uitslag bekend.....eindelijk

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
natte

Berichten: 152
Geregistreerd: 08-02-04
Woonplaats: zwaag

uitslag bekend.....eindelijk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 24-03-04 23:45

Hallo allemaal,

Eindelijk is de uitslag bekend van mijn paardje, en het is helaas niet goed Hij blijkt chronisch wormen te hebben waarvan de larven in de buikwand zijn genesteld en daar kunnen ze niet meer bij... Huilen
Die uitslag was zo''n drie weken geleden. De dierenarts had een rapport geschreven naar de verzekering met het advies om mijn paardje af te keuren.

Eergisteren was dus die dag....... Er kwam een inspecteur van de verzekering om te kijken naar mijn paard hoe of hij liep ook onder het zadel.....Mijn hart brak op dat moment.......... Zo verslagen dat hij is...... hij had echt pijn en liet dat ook merken met lopen...... En zo sterk hij was in zijn bewegingen..........daar is nu niets meer van te zien.
De inspecteur zag dat ook en hij besloot al na 5 minuten dat hij genoeg had gezien en mijn paard mocht weer op stal. Hij heeft besloten om mijn paard af te keuren.........Hij is dus niet meer geschikt voor de sport en ook recreatief kan hij niet meer onder het zadel
De inspecteur zei je kan twee dingen doen..........Ik kan hem laten ophalen door de verzekering of je kan hem laten euthaniseren.......
Gelukkig is mijn paard als hij niet bereden word PIJNVRIJ!!!!
Dus nu heb ik alles op alles gezet (daar ben ik een aantal weken al mee begonnen) en heb ik nu een goed tehuis voor mijn paardje gevonden!!!! OK dan! Hij hoeft nooit meer wat te doen en mag lekker de rest van zijn leven paard zijn........ Hij gaat naar een soort stichting die hem opvangt en daar mag hij de rest van zijn leventje slijten
Ik was zo blij, en ik was zo opgelucht, ik had mijn hele verhaal vertelt van begin af aan hoe alles is begonnen enzo, en toen zei ze ........meissie ik heb nog wel een plekje voor jou mannetje hoor............
IK KON HET WEL UITSCHREEUWEN BEN ZOOOOOOOOOOOOO BLIJ
Heb gisteren ook voor het eerst lekker geslapen (na drie weken nachtbraken) Scheve mond Dus nu mag hij lekker tussen allemaal dames zijn buikje rondeten en hij mag lekker van het voorjaarszonnetje gaan genieten.....
Het is wel tegen de grens van belgie aan, dus niet echt om de hoek, maar we houden telefonisch contakt en we gaan ook een keer langs
Als het goed is dan gaat hij daar over twee weken naartoe
Ik ga wel op de dag dat hij weggaat hem nog heerlijk uitgebreid poetsen en zijn spullentjes zoals dekens en zo die mogen ze van mij meenemen, is ook lekker vertrouwd voor mijn lieverd!!!
Ik ben zo blij dat ik een goed tehuis voor hem heb gevonden IK HOU ZOVEEL VAN HEM
SORRY HOOR MAAR IK BEN ECHT ZOOOOOOOOOO BLIJ
Nu kan ik dit eindelijk naast me neer leggen hij heeft een goed tehuis gevonden en kan ik dit hoofdstuk eindelijk afsluiten.
Binnenkort ga ik weer op zoek naar een nieuw vriendje en hoop ik dat ik dit keer meer geluk heb, maar mijn moontje is en blijft toch mijn allessie en ik ben blij dat ik dit voor hem heb kunnen doen
Jullie ook bedankt mensen op het forum want een luisterend oor is ook heel erg fijn en vooral begrip is ook heel geruststellend
Nogmaals bedankt............... OK dan!

Liefs en een dikke kus voor jullie allemaal

Natte


Jasper
Berichten: 2027
Geregistreerd: 17-06-02
Woonplaats: Wormer

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-04 23:53

Gefeliciteerd!! Dat hij nog een lang en leuk leventje mag hebben met wat vriendjes en gewoon lekker paard zijn.

Rij nooit harder dan je beschermengel kan vliegen.

Ing__

Berichten: 11173
Geregistreerd: 17-01-03
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-04 23:55

das wel fijn dat je er zo een oplossing voor hebt gevonden!
fijn voor je paardje!

