Mijn relatie op de klippen...

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

 
 
Yorghos

Berichten: 10942
Geregistreerd: 10-12-01
Woonplaats: Tilburg

Mijn relatie op de klippen...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 24-03-04 04:26

... Tenminste, daar lijkt het nu wel op Huilen
Ik waarschuw maar vast: Lang verhaal!

Zoals jullie intussen al weten (ik heb jullie doodgegooid met allerlei vragen en updates Haha! ) start ik in april mijn eigen stal.

Mijn vriend en ik wonen samen, ruim 2 jaar nu. Eigenlijk gaat het al een jaar niet zo lekker tussen ons, dus de problemen spelen al langer.
De laatste weken gaat het echter slechter dan ooit. Logisch ook wel, want ik ga weer op mezelf wonen om vlakbij mijn nieuwe stal te kunnen zijn. Dit is een beslissing waar ik lang over heb nagedacht, maar waarin ik geen andere uitweg zag.
Mijn vriend ziet helemaal niets in mijn plan om een eigen bedrijf te starten. Eerst stak hij zijn kop in het zand, daarna hield hij me voor dat ik het toch niet van de grond zou krijgen. Nu dat wel is gelukt is hij ronduit grof tegen me.
Ik moet dagelijks aanhoren dat hij zo weer een ander heeft als hij wil, dat hij niet van plan is om alleen te blijven, dat er vanalles en nog wat niet deugt aan mij. Bij elke opmerking die ik maak krijg ik te horen: "Wat maakt jou dat nou uit, jij gaat toch weg" of "Ik ben jou geen verantwoording meer schuldig".
Hij zoekt om het minste of geringste ruzie en sleept daar dan vanalles bij. Het liefste mijn familie die in zijn ogen niet goed wijs zijn dat ze me steunen bij het starten van mijn bedrijf.

Ik begrijp zijn gevoelens. Ik begrijp dat hij boos is, en gekwetst. Ik loop de hele dag op mijn tenen om het hem naar de zin te maken, om ruzies te voorkomen. Het helpt allemaal niks.
Hij heeft het recht om boos te zijn. Ik ben degene die heeft besloten om weer apart te gaan wonen, om een heel nieuw leven op te bouwen. Maar hij heeft me steeds in de waan gelaten dat we daarbij toch zouden proberen of onze relatie op afstand ook werkt.

Hij heeft me zelfs gezegd dat hij inzag dat het misschien wel goed zou zijn voor ons om niet voortdurend op elkaars lip te zitten. Ik hoopte er dus op dat we zouden proberen om er het beste van te maken.
Die hoop heeft hij vanavond wel de grond in geboord. Hij kwam opeens met de mededeling dat hij de sloten laat vervangen zodra ik mijn spulletjes heb meegenomen. Ook had hij al helemaal op een rijtje hoe de spullen verdeeld zouden gaan worden en dat hij mij wat bepaalde zaken betreft, wilde uitkopen.
Ik ben hier enorm van geschrokken. Ik had het wel kunnen zien aankomen, maar hoopte zo dat hij onze relatie nog een kans wilde geven.

De laatste dagen was hij soms opeens ontzettend lief en aanhankelijk, andere keren weer heel boos en opstandig. Daarom weet ik nu ook niet goed hoe het nu zit tussen ons. Of er nog wel een "ons" is.
Het ergste vind ik nog dat ik nog een week hier woon, samen met hem. Ik heb hem gevraagd of hij liever heeft dat ik de komende dagen ergens anders ga slapen, maar dat wil hij ook niet...

Ik weet het niet meer, ik begrijp er niets meer van. Wel heb ik hem een ultimatum gesteld. Als hij er echt een punt achter wil zetten, dan wil ik dat weten voor ik vertrek. Ik zou het ondanks alle problemen die we hebben vreselijk vinden, maar dit gejojo kan ik ook niet langer verdragen.
Ik word er letterlijk ziek van.

Ik moet dit echt even kwijt, ik kan er niet meer tegen. Ergens zal ik heel blij zijn als deze week voorbij is. Aan de andere kant zie ik vreselijk op tegen de beslissing die ik in gang heb gezet, maar die mijn vriend zal nemen.


orri

Berichten: 20941
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: "the world is my playground"

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-04 04:38

Sterkte meid, focus op je toekomst en laat hem maar even de tijd nemen om na te denken, ga er niet op lopen wachten.
Aan zijn wisselende gedrag, lees ik iig, weet hij het zelf nog niet.
Heel vervelende situatie.

