Percy: hoe is het afgelopen met je verzorgsters???

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Laura

Berichten: 8338
Geregistreerd: 20-02-01
Woonplaats: Midden van Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 13-12-01 15:54

Ben ik wel benieuwd naar eigenlijk. Heb je ze duidelijk kunnen maken hoe jij het wilt of heb je besloten ze niet meer te laten komen??


Percy

Berichten: 12023
Geregistreerd: 04-09-01
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-01 23:14

Hoi,

Van het meisje met de eigen pony heb ik afscheid genomen (de minst aardige). Het feit dat ze hier haver had lopen voeren en ik daardoor mijn shetlander bijna kwijt was, vond ik daarvoor toch wel genoeg reden. De shetlander kan nog steeds bijna niet lopen, en is al aan zijn tweede tube medicijnen begonnen.
De hoefsmid is inmiddels geweest en hij heeft gelukkig goede hoop dat het weer goed gaat komen. We moeten echter wel op een jaar rekenen voordat hij weer "normaal" zal kunnen lopen.
Het andere meisje heb ik heel duidelijk gemaakt wat ze wel en niet mag. Ze bleek ook nog het hoofdstel in een box te hebben laten liggen (nu dus hopeloos beschadigd) en ik heb inmiddels ook een behoorlijke financiële schadepost (veearts, hoefsmid, hoofdstel) van honderden guldens. Ze heeft nog een kans gekregen maar als er ook maar iets mis gaat dan is het over. Ik ga mijn paarden niet aan risico's blootstellen. We hebben niet persé een verzogster nodig en dat heb ik haar ook verteld. Ze wil heel graag blijven komen en het is best een lief kind. Ik snap ook wel dat ze niet alles kan weten maar ik heb haar uitgelegd dat ze beter een keer te vaak kan vragen dan iets op eigen houtje te doen.
Ik ben benieuwd.

Ethelate

Berichten: 21113
Geregistreerd: 02-10-01

SORRY

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-01 23:28

Sorry, heb het niet helemaal gevolgt, wat was er met je shetlander?
(wist wel dat ze de box vol met haver had gestrooid!)
Frusty

Mijn mini’s & Equi Habitat in ontwikkeling volgen? @ethelate op Instagram

Gelukkig is mijn honger om te leren groter dan mijn ego - Mo Gawdet

Percy

Berichten: 12023
Geregistreerd: 04-09-01
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-01 01:03

De shetlander is zwaar hoefbevangen geraakt. Hij is acht en wij hebben hem zeven jaar. Al die jaren heeft hij nooit veel krachtvoer gehad, en zeker geen haver. Het bleek dat ze hem dus al hadden bijgevoerd en nog meer in zijn stal klaar hadden gezet want hij vond het zo lekker. Nu is hij aan vier benen hoefbevangen en kan bijna niet meer lopen. Volgens de smid is zijn hoefbeentje in elk geval niet door de zool heen en kan het nog goedkomen. Ik hoop het maar want het is nu een hoopje ellende.


blaffie

Berichten: 624
Geregistreerd: 22-10-01
Woonplaats: hillegom

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-01 12:11

wat erg allemaal! die kinderen weten zeker heel weinig van paarden af? ik hoop dat het wel helemaal goed komt met je shet! en al die kosten! hopen dat je verzorgster het nu wel vraagt, voordat ze iets doet! laat je weten hoe het gaat met je shet? (en verzorgster)


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Freekfuchs, Mark0919, sterregoud, VogeltjeM en 53 bezoekers