Test gedaan (zie topic Chlamydia)

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
pniekepnak
Berichten: 4927
Geregistreerd: 04-12-01

Test gedaan (zie topic Chlamydia)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-03-04 21:17

Ik heb me gister laten testen op Chlamydia, en ik wil even iedereen die ook wil maar twijfelt of niet durft aanraden om te gaan!
Ik kreeg voor ik ging van heel veel mensen te horen dat het pijn deed, of dat het echt een heel naar gevoel was...
Niet dus!! Ik voelde er helemaal niets van. Het enige wat ik voelde was dat eendenbek-ding en dat is nou niet zo'n heel groot drama!!
Volgende week kan ik bellen voor de uitslag...

Dus iedereen die niet naar de dokter durft: Gewoon gaan, binnen 5 minuten sta je weer buiten!

(wilde ik even zeggen aangezien iedereen dat nog steeds als iets heel engs of als een groot taboe ziet... Knipoog )

CM_

Berichten: 26904
Geregistreerd: 19-04-03
Woonplaats: Stal Niveau Herpen !!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-04 21:29

OK dan!

heel goed van je meid!!

sterkte met de uitslag

Miep

Berichten: 1707
Geregistreerd: 13-03-03
Woonplaats: Enschede

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-04 21:45

Hey meid super dat je gegaan bent!
Ben benieuwd naar de uitslag

Richtje

Berichten: 13117
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Bunschoten

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-04 23:25

OK dan!
Super dat je het gedaan hebt EN er hier een topic over start!

Sterkte met het wachten op de uitslag!

Imre

Berichten: 14200
Geregistreerd: 31-05-03
Woonplaats: Grunn

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-04 23:27

Het stelt inderdaad niet zoveel voor, maar dat weet je pas als je geweest bent, ik kan me voorstellen dat veel mensen hier enorm tegenop zien! Ik heb gelukkig een vrouwelijke huisarts, dat maakt het al wel iets makkelijker!

Ik hoop voor je dat je niets hebt!

SassieSjaak

Berichten: 2250
Geregistreerd: 14-10-03
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-04 23:47

Goed gedaan meis, en indd het valt best wel mee zo'n test, alleen het idee dat je moet gaan, en dat je niet weet wat je te wachten staat. Het is voor veel mensen indd nog een taboe maar zo helpen we het de wereld uit.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-04 00:06

chlamydia test en dan een inwendig onderzoek???

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-04 00:12

waar ik stage liep kun je een plasje inleveren, deze word opgestuurd naar het diagnostisch centrum. na 2 dagen de uitslag wel / geen chlamydia
daarna 2 of 3 pilletjes en je was klaar.

raar hoor dat er nog uitstrijkjes gemaakt worden terwijl chlamydia heel goed in de urine terug te vinden is

is maar goed ook want op de legerbasis kregen we iedere dag wel een stuk of 3/4 aanvragen. (de stouterds!!!)

Vanes

Berichten: 3164
Geregistreerd: 06-12-02
Woonplaats: Noord-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-04 09:11

Goed hoor dat je de test gedaan hebt en dat je er openlijk over praat.
Veel mensen zijn daar te schroom voor.
Sterkte met de uitslag.

maudy

Berichten: 1309
Geregistreerd: 04-11-02
Woonplaats: Akersloot

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-04 10:40

Ik denk dat een inwendig onderzoek voor mannen pijnlijker is dan voor vrouwen, misschien dat ze daarom op die legerbasis die urine test deden.

Veel sterkte met je uitslag pniekepnak!

Nadhir

Berichten: 1293
Geregistreerd: 14-06-03
Woonplaats: Schiedam

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-04 10:53

Ik vind het super dat je gewoon naar de dokter bent gegaan en OOK nog een topic erover start op bokt! OK dan! Niet iedereen durft dat zomaar hoor!

In ieder geval veel succes met de uitslag volgende week

Yellowfish

Berichten: 14056
Geregistreerd: 05-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-04 11:48

Super zeg dat je het gewoon hebt gedaan !

