Paarden op hol in centrum Groesbeek

Moderators: Muiz, Firelight, Maureen95, NadjaNadja, Essie73

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Heike
Mede-oprichtster

Berichten: 17804
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Gemert

Paarden op hol in centrum Groesbeek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-03-04 02:04

http://www.gelderlander.nl/regioportal/ ... 3_,00.html
De Gelderlander

GROESBEEK - Een los paard en een koppel paarden met wagen zonder koetsier hebben gisterochtend in het centrum van Groesbeek voor de nodige opschudding gezorgd.


Rond half elf stormde eerst een op hol geslagen paard zonder ruiter vanaf de Nieuweweg via de Molenweg door de Burgemeester Ottenstraat.

Daarachteraan rende even later een koppel Friese paarden dat een koets trok.

De paarden waren afkomstig van een rijgezelschap uit Molenhoek. Een van de ruiters was op de Nieuweweg ten val gekomen waarna de dieren ervandoor gingen.

Paardentweet: Zag laatst een meisje onderweg naar haar paard met kogelvrijvest aan.
Dat paardrijden is ook niet meer wat het geweest is..
[IM] Julius....16 jaar alweer...


ponymeid1
Berichten: 11472
Geregistreerd: 16-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-04 08:10

Het zou je maar overkomen, loop je daar rustig te winkelen, komen er drie op hol geslagen paarden aan *LOL*

Esmeralda

Berichten: 10628
Geregistreerd: 07-11-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-04 09:33

lekker bijdehand, er zit toch een rem op een koets? dat er geen ongelukken gebeurt zijn, mag een wondertje zijn.

Griendheuvels Kate onze eige Shire Topper

Matti90
Berichten: 789
Geregistreerd: 24-04-03
Woonplaats: Granada, España

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-04 09:54

Haha..ja dat was bij ons.
Zat net op school in Nijmegen maar heb het wel gehoord...
Ze hebben de paarden gelukkig weer te pakken gkregen , maar het heeft wel even geduurd geloof ik..

Oja..droppie, De rem stond ook op het rijtuig, maar de paarden hadden daar gewoon doorheen getrokken..

!Update profiel!

SANEX

Berichten: 11248
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Buitenpost

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-04 10:33

Hihi heftig, doet me meteen weer denken aan Maffick, die heeft hier eens het dorp en omstreken onveilig gemaakt in zn eentje.
Het was een lopend vuurtje: Het paard van het AOC in Buitenpost ( daar was hij lespaard ) is losgebroken en heeft door het dorp gerend...

Iedereen had hem zien gaan en ik heb wel 10 routes gehoord waar hij langs zou zijn gegaan. ( ik was me van geen kwaad bewust, zat met vriendlief in de stad toen ik gebeld werd dat ze Maffick los hadden gelaten... Haha! )

Ik stond eens met een vrouw te praten over paarden, zegt ze : Ja er kwam me hier laatst wat voorbij joh, ik schrok me rot, rende gewoon een los paard hier over de straat! een hele grote bruine !

euh... gniffel.. Nagelbijten / Gniffelen ik denk dat ik wel weet wiens paard dat was Bloos Schijnheilig

Nou is nijmegen iets groter dan ons dorp ( ietsje maar Tong uitsteken ) maar de paniek is hetzelfde. Losgeslagen paard vind ik nog niet zo erg, maar met een wagen dr achter vind ik het wel wat enger worden

KiWiKo

Berichten: 51672
Geregistreerd: 19-10-02
Woonplaats: Killstraight

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-04 12:27

Ik kan me voorstellen dat mensen die paarden alleen vanaf de beeldbuis zien zich helemaal het apelazerus schrikken Haha!

_Kimmm

Berichten: 10331
Geregistreerd: 27-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-04 20:15

IEl wat eng dat er niks is gebuert inderdaad.. Ik wil net zeggen als ze 1 maal geschrokken zijn Help die rem niet meer hoor.. Ik heb het ook een keer gehad dat we mochten oefenen in de wei van me werk wahah een klein hackneytje der voor maar tog dat beest wou graag lopen en probeerden der elke keer onderuti te komen door in eens kijhard te gaan rennen als een debiel wahah wij met zijn tween op de rem niet voluit want dan krijg je zo`n schok haha en natuurlijk niet zomaar als een gek gaan rennen maar het ging voor de rest wel super Lachenniet dat het lukte maar ja tog wel schrikken Lacheneen rem erop met een span paarden der voor dat help dan niet meer als ze der 1 maal vandoor gaan gaan ze ook Boos! maarja tog goed dat het goed afgelopen is.

bloempjuh
Berichten: 68
Geregistreerd: 14-07-03
Woonplaats: Ottersum

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-04 19:12

voor die mensenwas het ff schrikken zeg!!! gelukkig hebben ze ze weer kunnen pakken Lachen

Nimue
Berichten: 3309
Geregistreerd: 21-11-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-04 21:19

Jeetje, ik vind dat soort vehralen stiekem toch wel humor, als er niks ernstigs gebeurt. Lachen

