Zeulen met water, bah!

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Imker

Berichten: 17539
Geregistreerd: 30-10-01

Zeulen met water, bah!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-12-01 21:02

Koning Winter is weer in het land. Nou, mooi is dat. Omdat het nu zo vriest, moest ik het water op stal afsluiten. Nu kan ik dus met emmertjes water heen en weer sjouwen tussen huis en stal. Je krijgt er een hele uitgerekte arm van, want ik heb emmers van 15 liter. Mooi balen, want nu kan ik Imkers dekjes ook niet uitwassen, omdat zijn wasmachine in zijn stal staat. Winter is mooi, maar wel een beetje lastig!

wodan

Berichten: 2343
Geregistreerd: 24-10-01
Woonplaats: Alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-01 21:58

gelukkig duurt dat maar 3 maanden en daarna wordt het alweer beter dus denk maar zo 9 maanden van het jaar hoeft het gelukkig niet.

Margreet

Berichten: 18325
Geregistreerd: 24-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-01 22:43

Bij mij op stal is ook alles afgesloten behalve...... de oude schaapskooi waar Gipsy staat!! Dikke muren, dik rieten dak, 6 warme paardelijven, daar vriest het niet! Heerlijk!
Wat dacht je trouwens van een kruiwagen voor die emmers?

claudiatje
Berichten: 151
Geregistreerd: 10-06-01
Woonplaats: breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-01 23:53

Bij mij op stal lopen we ook met emmers water. Was vanmiddag bij mijn paardje kom ik er achter dat alle leidingen verstopt waren gelukkig stonden er al emmers met water klaar even alle paardjes wat tedrinken gegeven toen ik kwam en ook weer toen ik wegging. Wij hebben ook een rieten dak en er staan ook 5 paarden op stal plus zijn de leidingen nog eens extra geissoleerd en nog bevriezen. Dat het zonnetje maar gauw weer mag gaan schijnen.

Groetjes Claudia

Percy

Berichten: 12074
Geregistreerd: 04-09-01
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-01 01:36

Ik kon ook weer aan het sjouwen vandaag. Ik vul nu de emmers in mijn keuken. De waterleiding in de stal is ook bevroren. Gelukkig had ik twee nieuwe emmers gekocht, bleek er één lek! Die had ik dus even in het halletje gezet (voor ik wist dat die lek was), had ik een enorme plas water daar staan. Net ook nog even een verse emmer water naar de pony's buiten gebracht want de emmer die ik om 17.00 uur had neergezet was alweer bevroren. Aan dit weer heb ik dus echt een hekel. Mijn paarden staan nu op een hobbelige wei omdat het zo'n modderzooi geweest is en lopen "op eieren".

maaike_vdv

Berichten: 4128
Geregistreerd: 09-04-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-01 09:52

Ja, leuk is dat hè.
Ik moet het hele jaar met emmers slepen Haha! Ik heb er nu wat op gevonden; 2 volle jerrycans op een kruiwagen. Je hebt meteen genoeg water, je loopt niet zo te klotsen, en je armen worden er ook niet zo uitgerekt van Knipoog

naiade

Berichten: 5826
Geregistreerd: 04-11-01
Woonplaats: purmer

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-01 23:14

ik ken het probleem.

ik stond eerst op een luxe pension stal maar had daar te veel problemen dus hebben we een eigen stekkie gevonden.... alleen helaas nog geen waterleiding en geen mooi verhard pad naar de stal.

dus jerry cans in een kruiwagen door het natte land ging niet zo super.
toen maar uit de sloot... want ik bleef lopen met 15 paarden op stal en dat schoot niet op.
nou is de sloot bevroren dus maar een gat hakken... maar wat als het te hard vriest en ik het wak niet meer open krijg???????

bij ons lopen ze inderdaad ook op eieren, maar ik ook hoor!
ben gister al gevallen omdat ik weer eens hard moest hollen over die bevroren hobbelige grond, nu een gaatje in mijn kop...
en ik dacht vanmorgen ff een jerrycan met water over de sloot te gooien (smal slootje) maar die gooide ik midden in de sloot, nou ja op het ijs en toen door het ijs...hahaha
maar goed het duurt maar even,

naiade

Berichten: 5826
Geregistreerd: 04-11-01
Woonplaats: purmer

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-01 23:14

ik ken het probleem.

ik stond eerst op een luxe pension stal maar had daar te veel problemen dus hebben we een eigen stekkie gevonden.... alleen helaas nog geen waterleiding en geen mooi verhard pad naar de stal.

dus jerry cans in een kruiwagen door het natte land ging niet zo super.
toen maar uit de sloot... want ik bleef lopen met 15 paarden op stal en dat schoot niet op.
nou is de sloot bevroren dus maar een gat hakken... maar wat als het te hard vriest en ik het wak niet meer open krijg???????

bij ons lopen ze inderdaad ook op eieren, maar ik ook hoor!
ben gister al gevallen omdat ik weer eens hard moest hollen over die bevroren hobbelige grond, nu een gaatje in mijn kop...
en ik dacht vanmorgen ff een jerrycan met water over de sloot te gooien (smal slootje) maar die gooide ik midden in de sloot, nou ja op het ijs en toen door het ijs...hahaha
maar goed het duurt maar even,

guidolover

Berichten: 1642
Geregistreerd: 26-09-01
Woonplaats: St. Maartensdijk (zeeland)

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-01 23:47

ik moet dus ook altijd met emmers water sjouwen en nog een behoorlijk stuk ook!! ik ga nu dus ook een waterleiding aanleggen maar ja, met dit weer schiet je er weinig mee op. maar toch, beter een paar keer per jaar met emmers zeulen dan iedere dag het hele jaar door toch?! Haha!

ingrid

Berichten: 3291
Geregistreerd: 19-05-01
Woonplaats: zevenaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-01 23:54

ook ik ben weer bezig met het sjouwen van emmers
vind het eg verschrikkelijk...
moet zo ongeveer 200 meter lopen met 2 emmers van ook 15 liter
ik weet wat je mee maakt

Gwen

Berichten: 15915
Geregistreerd: 20-11-01
Woonplaats: Nabij Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-01 00:01

Bij ons is het ook weer raaki. Maar gelukkig niet in het stalgedeelte waar Paity staat. Haha!