Hoeveel geld meenemen??

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

 
 
Daihyo

Berichten: 88038
Geregistreerd: 01-06-01

Hoeveel geld meenemen??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 25-03-04 12:42

Ik ga over 3 weken naar Euro Disney.
Nou vroeg ik me af hoeveel geld ik mee zal nemen.

We gaan met mijn auto. Ik tank de dag ervoor, en hoop dat we het tot ED halen. Dan kunnen we daar voor de terugweg tanken (ik heb een zuinige auto).
Dan heb je nog de tolweg, kost rond de 20 euro, heen en terug.
En dan natuurlijk 4 dagen lunch en diner. En misschien nog wel wat tussendoor.
En dan natuurlijk cadeautjes en leuke spulletjes kopen.

Ik dacht zelf aan 300 euro. Dat zal wel genoeg zijn. En natuurlijk neem ik m'n pinpas mee, voor noodgevallen (pech met de auto, enz)

∞ ♥ Jim & Noura & Ximo ♥ ∞
https://www.equinoji.nl - onafhankelijk voedingsadvies voor paarden - snacknetjes te koop

Met korting naar Equiday? Ga naar www.equiday.nl, gebruik de code EN24 bij het afrekenen en krijg 10% korting!!


La_Vie

Berichten: 3186
Geregistreerd: 23-10-03
Woonplaats: Tussen Hoorn en Enkhuizen ;)

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-04 12:48

Ik denk dat dat ook wel genoeg is hoor
En idd zoals je zelf zegt, je pinpas mee voor noodgevallen. Dan moet het lukken lijkt mij.
Veel plezier daar.

:+: Lady & Viënna :+:
Blondes have more fun ;)
Mijn fotografiefacebook : La_Vie Photo

Tessebes

Berichten: 18524
Geregistreerd: 09-09-02
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-04 12:54

Ik zou ook een credit card meenemen voor noodgevallen. De tolwegen en benzine betaal ik altijd met credit card, dat vind ik het makkelijkst. Zo hoef je daarvoor geen cash mee te nemen.
Met hoeveel man ga je en voor hoeveel moet je betalen?

Samantha_

Berichten: 10796
Geregistreerd: 20-12-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-04 12:55

Ik denk dat je t met die 300 euro wel redt hoor.
En je pin pas voor als je leuke dingetjes ziet in de euro disney shops. Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-04 12:56

creditcard zou ik niet meenemen. Gewoon wat cash en pinpas.

JoT

Berichten: 4009
Geregistreerd: 22-04-02
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-04 12:59

300 euro moet genoeg zijn lijkt me, ik heb meestal zelfs minder bij me. Als je in een hotel op het park zit krijg je het ontbijt erbij en dat is vrij uitgebreid, ook als je in het goedkoopste hotel zit. Gewoon alles pakken wat je mag hebben en wat je niet op kan eventueel meenemen (ja, je bent Nederlander of je bent het niet hoor). In het park zelf kan je kiezen tussen superdeluxe eten en gewoon een broodje ergens halen of iets eten bij een Mac Donalds achtig geval. Bij het 'stadshuis' in het begin van het park kun je als het goed is een overzichtje halen met wat er aan eettentjes is in het park. Je mag overigens ook zelf eten en drinken meenemen (mocht vroeger niet, nu wordt het oogluikend toegestaan). Qua diner kan je het ook zo goedkoop en zo duur maken als je wilt. In de Disney Village zijn wat restaurantjes, bij elk restaurant hangt een kaart voor de deur, zodat je kan kijken wat ze hebben en hoe duur het is. Annette's diner vind ik wel een aanrader, is een soort hamburgertent, niet zo duur en er wordt tussendoor een rock en roll show gegeven. Alleen die cadeauwinkels, oh man, wat is alles duur daar en wat is het moeilijk om daar weerstand aan te bieden... Nog een tipje trouwens, op de Main Street zit een klein winkeltje waar ze o.a. heerlijke chocolate chip cookies en brownies verkopen. Bijkomend voordeel: als je die op hebt, hoef je meteen niet meer te lunchen! Haha!

7 augustus 2012: Rust zacht lieve Macho. Je hebt me zoveel gegeven, ik zal je nooit vergeten.

