Het zit niet mee: De Doordravers moeten verhuizen

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Rosemarie

Berichten: 316
Geregistreerd: 08-01-04
Woonplaats: Gorssel

Het zit niet mee: De Doordravers moeten verhuizen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-03-04 23:14

Ik kreeg van de week het bericht dat mijn oude rijclubje, de Doordravers, (alweer) met spoed moeten verhuizen. Ik heb er wakker van gelegen.

Het is een kleine vereniging die 4 paarden beheerd waar de leden op bijrijden. Met z'n allen zijn ze verantwoordelijk voor de paarden. Al sinds ik lid ben (bijna 4 jaar geleden) moeten ze om de haverklap verhuizen. Ik heb met de paarden al 4 stallen gezien! De stal waar ze nu stonden was aan de Aalsmeerderweg bij Dave en Netty en het was al bekend dat de stal en alles wat erbij hoort in de toekomst plaatst moest maken voor de nieuwbouw-wijk. Maar dat zou pas in 2006 gebeuren! Nu krijgen ze te horen dat de gemeente de grond eerder gaat opeisen. Het beroep dat de pensionhoudster heeft aangespannen is niet gegrond verklaard, dus moet iedereen snel weg. Voor iedereen is het rot, maar als je maar 1 paard hebt, lukt het altijd wel om deze ergens te stallen. Maar 4 paarden! Waar laat je ze? En de lokatie moet ook voor de vereniging goed zijn, anders krijgen ze geen leden meer!

Dus dit trieste verhaal is ook gelijk een oproep: Wie weet er een stal in Aalsmeer, Amstelveen, Amsterdam met plek voor 4 paarden en de vereniging (30 verschillende mede-eigenaren). Het liefst nabij uitrijgebied (Amsterdamse bos bijvoorbeeld) en bereikbaar per openbaar vervoer. Veel van de leden studeren namelijk in Amsterdam en hebben geen auto. Mijn ervaring was dat pensionhouders nogal afwijzend zijn ten opzichte van de Doordravers, maar dat het ze uiteindelijk erg meeviel.

Weet je toevallig iets? PB me dan.

Ik heb zeer veel sympathie voor de vereniging omdat zij mensen met relatief weinig geld (contributie is 55 euro per maand) de mogelijkheid biedt een beetje een eigen paard te hebben. Ik heb er ook ontzettend veel geleerd en had denk ik anders nu niet mijn eigen paard gekocht.


Jet

Berichten: 11974
Geregistreerd: 31-01-01
Woonplaats: Anna Paulowna

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-04 23:46

Wat rot dat jullie weer moeten verkassen. Ik weet helaas geen plek voor jullie, maar wil jullie wel een hart onder de riem steken. Ik heb ooit eens een artikel in Bit over de Doordravers gelezen en het leek me een heel goed alternatief voor een eigen paard!

Kyan

Berichten: 278
Geregistreerd: 08-06-03
Woonplaats: Haarlem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-04 23:57

Jeetje wat vervelend zeg! Hoop dat hier snel een oplossing voor komt! Wanneer moet de vereniging verhuisd zijn?? Succes..

Pas op!!! Wycke Fan Breuningswyck loopt los
Net B gestart...

Yorghos

Berichten: 10942
Geregistreerd: 10-12-01
Woonplaats: Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-04 09:29

Wat vervelend dat de vereniging alweer moet verkassen! Op welke termijn moeten ze weg?
Ik kan helaas niet helpen met het vinden van een locatie, maar hoop wel dat ze gauw weer ergens onder dak zijn.

* To Belg, or not to Belg *

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-04 09:33

Er is een stal aan de Oosteinderweg, eigenaresse Linda Polak, misschien hebben zij nog wel stallen vrij?

Je suis Charlie.

Rosemarie

Berichten: 316
Geregistreerd: 08-01-04
Woonplaats: Gorssel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-03-04 11:01

Ik geloof dat ze binnen een maand moeten zijn verhuisd. De weg zou eigenlijk vorige week al worden aangelegd.

