Als je zou moeten kiezen tussen..

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
CaroleKlomp
Berichten: 3253
Geregistreerd: 19-04-03
Woonplaats: Heede

Als je zou moeten kiezen tussen..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 24-03-04 10:14

je paard of je hond...wat zou jij dan doen?

Ik ben gek op mijn paarden en honden. Maar als ik zou moeten kiezen, zou ik kiezen voor mijn hond. Mijn liefde voor beide is gelijk maar voor mijn gevoel is mijn contact met een hond nog closer. Gewoon anders, want ook mijn paard voelt goed aan als ik mijn dag niet heb. Maar wat is nou dat verschil? Herkent iemand dat of juist niet.

De beste wensen voor iedereen die ze kan gebruiken!


Kriel

Berichten: 6544
Geregistreerd: 08-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-04 10:16

Ligt er aan wat voor die situatie zorgt.
Omstandigheden of een keus die je door iemand anders wordt voorgelegd?

Zelfvertrouwen......als je alles los laat heb je twee handen vrij om de toekomst te grijpen

Morrie

Berichten: 22308
Geregistreerd: 08-07-03
Woonplaats: 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-04 10:17

Tussen mijn eigen paard en hond kan ik niet kiezen.
Mijn hond heb ik al 14 jaar en mijn paard pas 1 jaar.

Maar ik heb 4 jaar gewerkt op een stoeterij waar ze ook honden (Leonbergers) fokten, ze hebben er een heleboel.
Nu ik er weg ben, mis ik de honden veel meer dan de paarden!

irene

Berichten: 3538
Geregistreerd: 08-06-01
Woonplaats: Culemborg

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-04 10:19

Poe, moeilijke vraag.
Ik weet wel dat als mijn hond zou overlijden ik daar meer moeite mee zou hebben dan met een van de pony's. Juist omdat die hond de hele dag om me heen is.
Maar als ik moet kiezen tussen het hebben van pony's en het hebben van een hond, kies ik toch voor de pony's.
Gelukkig heb ik allebei en hoef ik niet te kiezen, sterker nog, er komen binnenkort nog een pony en een hond bij Haha!

The best thing for the inside of a horse is the outside of a stable.
Jacob R. Ludlow,1897

esther82

Berichten: 2160
Geregistreerd: 02-06-03
Woonplaats: Bennebroek

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-04 10:20

Moeilijk moeilijk moeilijk. Ik ben gek op alledrie (heb twee honden). Een hond onderhouden is natuurlijk een stuk goedkoper, en bovendien een stuk minder tijdrovend. Maar ik kan echt niet zonder mijn paard. Dat is als een soort drugs denk ik.
Maar het ligt er inderdaad aan, hoe de keus wordt gesteld. Ik kan nu eenmaal slecht kiezen.....

...

Antoinette

Berichten: 9566
Geregistreerd: 31-08-02
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-04 10:27

Mijn paard! Want mijn hond is al jaren dood Haha!
Nee, even serieus. Ik zou het echt niet weten!

Die vorige hond van ons was echt mijn vriendje, zeker als klein meisje! Als ik verdriet had was ik altijd bij hem te vinden.
Maar nu ben ik ook helemaal gek met Magic...

Door Magic ben ik wel veel meer bezig op een dag, dat kan ik natuurlijk als zowel positief als negatief zien.
Eigenlijk wil ik gewoon helemaal geen keuze maken Knipoog

Al moet ik zeggen dat we na die vorige hond van ons nog steeds geen nieuwe hebben genomen en natuurlijk mis ik hem nog wel eens en ook wil ik zeker wel weer eens een hond, maar nu nog niet.

Dus op dit moment nog gewoon mijn paardje

Billy

Berichten: 20708
Geregistreerd: 06-07-01
Woonplaats: Gemeente Tholen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-04 10:28

Tussen de honden en de katten kan ik nog wel kiezen misschien, maar tussen honden en paard is geen optie.
Alhoewel, het zou ook heel saai zijn zonder katten

Goedgekeurd onderschrift :)

gyzmo

Berichten: 1029
Geregistreerd: 08-12-02
Woonplaats: Dordt

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-04 10:53

Ik heb geen hond en ben ook geen hondenmens, dus wat dat betreft heb ik het makkelijk.
Maar zou ik een hond hebben zou ik kiezen voor mijn paard. Mede omdat mijn paard doodsbang is voor vreemde mensen, hij zou wegkwijnen en verkeerd begrepen worden door andere mensen. Hem zou ik dus ook nooit en te never meer weg doen.
Honden hebben wat dat betreft (denk ik) een wat beter aanpassings vermogen.

The more you know, the more you become aware of how much you DON'T know

Ik heb mijn profiel ingevuld!! Foto's volgen nog.