Victorian Elegance Webshop
Dependance van Ratcity's Shelter locatie Almere
DeviantArt voor mijn doodles!


olga

Berichten: 1758
Geregistreerd: 28-08-01
Woonplaats: Nederweert

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-04 08:07

He bah, dat is niet niks. Veel succes.

WenK

Berichten: 10510
Geregistreerd: 10-01-03
Woonplaats: 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-04 08:21

Wat vervelend voor je joh!!!

Ik herken het gedrag van je vriend een beetje in wat ik had en heb. Ik hang heel erg tussen gevoel en verstand in. Misschien heb je meegekregen dat mijn vriend en ik uit elkaar zijn geweest en door omstandigheden eigenlijk heel snel weer samen waren. Ik deed dat met twijfel in mijn hart, net als het uitmaken. Aan de ene kant wil je zo graag samen met die persoon zijn, maar dan wel op de manier van vroeger. Je gevoelens gaan echt met je op de loop, je word heen en weer geslingerd tussen 'ja maar ik hou van hem' en 'het gaat niet, er is te veel kapot'. Voor mij is dat in ieder geval heel moeilijk, ik probeer er zo min mogelijk van te laten merken aan mijn vriend, maar ik heb hem wel uitgelegd (tijdens ons 'aanmaak'gesprek ook al) dat ik dit met twijfel deed en dat ik zeker niet wist wat de toekomst ging brengen. Ik ben in dat soort dingen altijd heel eerlijk, en ja, misschien doet het hem pijn, maar hij heeft wel een eerlijke keuze. Ik heb ook tegen hem gezegd dat ik het volkomen zou begrijpen als hij de onzekerheid niet aankan en er daarom mee wil kappen. Maar nu ga ik te ver door in mijn verhaal, het gaat om jou hier...

heel veel sterkte in ieder geval, en wat je ook besluit, kies voor jezelf...

www.extendedsteps.nl Sporttherapeut, MLD paard, instructie/coaching. Academische Rijkunst, werken aan de hand, Centered Riding, KNHS jury

IngridM
Berichten: 11826
Geregistreerd: 10-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-04 08:38

Tja moeilijk maar ergens kan ik me er wel iets bij voorstellen. Je woont samen en omdat je plannen hebt ga je uit elkaar wonen ? Kan zijn dat zoals je zegt het de enige oplossing is..........maar als je een 'stel' bent vind ik persoonljk dat je zoiets dan niet doet............

sterkte

Lielle

Berichten: 66254
Geregistreerd: 12-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-04 08:51

jullie hadden een tijd geleden toch ook al dergelijke problemen? Of ben ik in de war met een andere bokker?

Eline

Berichten: 72938
Geregistreerd: 07-10-03
Woonplaats: Delft

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-04 09:19

Wat vreselijk voor je zeg... moeilijke situatie :/

ik heb geen tips/trucs voor je, kan je alleen maar sterkte wensen

Yorghos

Berichten: 10942
Geregistreerd: 10-12-01
Woonplaats: Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 24-03-04 09:47

IngridM"]
Je woont samen en omdat je plannen hebt ga je uit elkaar wonen ? Kan zijn dat zoals je zegt het de enige oplossing is..........maar als je een 'stel' bent vind ik persoonljk dat je zoiets dan niet doet............
[/quote]

Het is niet enkel omdat ik plannen heb dat ik wegga. Hoewel dat er wel een grote rol in speelt. De problemen tussen mijn vriend en mij spelen al langer.
Afgelopen zomer zijn we 2x een tijdje uit elkaar geweest. Daarna toch weer bij elkaar gekomen omdat ik hem niet wilde opgeven. Maar het werkt gewoon niet.
We hadden het er al vaker over gehad dat het misschien beter was als ik een ander onderkomen zou zoeken. Dat we een tijdje rust nodig hadden van elkaar.
Ik wil mezelf hiermee niet vrijpleiten. Het is gewoon niet leuk wat ik besloten heb. Dat weet ik en daar heb ik begrip voor. Ik start dit topic ook niet omdat ik zielig gevonden wil worden, of wat dan ook. Ik wilde enkel mijn verhaal kwijt.

[quote="Lielle schreef:
jullie hadden een tijd geleden toch ook al dergelijke problemen? Of ben ik in de war met een andere bokker?

Dat klopt ja. Hier een ouder topic van mij.
[AM] Wanneer hak je de knoop door?
In september 2003 en net voor de jaarwisseling zijn we even uit elkaar geweest.

