Binnenbak bouwen, Hoe voor elkaar krijgen.

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
smout

Berichten: 1264
Geregistreerd: 12-04-02

Binnenbak bouwen, Hoe voor elkaar krijgen.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 24-03-04 22:21

Wie weet de bepalingen voor het bouwen van een binnenbak. Je mag het geen manege noemen voor de gemeente, want dan heb je je aan wettelijke bepalingen te houden Verward

Maar als je het anders noemt, paardenhouderij, africhtingsstal, dressuurstal of zoiets dan mag het wel?

Wie weet hoe dit werkt!!!

leef je droom, droom niet je leven.



bakkabouter

Berichten: 5298
Geregistreerd: 01-03-03
Woonplaats: Antwerpen - Belgiƫ

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-04 22:24

gewoon even bij het gemeentehuis navragen,ze kunnen je het vast wel vertellen Haha!

Grammar, it's the difference between knowing your sh!t and knowing you're sh!t.
Mensen met een zuiver geweten hebben een slecht geheugen.

Silenzio

Berichten: 652
Geregistreerd: 18-03-04
Woonplaats: Oegstgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-04 22:25

idd
en een schapen kooi staat ook mooi ( een stal met paarden erin ) tis maar net hoe je het noemt...

Als zij doen wat ik zeg, doe ik wat zij willen....

smout

Berichten: 1264
Geregistreerd: 12-04-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 24-03-04 22:30

Je hebt al een agrarische bestemming, en je bent bij de gemeente geweest en die zegt geen manege, maar je mag wel zo'n groot hok bouwen. Maar geen manege. Helpt het dan als je het anders noemt. Ik hoop dat ik zo duidelijker ben.

leef je droom, droom niet je leven.

gomir

Berichten: 25533
Geregistreerd: 13-09-01
Woonplaats: Omgeving Drachten

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-04 22:35

trainingshal Verward Of gewoon binnenbak

*Niet elke verandering is een verslechtering!*
*Ze is niet bang voor de dood, maar als de dood om bang te zijn...(Guido Weijers-Oxymoron)*
*Als je bent waar je heen ging, waar moet je dan naar toe? (veldhuis & Kemper-tijd heelt alle zonden)*

Silenzio

Berichten: 652
Geregistreerd: 18-03-04
Woonplaats: Oegstgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-04 22:37

je mag het gewoon anders noemen en dan maar hopen op geen controle anders doet een steek penning nog wel wonderen hoor

Als zij doen wat ik zeg, doe ik wat zij willen....

Maarten

Berichten: 4185
Geregistreerd: 30-06-01
Woonplaats: Emmen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-04 23:16

Als ik gewoon logisch na zou denken dan zou mijn ingeving zijn dat het niet uit moet maken hoe je het noemt. Als je op jouw terrein nog een gebouw neer mag zetten met een bepaalde inhoud (een redelijke binnenbak heeft al gauw een inhoud van 3000 kubieke meter) dan maakt het volgens mij niet uit wat voor gebouw het is, zolang het maar geen woonbestemming heeft. Heb je echter je tax al bereikt van gebouwen die je neer mocht zetten volgens de gemeente dan vraag ik me af of het mogelijk is om er nog een gebouw bij te zetten. Maar wie ben ik? Haha! Ik ben ook maar een simpele ziel als het gaat om dit soort dingen *LOL*

voor ex-onderschrift, zie onderschrift Polly
Na vele jaren een keer een ander onderschrift

helga

Berichten: 627
Geregistreerd: 01-10-01
Woonplaats: emmer compascuum

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-04 09:04

ik heb het wel eens bij een boer gezien, die had ook "een manege" gebouwd maar van de gemeente mocht het niet een manege zijn. zij hadden 1 kant van de bak open gelaten en dan mocht het weer wel. vervolgens hebben ze een grote bouwkeet neergezet voor de opening en hebben ze dus een mooie semi dichte rijhal.

smout

Berichten: 1264
Geregistreerd: 12-04-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 25-03-04 11:49

Zoiets als helga bedoel ik dus. Je mag wel een loods van die afmetingen bouwen maar het mag geen manege heten. Heeft er iemand nog meer ervaringen mee, of weet iemand hoe je dan de wet kunt omzeilen.(gemeente)

leef je droom, droom niet je leven.

