Net terug van bezoekuur Heike

Moderators: Dani, ynskek, Ladybird, Hanmar, xingridx, Mjetterd, Polly, Giolli

 
 
BartVB
Eigenaar

Berichten: 41634
Geregistreerd: 08-01-01
Woonplaats: Arnhem

Net terug van bezoekuur Heike

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-12-01 20:28

Ben net thuis, weet nu dus ook iets meer.

Vanmiddag heeft Heike weer op Barley gereden, samen met Josien. Eerst heeft Josien een tijdje gereden, daarna Heike. Ging op zich allemaal best lekker, stap, draf.. Daarna even een stukje galop geprobeerd (al vaker gedaan) ze sprong netjes aan maar daarna schrok ze ergens van en steigerde een beetje. Hierdoor verloor Heike haar evenwicht waardoor Josien en Barley weer schrokken... Barley sprong dus opeens weg waardoor Heike viel, schijnbaar is ze toen op de bakrand terecht gekomen.

Heike had wel pijn en kon op zich nog wel een beetje lopen. Ze is toen met een vriendin naar de huisarts gegaan want haar stuitje en onderrug deden ontzettend veel pijn. Dokter had het druk maar ze hebben hem toen toch maar duidelijk gemaakt dat ze echt niet in de wachtkamer kon gaan zitten wachten, ze kon amper normaal staan..

Toen heeft de huisarts haar neergelegd en daarna hebben ze nog een uur moeten wachten. Hierna kwam die arts er eindelijk bij en deed de mededeling dat ze toch maar beter naar het ziekenhuis kon gaan Frusty Frusty

Anyway, na wat aandringen heeft hij de EHBO gewaarschuwd dat ze er aan kwam zodat ze ook daar niet weer in de wachtkamer moest gaan wachten.

In het ziekenhuis zijn fotos gemaakt en schijnbaar zitten er nu 2 wervels in haar onderrug op elkaar, normaal zit hier wat kraakbeen tussen maar dat is nu weg. Hier is niets meer aan te doen maar ook zonder dat kraakbeen zou je normaal moeten kunnen functioneren (na revalidatie e.d.). Verder was er ook 1 wervel gebroken (een beetje schuin dacht ik) en die zal dus ook eerst moeten genezen.

Schijnt nogal een pijnlijke bedoeling te zijn als dat kraakbeen ineens weg is. Heike is zondermeer de allergrootste bikkel die ik ken wat dat soort dingen betreft maar ze verging echt van de pijn, gelukkig heeft ze nu pijnstillers waardoor het wat beter uit te houden is.

Ze zal de komende tijd plat op haar rug moeten liggen zodat die breuk kan herstellen. Daarna is het de bedoeling dat ze 20 minuten kan staan waarna ze een (gipsen) corset om kan waarna de rest van de revalidatie kan beginnen.

Met een beetje pech ligt ze een week of 6 in het ziekenhuis en daarna komt de revalidatie dus nog. Ze is er dus nog wel een hele tijd zoet mee..

Tja, maar goed dat ze geen dwarslaesie heeft en dat er verder geen zenuwbanen beschadigd zijn. Afwachten hoe het verder allemaal gaat lopen..

Life sucks at times Verdrietig

ƃuılıǝɔ ǝɥʇ uo ƃuıɔuɐp ǝɹ,ǝʍ uǝɥʍ 'ƃuılǝǝɟ ɐ ʇɐɥʍ ɥo
"Als je niets te verbergen hebt, ben je een Ozosnelle paashaas" - Loesje


akerna

Berichten: 3770
Geregistreerd: 22-02-01
Woonplaats: apeldoorn!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-01 20:31

he bah, dat is niet leuk Boos! ze zal er zeker nog een hele tijd mee zoet zijn, zeker met een gipsen corset Boos! maar hopen dat het zo snel mogelijk heelt.

nogmaals veel sterkte en beterschap.

liever eigenwijs dan helemaal geen zelfvertrouwen!

Maaike

Berichten: 11864
Geregistreerd: 12-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-01 20:32

toch wel fijn nieuws als ik eerlijk moet zijn. tuurlijk balen dat t zo is maar harstikke goed dat ze niet verlamd is!! echt waar.
maar wat onwijs schrikken zeg, het ongeluk zit zoals gewoonlijk in een klein hoekje...
arme heik ze zal ook wel flink balen dat t nog zo'n tijd gaat duren.


maar kan het weer helemaal goedkomen dan?? dat ze alles weer gaat kunnen???

