistreerd: 09-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 25-03-04 22:59

Bedankt voor de reacties allemaal!

Wat mij betreft bracht ik 'm morgen weg. Zeker vanmiddag toen had ik er helemaal de pest in. Inmiddels heb ik even met pa overlegd (= redelijke autokenner). En met Harmen onze financien bekeken.

Ik wil voor een auto geen lening afsluiten en eigenlijk ook niet mijn (nog niet erg vele) spaarcenten aan opmaken. Het potje auto is nog niet genoeg gevuld.

Deze auto is een leuke auto en ik heb 'm ook zeker niet te duur gekocht. Bij de garage vonden ze ook dat ik er erg pech mee had en hebben ze me al met wat dingetjes gematst.
Hij rijdt fijn en een mogelijke oorzaak is een klein ongelukje (eigen schuld) wat ik ermee gehad heb.
Volgens zeggen was het met andere lanossen niet zo erg.

We zijn vanavond even een stuk of 10 dealers langsgereden en kijken wat ze zoal hadden staan. Maar een diesel met niet te veel km en nieuwer dan '98 (ik wil zeker niet terug in rijcomfort, ik rij nl nogal veel) valt voorlopig even uit ons budget. 't is niet anders.

Ik heb inmiddels besloten om 'm wel te laten maken (dan krijg ik er ook weer meer voor terug nl), om er mee door te rijden tot ik een leuke auto terug kan kopen. Dat lijkt mij het verstandigste.

Dees, grijs kenteken heb ik aan zitten denken. Maar er rijdt vrij regelmatig iemand met ons mee, dus dan moet het wel een grijs kenteken zijn met extra bank. En die zijn al snel duurder.

Verder heb ik wat merken waar ik 'liever' geen auto van wil omdat ik daar teveel negatieve ervaringen mee heb.
Opel - op die stoelen kan ik niet zitten Te hard.
Peugeot - veel onderhoud
Fiat
en liever geen Daewoo meer, maar dat is op dit moment alleen mijn eigen ervaring.

Sja ik wil wel graag een nieuwe, maar die moet dan wel aan een aantal eisen voldoen. Qua uiterlijk ben ik zelf niet zo heel kritisch maar als ik dan toch geld uitgeef moet íe er wel een beetje leuk uit zien. En omdat íe niet alleen van mij is heeft Harmen ook nog een (redelijk kritische) stem in te brengen.

Auto's waar we aan denken (kleine middeklasse).

Toyota Corolla
Renault Megane
Seat Leon
Mazda 323
Nissan Almera

Beetje in die trant.

Dit is trouwens een plaatje van mijn auto:
Afbeelding
Afbeelding

'k heb 'm in het donkergrijs/groen.

:evaw:

Sjimmy

Berichten: 17797
Geregistreerd: 09-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 25-03-04 23:16

Tessebes schreef:
Eerlijk gezegd denk ik dat je er geen drol voor terugkrijgt. Aan de andere kant zal er de komende tijd alleen maar geld in gaan. Doe eens een rondje garages en kijk wat je kun krijgen.


Als je het hele verhaal + topic even leest zie je al dat ik er nog aardig wat voor terugkrijg.

:evaw:

marina

Berichten: 5151
Geregistreerd: 20-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-04 23:34

Mijn buurman heeft ook alleen maar problemen met zijn deawoo gehad, dus je bent niet de enigste Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-04 23:36

Inruilen hoor, niet die koppakking laten maken, over een half jaar is er wel weer wat anders!

Maar ja ik zag al dat je een keus had gemaakt, ik had het wel geweten, je krijgt nu tenminste noog iets terug.

Vergelijk een diesel niet met een benzine, kwa kilomteres, want een diesel kan veel meer kilometers mee dan een benzine, omdat ze anders gebouwd zijn.

50.000in een jaar is erg veel voor een benzinemotor, dan is ie binnen een paar jaar versleten, je heb ook nog het inwendige van de motor die slijt.

Zelf heb ik een VW golf cabrio uit 97 en ben er zeer tevreden over, duurzaam, weinig tot geen onderhoud, betrouwbaar en zuinig.

Die Japanners zijn ook super, alleen verschrikkelijk duur in onderdelen, vergis je daar niet in.