MirandaB

Berichten: 3344
Geregistreerd: 01-09-02
Woonplaats: Schellinkhout

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-04 11:06

Wat een gewetensvraag... Verward
Het ligt er helemaal aan waarom ik zou moeten kiezen..
Ik kan zo absoluut niet aangeven voor wie ik zou kiezen..
Mijn honden zijn mijn alles maar dat is Sandor ook... Nee geen keuze mogelijk wat betreft mijn gevoel.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-04 11:28

Ik heb geen hond. Maar als ik had MOGEN kiezen tussen mijn hamster of een paard, had ik mijn hamster gekozen. (En ja, ik weet dat sommige mensen mij voor gek verklaren, want wat moet je nou met een hamster, een paard is toch veel meer waard en blablabla Rolleyes )

Yellowfish

Berichten: 14056
Geregistreerd: 05-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-04 11:29

Ik zou het niet weten .. echt niet, ik denk niet dat ik zelf zo'n keuze zou kunnen maken !

    Pressure is what differentiates a piece of coal from a diamond

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-04 11:29

Ik heb geen hond, wel katten. Als ik tussen mijn katten en mijn paard zou moeten kiezen, zou ik dat wel heel moeilijk vinden. Aan de ene kant heb ik meer met mijn katten, aan de andere kant zou ik ook weer niet echt zonder paard kunnen.

Ik zou in ieder geval mijn katten nooit inruilen voor andere katten. Mijn paard zou ik misschien wel ooit inruilen voor een ander paard (hoewel ik ook dat niet snel zou doen, want het is objectief bekeken zeker het beste paard dat ik ooit gehad heb Haha!).


missnynke

Berichten: 8492
Geregistreerd: 11-05-02
Woonplaats: Hallum

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-04 11:36

CCCCorine schreef:
Ik heb geen hond, wel katten. Als ik tussen mijn katten en mijn paard zou moeten kiezen, zou ik dat wel heel moeilijk vinden. Aan de ene kant heb ik meer met mijn katten, aan de andere kant zou ik ook weer niet echt zonder paard kunnen.

Ik zou in ieder geval mijn katten nooit inruilen voor andere katten. Mijn paard zou ik misschien wel ooit inruilen voor een ander paard (hoewel ik ook dat niet snel zou doen, want het is objectief bekeken zeker het beste paard dat ik ooit gehad heb Haha!).


idd, ik heb ook wel eens een paard ingeruild voor een andere, mijn collega (met honden) vond dat zo raar, ze zei: ik zou nooit mijn honden inruilen voor een andere. Aan de ene kant heeft ze gelijk, aan de andere kant; een paard moet je vertrouwen en hij moet bij je passen. je moet kunnen samenwerken en mits je zorgt dat je vorige paard goed terecht komt, vind ik wel dat je voor een ander paard kan kiezen.

Dennis

Berichten: 31462
Geregistreerd: 23-05-01
Woonplaats: Slootdorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-04 11:43

Ik heb geen hond dus voorlopig is het nog makkelijk.

Maar mocht ik een hond hebben denk ik dat het de hond gaat worden. Die is gewoon veel meer bij je en trek je meer mee op. Waar ik op stal stond hadden ze een paar honden. Een van die honden nam ik overal mee naar toe als ik daar was. Mee naar het land paarden halen, mee als ik water naar het land bracht, mee als ik ging rijden of mennen, die was altijd in de buurt als ik aan het uit mesten was, ze was in de buurt als ik in het zonnetje wat zat te lezen. Dat mis ik toch wel nu Dennis thuis staat. Maar een hond bij ons thuis er bij is geen optie, we zijn te veel weg en m'n ouders moeten er niets van hebben.

Super fijn voer bestel je hier: https://equilin.eu/?partner=217
*Als je haar voor je ogen waait, als je jas om je lichaam draait, als de wind langs wangen aait, weet dat ik je mis* - Acda en de Munnik

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-04 11:56

Ik kan niet kiezen. Mijn paard betekent alles voor mij, onze huidige hond niet, maar die hebben we nog maar een een klein jaar. Onze vorige hond, had ik nooit "weggedaan". Hangt van de situatie en de dieren af, wat mijn band met hun is... Laat ik maar hopen dat het nooit gebeurd...

Jurga

Berichten: 18554
Geregistreerd: 06-05-01
Woonplaats: Ede/Lunteren

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-04 11:59

Als ik een eigen hond zou hebben, zou ik denk ik ook niet kunnen kiezen. Ik beschouw onze honden wel als mijn honden, daar niet van. Maar mijn paard is mijn wereld. Als ik straks uit huis ben heb ik toch de mogelijkheid nog niet voor een hond.

So tell me where you are / Tell me how you feel / Tell me what you need / Just tell me how you feel / And let it all just rain on me. ~ Kane

fabiola

Berichten: 1931
Geregistreerd: 19-05-03
Woonplaats: Noord-scharwoude

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-04 12:02

ik denk dat ik voor mijn honden zou kiezen. Die zitten constant bij me in huis en zorgen toch voor een stukje gezelligheid waardoor ik me meer aan ze heb gehecht!