Je hoeft niet meteen een vlinder te zijn
Obsession SL (v. Orbaldo II) mijn grote trots :+:

Ethelate

Berichten: 21113
Geregistreerd: 02-10-01

Klo*te zeg

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-01 20:32

klinkt allemaal errug banketstaaf*g voor Heike (van die dokters...)
Wens haar maar veel beterschap en sterkte en ik hoop toch wel dat ze snelweer op bokt verschijnt (dat lijkt me een goed teken!)

Wens haar veel sterkte, beterschap en succes toe
Liefs Eva

Mijn mini’s & Equi Habitat in ontwikkeling volgen? @ethelate op Instagram

Gelukkig is mijn honger om te leren groter dan mijn ego - Mo Gawdet

greetje

Berichten: 8626
Geregistreerd: 13-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-01 20:33

Fijn dat je dit nog even gemeld hebt. Bedankt en de groetjes aan Heike.

Uiteindelijk is de mens zelf de zwakste schakel.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-01 20:35

Arme Heike. Wat een klote ongeluk. ik schrok wel toen ik het net las. Maar wat een geluk dat ze niet verlamd is.
Iris(je) heeft ook een keer haar rug gebroken na een val achterover (met paard). Ze heeft een lange weg van revalidatie achter de rug maar nu wel weer een eigen paard. Maar ze heeft wel heel snel last van haar rug maar gelukkig met een op maat gemaakt zadel kan ze rijden zonder last te hebben.

Wens je Heike heeeeeeel veeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeel beterschap?

PhiaBink

Berichten: 6328
Geregistreerd: 15-01-01
Woonplaats: Belgie!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-01 20:35

Pfffff geluk bij een ongeluk. Goed nieuws eigenlijk. Nu nog die 6 weken door komen Verward . Veel sterkte!!!

BIOLA II GOUD SECTIE 7 EN SUB KAMPIOEN VAN HET RAS 2011 IN BELGIE!
BRONS SECTIE 11 NEDERLAND 2014
3de MORFOLOGIE SECTIE 11, TOTAAL 5DE NEDERLAND

vikki

Berichten: 14286
Geregistreerd: 21-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-01 20:35

Jeetje, wel fijn om te horen dat Heike weer zal herstellen, maar rot voor haar zeg! Ellendige revalidatietoestanden, pijn...dit is wel een pechjaar voor Heike. Nou, ik vind haar bij voorbaat iig heel dapper, ik hoop dat ze zich er net zo goed doorheen weet te slaan als ze met de rest heeft gedaan hoor!

Paulien

Berichten: 2885
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-01 20:36

ben blij dat ze niet verlamd is want dan is alles weg wat ze wilde.

Bart wens haar veel beterschap van mij en zeg dat ik na de feestdagen effe langs kom.

dikke knuffel voor Heike maar ook voor jou hoor

Tender
Berichten: 2359
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-01 20:40

nou ja, laten we het maar zo zien: het had vele keren erger gekund Verdrietig
ik wil er niet eens aan denken Huilen

ik hoop dat alles heel spoedig zal gaan, verder weet ik even niets te zeggen, sorry.............

Gwen

Berichten: 15915
Geregistreerd: 20-11-01
Woonplaats: Nabij Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-01 20:45

Nou, da's goed nieuws en slecht nieuws bij elkaar...

Ik heb net een vriendin van mij, en kennisje van haar gebeld en die schrok zich een bult. Ze waren elkaar woensdag nog tegen gekomen. Mijn vriendin had dus echt zoiets van "je hebt het zeker over iemand anders".

Ik hoop dat die wervel snel geneest, zodat ze zo snel mogelijk aan de revalidatie kan beginnen.

Nogmaals heel veel sterkte!

Jasmijn

Berichten: 3744
Geregistreerd: 24-02-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-01 20:47

Echt balen zeg, zo'n tijd plat en dan een gipsen corset en revalideren, dat gaat een tijd duren.
Tuurlijk had het veel erger kunnen zijn, en gelukkig is het niet zo, maar die bakrand had ook iets verder weg kunnen zijn en dan had ze nu gewoon rondgelopen.
Ik hoop dat ze dmv de pijnstillers de komende tijd draaglijk voor haar kunnen houden. Mensen met een hernia geven ze ook vaak een beetje valium, zodat het uit te houden is om plat te moeten blijven liggen.

