Wat vinden jullie van ''de speelappel'' ?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Joyce

Berichten: 6371
Geregistreerd: 02-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 13-12-01 21:54

Ik vraag me af of paarden hier nu echt mee spelen?
Afbeelding

Omdat dribbel toch een groot deel van de dag binnen moet staan in de winter dacht ik misschien een speelappel te kopen. Hebben jullie zo'n speelappel? en spelen jullie paarden hier mee? wat vinden/denken jullie daarvan?
en is het voor zo'n paard niet erg dat deze appel naar echte appels ruikt? dat ie er niet gek van word ofzo? ik bedoel, al ruik je de hele dag wat lekkers, maar je kan het niet opeten, vind je dat ook niet leuk.. of is dat voor een paard anders Verward

wat vinden jullie?


gomir

Berichten: 25523
Geregistreerd: 13-09-01
Woonplaats: Omgeving Drachten

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-01 22:14

Je kunt ook gewoon ergens een boei proberen te krijgen, dat heeft hetzelfde effect. Mijn pony speelde ook graag met een oude bal in een hooinet. Ik vind zelf zo'n appel een beetje zonde van mijn geld, meestal zijn ze met een week weer op hun speeltje uitgekeken Haha!

Manon 2

Berichten: 2783
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-01 22:38

Ehhhh die van Bolivia hangt in haar stal en wordt stoffiger en stoffiger..... Af en toen stoot ze haar hoofd ertegen...

ikke

Berichten: 37457
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-01 22:56

Bij ons op stal, zowel als op de manege hadden mensen zo'n ding. Ik zag de paarden er eigenlijk nooit wat mee doen. Volgens mij is het een mooi stukje commerciele marketing. Ik denk dat je je geld beter ergens anders aan uit kunt geven.

It will never be perfect. Make it work.

Leuke dingen doen met je paard? http://www.nvvr.info

LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-01 22:59

gelklopperij, dat vind ik het.
Als je je paard iets te spelen wilt geven zijn er zat oplossingen die veeeeeeeeellll goedkoper zijn

janna

Berichten: 4536
Geregistreerd: 08-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-01 23:00

z
Laatst bijgewerkt door janna op 22-04-22 05:45, in het totaal 1 keer bewerkt

-

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-01 00:44

Mijn paard deed er ook niks mee. Hij probeerde hem alleen te ontwijken Haha! Ik zou eerst eens een oude bal in een hooinet doen om te kijken of Dribbel het leuk vindt. Dat hebben hier veel paarden (en sommigen ook een speelbal) maar ik zie zelden een paard er mee spelen.
Wat ze vaak wel leuk vinden is een paar wilgetakken oid in de boks. Die gaan ze dan helemaal ontdoen van het schors. Moet je wel even opzoeken wat veilige bomen zijn. Volgens mij iig kersenbomen. Pablo was daar altijd wel even lekker mee bezig.

seapy

Berichten: 369
Geregistreerd: 26-09-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-01 09:01

Mijn paardje is er helemaal gek mee. Hij speelt er nog dagelijks mee, vooral smorgens. Hij heeft hem al een half jaar en er zitten allemaal deuken in en krassen van zijn tanden. Nu moet ik wel zeggen dat hij nog jong is en erg speels. Als hij los loopt in de bak speelt hij ook altijd met de pionnen.

RESPECT VOOR JE MEDEMENS!!!!

orri

Berichten: 20941
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: "the world is my playground"

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-01 09:12

Mijn paard speelt er sporadisch mee, de eerste week heeft hij hem flink ingedeukt Lachen Volgens de staleigenaresse speelt hij er weleens mee, dat is dan meestal 's avonds dus zien doe ik het niet.
Overdag staat hij buiten.

Victorian Elegance Webshop
Dependance van Ratcity's Shelter locatie Almere
DeviantArt voor mijn doodles!

Imker

Berichten: 17539
Geregistreerd: 30-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-01 09:24

Je kan het beste gewoon wat pionnen in zijn stal neerzetten, als het goed is, kost dat je ook niets. Je kan ze bij bijv. Heijmans of een ander groot bouw/constructie of wegmarkeringsbedrijf halen. Als je zegt waarvoor ze moeten dienen, krijg je ze meestal voor niets.

Toos paardloos

Merel Blom

Berichten: 1317
Geregistreerd: 21-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-01 11:11

al mijn paarden hebben wel een"speeltje". Maar de meesten gewoon zo'n speciaal balletje.. Maar vooral de wat jongere of hyperactieve paarden spelen er mee. De rest stoot zijn hoofd er alleen soms aan... Haha! Clown

Haha!

littleroosie

Berichten: 6052
Geregistreerd: 16-05-01
Woonplaats: Oldemarkt

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-01 13:16

Je kan ook zo'n klein bakje kopen. Waar de deksel goed op kan, en het moet ook een beetje stevig zijn.
Je vult deze met biks.
Daar maak je een gat in, niet zo groot zodat daat 2 biksbrokjes per keer door kunnen.
Als dribbel er dus met zijn neus tegen een duwt dan valt er dus wat biks uit.

Ik zal even kijken of ik er een plaatje van kan vinden want volgens mij kom ik nu wel aardig vaag over. Haha!

Insta: stal.de.bonte.dijk
Insta: pretty.by.roos - pmu in Wolvega
Vino van de Bonte Dijk B+4

littleroosie

Berichten: 6052
Geregistreerd: 16-05-01
Woonplaats: Oldemarkt

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-01 13:20

Afbeelding

Deze bedoel ik dus.
Maar deze kost F190,- erg duur. Je kan ze geloof ik ook bij een vissers zaak halen daar zijn ze ongeveer F30,- de kleur is wit met een rooie draaideksel erop. Je moet er dan nog wel even een gat in maken.