* To Belg, or not to Belg *

NoaC

Berichten: 5292
Geregistreerd: 27-06-03
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-04 09:49

Joh, wat een klote situatie!
Je hebt al "stress" genoeg voor je nieuwe bedrijf en je verhuizing dat dit er ook nog eens bijkomt.. Verdrietig
Ik denk dat zijn gedrag gewoon zijn manier is om zich te wapenen tegen zijn verdriet! Mannen zijn wat dat betreft onmogelijk! Knipoog
Heel veel sterkte!

My imaginary friend thinks you have serious problems!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-04 09:53

Ik begrijp je vriend heel goed. Ik vind het ook een hele vreemde beslissing om weer op jezelf te gaan wonen. Ik vind het persoonlijk ook nogal egoistisch om hem alleen te laten zitten omdat jij zonodig een bedrijfje moet beginnen. Ik vind het nog knap dat hij je niet meteen op straat gezet heeft. Ga eens praten! 2 jaar is niet iets wat je zo voorbij laat gaan toch?

Yorghos

Berichten: 10942
Geregistreerd: 10-12-01
Woonplaats: Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 24-03-04 09:57

Nogmaals, deze beslissing is niet alleen genomen omdat ik mijn bedrijf start. Er is al vaker over gesproken, alleen is het bedrijf de aanleiding geweest om het definitief te doen.
We zijn al eerder uit elkaar geweest en dat heeft niets met mijn bedrijfsplannen te maken.

* To Belg, or not to Belg *

Sjimmy

Berichten: 17797
Geregistreerd: 09-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-04 09:58

Ik vind het niet echt kunnen zoals hij het aanpakt, maar ik wil je ook meegeven dat als je een bedrijf start dat je daar als stel achter moet staan en niet alleen.
Als jij dat heel graag wilt en hij niet denk ik dat deze relatie geen kans van slagen heeft.
Een bedrijf, zeker een paardenbedrijf, starten is niet niks en ik snap zijn kant ook wel.

Harmen wilde ook een bedrijf starten, maar van mij hoefde dat niet zo nodig. Er zijn felle discussies geweest. Nog twijfel ik weleens, maar daar kan ik me nu wel redelijk overheen zetten. Hij heeft inmiddels aangemeld bij de kvk en belastingdienst Lachen.

Heel erg veel sterkte, want het is en blijft voorlopig moeilijk.

:evaw:

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-04 10:01

Maar bedrijfsplannen maak je toch samen en niet alleen??
Draai de situatie nou eens om... Hoe zou jij het vinden als je vriend ineens heel ergens anders zou gaan wonen?

PPPeet

Berichten: 5965
Geregistreerd: 06-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-04 10:04

Sorane schreef:
Maar bedrijfsplannen maak je toch samen en niet alleen??
Draai de situatie nou eens om... Hoe zou jij het vinden als je vriend ineens heel ergens anders zou gaan wonen?


Ja daar heb je wel gelijk in. Maar volgens mij als je zo een beslissing neemt alleen voor jezelf dan sta je al zeker niet meer voor 100% achter je vriend....

Foek - M1 goodbye my lover,
goodbye my friend. You have been the one for me ❤❤❤

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-04 10:05

chickey"]
[quote="Sorane schreef:
Maar bedrijfsplannen maak je toch samen en niet alleen??
Draai de situatie nou eens om... Hoe zou jij het vinden als je vriend ineens heel ergens anders zou gaan wonen?


Ja daar heb je wel gelijk in. Maar volgens mij als je zo een beslissing neemt alleen voor jezelf dan sta je al zeker niet meer voor 100% achter je vriend....
[/quote]

Dat weet ik wel zeker!! Dan is er al iets mis in de relatie...

Yorghos

Berichten: 10942
Geregistreerd: 10-12-01
Woonplaats: Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 24-03-04 10:06

Het feit dat ik ga verhuizen heeft in zoverre niets met het bedrijf te maken, dat het bedrijf niet de aanleiding is geweest voor deze "oplossing". Daarbij heb ik mezelf de vraag gesteld of ik kan leven met het feit dat mijn vriend alles afkeurt dat ook maar iets met mijn grote liefde voor paarden te maken heeft.
Opmerkingen dat ik gelukkig moet zijn dat hij akkoord gaat met het hebben van een paard, want andere mannen zouden daar niet zo gek voor zijn, zijn zaken die ik geregeld te horen krijg. Leuk om daarbij te weten dat mijn paard er eerder was dan hij, en dat ik het onderhoud altijd zelf heb betaald. Mijn paard staat in principe dus helemaal los van hem.
Op dat punt moet ik kiezen tussen een leven met hem, dat zonder dit plan al twijfelachtig was en waarin ik mijn droom voor altijd op mijn buik kan schrijven. Of mijn grootste droom verwezelijken...