Navragen is beter dan afvragen.

miseryfox

Berichten: 1681
Geregistreerd: 07-03-01
Woonplaats: Dronten

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-01 21:01

wens haar heel veeeel beterschap!!!!

Veel liefs,
Sharda

..... leeg .....

Spirit

Berichten: 27617
Geregistreerd: 09-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-01 21:10

He wat banketstaaf zeg!!!
Arme Heike.

Wens haar maar nog een keer heel veel sterkte van mij!!!

You mustn't be afraid to dream a little bigger, darling.

Jan_324
Berichten: 6933
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-01 21:31

zes weken is wel lang maar ook wel door te komen! het komt wel weer goed! kan er geen laptob komen zodat ze kan bokken?

Cody

Berichten: 20725
Geregistreerd: 20-04-01
Woonplaats: Grolloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-01 21:32

Wat een rotongeluk! Ze heeft inderdaad geluk gehad maar ja, dit is voor haar al erg genoeg. Net nu ze zelf een beetje met Barley aan de slag kan...sneu hoor.

Ik vind dat we een Heike-kaartenactie moeten houden, als ze toch in het ziekenhuis ligt...

Mirte

Berichten: 2107
Geregistreerd: 18-05-01
Woonplaats: bollendorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-01 21:43

jee wat een pech! Maar gelukkig is het zo 'goed' afgelopen, dwarsleasies zijn een grote angst onder de ruiters, het gebeurt vaak genoeg.
Hopelijk kunnen we haar een beetje opvrolijken!
Beterschap Heike!

Sibold
Berichten: 1817
Geregistreerd: 10-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-01 21:45

KAARTENACTIE!
NU!


marije b
Berichten: 1664
Geregistreerd: 10-09-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-01 21:52

bart je moet maar zo zien!
het had veel erger af kunnen lopen heike heeft echt veel geluk gehad dat het zo is gelopen!
ik bedoel er maar mee te zeggen dat ze mischien ook nooit meer had glopen of mischioen wel niet meer geleefd!
het had natuurlijk helemaal niet moeten gebeuren maar jammer genoeg kunnen we de tijden niet terug draaien!
ik wens jullie veel sterkte toe de komende weken!
wens heike maar beterschap en doe der de groeten van mij!
marije

Rhys
Berichten: 6351
Geregistreerd: 19-01-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-01 21:55

Jezus christus, ik schrik me wild!
Wens haar maar heel veel sterkte!!
Bart, jij ook veel sterkte gewenst!

Uiteindelijk, komt alles weer goed!

Es könnte alles so einfach sein
Ist es aber nicht

~Die fantastischen Vier~

Margreet

Berichten: 18322
Geregistreerd: 24-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-01 22:02

Oh bah wat naar! En wat zal dat een pijn doen!
Het had erger gekund, maar het was beter geweest als het helemaal niet gebeurd was.

Wens haar maar heel veel beterschap en alle sterkte van de wereld want dat zal ze nodig hebben!

Nulla tenaci invia est via

Cowgirl

Berichten: 23721
Geregistreerd: 04-03-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-01 22:06

Die heeft echt alle engelen van de wereld bij haar gehad.
Mijn moeder heeft ze ook 16 jaar geleden gehad toen ze bij een val van de rekstok haar nek brak en er niks aan over gehouden heeft.
Nogmaals veel beterschap.

' On bended knee is no way to be free'
Peter R de Vries.

Jac

Berichten: 874
Geregistreerd: 27-06-01
Woonplaats: Mooi brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-01 22:11

wel erg dat ze met de feestdagen plat moet liggen...echt heel erg

Nouvel

Berichten: 28535
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Bollenstreek

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-01 22:17

wens 'r van mij ook maar heel veel sterkte toe!
6 weken is heel erg lang, maar als 't dan weer goed komt is 't wachten waard...


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: 98xsophiex98, carina, corinec, DDD3, Facebook, Flippertje, Fly_high, Googlebot, hooi, Iris_Casper, janneke_S, Keizerinnnn, Kirsha, Mar_X, marit34, MarJon, MissMarije, Myrkvi, stijntilla, Tatjanaa, VogeltjeM, XladyX, xxxmh, YvonneV en 64 bezoekers