En Linda Polak zijn we twee jaar geleden weggegaan omdat het absoluut niet klikte. Zij had de stal overgenomen van Peter en Monique die helaas moesten verkopen. Wij stonden haar doelen in de weg. Maar toch ga ik het bestuur eens tippen. Linda kent ons dus en we zijn bijna 2 jaar verder, zij heeft inmiddels ervaren hoe het is om een stal te beheren en ook een kind om voor te zorgen.

manic

Berichten: 6985
Geregistreerd: 09-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-04 11:15

Goh, daar heb ik ook nog een hele tijd gereden. In die tijd waren ze net verhuisd van het hoekje net op de hoek oosteinderweg naar verder op de oosteinderweg. Was dat bij Linda Polak? Ik weet eigenlijk niet meer hoe die mensen ook alweer heetten...

Europe is our playground

vikki

Berichten: 14286
Geregistreerd: 21-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-04 11:58

Stonden de doordravers niet op het stukje dat ooit van Ton en Myra was? Naast de ponies? Is het geen optie om de pensionstallen in de buurt (zoals Wennekers) te vragen of zijn eventueel over (tijdelijke) stalling beschikken als noodoplossing? daar lopen een hoop mensen rond die ooit ook bij de doordravers hebebn gereden... Haha!

Rosemarie

Berichten: 316
Geregistreerd: 08-01-04
Woonplaats: Gorssel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-03-04 12:46

manic schreef:
Goh, daar heb ik ook nog een hele tijd gereden. In die tijd waren ze net verhuisd van het hoekje net op de hoek oosteinderweg naar verder op de oosteinderweg. Was dat bij Linda Polak? Ik weet eigenlijk niet meer hoe die mensen ook alweer heetten...


Volgens mij was dat Jongkind o.i.d. Voor mijn tijd. Maar ze hebben ook nog bij Ton en Myra gestaan (naast/achter Linda Polak) op de Oosteinderweg. Zeg Manic, wanneer was jij lid? Ik ken jou geloof ik niet.

manic

Berichten: 6985
Geregistreerd: 09-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-04 13:49

Al echt heel lang geled... Jongkind klinkt inderdaad bekend. Mmm... ff kijken hoor, was 17 ofzo dat ik mijn pony kocht, dus... een jaar of 10 geleden?

Europe is our playground

Aimee

Berichten: 11805
Geregistreerd: 24-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-04 13:55

Jeetje, wat vervelend zeg. Ik ben nooit in aanraking gekomen met deze vereniging, maar kom natuurlijk uit de buurt, dus heb er wel het één en ander over gehoord. Ik dacht altijd dat de vereniging meer dan vier paarden in 'beheer' had, of is dat terug gedrongen ivm het vele verhuizen? Het is wel lastig om voor vier paarden stalling te vinden, het moet zeker ook nog betaalbaar zijn.
Helaas hebben wij 'maar' drie boxen vrij, wel dicht bij bos met goede uitrijmogelijkheden, ik vraag me ook af of het in jullie prijscathegorie zit.

Veel succes!

Alles gaat weg! Nieuw LeMieux dekje, Veredus beschermers, drie keer gedragen Juuls wedstrijdjasje, Döbert en Stübben hoofdstellen, Neue Schule en andere bitten, Trust flexi watertrens, dekens, Schleese dressuursingels.

manic

Berichten: 6985
Geregistreerd: 09-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-04 14:00

Het waren er toen ik er nog reed 5...

Europe is our playground

Rosemarie

Berichten: 316
Geregistreerd: 08-01-04
Woonplaats: Gorssel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-03-04 14:57

manic schreef:
Het waren er toen ik er nog reed 5...


