Whisper moest springen!!!!!!!!

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Maxima
Berichten: 476
Geregistreerd: 11-02-04
Woonplaats: Veldhoven

Whisper moest springen!!!!!!!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 24-03-04 08:49

Gister ging ik naar de springles (gewoon les op manegepony's) niet op whisper, zo hebben elfi en ik dat afgesproken omdat whisper nog maar een jaartje onder het zadel zit en van te voren een draver was..... in het begin was hij dan ook super snel! nou heb ik hem voortaan onder controle en elfi ook. Gaat ze erop springen Jeetje da doe je toch niet in de springles veel te hoog! Dus hij wil niet de instrecteur slaat hem! Dat betekent


Maxima
Berichten: 476
Geregistreerd: 11-02-04
Woonplaats: Veldhoven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 24-03-04 08:54

Sorry ik drukte prongelijk op plaatsen...

Maar ja Dat betekent dus dat ik hem de rest van de maand niet meer kan houden .... en dalijk werd ie kreupel.... Na een tijdje moest elfi er toch af en op stal zetten want het lukte niet, de intrecteur zei dat dat beest echt nooit kon springen.... en ineens vond elfi dat ook Verward !

Toen ik naar huis ging zei de intrecteur dat ie MIJ donderdag wel springles zou geven op whipser! Terwijl ik van te voren heb moeten aanhoren dat ik niet KON springen op whisper Ik zei dat ie toch niet kon springen zegt hij : Ja maar balkjes lopen toch wel..... Dus nou moet ik het gaan proberen!! Dit is niet bepaald een geluks week

Yellowfish

Berichten: 14056
Geregistreerd: 05-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-04 09:28

Is Whisper je eigen pony? als dat zo is zou ik lekker doen wat JIJ wil en niet naar je instructeur luisteren, zeker niet als je ervan overtuigd bent dat je hem na zo'n les een week niet kan houden en hij er snel kreupel van wordt ! als het een manegepaardje is heb je er niet veel over te zeggen .. behalve dat je kunt weigeren mee te doen aan die springles donderdag .. ?

    Pressure is what differentiates a piece of coal from a diamond

Maxima
Berichten: 476
Geregistreerd: 11-02-04
Woonplaats: Veldhoven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 24-03-04 14:44

Yellowfish schreef:
Is Whisper je eigen pony?


Neej mijn huurpaard!

Yellowfish

Berichten: 14056
Geregistreerd: 05-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-04 14:45

EN wat wil je zelf ?

    Pressure is what differentiates a piece of coal from a diamond

superstarry
Berichten: 225
Geregistreerd: 10-11-03
Woonplaats: Drachten...

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-04 15:02

Ik begrijp uit je verhaal dat het paard er niks aan heeft overgehouden of is hij toch kreupel? Anders lijkt het me heel duidelijk dat je er ff niet mee kan springen...
Maar ff iets heel anders, in je profiel staat dat Whisper een engels volbloed is EN een draver? Verward Wat is hij nou precies dan?

Mijn paard de workaholic Haha!

Sily

Berichten: 11491
Geregistreerd: 08-12-02
Woonplaats: Delft

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-04 15:18

OK, even op een rijtje, Whisper is jouw huurpaard, samen met ene vriendin?
Jullie hadden afgesproken niet te springen omdat die zo pas een jaar onder het zadel is *kan dan best zo afentoe weleens hoor* en toen is zij er toch op gaan springen in de springles *neem aan dat de hindernisjes aangepast worden* en moest jij op een ander.
Paard kent het hele gebeuren niet, krijgt een paar knallen wordt teruggegooit en gezegt dat die het niet kan?

En nu zegt de instructeur dat jij donderdag wel op hem kan springen.

Ik zie het probleem niet zo, behalve dan dat ik het er neit mee eens ben dat ene dier wat gewoon niet snapt wat er gevraagt wordt ervoor geslagen wordt.

Maar weet je zeker dat die het niet kan, of denk je dat?
Want zoals ik het hier lees heeft die dus nog nooit gesprongen.

Ik zou donderdag gewoon wat balkjes wandelen, misschien een laag kruisje, het dier gewoon even er aan laten wennen, misschien kan die het wel, als die het eenmaal door heeft.

Zou alleen wel als je instructeur weer *naar jouw gevoel en idee* te hard wordt gewoon afstappen en er mee stoppen.
Maar dat zou ik doen naar aanleiding van dit verhaal.

"Mag ik voor ik inslapen moet, mijn baasje nog 1 kusje geven?
Een soort laatste groet, echt, het duurt maar even!"

