Help, wat moet ik doen. katje ziek

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

 
 

carola1

Berichten: 1586
Geregistreerd: 22-02-04
Woonplaats: groningen

Help, wat moet ik doen. katje ziek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 24-03-04 15:09

hier even mijn verhaal. Ik hoop dat jullie een oplossing hebben, want ik weet het niet meer.

Bij mij op de wei heeft mijn buurman een half jaar geleden 3 jonge katjes neer gezet. Niks mis mee zul je denken.
Nou, hij heeft ze er wel neergezet,maar hij zorgt er dus helemaal niet voor. Ze komen elke dag bij mij eten en dinken.

Nou heeft er 1 van die katjes voordat ie naar de wei kwam zijn pootje gebroken (hij loopt nu mank).
Dat katje komt zo maar eens een keer aan gelopen om te eten.
Nou zag ik vorige week (ik had hem alweer een week ofzo niet gezien) dat ie een ooronsteking had gekregen. Ik dacht toen nog dat die buurman wel met hem naar de DA zou gaan.
Komt datzelfde katje gisteren weer bij mij aangelopen en heeft ie ook nog eens oogonsteking Verdrietig
vandaag kwam hij weer eten en toen zag ik dat ie ook een snotneus had.

Ik wil wel met dat katje naar de DA, maar hij zal dan elke dag medicijnen moeten hebben, maar hij komt niet elke dag naar mij toe.
Ik kan hemook niet zelf in huis nemen, want ik heb al 3 katten en ik wil natuurlijk ook niet dat die ziek worden.

misschien heeft iemand van jullie een oplossing, want anders gaat het beestje dood denk ik.


BlackWych

Berichten: 1971
Geregistreerd: 03-07-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-04 15:12

Ik ben bang dat je hem toch op de een of andere manier vast moet zien te houden om hem regelmatig en op tijd zijn medicijnen (die hij echt nodig heeft) toe te kunnen dienen.

Kun je bijvoorbeeld niet van iemand een grote kennel lenen die je dan in de stal houdt.

Heel veel suc6!

=^.,.^=

De grootste overwinningen zijn behaald door nog even vol te houden...Remember before you point your finger at someone else to blame, you point at least three fingers at yourself...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-04 15:28

Ik zou denk ik eens bij die buurman aan gaan bellen en van 'm willen weten waarom hij zo beroerd voor z'n beesten zorgt.... Waarom zet hij in hemelsnaam z'n katjes bij jou in de wei? Dat 'ie lekker zelf voor z'n beestenspul zorgt!

Annemarie19

Berichten: 42
Geregistreerd: 19-03-04
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-04 15:31

Lekkere buurman heb je Scheve mond Inderdaad zelf het katje vangen en ermee naar de dierenarts gaan. Bij de meeste dierenwinkels kun je tijdelijk een bench huren en proberen om het beestje op te vangen.

Ik weet niet of je die buurman een beetje kent, maar ik zou hem sowieso aanspreken op zijn 'verzorging' van de katjes en het kostenplaatje van de DA op zijn mouw spelden.

carola1

Berichten: 1586
Geregistreerd: 22-02-04
Woonplaats: groningen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 24-03-04 15:35

hahaha, die buurman daar heb ik al zolang als ik daar sta ruzie mee. ik had er 6 kippen neergezet (er lopen er al 15 in het bos achter ons) na een week waren die kippen weg. beetje vreemd he?
ja,misschien idd huren. maar ja, dat beestje in zo'n klein hokje zetten is ook niet alles he?
maar als ik niks anders weet dan zalik dat wel doen ja.
dankje.

ik hoop dat er nog meer mensen met oplossingen komen.

Samantha_

Berichten: 10796
Geregistreerd: 20-12-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-04 15:35

Sonja schreef:
Ik zou denk ik eens bij die buurman aan gaan bellen en van 'm willen weten waarom hij zo beroerd voor z'n beesten zorgt.... Waarom zet hij in hemelsnaam z'n katjes bij jou in de wei? Dat 'ie lekker zelf voor z'n beestenspul zorgt!

Dat zou ik ook doen.

