Moord aanslag.....

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Riaa_
Berichten: 1454
Geregistreerd: 20-10-01

Moord aanslag.....

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-12-01 18:37



Ik heb een NRPS die heel snel druk is, nou heb ik hem vandaag niet gereden en ga ik hem altijd even stappen bij ons op het pad, vandaag was hij een beetje erg druk. Toen ik hem terug in zijn box zette en het water ging controleren, trapte hij opeens met 2 benen naar achteren. Ik schrok me helemaal te pletter. Het komt niet doordat hij nooit loopt, hij loopt zoiezo 6 dagen in de week 1 uur. Hij heeft wel stalnijt, hij bijt erg gauw en ook als hij zijn eten heeft is hij helemaal gauw nijdig.

Nou wilde ik vragen of jullie misschien weten hoe ik dit kan oplossen, ik wil niet met een zweep zijn stal ingaan, ik voel me dan een dierenbeul, maar wat is dan wel de goede oplossing?

Liefs rianne

ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-01 18:41

Een paard met stalnijd negeer ik zo veel mogelijk,

ga niet provoceren door TOCH zijn stal in te gaan, hiermee maak je het erger!

UrbanL

Berichten: 14584
Geregistreerd: 22-02-01
Woonplaats: Somewhere only I know....

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-01 18:58

Idd door het te corrigeren maak je het alleen maar erger. ik ben daar helaas al een stuk vinger door kwijtgeraakt.

Probeer uit te vinden hoe het komt en ga er dan aan werken rust en geduld is het allerbelnagrijkste. Lovers .

ingrid

Berichten: 3291
Geregistreerd: 19-05-01
Woonplaats: zevenaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-01 19:00

wat sjuimpje zegt
niet zoveel aandacht aan geven zo ga je alleen het negatieve gedrag aandacht geven dus zo weinig mogelijk aan proberen te doen

Margreet

Berichten: 18325
Geregistreerd: 24-08-01

Moord aanslag.....

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-01 19:06

Rianne schreef:


ik voel me dan een dierenbeul


En jouw paard voelt zich vast een enorme mensenbeul (not).

Dat soort gedrag vertoont hij maar naar z'n soortgenoten, niet naar jou.

Gipsy is ook niet de vriendelijkste op stal, ik kan haar wel gewoon pakken, maar als ik te lang in de stal rondhang dan wordt ze ook boos (merrie met territoriumdrang Haha! ), ik heb haar geleerd dat ze gewoon in een hoek moet staan (stal is wel behoorlijk groot) terwijl ik m'n dingetjes aan het doen ben in de stal (stro rechttrekken, waterbak controleren, voeren, dat soort dingen), in die hoek laat ik haar ook gewoon met rust (maar ze mag er niet uitkomen!), dat is dan haar plekje en als ik klaar ben (dus de stal uit ben) mag ze er weer uit komen.
Wel zo veilig en rustig en duidelijk tegenover je paard.