My love, I would rather spend one lifetime with you, Then face all the ages of this world alone…

rust zacht lieve Heidi... zal je zo missen...

Pipi

Berichten: 4077
Geregistreerd: 25-04-02
Woonplaats: Poeldijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-04 12:06

Lastige vraag...
Ik denk niet dat ik kan kiezen, ze zijn me beide even lief Lovers
Maar ik weet wel dat als mijn hond om wat voor reden dan ook wegvalt er geen andere komt.
Valt m'n paard weg,dan komt er wel weer een andere Bloos

Missouri

Berichten: 4964
Geregistreerd: 10-09-02
Woonplaats: Under Construction

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-04 12:08

Ik heb geen hond, ik vind honden best leuk maar zeker niet alle.
Wat dat betreft ben ik meer een kattenmens, maar soms komt er een hond langs waar ik echt op "val".

Dus dan zou ik moeten kiezen tussen mijn kat en mijn paard... Schijnheilig
Mijn kat heb ik al 14 jaar. Het is een schat van een beestje, wel een beetje een aparte maar zo ontzettend lief! Mijn paard heb ik nu ruim 2 jaar, het is een schat en het gaat lekker met rijden.

Ik zou voor mijn paard kiezen, heel egoistisch. Door het gebruiksdoel. Die kat, let's face it, zal niet meer zo heel lang meegaan en dan zou ik ze allebei kwijt zijn
Dus ik kies voor Silly, omdat die nog eeuwen Knipoog meekan en ik er meer mee doe, en als ik een keer krap zit kan ik die nog verkopen.

Sammie Superheld ZZL+2!
Silence keur sport (Nevado x Balzflug), pensionada pur sang
Forever (For Ferrero x Nevado) blij in de wei!

Pellie

Berichten: 16935
Geregistreerd: 19-08-02
Woonplaats: Ouwsterhaule (frl)

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-04 12:10

Jeetje Carole, wat een vraag. Scheve mond gemeen is 'ie.
Over PeeWee heb ik niks in te brengen want dat is Eejee's hondje, vriendinnetje, meisje, popje... Waar we wel over na hebben zitten denken, is een pupje van haar. Maar ze wordt dit jaar al 8 en heeft nog nooit een nestje gehad. Wij zouden er ook geen tijd voor hebben om een nest op te laten groeien dus moet je alweer een gastgezin hebben etc. Maar om de gezondheid van Pee doen we het maar niet.
Maar ze is zo'n intens lief en zorgzaam hondje, het wordt een drama als zij komt te overlijden.

En de katten... ja ik ben een kattenmens. Heb vorig jaar mijn beste kattemaatje moeten begraven. Met hem had ik echt van soul to soul contact, wat een geweldige kat was dat. Maar inmiddels heb ik er een vriendinnetje voor in de plaats gekregen. Ook wij hebben een 'klik'.

Om het moeilijk te maken zou ik moeten kiezen tussen Fluff en Gam... ai, dan kies ik wel voor Gam. Verdrietig

}:0 heeft 2 tinkerknaapjes en 1 tinkerprinsesje in de wei staan! }:0

Tigger
Berichten: 3903
Geregistreerd: 27-06-02
Woonplaats: Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-04 12:14

Antoinette schreef:
Mijn paard! Want mijn hond is al jaren dood Haha!


Haha! , geweldig wijf ben je ook...
Wel zielig... Ach gut

Ik zou het ook echt niet weten... Moeilijke vraag hoor.

Lindy

Berichten: 6038
Geregistreerd: 07-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-04 13:04

Dat is een moeilijke vraag, maar ik denk er wel eens over na, omdat mijn hond en mijn paard echt de 2 belangrijkste dingen in m'n leven zijn. En dan is m'n hond toch het állerbelangrijkste. Maar ik houd net zoveel van Rink, ik kan ze beide gewoon echt niet missen. Lovers

pearl_tje
Berichten: 3759
Geregistreerd: 29-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-04 13:07

Das idd een erg moeilijke vraag ik zou niet zonder mijn doggies kunnen, maar ook niiet zonder mijn pearl_tje (daar moet ik ook gewoon heen)

Dus kan niet echt een antwoord geven maar ik denk..........

Moeilijk erg moeilijk

Ineke2

Berichten: 33090
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-04 13:10

Mijn hondje denk ik. Het is trouwens niet alleen mijn hond, maar van het gezin. Als je in de problemen zit verkoop je toch sneller je paard dan dat je je hond wegdoet.

Happiness can be found in the darkest of times, if one only remembers to turn on the light.
[VN] Ineke2 aan het woord: gekeurd en ingedeeld in Grade II (paradressuur)

KellyenXena

Berichten: 3615
Geregistreerd: 08-04-03
Woonplaats: Roosendaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-04 13:16

Ik heb zowel een hondje als een paard..Tussen deze twee zal ik echt niet kunnen kiezen..Gelukkig hoeft dat ook niet.


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 78 bezoekers