Insta: stal.de.bonte.dijk
Insta: pretty.by.roos - pmu in Wolvega
Vino van de Bonte Dijk B+4

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-01 15:15

Onze Leo staat echt uuuuuren per dag met z'n speelappel te klooien; dat ding heeft het echt zwaar te verduren..... Aan de andere kant hebben we een melkcan aan het handvaatje opgehangen met muesli erin en ook die kunnen we elke week vervangen.... 't Werkt dus echt, al die speeldingetjes. Oh ja, en kleine pionnetjes vinden ze ook geweldig, die wordt ook door de hele stal heen gesmeten!

Brendie

Berichten: 294
Geregistreerd: 09-11-01
Woonplaats: Warmenhuizen

mijn pony doet er niks mee

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-01 16:39

Ik heb een minishet brendie maar in haar stal hangt een tennisbal aan een touwtje maar daar doet ze niks mee.....oke ze loopt er een keertje tegen aan!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! dus het is alleen maar geldklopperij ik ken geen enkel paard die daar iets mee doet Scheve mond\ !!!!!!!!!!!!!!
gr. marieke

Groetjes, Marieke
Brendie, Ik vind je luv!!

Kadans
Berichten: 193
Geregistreerd: 12-07-01
Woonplaats: silvolde

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-01 16:44

peqen ramt de bal compleet inelkaar.hoe meer dingetjes in hoor stal hoe lueker ze vindt vooral als je de dingen kunt slopen met haar muilkorf (heeft ze omdat ze luchtzuigt van een halsband lukt het haar nog en de huid gaat kapot)ik he het persoonlijk niet op een hooinet met een bal de in als de paarden er in bijten kunnen ze blijven haken en breken de kaak
ik heb daar zelf ervaring in


Ethelate

Berichten: 21113
Geregistreerd: 02-10-01

een jerrykan

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-01 19:49

dacht eraan om een jerrykan bij toscar in de stal te hangen, kan hij daar heel de dag in happen... en dan geen dop erop en wat kuilvoer erin, kan hij heel de dag beuken om de laatste korrel er uit te krijgen!
HIHI!
leek me een leuk speeltje en errug goedkoop!

Maareh bij dierenwinkels hebben ze vaak ook allerlei hondenspeeltjes met een handvat er aan, kan je makkelijk ophangen! *TIP*

Mijn mini’s & Equi Habitat in ontwikkeling volgen? @ethelate op Instagram

Gelukkig is mijn honger om te leren groter dan mijn ego - Mo Gawdet

Zip

Berichten: 1697
Geregistreerd: 07-03-01
Woonplaats: Elburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-01 21:46

Ik heb zo'n bal in de schuilstal hangen, nou daar doen de pony's dus helemaal niks mee. Misschien komt dat omdat ze ook gewoon in de wei staan dus ze hebben wel wat anders te doen, maar die bal was dus een miskoop. Boos!

marfiek

Berichten: 6555
Geregistreerd: 01-04-01
Woonplaats: 's-Gravenzande

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-01 22:02

magnifiek speelde altijd met een oude skippie bal vertelde miranda weleens..
erg leuk Haha!
ze was er altijd volop mee aan het gooien dan pakte ze um beet met dr tanden aan zo'n lusje en ging ze er heel hard mee slingeren boem tegen dr neus aan boem op dr hoofd,neus,hoofd,neus,hoofd alleen maar harder en harder en al was ze um zat schopte ze de skippie bal haar box of weitje uit in de tuin Haha!
en als ze um weer wilde ging ze net zo hard stampen en blerren totdat ze um weer kreeg ze is/was altijd heel erg speels

Valentina 26 jarige welsh k (valk) merrie gestopt in de sport (M dressuur tussen de paarden) nu lekker veel op de wei met vriendjes, nog lekker in beweging met rijden en longe en heerlijk naar het strand, top!

brithany

Berichten: 96
Geregistreerd: 17-11-01
Woonplaats: holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-01 22:43

Slapen Slapen Slapen Slapen Slapen Slapen
Ik heb Gipsy een voernet met een voetbal erin gegeven ,en hij speelt er echt leuk mee en is net zo leuk,en stukken goedkoper.

MariekeR

Berichten: 1233
Geregistreerd: 09-09-01
Woonplaats: Haarlem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-01 22:58

Wietze heeft er al de hele tijd een in z'n box hangen. Eigenlijk is het nergens voor nodig, want hij staat alleen 's avonds en 's nachts in z'n stal. In het begin vond hij hem nog wel leuk, maar nu schenkt hij er geen aandacht meer aan. Hij negeert hem compleet, bonkt daarom ook wel eens met z'n kont/hoofd tegen dat ding aan Frusty
Wij hebben ook een tijdje zo'n Equibal (zo heet het toch?) gehad. Maar hij werd er helemaal gek van. Toen moesten we de helft in z'n bak doen en de andere helft in die bal. Hij werd echt helemaal gestoord van dat ding, hij wou snel eten *LOL* ! We hadden hem uitgeprobeerd voor een maand ofzo en daarna weer teruggebracht. Het was ook helemaal niet nodig geweest, hij staat gewoon in de wei of in de bak als het licht was.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Bytespider, Ubermetrics en 31 bezoekers