Vanes

Berichten: 3164
Geregistreerd: 06-12-02
Woonplaats: Noord-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-04 13:00

Wij betalen tol wegen ook altijd met de credit card.
Dat doen wij ook altijd met de excursies op vakantie, erg makkelijk hoor.
Maar ik denk dat je met 300,- al aardig in de richting komt hoor.

Tessebes

Berichten: 18524
Geregistreerd: 09-09-02
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-04 13:05

Sorane schreef:
creditcard zou ik niet meenemen.


Waarom niet?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-04 13:11

Tessebes"]
[quote="Sorane schreef:
creditcard zou ik niet meenemen.


Waarom niet?
[/quote]

Ten eerste is het duurder, ten tweede als je dat ding kwijt raakt heb je een probleem, ten derde je geeft vaak meer geld uit dan dat je eigenlijk wil.

Ik heb een creditcard maar alleen om een online computer spel mee te betalen. Verder komt die kaart het huis niet uit

Tessebes

Berichten: 18524
Geregistreerd: 09-09-02
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-04 13:14

Ten eerst zou ik niet weten waarom een creditcard duurder is. Als je dat ding sowieso al hebt, dan kost het je niks extra.
Ten tweede is een creditcard met 1 telefoontje geblokkeerd (ik heb er ervaring mee). Met een pinpas kun je in het buitenland betalen zonder je pincode in te hoeven toetsen. Deze kun je echter alleen onder kantooruren blokkeren.
Je derde punt heb je geheel zelf in de hand natuurlijk.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-04 13:16

Tessebes schreef:
Ten eerst zou ik niet weten waarom een creditcard duurder is. Als je dat ding sowieso al hebt, dan kost het je niks extra.
Ten tweede is een creditcard met 1 telefoontje geblokkeerd (ik heb er ervaring mee). Met een pinpas kun je in het buitenland betalen zonder je pincode in te hoeven toetsen. Deze kun je echter alleen onder kantooruren blokkeren.
Je derde punt heb je geheel zelf in de hand natuurlijk.


Met veel cards betaal je in bepaalde lande een fikse som transactiekosten.

Met welke pinpas kan ik zonder pincode betalen? Niet die van de Postbank en de ABN in ieder geval. Ik moest netjes mijn pincode invoeren. Met een CC kan dat wel, maar dan moet je je legitimatie tonen. En een pinpas kun je 24-uur per dag blokkeren hoor! Ik heb de mijne ook in een weekend buiten kantooruren laten blokkeren.

Tessebes

Berichten: 18524
Geregistreerd: 09-09-02
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-04 13:22

Je hoeft alleen transactie kosten te betalen als je echt geld opneemt met een creditcard, niet als je hem gewoon als betaalmiddel gebruikt. Als je geld pint bij een pinautomaat, dan moet je idd je pincode intoetsen. Gebruik je hem echter als betaalmiddel in bijvoorbeeld een winkel, dan hoef je je pincode niet in te toetsen, hooguit je handtekening te zetten (die ze 9 van de 10x niet controleren). Legitimatie kan idd gevraagd worden, maar dat is afhankelijk van het beleid van het bedrijf waar je hem gebruikt.
Het telefonisch blokkeren van een pinpas vertrouw ik niet, het is bij mij 2 van de 2x fout gegaan... tja, dat zet je toch aan het denken.

Daihyo

Berichten: 88038
Geregistreerd: 01-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 25-03-04 13:23

Eeehm...ik heb geen creditcard dus kan ik 'm ook niet meenemen. :LD
We gaan met z'n 2en, maar het geld is voor mij alleen.
We gaan 4 dagen en ziten in hotel Newport Bay.
JoT dat winkeltje ken ik, vooral die brownies....Vingers aflikken
Ik ben vorig jaar ook geweest, met de bus en 3 dagen. Toen had ik 200 euro bij en uiteindelijk had ik nog 80 euro over.

∞ ♥ Jim & Noura & Ximo ♥ ∞
https://www.equinoji.nl - onafhankelijk voedingsadvies voor paarden - snacknetjes te koop

Met korting naar Equiday? Ga naar www.equiday.nl, gebruik de code EN24 bij het afrekenen en krijg 10% korting!!