Sterkte met je uitslag !

batje

Berichten: 10560
Geregistreerd: 18-10-01
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-04 13:31

Zoals ik ook al in het vorige topic aangaf kan je die uitstrijkjes ook thuis zelf doen, dat scheelt ook al weer een hoop. Gewoon even bij de dokter zo'n megawattenstaaf halen Tong uitsteken

pniekepnak
Berichten: 4927
Geregistreerd: 04-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-04-04 22:10

Bedankt voor de reacties jongens, en ik moet helaas bekennen dat ik het WEL heb, maar goed, ik heb een kuurtje gekregen en dan ben ik er weer vanaf, dus ik maak er geen drama van.

Ik hoop met mijn openheid ook te bereiken dat de mensen er beter over kunnen praten en het minder als een taboe gaan zien, omdat heel veel mensen door die geslotenheid helemaal niet weten wat Chlamydia (of wat voor SOA dan ook) precies is. Als de mensen erover leren praten, is er ook veel meer duidelijkheid. En als iedereen naar de dokter durft te gaan, is er veel minder kans om het te krijgen...

Eline

Berichten: 72938
Geregistreerd: 07-10-03
Woonplaats: Delft

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-04 22:11

IK hoop voor je dat je er snel weer af bent!

pniekepnak
Berichten: 4927
Geregistreerd: 04-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-04-04 22:18

Zondag als het goed is, dan is m'n kuur afgelopen

lies

Berichten: 9626
Geregistreerd: 09-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-04 22:20

Ik heb het ook gehad Bloos
Er rust idd een taboe op en niet zo gek dat niemand erover over durft te praten, want men vindt je gelijk een losbol of zelfs een prutsmuts als je een SOA hebt opgelopen. Ik heb het geheel buiten mijn schuld om gekregen, mijn toenmalige vriend ging vreemd en zo ben ik er aan gekomen.

Ik heb er overigens (onbewust) lang mee rond gelopen, dus ben nu best bang dat er een en ander beschadigd is.

pniekepnak
Berichten: 4927
Geregistreerd: 04-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-04-04 22:25

Maar je bent er nu vanaf toch? Kunnen ze dat niet ergens aan zien? In welk stadium de infectie is bedoel ik? Hoe lang was jouw kuur namelijk? Het meisje waarvan ik de tip heb gekregen heeft namelijk maar twee pilletjes gehad, en ik heb er twaalf gekregen...

Weet iemand anders misschien hoe dit zit?

lies

Berichten: 9626
Geregistreerd: 09-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-04 22:29

Ik ben er wel vanaf hoor. Het is alweer lang geleden dat ik het had, het was toen ook nog niet zo'n issue, dus ik had ook nooit gedacht aan een SOA, toen ik ermee naar de huisarts ging. Die verwees me direct door en toen pas begon me iets te dagen. Ik weet ongeveer hoelang ik er mee rond heb gelopen, wrs ongeveer een half jaar. Das volgens mij best lang. Er van uit gaande dat ik direct besmet ben na het vreemdgaan van mijn ex.

Ik had een kuur van 10 dagen. Ben na die tijd opnieuw gechecked en ik was er vanaf.

pniekepnak
Berichten: 4927
Geregistreerd: 04-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-04-04 22:32

En dat is dus het stomme, ik heb geen idee hoe lang ik er mee rondloop... Ik denk niet heel lang, aangezien mijn ex, waar ik nog niet zo lang geleden ook nog mee gescharreld heb, het niet heeft, dus ik denk dat ik het pas daarna gekregen heb. Maar dat weet je nooit zeker... Ik ben in ieder geval heel blij dat het uberhaupt ontdekt is...

lies

Berichten: 9626
Geregistreerd: 09-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-04 22:35

Ik geloof wel dat het heel besmettelijk is. Voor je eigen gemoedstoestand moet je er dan maar van uit gaan dat je het nadien hebt gekregen. Ik geloof niet dat ze het kunnen checken hoelang je het hebt.
Enneh.. nu niet meer zonder condoom doen he? Haha!

pniekepnak
Berichten: 4927
Geregistreerd: 04-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-04-04 22:48

Nee was ik niet van plan nee, ik heb m'n lesje wel geleerd Haha!