Suc6 met je keus!

Sjimmy

Berichten: 17797
Geregistreerd: 09-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 25-03-04 23:37

Fijn om te weten marina Scheve mond Knipoog
Toch ken ik redelijk veel mensen die zéér tevreden zijn met hun daewoo.
Het is en blijft lastig, maar voorlopig hebben we de mogelijkheid niet dus mag íe blijven.

:evaw:

Sypheron

Berichten: 15209
Geregistreerd: 06-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-04 23:38

Aan onze Daewoo zit ook alles los wat los kan zitten hoor, nooit meer kopen die troep. Zijn gewoon maandagsauto's...
Echt de strips op de deuren laten los, het lampje tussen de bestuurder en passagier, binnen in de bakjes in de deuren.. echt alles. Hij rijdt opzich wel goed, maarja.. Het is trouwens een Daewoo Nubira 4 deurs uit 98.

Sjimmy

Berichten: 17797
Geregistreerd: 09-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 25-03-04 23:39

Over 20.000 km en een klein jaar verder krijg ik niet veel minder terug heb ik even uitgezocht/ nagervraagd. Dus tegen die tijd wordt íe wel ingeruild Lachen Dan is er even wat meer 'ruimte € ' voor.
Ik kan 'm nu wel ingaan ruilen maar dan krijg ik er iets minders voor terug, waar ik dan weer minder voor terug krijg.

Daarbij komt nog dat je voor het zelfde geld met een andere auto precies hetzelfde hebt.
Mijn pa had het met zijn corolla. Die daar toch niet echt bekend om staat.

Chiqa het is geen 50.000 in 1 jaar maar in ruim 1,5 jaar. Scheelt nogal.
En 200.000 moet een benzine auto wel redden. *in principe*.

Maar idd mijn keus is gemaakt (heb niet veel te kiezen Knipoog ).
Als ik geweten had dat ik zoveel ging rijden (zat niet in de planning nl) dan had ik wel meteen een diesel gekocht....

Syph, binnenkant is weinig/niks mis mee. *gelukkig* ^Klopt af op hout^
Laatst bijgewerkt door Sjimmy op 25-03-04 23:45, in het totaal 2 keer bewerkt

:evaw:

Solide

Berichten: 5481
Geregistreerd: 06-04-03
Woonplaats: Ergens in het zonnige zuiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-04 23:41

Dit is een moeilijke beslissing, maar als een nieuwe auto buiten je budget valt, dan is er eigenlijk maar 1 oplossing en dat is het laten maken van je auto (zoals waar je voor gekozen hebt). Ik hoop dat er hierna weinig onkosten aan je auto zijn zodat je weer een aantal jaren door kan tuffen.

Wacht niet op later. Als later iets eerder komt, ben je te laat....

Op het eind van mijn geld hou ik altijd een stuk maand over......

griebels

Berichten: 15354
Geregistreerd: 10-12-01
Woonplaats: Regio Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-04 23:52

Ik zou hem ook de deur uit doen. Even nog iets anders. Je kunt beter een auto nemen met km's op te teller. Waarom? Nou, auto's met weinig km's zijn gebruikt voor kleine afstanden, slecht voor je auto. Een auto met snelwegkm's zijn betere auto's door de langere afstanden die je rijdt en daarbij komt ook nog dat die auto's DOOR de km's die die heeft gelopen, ook de nodige onderhoudsbeurten etc heeft gehad.

Peugeot's zijn goede auto's!
Persoonlijk zou ik voor mazda gaan. Oersterke auto's, eigen ervaring! Nog nooit iets aan mijn motor gehad!!!

Ps heb je er al aan gedacht dat je auto miss niet zo goed was toen je hem kocht? Of miss dat je eens een second opinion moet vragen als er weer zo'n duur prijskaartje aan zijn onderhoud komt te hangen..

Mijn superpoown Laliesk winnaar op de 101km te Wanroij met 40 min voorsprong!!!
Ik heb nog een zenuw over en daar zit jij nu op te werken :=


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Arlette1991, BlueStocking, Century, Dominique_96, Freyr, GrapeshotBot, katinker, Luxorvalkje, midori, RoronaZorro en 121 bezoekers