Bloedsporen rond de vulva?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
peeky

Berichten: 3752
Geregistreerd: 29-12-02

Bloedsporen rond de vulva?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 25-03-04 16:11

Vorig jaar augustus zag ik voor het eerst bloedsporen rond Eileens vulva. Ze werd ook nog eens hensgtig en aangezien ze drachtig behoorde te zijn, heb ik snel de dierenarts erbij gehaald. Die heeft een scan gemaakt en inderdaad, ze bleek geen veulen meer te dragen. Ik was er zelf niet op de dag van de scan, maar blijkbaar had ze geen spoeling nodig want anders had de dierenarts dit toch wel voorgesteld zou je zeggen?

De reden dat ik dit vertel is dat ik laatst Eileens staart stond te borstelen en jawel, weer wat bloedspoortjes rond haar vulva zag zitten. De dierenarts is vorige week nog geweest om te enten en maakte een opmerking over de paarden, dat ze er zo goed uit zagen. Bovendien zit Eileen helemaal goed in haar vel en kan ik geen tekenen van ziekte ontdekken, maar toch ben ik nu bang voor iets van een ontsteking van binnen ofzo.

Heeft iemand ook weleens bloedsporen op de vulva gevonden en zoja, wat bleek dat te zijn?

Haar plas is trouwens mooi geel.



Nicole85

Berichten: 6697
Geregistreerd: 20-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-04 16:37

Kan zijn dat er een adertje is gesprongen van schuren bijv?
Tenminste dat was het geval bij een quarter bij mij op stal die ook drachtig was, eigenaresse kreeg ook schrik van dr leven. Bleek loos alarm gewoon.

WISH IT, DREAM IT, DO IT!

Lestria

Berichten: 1066
Geregistreerd: 30-12-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-04 16:41

Sommige merries kunnen dat krijgen als ze heel erg hengstig zijn. Dan is dat eitje zo rijp dat er bloed vrij komt.

Beter een einde met pijn dan pijn zonder einde....

Caira
Berichten: 26055
Geregistreerd: 20-07-02
Woonplaats: Schoorl

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-04 16:54

Weet je zeker dat het bloed is? en niet een donkerrode substantie, want dat heeft irish namelijk ook altijd om haar vulva heenzitten!

peeky

Berichten: 3752
Geregistreerd: 29-12-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 25-03-04 17:12

irish_lady schreef:
Weet je zeker dat het bloed is? en niet een donkerrode substantie, want dat heeft irish namelijk ook altijd om haar vulva heenzitten!


Tsja, dat zou ook kunnen, maar het daar dus nog nooit van gehoord. Dit is ook voor het eerst dat we een merrie met zo'n roze vulva hebben, dus misschien dat je het bij de andere merries niet ziet doordat ze een zwarte vulva hebben en dat hier bij Eileen dan meer opvalt ofzo

Mist

Berichten: 9482
Geregistreerd: 17-02-03
Woonplaats: noord brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-04 19:09

Ik heb dit 1x gehad bij een van mijn merries (3mnd geleden) Ik heb toen de DA laten komen want 9 vd 10 x is het idd een gesprongen adertje, maar het kan ook wijzen op een tumor . Om dit uit te sluiten heb ik haar baarmoeder, eierstokken eileiders etc. laten scannen, en heeft de DA met een ....(weet niet hoe je het noemt) staaf met een lichtje Knipoog in de vagina gekeken, alles was goed Lachen ....alleen, door dat gepruts is het toen wel wat erger gaan bloeden, want alles raakt natuurlijk geirriteerd. Het heeft toen nog 1 week geduurd voordat er geen bloed meer uit kwam. Maar ja, ik weet nu iig dat ze geen tumoren heeft !

peeky

Berichten: 3752
Geregistreerd: 29-12-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 25-03-04 19:28

Oh bah wat een eng verhaal, van die tumoren Bloos! Ik zal het goed in de gaten houden als ze weer terug is......

Mist

Berichten: 9482
Geregistreerd: 17-02-03
Woonplaats: noord brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-04 20:23

de rekening (net gehad) viel mee trouwens...68 euro, kun je niet voor sukkelen dacht ik !
Maar wat de anderen hierboven zeggen klopt trouwens ook hoor, sommige merries hebben dat bij de eisprong !

Caira
Berichten: 26055
Geregistreerd: 20-07-02
Woonplaats: Schoorl

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-04 23:17

Irish heeft het altijd, het is een soort huidvet en idd rood gekleurd, het ruikt een beetje zoetig, heel apart, maar kan absoluut niet kwaad, ze hebben het vaak ook tussen de uiers.

Melody21

Berichten: 810
Geregistreerd: 09-03-04
Woonplaats: Duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-04 23:21

spataders. ? Heeft tinker van mijn schoonouders nu, en niet zo'n lkein beetje ook!

Niets hoeft, alleen paarden. ~loesje~

marianna

Berichten: 3031
Geregistreerd: 09-03-04
Woonplaats: Warten

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-04 13:07

Mijn haflingermerrie heeft er ook last van... en idd als ze hengstig is... maar aangezien ik het niet helemaal vetrouw (ze heeft ook niet echt lichte urine en wat gele slijmvliezen) komt volgende week toch even de DA om het een en ander uit te sluiten...

Je weet maar nooit!

peeky

Berichten: 3752
Geregistreerd: 29-12-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-03-04 13:18

Mist schreef:
Maar wat de anderen hierboven zeggen klopt trouwens ook hoor, sommige merries hebben dat bij de eisprong !


Het zou goed kunnen, ik zal er eens op gaan letten

LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-04 23:32

Ik ben me een paar weken terug ook kapot geschrokken. Jamaica's achterbenen zaten helemaal onder de donkerrode/bruine prut.
Ik mijn stalhouder erbij gehaald, hoefde me geen zorgen te maken. Zeer waarschijnlijk de 1e hengstigheid van het jaar, en dan kunnen ze nogal heftig reageren


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Rijsa en 74 bezoekers