Tessebes

Berichten: 18524
Geregistreerd: 09-09-02
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-04 13:26

Amanda schreef:
Eeehm...ik heb geen creditcard dus kan ik 'm ook niet meenemen. :LD


Dat is makkelijk dan. Haha!
Ik neem aan dat 300 euro wel genoeg is ja. Verdeel het wel over je spullen, zodat je niet in 1x alles kwijt bent, als er wat gebeurt.
Een reisverzekering is ook altijd verstandig trouwens.

Daihyo

Berichten: 88038
Geregistreerd: 01-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 25-03-04 14:08

Dat is allemaal al geregeld. Reisverzekering, extra auto verzekering ( je weet nooit)

∞ ♥ Jim & Noura & Ximo ♥ ∞
https://www.equinoji.nl - onafhankelijk voedingsadvies voor paarden - snacknetjes te koop

Met korting naar Equiday? Ga naar www.equiday.nl, gebruik de code EN24 bij het afrekenen en krijg 10% korting!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-04 14:12

Tessebes schreef:
Je hoeft alleen transactie kosten te betalen als je echt geld opneemt met een creditcard, niet als je hem gewoon als betaalmiddel gebruikt. Als je geld pint bij een pinautomaat, dan moet je idd je pincode intoetsen. Gebruik je hem echter als betaalmiddel in bijvoorbeeld een winkel, dan hoef je je pincode niet in te toetsen, hooguit je handtekening te zetten (die ze 9 van de 10x niet controleren). Legitimatie kan idd gevraagd worden, maar dat is afhankelijk van het beleid van het bedrijf waar je hem gebruikt.
Het telefonisch blokkeren van een pinpas vertrouw ik niet, het is bij mij 2 van de 2x fout gegaan... tja, dat zet je toch aan het denken.


Idd, ze halen hem door apparaatje, geen pin intoetsen, en je hebt betaald.(Ook pasjes van de ABN en Rabo)
En die handtekingen, mijn vriend maakte er in Frankrijk een sport van, hij gebruikte namen als : Z.Weetvoet, P.iemel, P.ikkestijn etc. etc. En die Fransen maar netjes knikken dat ze de handtekening cotroleerden hahaha

SunnyBoy
Berichten: 437
Geregistreerd: 20-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-04 14:17

ik ben voor een paar maand geleden ook naar disneyland geweest en ik heb ook rond de 300 euro meegenomen en ik kwam er ruim mee uit. (inclusief kadootjes). Het ontbijt is namelijk in overvloed en dat scheelt al wel. Wel voor de zekerheid je pinpas meenemen want de kadootjes zijn errug leuk

Tessebes

Berichten: 18524
Geregistreerd: 09-09-02
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-04 14:36

Amanda schreef:
Dat is allemaal al geregeld. Reisverzekering, extra auto verzekering ( je weet nooit)


Ok, volgende tip. Zorg dan dat je het geld wat je nodig hebt pint. Als het gestolen wordt, dan kun je later aan de hand van je bankafschrift laten zien hoeveel je opgenomen hebt. Wel altijd aangifte doen in zo'n geval!

Daihyo

Berichten: 88038
Geregistreerd: 01-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 25-03-04 14:39

Een deel van het geld is al gepind. Een ander deel is mijn verjaardagsgeld, dus niet gepind.
Bonnetje heb ik bewaard
Wel een goede tip idd!

∞ ♥ Jim & Noura & Ximo ♥ ∞
https://www.equinoji.nl - onafhankelijk voedingsadvies voor paarden - snacknetjes te koop

Met korting naar Equiday? Ga naar www.equiday.nl, gebruik de code EN24 bij het afrekenen en krijg 10% korting!!

Scum

Berichten: 33098
Geregistreerd: 11-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-04 14:42

Sorane"]
[quote="Tessebes schreef:
Ten eerst zou ik niet weten waarom een creditcard duurder is. Als je dat ding sowieso al hebt, dan kost het je niks extra.
Ten tweede is een creditcard met 1 telefoontje geblokkeerd (ik heb er ervaring mee). Met een pinpas kun je in het buitenland betalen zonder je pincode in te hoeven toetsen. Deze kun je echter alleen onder kantooruren blokkeren.
Je derde punt heb je geheel zelf in de hand natuurlijk.


Met veel cards betaal je in bepaalde lande een fikse som transactiekosten.