* To Belg, or not to Belg *

vikki

Berichten: 14286
Geregistreerd: 21-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-04 10:07

Tsja... ik ga er even van uit dat jouw beslissing om bij je bedrijf te gaan wonen nietover 1 nacht ijs is gegaan en dat daar het nodige overleg aan vooraf is gegaan... Als dat het geval is dan snap ik je vriend dus niet helemaal, dan zou hij immers 'akkoord' zijn gegaan met deze gang van zaken... Mag ik vragen of jullie er uberhaupt over gedacht hebben om samen bij jouw paardenbedrijfje te gaan wonen? Of om dat iig 'deeltijd' te doen? Overigens is ieder mens anders en vind ik niet dat je egoistisch bent door je droom na te streven... ik kan me nl. ook voorstellen dat jij niet optimaal gelukkig kan zijn als je dat niet doet en je eigen geluk is net zo belangrijk als dat van je partner. Ik denk echter wel dat als jullie niet samen achter deze beslissing staan/stonden deze relatie wellicht idd geen succesvolle afloop zal/kan hebben... heel veel succes iig, zowel voor jou als je vriend. Ik hoop dat jullie er samen uit komen en als dat niet het geval is dan hoop ik iig dat jullie beiden het geluk op jullie eigen weg vinden. Ik kan me zelf overigens geen leven voorstellen waarbij ik zonder mijn vriend woon, maar zoals ik al eerder zei, ieder mens is anders... en ik denk ook dat sommige mensen gelukkiger zijn in hun relatie als ze niet samenwonen. (Dat heb ik gezien bij de ouders van een vriendin... samenwonen ging niet maar toen ze daar uit waren en ieder een eigen woning hadden was hun relatie ook echt fantastisch).

PPPeet

Berichten: 5965
Geregistreerd: 06-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-04 10:11

Sja opzich ik begrijp het wel... Ik las ook even je oude topic.. Maar volgens mij kan je gewoon nu beter je droom achterna gaan (als je zo een paardenbedrijf maar niet onderschat!!) en als jullie echt voor elkaar bestemd zijn dan zou het denk ik nog wel goed komen!

En zo niet.. je bent 23 jaar! dus nog een heel leven voor je!!.. en de situatie waarin je vriend en jij nu zitten daar zou ik persoonlijk echt geen 80 mee willen worden..

Foek - M1 goodbye my lover,
goodbye my friend. You have been the one for me ❤❤❤

Yorghos

Berichten: 10942
Geregistreerd: 10-12-01
Woonplaats: Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 24-03-04 10:14

vikki schreef:
Tsja... ik ga er even van uit dat jouw beslissing om bij je bedrijf te gaan wonen nietover 1 nacht ijs is gegaan en dat daar het nodige overleg aan vooraf is gegaan... Als dat het geval is dan snap ik je vriend dus niet helemaal, dan zou hij immers 'akkoord' zijn gegaan met deze gang van zaken... Mag ik vragen of jullie er uberhaupt over gedacht hebben om samen bij jouw paardenbedrijfje te gaan wonen? Of om dat iig 'deeltijd' te doen?


Sander vond het natuurlijk niet leuk dat ik zou weggaan, maar hij zag wel in dat dat misschien de enige manier was waarop we nog konden proberen bij elkaar te blijven.
Verhuizen wilde hij niet omdat hij het teveel risico vond om zijn baan en huis op te geven. Daar ben ik het ook wel mee eens. De bedoeling was dat we weer terug zouden gaan naar een LAT relatie, zoals we die voorheen ook hadden. Dan zouden we wel bekijken hoe het in de toekomst ging lopen...
Overigens vind ik net een briefje van hem waarin hij schrijft dat hij misschien wat te hard is geweest gisteren en dat hij van me houdt. Hij weet het gewoon niet, denk ik.
En ja, natuurlijk heb ik daar begrip voor, maar dat wil niet zeggen dat ik er geen verdriet van heb. Alleen schijnen we dat soort gevoelens niet meer te kunnen delen.

* To Belg, or not to Belg *

BlackWych

Berichten: 1971
Geregistreerd: 03-07-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-04 10:19

Het klink mij heel bekend in de oren. Toen mijn ex en ik hadden besloten uit elkaar te gaan, hebben we nog wel een tijd onder één dak gewoond en dan krijg je inderdaad zo'n situatie als waar jij nu in zit.