Toen ik kwam is het vijfde paard verkocht aan een lid omdat hij medische problemen had en de vereniging was te zwaar voor hem. Gezien het ledenaantal wat toch wat lager was geworden in de loop der jaren is toen besloten (voorlopig) geen vervangend paard aan te schaffen. Inmiddels is het ledenaantal zo laag dat het met vier paarden nog net te redden is. Om een of andere reden gaan mensen vrij snel weer weg of hebben meer mogelijkheden om te rijden of kopen zelf een paard waardoor de behoefte aan de vereniging kleiner lijkt. Maar ik vond het ideaal! Ook met 4 paarden!

manic

Berichten: 6985
Geregistreerd: 09-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-04 15:11

Welke was de vijfde? Ik probeer me de namen nu te herinneren. Heb veel op Bo gereden en er was ook nog Alco, Duna en Fuego. Ik weet even niet wie de vijfde was.

Europe is our playground

Rosemarie

Berichten: 316
Geregistreerd: 08-01-04
Woonplaats: Gorssel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-03-04 15:37

Toen ik kwam waren die paarden allemaal al weg. Alco is gekocht door een lid (ik meen ene Laura). De paarden die er toen waren:
Idool, Flint, Reus, Mexx en Goof.

Goof is toen verkocht aan Else van der Ven (zat hier ook op Bokt, nog niet tegen gekomen).
MExx was er net en is verkocht omdat hij iedereen er af probeerde te bokken. Hij (en wij) zijn er gelukkiger mee dat hij 1 baasje kreeg, die is er overigens ook al regelmatig afgevallen met breuken en al en heeft hem verkocht aan haar bijrijdster (meisje 15 jaar) die nu leuk wedstrijdjes met hem rijdt. Hiervoor in de plaats is Meastro gekomen. Die bleek echter een niet te behandelen peesblessure te hebben en is vorig naar de slager gegaan.
Reus had vorig jaar een chronisch ontstoken oog en is daaraan in Utrecht geholpen. Echter was de narcose voor hem dramatisch en heeft hij een spuitje gekregen omdat hij extreme spierpijn had van het narcosemiddel. Dat was echt een klap voor de vereniging. Hij was verder altijd gezond en erg geliefd. Bovendien was Meastro net twee weken daarvoor naar de slager vertrokken en zaten we dus nog maar met 2 paarden.

Idool en Flint zijn er nog steeds. Voor Reus en Meastro hebben we Rico en Herley gekocht. Herley had ook een peesblessure maar is inmiddels genezen verklaard! Wil je foto's zien van de paarden die er nu zijn, surf dan naar www.wanadoo.nl/doordravers
Ik hoop dat ik het goed heb geschreven.

Op allemaal heb ik regelmatig gereden (alleen Mexx heb ik slechts 1x geprobeerd en ik kon na 5 minuten zandhappen, daarna heb ik hem weer gewoon braaf gelongeerd tot hij verkocht was). Flint was denk ik toch mijn favouriet. Eerst alleen voor in het bos, maar we hebben in de bak van dit stijve paardje ook een leuk beestje gemaakt. Hij is lekker eigenwijs en er zit echt een eigen koppie op. In de bak moet je wel echt met hem werken en dan krijgt hij er ook schik in.

manic

Berichten: 6985
Geregistreerd: 09-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-04 15:46

Else ben ik volgens mij nog wel eens in het bos tegengekomen. Maar ik ben echt heel erg slecht in gezichten. We reden samen vaak op een paardje de Blue Diamond heette, of gewoon Blue. Echt een leuk dier, maar ook niet geschikt.

Volgens mij heb ik Alco ook wel eens in het bos gezien. Laura reed er echt altijd al op. De rest ken ik eerlijk gezegd niet. Ben nog wel eens wat ex Doordrers bij Wennekers tegengekomen. Zal ze binnenkort mischien wel weer eens zien als ik zelf op pad ga Lachen

Europe is our playground


Rosemarie

Berichten: 316
Geregistreerd: 08-01-04
Woonplaats: Gorssel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 25-03-04 16:28

Hartelijk dank voor jullie lieve reacties. Ik kreeg gisteren een mailtje van het bestuur dat ze iets hebben gevonden bij Oudekerk a/d Amstel. Een grote pensionstal zo te horen. Ik kende hem niet. Maar gelukkig hebben ze weer een plaatsje en komend weekend gaan ze verhuizen.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Plonspony en 102 bezoekers