Dag lieve mama...

champie

Berichten: 11
Geregistreerd: 18-03-04
Woonplaats: hillegom

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-04 23:59

Ik ben blij dat je een goed plekje voor h'm heb gevonden. Toch alvast veel sterkte je zal hem toch wel missen straks.

groetjes, van sandra

supersambo

Berichten: 2133
Geregistreerd: 16-02-04
Woonplaats: waar mijn bed slaapt.

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-04 00:14

als ik ooit mijn paard zou willen verkopen..dan maar aan jou denk ik Haha!

ga maar lekker rondneuzen naar een nieuw paardje!! ik weet niet wat je prijsklasse is maar heb al een hele leuke lusitano gezien op internet... zoiets niet wat voor jou?

succes!!

If blood will flow when flesh and steel are one. Drying in the colour of the evening sun
Tomorrow's rain will wash the stains away. But something in our minds will always stay

orri

Berichten: 20941
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: "the world is my playground"

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-04 00:16

Verergerd dat dan niet die wormen?

Victorian Elegance Webshop
Dependance van Ratcity's Shelter locatie Almere
DeviantArt voor mijn doodles!

beautyfull_mickey

Berichten: 5718
Geregistreerd: 04-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-04 00:17

maar wat raar,blijven die wormen voor altijd in zijn buik?
dan tasten ze toch alles aan?

Je kunt gedachtens niet controleren,Je kunt alleen leren stoppen ze te geloven....

Hobbelende Vosjes Pester #44 *LOL*


Horse_

Berichten: 10284
Geregistreerd: 26-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-04 09:42

Zo echt toppie dat hij toch nog een lekker leventje kan hebben. Hoe heet die stichting trouwens als ik het vragen mag?

Imre

Berichten: 14198
Geregistreerd: 31-05-03
Woonplaats: Grunn

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-04 09:56

orri schreef:
Verergerd dat dan niet die wormen?


Ja, dat vroeg ik me ook al af.

Het hangt er wel vanaf wat voor soort wormen het zijn. De meeste larven ontwikkelen zich tot worm buiten het dierenlichaam. Daarna worden ze weer opgegeten en planten ze zich voort. Zoals ik het nu zie eten die larven zich tonnetje rond in de buikwand van je paard (wat mij toch echt niet prettig lijkt voor hem) en gaan ze op een gegeven moment dood omdat ze het lichaam niet meer uit kunnen. Of ze blijven leven en eten zich dan een weg door de rest van het lichaam tot hij dood gaat omdat ze de organen aantasten.

Ik kan me hier vreselijk vergissen hoor, maar dit is wat ik me op het moment herinner van mijn opleiding. Maar ik kom net uit mijn bed, dus het kan weleens niet helemaal kloppen. Als ik jou was zou ik op internet alles opzoeken wat je kan vinden over het type worm dat hij heeft en aan de hand daarvan kijken wat je met hem doet. Het is natuurlijk erg fijn dat je een plekje voor hem hebt, maar als hij steeds zieker wordt is dat voor hem niet prettig...

Yellowfish

Berichten: 14056
Geregistreerd: 05-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-04 11:03

Wat fijn zeg .. dat je zo'n goed plekje hebt gevonden .. Lachen !

    Pressure is what differentiates a piece of coal from a diamond

natte

Berichten: 152
Geregistreerd: 08-02-04
Woonplaats: zwaag

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 25-03-04 16:36

Ik heb vanochtend gebeld met de dierenkliniek en ik heb persoonlijk een gesprek gehad met de arts die moon al vanaf het begin heeft behandeld, maar de wormen zijn goddank niet schadelijk, en hij heeft geen pijn. Alleen in mijn geval zal mijn paard vaker ontwormd moeten worden. Ik heb nu ook meer helderheid in de situatie, en de dierenarts die zei dat hij alleen last heeft als hij belast word, maar onbelast heeft hij geen pijn, dat kunnen we gelukkig met zekerheid zeggen.
Ik heb contakt opgenomen met de paardenopvang, en daar word hij gehuisvest, en gaan ze kijken of ze hem een goed plekje kunnen geven.