Al heb jij het besluit niet echt genomen, denk ik dat het onvermijdelijk is. Als ik het zo lees, zie ik alleen maar dat JIJ hebt geprobeerd het te laten werken, maar er is niet echt iets van zijn kant gekomen.

Paarden zijn essentiëel in jouw leven en dat heeft hij maar te accepteren. Dat maakt de "scheiding" niet makkelijker of minder pijnlijk, maar het is denk ik wel het beste.

Kop op meid, je bent bezig een geweldig leuk bedrijfje op te starten en hebt al een paar leuke paardjes gekocht. Probeer vooruit te kijken, maar niet naar wat had kunnen zijn.

Sterkte!

=^.,.^=

De grootste overwinningen zijn behaald door nog even vol te houden...Remember before you point your finger at someone else to blame, you point at least three fingers at yourself...

Vanes

Berichten: 3164
Geregistreerd: 06-12-02
Woonplaats: Noord-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-04 10:24

Jeetje meid dat is niet niks, wat een heel vervelende situatie.
Erg jammer dat hij niet achter je bedrijf staat en dat het dan zo moet eindigen.
Sterkte.

Boomerang
Berichten: 1506
Geregistreerd: 03-06-03
Woonplaats: Onbekend

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-04 10:42

Ik vind jou juist een heel zelfstandige vrouw die haar zaakjes goed voor elkaar heeft! Idd als stel blijf je bij elkaar wonen en neem je samen grote beslissingen. Je hebt aangegeven dat het al eerder niet meer koek&ei was en je hebt zoveel moedige beslissingen genomen! Je moet ze de kost eens geven die bij het oude vertrouwde blijven omdat het zoveel moeite en geld kost! Ik denk dat jij hier zelf wel uit kunt komen, je leeft in ieder geval voor jezelf, en daar heb ik diep respect voor! Hoeveel vrouwen missen de boot niet voor een vent wat allemaal niet super ging. bedenk als je straks 50 bent en achterom kijkt, dan kun je in ieder geval stellen dat je je droom (paardenbedrijfje) achterna bent gegaan OK dan!

Imker

Berichten: 17539
Geregistreerd: 30-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-04 11:12

Misschien mag ik dit niet zeggen, maar als je relatie al 2x op het punt van knappen heeft gestaan, vind ik dit een logisch gevolg van beide zijden.

Jij wilt je eigen bedrijf opstarten, je vriend vind dat dat onzin is. Daaruit moet je conclusies trekken: Je vriend heeft OF geen hoge dunk van je (qua ondernemingsplan) OF je vriend wil hebben dat je bij hem blijft. Dat laatste kunnen we bijna uitsluiten, aangezien hij andere sloten wil gaan plaatsen als je vertrokken bent.

Je bent nog jong, bruist van de energie... Wat ik zeggen wil: Ga ervoor en begin je bedrijf en een nieuw leven!!!! OK dan!

Toos paardloos

MargaV

Berichten: 1317
Geregistreerd: 31-10-03
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-04 11:19

Het klinkt alsof het slechts een kwestie van tijd is voordat deze relatie springt. Het is moeilijk, zeker als je je uiterste best doet om het te laten werken, en toch werkt het niet.

Zie nog even de komende week door te komen en daarna zal het allemaal vanzelf gaan. Met wat afstand merk je misschien dat je hem helemaal niet mist, of juist dat jullie door die afstand weer een beetje normaal contact kunnen krijgen.

Ik vind wel dat je vriend voor zichzelf op moet komen in plaats van in een slachtofferrol te kruipen en iedere keer jou dingen kwalijk nemen, terwijl hij idd gewoon de keuze heeft om een einde te maken aan de relatie.

Maar jij moet ook wat meer duidelijk zijn. Zie jij een toekomst met hem? Als ik het zo hoor niet. Jij ziet een toekomst met je bedrijfje en je paarden en een kerel die je daarin steunt.

Succes en sterkte de komende tijd!

Samantha_

Berichten: 10797
Geregistreerd: 20-12-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-04 12:03

Ik ben t met Imker eens, kies voor jezelf!
Als ik lees wat voor dingen hij tegen je zegt, dat hij zo een ander kan krijgen. Btje rare opmerking.


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Ashleytjuhh, Benzz, Black_Moon, carina, DinaxUllie, EmptyWords, girlyggirl, Iloveiswan, Jessica_1998, Lestria, LilChar, Roosch, Stanleytje, Taartje en 216 bezoekers