Annemarie19

Berichten: 42
Geregistreerd: 19-03-04
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-04 15:38

Ja zo'n bench is echt niet alles, vooral niet voor een katje dat gewend is buiten te lopen. Misschien moet je eens met de dierenambulance bellen en kijken wat die ervan zeggen. Als je buurman er niet voor zorgt en er echt niet naar om kijkt, lijkt het me stukken fijner voor zo'n beestje om een echt thuis te hebben.

carola1

Berichten: 1586
Geregistreerd: 22-02-04
Woonplaats: groningen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 24-03-04 15:40

Sonja schreef:
Ik zou denk ik eens bij die buurman aan gaan bellen en van 'm willen weten waarom hij zo beroerd voor z'n beesten zorgt.... Waarom zet hij in hemelsnaam z'n katjes bij jou in de wei? Dat 'ie lekker zelf voor z'n beestenspul zorgt!


nee nee,hij zet ze niet bij mij in de wei, maar zijn wei ligt tegen die van mij aan en de katjes weten dat ze bij mij wel eten krijgen. dus zodoende komen ze nar mij toe. *LOL*

carola1

Berichten: 1586
Geregistreerd: 22-02-04
Woonplaats: groningen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 24-03-04 15:42

ja,annemarie. maar dankomt ie in het assiel, en ik weet zeker dat ie het buiten erg naar zijn zin heeft. en all ie in het asiel komt dan is het nog maar de vraag of hij daar nog uitkomt.
wie wil er nou een katje wat al niet goed is.
als ik hem mee kon nemen had ik het gedaan, maar helaas.

LianneJantje
Berichten: 487
Geregistreerd: 22-07-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-04 15:43

Ik zou de dierenbescherming opbellen. Die kunnen zo'n kat helpen en zodra hij beter is wel weer een goed huis voor hem vinden.
Want als je hem zelf naar de DA brengt, bedenk dan wel dat er veel kosten aan zitten.

Succes ermee

"Een paard voelt een vlieg op zijn huid. Zou het niet voldoende moeten zijn om met die lichte aanraking met paarden te kunnen rijden....?"

carola1

Berichten: 1586
Geregistreerd: 22-02-04
Woonplaats: groningen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 24-03-04 15:45

ja,die kosten vindt ik nog niet eens zo erg, als het beestje maar geholpen wordt.
hmmmm, dit is moeilijk en nu wordt het idd alleen maar moeilijker. dierenbescherming, dierenambulance..... pffff

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-04 15:54

carola1"]
Bij mij op de wei heeft mijn buurman een half jaar geleden 3 jonge katjes neer gezet.
[/quote]

[quote="carola1 schreef:
nee nee,hij zet ze niet bij mij in de wei, maar zijn wei ligt tegen die van mij aan en de katjes weten dat ze bij mij wel eten krijgen. dus zodoende komen ze nar mij toe. *LOL*


Schiet mij maar lek.... Haha!
Maar vooruit, mijn reactie blijft hetzelfde. Of hij ze nu op wei A of wei B neerzet, dat maakt mij niet uit. Als je beesten hebt, moet je er gewoon voor zorgen.

carola1

Berichten: 1586
Geregistreerd: 22-02-04
Woonplaats: groningen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 24-03-04 16:00

ja, sonja, maar helaas denkt niet iedereen daar zo over. vremd eigenlijk he, dat iemand anders voor jouw beesten moet zorgen omdat je het zelf niet doet.
stomme mensen

Robyn

Berichten: 1592
Geregistreerd: 05-08-03
Woonplaats: Naarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-04 16:07

Wij hebben toen de stalkat met niesziekte even een week bij de dierenarts gehouden. Dat kostte ong. 7 euro per dag. Deze geven hem z'n medicijnen. Na een week was hij zo opgeknapt dat iemand hem opgehaald heeft en na een paar dagen bij mij gebracht heeft. Na een tijdje is hij weer teruggegaan naar stal. Ik zou de situatie even uitleggen aan je dierenarts. Dan hoeft hij ook niet naar het asiel.

Bijna klaar met mijn opleiding!!!

carola1

Berichten: 1586
Geregistreerd: 22-02-04
Woonplaats: groningen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 24-03-04 16:10

hmmm, ja. dat is misschien nog wel een goed idee robyn. thanks

Oscar
Forumcoordinator

Berichten: 131986
Geregistreerd: 23-09-01
Woonplaats: Braboland

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-04 16:14

Je kunt even informeren bij instanties zoals de dierenambulance en het asiel.
Daar hebben ze vast al vaker met dit bijltje gehakt.
Wij hebben ook eens een ziek katje (waarvan we de eigenaar wel kenden maar die er niets aan deed Verdrietig) bij het asiel gebracht.
Daar werd het zielige dier weer keurig opgelapt en er is een goed tehuis voor hem gevonden.
Ik zou zeggen: even bellen waar je terecht kunt, en inpakken en wegwezen Knipoog

JoT

Berichten: 4009
Geregistreerd: 22-04-02
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-04 16:19

Een weekje opgesloten zitten is eigenlijk niets voor een kat die de vrijheid gewend is, maar het lijkt me nog altijd beter dan met een oorontsteking rondlopen. Tijger heeft dat ook wel eens en het is erg pijnlijk. In een asiel onderbrengen lijkt me inderdaad niet zo'n goed plan, verwilderde katten worden over het algemeen nooit huiskatten. Waar ik aan zat te denken, een poosje geleden was er een actie waarbij katten (gesteriliseerd en wel) op boerderijen werden ondergebracht. Dus op boerderijen waar ze wel eten en zorg kregen, maar waar ze verder zo'n beetje hun eigen gangetje konden gaan. Zoiets lijkt me ideaal voor deze kat. Volgens mij was het een actie van de Dierenbescherming, maar zeker weet ik dat niet.