Met welke pinpas kan ik zonder pincode betalen? Niet die van de Postbank en de ABN in ieder geval. Ik moest netjes mijn pincode invoeren. Met een CC kan dat wel, maar dan moet je je legitimatie tonen. En een pinpas kun je 24-uur per dag blokkeren hoor! Ik heb de mijne ook in een weekend buiten kantooruren laten blokkeren.
[/quote]

Tessebes, het is echt zo wat Sorane zegt. Als het het ding kwijtraakt heb je gewoon een probleem. Ten eerste gaat er soms wel wat tijd overheen voordat je ontdekt dat ie weg is. In die tijd kan iemand er al heel wat mee gedaan hebben. Handtekeningen enzo worden lang niet overal gecontroleerd. En helaas heb ik een paar weken geleden iemand in de familie gehad die 'm binnen 10 min. geblokkeerd heeft. En daarna is er nog 250 euro vanaf gehaald. Dat blokkeren bij een CC werkt echt niet zo fijn hoor.


Tessebes

Berichten: 18524
Geregistreerd: 09-09-02
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-04 14:45

Die 250 euro hoeft diegene uit je familie dan niet te betalen.
Pinnen gaat net zo simpel, zo niet simpeler. Gewoon ff het kaartje door de pinautomaat ratsen en hopla...

teriema

Berichten: 2119
Geregistreerd: 09-11-03
Woonplaats: net buiten Den Haag in het Westland

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-04 14:51

leuk Euro Disney ben er verleden maand nog geweest, de fout die wij hadden gemaakt was een tosti eten in het park! We hadden ieder een tosti en een cola en waren bijna 20 euro kwijt!!!! We hebben daarna ook niet meer in het park gegeten, wel in the Village bij Billy Bobs daar zit op 2 hoog een tex mex buffet waar je voor een bepaald bedrag onbeperkt kan eten! Dat was echt lekker, en vergeleken met de tosti's niet zo duur. Ik heb geen idee wat wij daar verder hebben uitgegeven. Wij hadden een creditcard mee o.a. voor de tolweg.

Heel veel plezier!

SunnyBoy
Berichten: 437
Geregistreerd: 20-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-04 14:55

teriema schreef:
We hebben daarna ook niet meer in het park gegeten, wel in the Village bij Billy Bobs daar zit op 2 hoog een tex mex buffet waar je voor een bepaald bedrag onbeperkt kan eten!


Dat billy Bobs is echt errug leuk, een echte aanrader. Vooral ook 's avonds is het een gezellige bar om een paar uurtjes door te komen. Knipoog

Scum

Berichten: 33098
Geregistreerd: 11-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-04 15:21

Tessebes schreef:
Die 250 euro hoeft diegene uit je familie dan niet te betalen.
Pinnen gaat net zo simpel, zo niet simpeler. Gewoon ff het kaartje door de pinautomaat ratsen en hopla...

Nou, daar zijn ze dus nog over aan't vechten. Het geld is afgehaald op een plaats die echt niet binnen 10 min. te bereiken was (reisafstand toch zeker 20 minuten). Maar er is geen tijdsregistratie van. En de verzekering betaald pas terug vanaf het tijdstip dat je geblokkeerd hebt. Snappie? Boos!

Tessebes

Berichten: 18524
Geregistreerd: 09-09-02
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-04 15:46

Scum"]
[quote="Tessebes schreef:
Die 250 euro hoeft diegene uit je familie dan niet te betalen.
Pinnen gaat net zo simpel, zo niet simpeler. Gewoon ff het kaartje door de pinautomaat ratsen en hopla...

Nou, daar zijn ze dus nog over aan't vechten. Het geld is afgehaald op een plaats die echt niet binnen 10 min. te bereiken was (reisafstand toch zeker 20 minuten). Maar er is geen tijdsregistratie van. En de verzekering betaald pas terug vanaf het tijdstip dat je geblokkeerd hebt. Snappie? Boos!
[/quote]

Dat is ook geen zaak voor de eigen verzekering, maar voor de creditcard maatschappij, die zijn daar gewoon voor verzekerd, volgens mij. Je kunt sowieso het creditcardslipje opvragen, staat de handtekening van de oorspronkelijke eigenaar er op?


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Amazonbot, Bengell, Chantalla, Facebook, Fientj, Googlebot, HELder, L_iek, Larissajulia, lisanne87, m9ara, MiVita, Polarize, Rubio, Schuur_, SemrushBot, Tucktuck en 152 bezoekers