Maxima
Berichten: 476
Geregistreerd: 11-02-04
Woonplaats: Veldhoven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 24-03-04 15:25

superstarry schreef:
Ik begrijp uit je verhaal dat het paard er niks aan heeft overgehouden of is hij toch kreupel? Anders lijkt het me heel duidelijk dat je er ff niet mee kan springen...
Maar ff iets heel anders, in je profiel staat dat Whisper een engels volbloed is EN een draver? Verward Wat is hij nou precies dan?


Engels volbloed is zijn ras! hij is als... ja noem het maar ff beroep draver geweest (Net als een dressuur paard een draverspaard)

Maxima
Berichten: 476
Geregistreerd: 11-02-04
Woonplaats: Veldhoven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 24-03-04 15:29

Sily schreef:
Jullie hadden afgesproken niet te springen omdat die zo pas een jaar onder het zadel is


Niet omdat ie pas een jaar onder het zadel is maar omdat ie niet fatsoenlijk loopt hij is nog veel te snel en kan niet gelopeeren en ik wou niet dat zij er op ging springen in de SPRINGLES want dat werd het steeds meer voor haar! ze mogt best gewoon afentoe tijdens het dresuur balkjes lopen en zo dat ga ik dus donderdag doen maar ze ging te hard van stapel nu hij net een beetje rustig is en ik ben bang dat we nu weer helemaal opnieuw moeten beginnen(om haar rustig te krijgen)!
Snap je???

Sorry voor de ingewikkelde uitleg!

Sily

Berichten: 11491
Geregistreerd: 08-12-02
Woonplaats: Delft

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-04 15:30

Snapt Was idd ene beetje ingewikkeld beschreven Knipoog

"Mag ik voor ik inslapen moet, mijn baasje nog 1 kusje geven?
Een soort laatste groet, echt, het duurt maar even!"

Heike
Mede-oprichtster

Berichten: 17804
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Gemert

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-04 18:36

Ik heb het gisteren gezien hoor.

John ze dat Elfi het maar eens moest proberen. Elfi deed haar best maar Whisper wilde echt niet van de grond komen.
Er stond een hindernisje van ik denk 30 cm. met een balkje ervoor.

Hij draafde er gewoon overheen. Dus de instructeur gaf haar een tik. Daar gaf ze dus helemaal niets om.

De hindernis is wat hoger gezet. Ik schat 40-50 cm. Maar dan liep ze gewoon door en liep de balken eraf.

Omdat ze gisteren een parcours zouden springen is Whisper terug gezet zodat ze op Rani verder kon gaan.

Misschien dat john het daarom nog een keer wil proberen maar dan dus niet in de les.

Whisper draafde er wel soepel overheen, hoor. Behalve toen het hoger werd. Toen draafde ze net zo soepel maar alleen tikte ze de balekn eraf.

Och ze wil gewoon niet van de grond komen. Maar misschien lukt het met een privelesje wel. Hoe laat ga je?

Paardentweet: Zag laatst een meisje onderweg naar haar paard met kogelvrijvest aan.
Dat paardrijden is ook niet meer wat het geweest is..
[IM] Julius....16 jaar alweer...

Maxima
Berichten: 476
Geregistreerd: 11-02-04
Woonplaats: Veldhoven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 25-03-04 08:18

weet ik niet..... meschien moet ik het vrijdag doen want john was het gister al weer vergeten! maar anders van 6 tot 7!


Peppertree
Berichten: 3389
Geregistreerd: 07-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-04 10:12

Misschien kan je haar ook een keertje vrij laten springen, zo stoor je haar in ieder geval niet!

zilverster

Berichten: 2150
Geregistreerd: 14-06-03
Woonplaats: Helmond

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-04 15:09

Hoe jij je verhaal schreef was het iid een beetje onduidelijk Knipoog

Na de uitleg van Heike snapte ik er ookal meer van. John zou niet voor de lol een paard slaan. (Slaan is ookal zo'n groot woord, dan lijkt het net alsof hij haar mishandeld)

Wipser (sorry Whisper Tong uitsteken ) kan iid niet fatsoenlijk lopen omdat zijn achterhand niet goed ontwikkeld is en kan dus alleen hard draven. Vind het goed van jullie dat jullie hem beter willen laten lopen. Maar je moet de dingen ook niet overhaasten om er gelijk mee te gaan springen..
Als ik jullie was zou ik je gewoon op de dressuur richten en als ie goed loopt er pas me gaan springen.

Maar dat is mijn mening Lachen Sucses vanavond met het rijden!!

Beter een blind paard dan een leeg halster..

Op zoek naar een bijrijdpaard! (Helmond en omg)


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: DenieesB, Diortje_vds, Groetje, nafkedemi, Tango1979, Vagabondo en 99 bezoekers