afzetten weiland

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
flicka

Berichten: 5575
Geregistreerd: 17-08-02
Woonplaats: Brabantse land

afzetten weiland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-03-04 23:07

De 2 weilandjes (ieder ca. 4 are) die ik per half april ga pachten zijn afgezet met prikkeldraad. Nu is mijn paard heel rustig maar ik vind wit cord of lint wel wat zichtbaarder. Wat zouden jullie die zelf paarden aan huis hebben of land huren/pachten doen? Prikpaaltjes voor de prikkeldraadpaaltjes zetten of prikkeldraad vervangen door cord? Het pachtcontract is iedere keer voor een jaar dus ik wil het eerst een jaar proberen dus geen enorme uitgaven doen.

supertygetje

Berichten: 2918
Geregistreerd: 24-02-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-04 23:09

Ik kan je 1 ding zeggen, PRIKKELDRAAD IS VRESELIJK IRRITANT! Je blijft er honderd keer aan haken en maakt zo al je kleren kapot...
Oftewel, ik zou het dus vervangen...

Scubadoo

Berichten: 800
Geregistreerd: 09-08-03
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-04 23:10

Je kunt best een lintafzetting voor de prikkeldraadafrastering langs zetten, dat wordt wel meer gedaan.

Jellie

Berichten: 10283
Geregistreerd: 11-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-04 23:10

Prikkeldraad kan enorme wonden veroorzaken en dus behoorlijk link zijn... Ik zou voor het witte cord gaan, kan natuurlijk nie tin je portemonnaie kijken.. maar als je straks een gewond paard hebt kan ook flink veel geld kosten...
Lastige situatie dat het steeds maar voor een jaar is...

foetsie

Berichten: 2311
Geregistreerd: 11-01-04
Woonplaats: Zwolle

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-04 23:11

Zeker geen prikkeldraad aangezien de paarden zich er zeer ernstig aan kunnen verwonden. Gewoon vervangen door schriklint.
Heb al verschillende paarden met zulke beenwonden gezien en dat is geen prettig gezicht. Het dier lijdt er ook een zeer lange tijd aan.
Laatst bijgewerkt door foetsie op 24-03-04 23:12, in het totaal 1 keer bewerkt

KellyenXena

Berichten: 3615
Geregistreerd: 08-04-03
Woonplaats: Roosendaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-04 23:11

Met zoiets vind ik eerlijk gezegd niet dat je uberhaupt een keuze hebt..Prikkeldraad is levensgevaarlijk voor je paard..Die troep eraf, en lint eraan maken dus..

carola1

Berichten: 1586
Geregistreerd: 22-02-04
Woonplaats: groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-04 23:13

ik heb ook een weiland gehuurd.
er stond net als bij jou prikkeldraad. ik had die prikkeldraad er af gehaald, hout tegen de paaltjes geslagen en schrikdraad gespannen.
toen werd het winter.......
door de lange haren die mijn paard toendus kreeg voelde hij de schrikdraad niet meer en brak ie zo ongeveer elke dag uit.
toen toch maar van die gladde draad gehaald en ertegen aan gezet + schrikdraad. (even gecontroleerd en nieuwe draad gehaald)
nu blijft ie gelukkig wel in de wei.
prikkeldraad is niet ideaal. volgens mij is het zelfs verboden in duitsland.
ik zou dus gladde draad kopen enertegen aan zetten.
maar let wel op, het kost al snel een hoop geld.

Nuage

Berichten: 16585
Geregistreerd: 29-12-01
Woonplaats: Assendelft

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-04 23:16

Als het bij jullie niet veel waait zou ik lintschrikdraad spannen. Het liefste het prikkeldraad helemaal verbannen. Ik heb zelf Cord omdat het hier wel veel waait en dan hangt het sneller en heb je dus meer onderhoud aan je hekwerk. Dit zien de paarden ook prima.

flicka

Berichten: 5575
Geregistreerd: 17-08-02
Woonplaats: Brabantse land

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-03-04 02:30

Ik denk dat ik cord neem en iig de bovenste laag prikkeldraad eraf haal. Als ik er niet al te duur aan kan komen ook de onderste laag. Er is gedeeltelijk ook nog schapengaas. vorig jaar stonden er 2 shets. De afsluiting wil ik met dat elastische kruldraad, ik weet niet hoe het precies heet. Dan is er ook nog een hek. Tussen het afsluitelastiek en het hek is er mooi plaats om te poetsen en op te zadelen. Maar ik vind dat prikkeldraad ook een gruwel. Er is trouwens een firma die zo'n schrikdraadapparaat verhuurt. Dus dat is ook nog een optie.

helga

Berichten: 627
Geregistreerd: 01-10-01
Woonplaats: emmer compascuum

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-04 08:56

prikkeldraad weghalen, een jaar is kort maar ze kunnen zich een hoop keer verwonden aan dat draad. geen gaas spannen, gewoon 5 cm breed schriklint. als je deze wei volgend jaar niet meer kan huren, zul je toch een andere vinden en dan heb je het misschien weer nodig.

het draad verteerd niet, het apparaat ook niet, dus dat komt altijd weer van pas. ik vind dat je nooit mag bezuinigen op de omheining