Overigens, dat katje is natuurlijk de verantwoordelijkheid van die buurman, maar als ik het zo hoor hoef je daar weinig van te verwachten. Tja, je hebt van die mensen hè Boos!

7 augustus 2012: Rust zacht lieve Macho. Je hebt me zoveel gegeven, ik zal je nooit vergeten.

carola1

Berichten: 1586
Geregistreerd: 22-02-04
Woonplaats: groningen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 24-03-04 16:22

ik heb het idd ook niet zo op het asiel. maar hij is niet verwilderd. kanhemgewoon oppakken enzo. hij is zelfs kei lief.
van die boerderij heb ik helaas nog nooit gehoord.
ik wou het beestje eigelijk gewoon beter maken en weer terug bij zijn vriendjes zetten. ze krijgen toch elke dag van mij eten en zo.

carola1

Berichten: 1586
Geregistreerd: 22-02-04
Woonplaats: groningen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 24-03-04 20:47

gelukkig,ik heb de oplossing gevonden.
ben ner bij mijn schoonmoeder geweest, het verhaal uitgelegd, en ze zei dat ik hem daar mogt neerzetten tot ie beter was Haha!
geluk.
maar zei ze,als het goed klikt dan hou ik hem.
die kat heeft dus geluk gehad.

bedankt voor jullie reacties en ideeen.
ik ben blij dat ie niet naar het asiel hoeft.
OK dan!

Annemarie19

Berichten: 42
Geregistreerd: 19-03-04
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-04 20:49

Gelukkig! Dat is inderdaad een goede oplossing. Ik hoop dat alles goed komt met het katje en fijn dat er mensen zijn zoals jij die zich bekommeren om zulke beestjes!!

prana

Berichten: 319
Geregistreerd: 29-01-04
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-04 01:26

Hoi,

Het asiel was wel een goede oplossing geweest hoor. Je had dat via de dierenambulance kunnen regelen. In het asiel zorgen ze er dan voor dat het beestje eerst helemaal opknapt en halen er een da bij. Daarna mogen ze pas met een evt. nieuwe eigenaar mee. Maar deze oplossing is natuurlijk beter.

im memoriam
Co Berkhout.
03-02-1944/27-06-2008

Sylvia

Berichten: 28818
Geregistreerd: 22-07-03
Woonplaats: Posterholt

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-04 01:50

Ik ga even heel vervelend doen... Bloos

Het kan wel wezen dat je buurman er niet voor zorgt, maar het blijven zijn katten. Als hij merkt dat dat beest weg is kun jij een aardig groot probleem krijgen.

Daarbij... Nu is het een oorontsteking (waarbij de kosten evengoed hoog op kunnen lopen), maar wat is het de volgende keer? Je kunt niet iedere keer met zijn katten naar de da...

Wat dat asiel betreft: in het asiel zitten echt geen verwilderde katten hoor!

Spoiler:
Hier moet een nieuw onderschrift komen.

carola1

Berichten: 1586
Geregistreerd: 22-02-04
Woonplaats: groningen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 25-03-04 12:24

dat kan wel zo zijn, maar als ik eenbeest kan helpen, dan doe ik dat

Sylvia

Berichten: 28818
Geregistreerd: 22-07-03
Woonplaats: Posterholt

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-04 13:24

Dat heb ik ook altijd gezegt, en gedaan. Tot er gigantisch misbruik van gemaakt werd en ik torenhoge rekeningen had voor andermans dieren...

Spoiler:
Hier moet een nieuw onderschrift komen.

carola1

Berichten: 1586
Geregistreerd: 22-02-04
Woonplaats: groningen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 25-03-04 13:48

hmmm.ja, dat kan ook gebeuren natuurlijk.
maar ik ga er maar vanuit dat dat niet gebeurd.
als ik er niks aan doe, dan zal niemand dat doen en dan gaat het beestje zeker dood. onder mijn ogen Boos!
ik zie hem elke keer als ie aan komt lopen aftakelen.
het gaat steeds slechter met hem.
als ik straks op de wei kom en hij komt eten, dan pak ik hem en neem ik hem mee naar de DA.


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Amazonbot, Black_Moon, flash40, gigil, Ineke2, Lemonadee, marte_kandia, Patriesje, Tellie, Telpeva, YandexBot en 160 bezoekers