Ik werd ooit eens om kwart voor 7 uit bed gebeld (middenin de winter, aardedonker, ijskoud), dat ze 'ergens op het dorp een witte pony hadden gevonden.' En die witte pony zou dan wel van mij zijn. Ik schrok me scheel, snapte niet hoe ze oooooit ontsnapt zou kunnen zijn (staat in een weiland met sloten én hek eromheen) en was als de dood dat ze aangereden was ofzo.
Dus ik op de fiets, halfdood gevroren, blijkt het een heel andere pony te zijn die lekker stond te grazen in een tuintje... Wel een oude verzorgpony van mij, dus die heb ik maar netjes even naar huis gebracht. Knipoog

796285
Berichten: 6664
Geregistreerd: 04-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-04 22:48

Een rem helpt hoe dan ook niets hoor, daar hoeft het geen tweespan voor te zijn. Die rem is om heuvelaf mee te helpen, zodat het paard niet (zeker bij een zware wagen) de hele handel op de broek krijgt. Ook met de rem volledig ingedrukt - en de voorwielen dus compleet geblokkeerd - loopt Rowan zo weg met onze wagen. Het kost hem wat meer moeite, maar als 'ie echt in paniek is dan merkt 'ie het waarschijnlijk niet eens.

Esgaroth

Berichten: 5247
Geregistreerd: 13-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-04 18:15

Ik zat rond half 11 in de bus en de'r stond een hele lange file in het dorp. Ik heb geen paarden gezien, maar weet nu wel waarom er zo'n lange file stond *LOL* Omdat er geen ongelukken zijn gebeurd vind ik dit ook wel een grappig verhaal, maar als er iets ernstigs was gebeurd, mijn god, ik moet er niet aan denken.
Een paar jaar geleden is hier ook al eens een auto achterop een koets geknald, dat liep iets minder goed af......

Dealer

Berichten: 735
Geregistreerd: 03-08-03
Woonplaats: Waddinxveen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-04 16:13

Ik heb een hekel aan dit soort situaties. Nu komt het nog niet zoveel voor en oogt het wel grappig maar als het meer gebeurt, loslopende paarden op de weg, dan krijg je weer allerlei regels zoals paarden alleen nog maar op bepaalde plaatsen in het openbaar, verplichte rijbewijzen, regels voor landomheining en wat ze nog meer verzinnen.
Wat dat betreft hebben we als paardeneigenaren tegenwoordig nog best veel vrijheid. Daar moeten we dan ook wel een beetje voorzichtig mee omspringen.

LeandraTigro

Berichten: 226
Geregistreerd: 19-11-03
Woonplaats: Valkenswaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-04 11:29

Deze is gelukkig wel goed afgelopen. Een tijdje terug kwam ik bij ons op weg naar de belgische grens ook een koets met paarden tegen zonder koetsier. Dus ik ben er achter aangereden. Verschillende mensen probeerden de paarden te laten stoppen door auto's ervoor te zetten, maar steeds liepen de paarden om de auto's heen. Maar op een gegeven moment splitste de weg in een Y-kruising. Naast de weg lagen een paar parkeerplaatsen met daarop een aantal autos en daarnaast weer een fietspad. De paarden wilden rechtsaf maar het linkerpaard wilde links langs de auto's, en het rechterpaard wilde rechts langs de auto's. Dat gaat natuurlijk niet dus paarden botsen in volle galop achter op de auto's en vlogen met kar en al door de lucht. Samen met mijn vriend en nog een meneer heb ik de paarden van de grond geraapt. Wonder boven wonder hadden ze enkel wat schaafwonden en verder geen grote verwondingen. Voor de paarden liep het dus toch nog redelijk goed af, maar de auto's die er stonden waren totall los (hoe je het ook mag schrijven). Na een tijdje kwam de eigenaar eraan en deze vertelde me dat ze aan het rijden waarom met 2 koetsen en dat de mensen die op deze koets zaten geen verstand hadden van paarden en ze gewoonn even los hadden gelaten om ze dachten dat ze wel alleen zouden blijven staan. Dan vraag ik me af: waar ben je als paardeneigenaar nu mee bezig??? Hij zou toch beter moeten weten......


brenda18
Berichten: 2
Geregistreerd: 24-03-04
Woonplaats: amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-04 18:47

wie gaat er dan ook het centrum in met een paard en koets ik zou het nooit doen maar goed

Elles

Berichten: 22816
Geregistreerd: 14-06-01
Woonplaats: Flevoland

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-04 14:37

brenda18 schreef:
wie gaat er dan ook het centrum in met een paard en koets ik zou het nooit doen maar goed

In Amsterdam is het inderdaad een minder goed idee, maar in Groesbeek moet het kunnen hoor! Haha! (bovendien is er niet gezegd dat ze ermee door het centrum reden, voordat ze er vandoor gingen... ze kunnen op de vlucht wel door het centrum zijn gerend Knipoog)

Elmira

Berichten: 4896
Geregistreerd: 08-03-04
Woonplaats: ergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-04 16:17

jetje het zal je maar gebeuren.. errug lullig maarja Boos!


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: 996981, Bielsje, carin0903, DWensink, fjordwijk, lukka63, runnerfan, Syzygy en 21 bezoekers