waar kun je het beste gaan kijken als...

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 

waar kun je het beste een paard kopen?

bij en handelsstal
4 (21%)
particulier
15 (78%)

Totaal aantal stemmen: 19


barbara8aug
Berichten: 404
Geregistreerd: 17-09-03
Woonplaats: tilburg

waar kun je het beste gaan kijken als...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-03-04 14:14

je een paard / grote pony wil kopen en zoeken.
Kun je dan het beste via een handelsstal of particulier zoeken?
Ik vraag dit omdat ik hoop in mei of juni een leuk paardje te vinden voor mij zelf.
Ik wil gewoon recreatief rijden, beetje dressuur of springen en lekker buiten kunnen rijden.
Ik heb al wel wat opgezocht en in een ander topic gevraagt waar je allemaal zoal op moet letten maar ik zit heel erg te twijfelen wat nu beter is om te zoeken.

De eisen die ik zoiezo heb is dat ik een korte proefijd wil hebben om te kijken of het paard ook echt verkeersmak is en trailermak enz bij de paarden kan waar ik al een stalling geregeld heb.
En het paard moet natuurlijk bij mij passen. In de proeftijd wil ik best borg betalen maar niet goed is geld terug. Ik wil zoiezo een basiskeuring laten doen op mijn kosten. En het liefst al een passend zadel erbij.

Dus wat kan ik het beste doen en wat zin jullie ervaringen? beter een handelsstal of particulier bij mensen thuis?

groetjes barbara

barbara8aug
Berichten: 404
Geregistreerd: 17-09-03
Woonplaats: tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-03-04 14:14

o ja het paard wel het liefst met papieren er bij de rest maakt mij niet zoveel uit. dahct is mischine ook wel belangrijk Knipoog

HocusTivoli

Berichten: 960
Geregistreerd: 18-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-04 14:18

Ik zou bij goede handelsstallen gaan kijken. Die hebben toch meerdere paarden staan en dat schiet gewoon meer op. Als je steeds heen en weer moet rijden voor maar één paard ben je een hoop tijd kwijt.

Scum

Berichten: 33099
Geregistreerd: 11-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-04 14:27

Ik heb op geen van beide gestemd.

Bij een handelsstal heb je meestal meerdere paarden bij elkaar staan, dus dat scheelt al wel. Maar over het algemeen vind ik de paarden bij handelsstallen wel veel duurder dan bij een particulier. Bovendien is het niet altijd duidelijk hoeveel een paard kan. Vaak kopen handelsstallen die paarden ook weer van particulieren, en staan ze maar een paar weken daar op stal. Dan heb je nog niet zo'n goed beeld van een paard als een particulier die het dier al langer op stal heeft.

Een particulier heeft meestal meer weet van de geschiedenis en karaktereigenschappen van een paard. En de prijs is meestal gunstiger.

Ik denk dat het gewoon niet zoveel uitmaakt. Ik heb op beide plaatsen wel eens een paard gekocht. Proeftijd zou je bij mij iig niet krijgen. Of het paard verkeersmak is kun je ook bij de mensen zelf testen, en ook of hij de trailer goed op gaat kun je daar testen. En papieren... sja, ik zeg altijd maar zo; wat wil je met het paard? Naar de keuring? Dan zijn papieren wel handig. Met een ruin kun je niet fokken, so what als er geen papieren bij zitten? Ze lopen er niet beter van. En vaak is een paard met papieren weer duurder.

Iig veel succes. Een leuk paardje vinden is meestal een hele zoektocht!

gyzmo

Berichten: 1029
Geregistreerd: 08-12-02
Woonplaats: Dordt

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-04 15:04

Ik heb ook niet gestemd. Beide heeft z'n voor en nadelen.

barbara8aug
Berichten: 404
Geregistreerd: 17-09-03
Woonplaats: tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-03-04 16:01

bedankt voor de reacties, ik kan er in ieder geval wat mee Lachen
Heb verschilende meningen nu maar ik dnek er nog ff over na wat ik ga doen, ik heb nog tot mei juni want het geld is er nu ook nog niet dus..

groetjes barbara