Lies/ flank castratie?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Vera

Berichten: 12175
Geregistreerd: 10-04-01

Lies/ flank castratie?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-03-04 13:54

Ik ga Digger nu toch laten castreren en wil eigenlijk dit in een kliniek laten doen (Utrecht).
Wie heeft er ervaring met bovenstaande methodes??

De reden dat ik het niet gewoon thuis wil doen is dat de laatste twee hengsten die we hier hebben gecastreerd, allebei met een fikse onsteking hebben gelopen met alle gevolgen van dien Boos!

Let horses whisper in your ear and breathe on your heart


ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-04 13:56


freaky

Berichten: 638
Geregistreerd: 15-03-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-04 14:36

hai, ik heb mijn paard 2 maanden geleden laten castreren in Utrecht, dat hebben ze gedaan via zijn lies. Het is me daar ook aangeraden omdat de wonden sneller genezen en je paard dus sneller hersteld.
Mijn paard heeft er in totaal 9 dagen gestaan. Hij had wel wat zwelling na de operatie maar dit was normaal. De zwelling was na een maand verdwenen daarna ook weer rustig aan begonnen met longeren. Ik kan het je dus zeker aanraden, je ziet er ook helemaal niks meer van! succes.

Vera

Berichten: 12175
Geregistreerd: 10-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-03-04 15:22

Is er ook iemand die de flank methode heeft gedaan? Dus staand en dat ze niet onder volledige narcose gingen??

Let horses whisper in your ear and breathe on your heart

ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-04 15:45

Tyrza heeft op die manier haar inmiddels verkochte Grib laten castreren en rhijnauwen heeft een Fries volgens die methode laten doen.
Die zijn ook allebei erg tevreden.
Net zo tevreden als ik over de Lies methode ben Haha!

jackie

Berichten: 1541
Geregistreerd: 13-11-01
Woonplaats: Nieuwerkerk a/d IJssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-04 22:21

vera schreef:
Is er ook iemand die de flank methode heeft gedaan? Dus staand en dat ze niet onder volledige narcose gingen??


de 2 jarige van mijn vriendin is net voor de kerst in utrecht op deze wijze gecastreerd. hij heeft er maar drie dagen gestaan. daarna mocht hij mee naar huis (staat in de buurt van utrecht) en de bloedafname voor de testosterontest is gewoon door de da van de ambulante kliniek gedaan.
hij was de eerste dag thuis wat rustig maar de volgende dag was hij alweer de oude. voordeel: hij werd staande geopereerd en herstelde zeer snel. geen vervelende open wond en kon thuis weer meteen naar buiten.

youngster

Berichten: 26261
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-04 09:33

Ik wil het ook op deze methode laten doen bij die van mij, maar ik ben benieuwd naar de kosten hiervan..(in utrecht)

Wise Guy 2003-2006

Schoonheidssalon, permanente make-up, wimperextensions en Shellac studio
http://www.mooibijmarielle.nl

Anita_D

Berichten: 1507
Geregistreerd: 15-11-03
Woonplaats: Lopik

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-04 15:13

Ik wilde mijn paard ook op de laproscopische manier laten doen, maar ze wilde het niet doen omdat hij te slap in de achterhand was door zijn ataxie, en hij moest toch een tijdje stil staan.
Ik vind het een voordeel dat ze niet onder narcose hoeven, en dat ze geen grote wond overhouden aan het snijden.
Wel een papiertje met de behandeling er op bewaren, ik hoor wel eens dat kopers moeilijk doen als de ballen er nog onder hangen.....


youngster

Berichten: 26261
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-04 15:28

Die ballen verschrompelen toch na een tijd??

Wise Guy 2003-2006

Schoonheidssalon, permanente make-up, wimperextensions en Shellac studio
http://www.mooibijmarielle.nl

DANIenVLIEG

Berichten: 2512
Geregistreerd: 08-02-04
Woonplaats: Zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-04 16:30

ik heb het nog geen maand geleden ''gewoon'' laten doen en bij mij is alles gelukkig gewoon goed gegaan.

leeg zonder Vliegje... 26-03-2001 -- 29-12-2008.. Ik mis je zooo
Mijn arme Vliegje moest veel te snel gaan..

Vera

Berichten: 12175
Geregistreerd: 10-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 25-03-04 19:30

Ik heb gekozen voor de flankmethode. Digger moet ik volgende week vrijdag brengen en dan wordt hij maandag geopereerd.
Om inderdaad een bloedje te trekken moet hij een week blijven en dan is hij officieel ruin Haha!
Kosten: 350 euro Cool

Let horses whisper in your ear and breathe on your heart

Anita_D

Berichten: 1507
Geregistreerd: 15-11-03
Woonplaats: Lopik

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-04 14:36

Ze verschrompelen wel wat, maar er hangt natuurlijk ook nog wat...

Replay

Berichten: 442
Geregistreerd: 04-12-01
Woonplaats: Wijchen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-04 14:42

youngster schreef:
Die ballen verschrompelen toch na een tijd??