Ik ben een stuk geruster nu ik weet dat hij pijnvrij is
En ook dat die wormen gelukkig toch niet schadelijk zijn

Nogmaals bedankt xxx

Liefs natte

peeky

Berichten: 3752
Geregistreerd: 29-12-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-04 19:02

He wat een naar verhaal zeg, het zal je zelf maar overkomen....ik moet er niet aan denken! Wel fijn dat je zo'n goed plekje voor hem hebt gevonden

Alieta

Berichten: 820
Geregistreerd: 01-03-04
Woonplaats: Hoogeveen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-04 19:05

ow echt jammer dat hij is afgekeurd....maar gelukkig dat je nu een plekje hebt gevonden waar die zich fijn zal voelen..
nog veel succes en sterkte met afscheid nemen

ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-04 19:14

Toch een happy end...

Alhoewel je wel zijn nieuwe plek goed moet controleren!
Er zijn in die regio wel meer verhalen bekend van paarden die zogenaamd als fokmerrie of gezelschapspaardje werden ondergebracht maar na een paar weken elders opdoken omdat ze toch als manege/recreatie/sport paard waren doorverkocht. Of ze waren helemaal verdwenen waardoor het vermoeden bestaat dat ze gewoon geslacht zijn.

marjoleinie

Berichten: 1521
Geregistreerd: 20-03-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-04 19:15

gelukkig geef je hem nog een paardwaardig bestaan OK dan!
heel veel sterke met het gemis Ach gut

Lisetje

Berichten: 1591
Geregistreerd: 20-05-03
Woonplaats: Veenendaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-04 19:48

Nou hopen dat hij het naar zijn zin krijgt daar
Denk haast van wel Knipoog

ingeo
Berichten: 2137
Geregistreerd: 05-07-03
Woonplaats: lokeren,belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-04 21:33

Wind"]
[quote="orri schreef:
Verergerd dat dan niet die wormen?


Ja, dat vroeg ik me ook al af.

Het hangt er wel vanaf wat voor soort wormen het zijn. De meeste larven ontwikkelen zich tot worm buiten het dierenlichaam. Daarna worden ze weer opgegeten en planten ze zich voort. Zoals ik het nu zie eten die larven zich tonnetje rond in de buikwand van je paard (wat mij toch echt niet prettig lijkt voor hem) en gaan ze op een gegeven moment dood omdat ze het lichaam niet meer uit kunnen. Of ze blijven leven en eten zich dan een weg door de rest van het lichaam tot hij dood gaat omdat ze de organen aantasten.

Ik kan me hier vreselijk vergissen hoor, maar dit is wat ik me op het moment herinner van mijn opleiding. Maar ik kom net uit mijn bed, dus het kan weleens niet helemaal kloppen. Als ik jou was zou ik op internet alles opzoeken wat je kan vinden over het type worm dat hij heeft en aan de hand daarvan kijken wat je met hem doet. Het is natuurlijk erg fijn dat je een plekje voor hem hebt, maar als hij steeds zieker wordt is dat voor hem niet prettig...
[/quote]

oei, wind, ga maar vlug weer op bed liggen, je bent nog niet goed wakker geloof ik Haha! Haha!
goed dat dit geen examenvraag voor je was Bloos! ....

Sil1

Berichten: 64
Geregistreerd: 27-02-04
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-04 00:58

Ik vind het echt goed dat je het zo op hebt kunnen lossen. Hij heeft geen pijn en gaat toch nog gelukkig door het leven. Je hebt goed je best voor je paardje gedaan. En het is maar goed dat er mensen zijn die voor al die zielige paarden willen zorgen.

Mist

Berichten: 9481
Geregistreerd: 17-02-03
Woonplaats: noord brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-04 19:30

Sjuimpje schreef:
Toch een happy end...

Alhoewel je wel zijn nieuwe plek goed moet controleren!
Er zijn in die regio wel meer verhalen bekend van paarden die zogenaamd als fokmerrie of gezelschapspaardje werden ondergebracht maar na een paar weken elders opdoken omdat ze toch als manege/recreatie/sport paard waren doorverkocht. Of ze waren helemaal verdwenen waardoor het vermoeden bestaat dat ze gewoon geslacht zijn.


dat is wat mij ook direct te binnen schoot !


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: BarbaraNova, Benzz, Blacky94, kwii, kyraalica, Poekkie, Vagabondo en 97 bezoekers