Rollen in de wei

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Ethelate

Berichten: 21120
Geregistreerd: 02-10-01

Rollen in de wei

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-12-01 21:08

Toscar gaat dus iedere dag zo'n 2 uur naar buiten om zich vol te eten met gras Vork Maar zodra meneer 2 minuten in de wei is gaat hij liggen rollen... Dus zijn deken helemaal vies, maar nou is de grond dus KEI hard en vroeg ik me af of dat wel gezond is voor hem...
Bij divoza zag ik ANTI-Rol singels... mag hij dan niet rollen met deken op?
Verward

[Edit] lettergrootte 18 verwijderd & kleur aangepast [/edit]

Imker

Berichten: 17539
Geregistreerd: 30-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-01 21:28

Waarom zou hij niet mogen rollen, Ethelate? Als ik Imker buiten zet, rolt hij minstens 2 keer in de eerste 5 minuten dat hij buiten staat, en als hij zin heeft, nog heeeeel veel keren meer. Tja, je deken wordt er vies van (imker ging met een splinternieuwe deken in de modder spetteren) maar daar hebben ze wasmachines en dekenwasserijen voor uitgevonden. Gewoon lekker laten rollen. Die anti-rolsingels worden op stal gebruikt, als je een paard hebt dat zo dom is om op stal te gaan liggen rollen en zich vastklemt tegen de muur. Ik zou Toscar lekker laten rollebollen. Het kan geen kwaad dat de grond bevroren is, als het hem pijn doet, zal hij gewoon niet rollen. Imker heeft vandaag ook niet gerold, omdat hij de grond waarschijnlijk ook te hard vond.

Maaike

Berichten: 11864
Geregistreerd: 12-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-01 21:54

anti rol singels zijn voor in stal, dan kunnen ze zich ook niet vast rollen namelijk.
ik vraag me af waarom jouw paard niet lekker mag rollen als hij buiten staat. hij mag dan toch doen waar hij zin in heeft?? als hij de grond te hard vindt zal hij echt neit gaan rollen hoor, zo slim issie wel.
en wat een vieze deken betreft, laat de wasmachine of de stomerij zn werk maar doen en klaaaar

Buitenzorg

Berichten: 10818
Geregistreerd: 02-10-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-01 22:10

Mijn paard heeft op het land een oude(re) winterdeken op, die kan hij naar hartelust vies maken en op stal krijgt ie een ander dek op.
Een paard zoekt zijn eigen weg als het gevroren heeft en zal dus ook echt een geschikt plekje uitzoeken om te rollen, het is alleen lang zo lekker niet..... Allebei mijn paardjes gaan direct liggen rollen als ze de wei in gaan en ik zie er geen problemen in.......

Ethelate

Berichten: 21120
Geregistreerd: 02-10-01

van mij mag hij

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-12-01 22:13

Van mij mag Toscar zoveel rollen als hij wil, maar ik vroeg me af of het geen kwaad kon!
Op stal rolt hij ook vaak, maar kan dat kwaad?
Hij heeft een ruime box van 3x3,5 en iedere x als ik kom zit het stro tot in zijn manen...

ik vroeg het me af hoor, van mij mag hij rollen...
ik poets hem wel weer! Haha!

marfiek

Berichten: 6555
Geregistreerd: 01-04-01
Woonplaats: 's-Gravenzande

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-01 22:24

ik geloof dat ze alleeen maar een vraag had of het kwaad kon en niet...dat ze et niet leuk vind dat de dekens vies worden.
onze paardjes rollen ook altijd in hun box en als ze de wei in gaan [/url]

Zip

Berichten: 1697
Geregistreerd: 07-03-01
Woonplaats: Elburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-01 22:29

Mijn Shet rolt ook in de wei op de bevroren grond, daar slaapt ie ook, dat zal hij wel fijner vinden dan in de schuilstal denk ik Knipoog

Ethelate

Berichten: 21120
Geregistreerd: 02-10-01

nou

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-12-01 23:41

Nou heb voor toscar vandaag het stro nog extra dik opgestrooid!
(half pak hooi extra) dan heeft hij het denk ik minder snel koud....!
maar hij gaat pas de wei in als de zon al ff op is (rond 12/1 uur...!)
maargoed, dat die deken vies wordt dat maakt op zich niet zoveel uit, alles wat bij Toscar in de buurt komt maakt hij vies!

Imker

Berichten: 17539
Geregistreerd: 30-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-01 23:04

Als ik 's morgens op stal kom, zit het stro bij Imker en Ross op de meest rare plaatsen: op z'n hoofd, staart, onder z'n deken en ga zo maar door. Hij ligt gewoon plat op z'n kantje, ik denk dat Toscar dat ook doet. Vaak doen ze, als ze liggen, hun hoofd schuren op het stro. (bedje opmaken)

greetje

Berichten: 8626
Geregistreerd: 13-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-01 23:36

Ik heb altijd het idee dat als ze zich rollen dat ze lekker in hun vel zitten. Knipoog

Dennis

Berichten: 31466
Geregistreerd: 23-05-01
Woonplaats: Slootdorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-01 00:10

Dennis licht en rolt overal! Van de zomer deed hij het na het rijden zelfs op het beton!!!!!!!! Terwijl hij ook naar een schone stal kon Verward Verward Verward .

lageveld

Berichten: 3378
Geregistreerd: 03-09-01
Woonplaats: Almelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-01 04:32

Lekker laten rollen, waar zoekt het paard zelf wel uit;
En doe die twee uurtjes toch gewoon die deken even af ... :idea: ?

Ethelate

Berichten: 21120
Geregistreerd: 02-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-12-01 13:31

hmmm, Lageveld,
begrijp me niet verkeerd, maar Toscarr gaat 2 uur per dag naar buiten de wei op, en op stal heeft hij geen deken om, want daar is het redelijk warm en hij heeft helemaal geen wintervacht! Lijkt me ee beetje koud om hem dan zonder deken buiten te zetten!
Maargoed, het kan dus gee kwaa om met deken en al te rollen, dat was eigenlijk mijn vraag!
Haha!

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-01 14:32

Mijn paard krijgt een dunne regendeken over haar gewone deken heen, omdat ze het dus ook presteert om in de grootste plassen en prutplekken te gaan rollen. Zo wordt dus de regendeken nat en vies en niet de gewone deken. Het vies worden kan mij verder niet schelen, maar als de deken nat wordt ben ik daar minder blij mee, omdat ze daar de verdere dag mee op stal komt te staan.

Zolang als de singels maar goed stevig zitten en niet te los hangen zodat je paard er met een achterbeen in kan grijpen tijdens het rollen kan het rollen met deken op geen kwaad. Maar o wee als hij eens blijft haken en in paniek raakt, dan is of je paard vreselijk geblesseerd, of je deken aan flarden....(en het laatste is dan in mijn ogen het minst erge)

Dus let op de singels aan de deken en maak ze goed kort, zodat je paard en niet in kan blijven haken!!!

Ethelate

Berichten: 21120
Geregistreerd: 02-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-12-01 20:36

Nou de singels zitten echt strak zat (net niet knellend) maar Knappe Toscar als hij daar ik kan hangen!
en zijn bilkoorden netzo...
Haha!