Dees

Berichten: 18907
Geregistreerd: 09-08-01
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-04 11:56

Wellicht zou je het een onverharde machine-overkapping kunnen noemen.... Als jij dan klaar bent met het rijden, doe je daarna de trekker er weer in Lachen

snode plannen, Thea?

Wat als.... de wetenschap wel gelijk heeft?

Scum

Berichten: 33098
Geregistreerd: 11-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-04 12:05

Volgens mij mag het wel als je het een hobbyruimte noemt. Wij hebben ooit vergunning aangevraagd voor een aantal stallen (ok, een stal is natuurlijk heel iets anders dan een bak) en de architect zette in elk vakje dat een stal moest worden Hobbyruimte. Toen ik hem vroeg waarom zei hij dat de gemeente het anders niet goed zou vinden, als hij er Stal in zou zetten. Je moet gewoon eens overleggen met een architect. Die weten meestal wel hoe je zoiets kunt aanpakken.
Laatst bijgewerkt door Scum op 25-03-04 12:13, in het totaal 1 keer bewerkt

LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-04 12:06

op mijn oude stal waren ze ermee bezig, toen kwamen er heel veel problemen. Nu hebben ze een zogenaamde africhtingshal geplaatst (gewoon precies hetzelfde dus) en toen mocht het wel...
Gemeentes??? Hou op schei uit!

KozieZ

Berichten: 7756
Geregistreerd: 11-02-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-04 13:35

je mag er geen geld mee verdienen met recreatie, want het is een agrarisch gebied. Een africhtingsstal, valt wel onder agrarisch. Zo is het mij tenminste ooit uitgelegd. Vandaar dat zo'n naam meestal wel mag.


Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-04 13:36

opslag loods
Alleen de klinker man heeft geen tijd om te beklinkeren Tong uitsteken

Vora

Berichten: 810
Geregistreerd: 09-11-01
Woonplaats: Hoogezand

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-04 00:12

Dat is ook het geval als je bijv. bedrijfsmatig bezig wilt. Als je het dan manege noemt zegt de gemeente direct nee. Waarschijnlijk hangt dat wel af van de locatie. Bij ons mocht het niet i.v.m. druk verkeer op de parallelweg. Wij hebben het een fokstal genoemd en er gingen deuren open die anders gesloten waren gebleven. We hebben twee merries waar we mee fokken.
Africhtingsstal valt ook niet onder argrarisch. Fokkerij wel.

Soms is't niet erg iets moois te verliezen, beter verliezen dan dat je het nooit hebt gehad heilige Anthonius
Rust zacht lieve Eldi.......

Waratje
Berichten: 10176
Geregistreerd: 03-11-03
Woonplaats: Bennekom

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-04 00:46

Wij hebben een grote "schuur" met twee zijden "open", dit wordt door onze gemeente (Ede dus) geaccepteert als benaming voor een overdekte bak. Wij hebben de twee lange zijden met geperforeerd damwandprofiel, het is geweldig. De bak is altijd fris, ook bij 30 graden buiten, maar het waait er niet, dus ook niet guur in de winter.
Wanneer je twee zijden "open" hebt is het kennelijk geen echte rijbak meer Verward
Dat geperforeerde damwandprofiel kan ik iedereen van harte aanbevelen, het werkt echt geweldig. Je kunt er doorheen naar buiten kijken, je krijgt er ook licht door naar binnen, maar van buiten ziet hij er dicht uit en als kersje op de taart: het ventileert goed zonder tocht.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: boemel, Googlebot, MarjanB en 153 bezoekers