Nee, de ballen worden er onder narcose uitgehaald, de huid die daar omheen zat is natuurlijk opgerekt en gaat krimper, dat wordt iets rimpelig maar heelt heel goed, ze kunnen de volgende dag alweer naar huis!

Sky is the limit

Replay

Berichten: 442
Geregistreerd: 04-12-01
Woonplaats: Wijchen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-04 14:45

Anita_D schreef:
Ze verschrompelen wel wat, maar er hangt natuurlijk ook nog wat...


Tuurlijk niet, dan is het niet goed gedaan!

Sky is the limit

Anita_D

Berichten: 1507
Geregistreerd: 15-11-03
Woonplaats: Lopik

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-04 14:47

Nee hoor, de ballen worden er echt niet uitgehaald!!!
In de buikholte worden de bloedvaten in de zaadstreng afgebonden en wordt de zaadstreng door geknipt.
Het gevolg daarvan is dat de testikels geen bloed meer krijgen en verschrompelen.
Nogmaals: de testikels worden niet verwijderd.

Replay

Berichten: 442
Geregistreerd: 04-12-01
Woonplaats: Wijchen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-04 09:42

Anita_D schreef:
Nee hoor, de ballen worden er echt niet uitgehaald!!!
In de buikholte worden de bloedvaten in de zaadstreng afgebonden en wordt de zaadstreng door geknipt.
Het gevolg daarvan is dat de testikels geen bloed meer krijgen en verschrompelen.
Nogmaals: de testikels worden niet verwijderd.


Nou, het spijt me geweldig maar ze worden wel degelijk verwijderd!
Ik heb ze zelf, bij mijn stages, elke keer in de prullebak moeten gooien en dat waren zeker wel zijn ballen! de zaadstreng wordt doorgeknipt en aan die zaadstreng zitten de ballen vast, natuurlijk worden die dan verwijderd, ze hebben toch geen nut meer en aan de buitenkant kun jij dan niet zien of het nou een hengst of een ruin is, een ruin heeft geen ballen! die zijn weg!!!!!

Sky is the limit

BlackWych

Berichten: 1971
Geregistreerd: 03-07-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-04 10:09

Sjips zeg, heel m'n tekst weg Scheve mond

Wat ik dus zeggen wilde is dat alleen via de traditionele methode, dat wil zeggen via een incisie in de balzak, de testikels worden verwijderd.

Bij de lies en de flank methode wordt laparoscopisch (kijkoperatie) de testikels losgesneden, maar niet verwijderd. Het lichaam resorbeert dit in een aantal maanden.

De testosteron controle is nodig omdat het lichaam een nieuw bloedvat aan kan maken naar het testikel waardoor hij dan nog steeds hengst is. Als dat het geval is zullen ze hem in Utrecht alsnog op de traditionele wijze castreren.

Wij hebben Pluis half februari in Utrecht laten ruinen en daar is mij toen alles haarfijn uitgelegd. De enige reden dat ik voor de traditionele methode heb gekozen, is mijn zesde zintuig en ik heb er geen spijt van. Iedereen die zijn of haar hengst op de laparoscopische wijze heeft laten ruinen, is daar zeer over te spreken.

Ik ben in elk geval zeer te spreken over de verzorging en behandeling en zou het zo weer in Utrecht laten doen.

=^.,.^=

De grootste overwinningen zijn behaald door nog even vol te houden...Remember before you point your finger at someone else to blame, you point at least three fingers at yourself...

youngster

Berichten: 26261
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug!

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-04 10:47

Ik wou het net zeggen, bij de over de lies methode blijven de ballen gewoon zitten en worden alleen de zaadstrengen afgebonden en doorgeknipt.. (heb ee lezing hierover gehad bij de faculteit)..
Bij de halfbedekte methode en de onbedekte methode worden de ballen er inderdaad helemaal uitgehaald..
Kan me ook niet voorstellen dat ze de ballen eruit gaan trekken door de lieswand..

Wise Guy 2003-2006

Schoonheidssalon, permanente make-up, wimperextensions en Shellac studio
http://www.mooibijmarielle.nl

Anita_D

Berichten: 1507
Geregistreerd: 15-11-03
Woonplaats: Lopik

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-04 22:14

youngster schreef:
Ik wou het net zeggen, bij de over de lies methode blijven de ballen gewoon zitten en worden alleen de zaadstrengen afgebonden en doorgeknipt.. (heb ee lezing hierover gehad bij de faculteit)..
Bij de halfbedekte methode en de onbedekte methode worden de ballen er inderdaad helemaal uitgehaald..
Kan me ook niet voorstellen dat ze de ballen eruit gaan trekken door de lieswand..


Sjo, snapt iedereen het nou *LOL* Tong uitsteken Haha! Knipoog Vingers aflikken Ach gut OK dan!


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Amazonbot, SemrushBot en 31 bezoekers