Goed alternatief voor Cole's Liniment?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
Lydiia

Berichten: 5623
Geregistreerd: 29-10-03

Goed alternatief voor Cole's Liniment?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-03-04 13:36

Aangezien mijn paard allergisch is voor Cole's liniment, ben ik op zoek naar een goed alternatief Lachen

edit: ik doel wel op crempjes,olietjes, etc, dus niet op een fysiotherapeut of iets dergelijks Haha!


Liselot

Berichten: 32189
Geregistreerd: 18-06-01
Woonplaats: Almelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-04 14:18

ik koop altijd coolinggel bij de welkoop voor 3.95 per fles. stukken goedkoper en net zo goed Haha!

http://www.LiselotKamphuis.nl FOTOGRAAF: oa Bruiloften, Newborn en workshops!
T 18-11-15 <3 A 9-8-19 <3

Chronos

Berichten: 3071
Geregistreerd: 13-05-03
Woonplaats: Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-04 14:35

Mmm spiroflor van VSM werkt ook goed.

...Dreaming with my eye's wide open...

Lydiia

Berichten: 5623
Geregistreerd: 29-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-03-04 14:51

Spiroflor van VSM, is dat alleen voor mensen, of ook voor paarden?

Die Coolinggel is inderdaad niet duur, daar kan ik wel eens naar gaan kijken.

Vonnie84

Berichten: 6589
Geregistreerd: 16-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-04 14:55

Lydiia schreef:
Aangezien mijn paard allergisch is voor Cole's liniment, ben ik op zoek naar een goed alternatief Lachen


Misschien een stomme vraag, maar niet geheel overbodig. Had je die Cole's liniment wel verdunt met water?
En hoe uit zich dan die allergie?

Als je het niet verdunt met water, gaat dat spul ontzettend branden. En krijgt je paard een soort van schilfertjes.

Lydiia

Berichten: 5623
Geregistreerd: 29-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-03-04 15:05

Als je goed op de fles kijkt, zie je dat het niet in elk geval verdund hoeft worden.
Er kwamen een soort vlekken op de plekken waar ik het gemasseerd had, duidelijk een allergische reactie.

Vonnie84

Berichten: 6589
Geregistreerd: 16-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-04 15:13

Huh? ik weet bijna 100% zeker van wel.... Misschien niet in dezelfde verhouding dan of zo? Ik ga straks kijken als ik op stal ben.

Maar als hij een allergische reactie geeft, kun je inderdaad sowieso beter overstappen op een ander merk. Ik ben alleen nog nooit verder gekomen als cole's linement en een of andere peesverkoeler Lachen

[RT-HAW] Supergave rijfoto's van Rongo (AdB manier)
Waarom denkt iedereen dat door die kop maar omlaag te trekken, die rug gelijk ontspant?
Wie een paard zoekt zonder gebreken, kan beter te voet gaan.
Als je twijfelt, doe dan wat het vriendelijkste is.

geral

Berichten: 3604
Geregistreerd: 25-08-01
Woonplaats: hm niet belangrijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-04 15:45

de heat creme van Aloe vera (18.25) en de cooling down/warming up van Vitella (28.67) zouden een goed alternatief kunnen zijn.
100% natuurlijke middelen en zeer goed werkend OK dan!

Bojangles

Berichten: 13704
Geregistreerd: 23-06-02
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-04 15:49

Cole's Liniment is toch een soort olie, dus met water vermengen gaat dan een beetje moeilijk?

Joyce de Vos - Horse Charms Webshop - Horse Agility NL - Painting Pony
Let op wegens tijdgebrek en andere bezigheden, ben ik nauwelijks meer actief op Bokt. Graag niet PB-en, maar mailen voor snel bereik :) Bedankt!

Vonnie84

Berichten: 6589
Geregistreerd: 16-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-04 15:52

gaat prima
Ik had eerst, met m'n stomme kop, de verpakking niet gelezen en het er zo op gesmeerd. Hij kreeg op die plekken allemaal zwarte huidschilfers.

Toen ben ik naar de ruitersportzaak gegaan en gevraagd of ze iets anders hadden. Toen vertelde ze dus dat je het met water aan moet mengen, omdat het anders gewoon de huid wegbrand.

En inderdaad, toen ik de verpakking las, stond er inderdaad op: vermengen met water.

*moment, ik ga nu de cole's Liniment pakken en inscannen*

[RT-HAW] Supergave rijfoto's van Rongo (AdB manier)
Waarom denkt iedereen dat door die kop maar omlaag te trekken, die rug gelijk ontspant?
Wie een paard zoekt zonder gebreken, kan beter te voet gaan.
Als je twijfelt, doe dan wat het vriendelijkste is.

Lydiia

Berichten: 5623
Geregistreerd: 29-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-03-04 15:53

Dankje geral. Iets natuurlijks lijkt me een goed idee
Cole's valt wel te verdunnen heb het zelf alleen nog nooit geprobeerd.

edit: vonnie84, ik had een totaal andere reactie. Zou het wel een beetje vreemd vinden als de huid er inderdaad van weg zou branden terwijl erop staat dat je het onverdund erop kan smeren.

Bojangles

Berichten: 13704
Geregistreerd: 23-06-02
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-04 16:08

Ik ga straks meteen op mijn CL kijken of het er op staat Knipoog
Want ik gebruik het zelf ook altijd overdund.
Ik heb btw zo'n grote fles, halve liter is het geloof ik, ik weet niet of er meer verpakkingen van zijn?

Joyce de Vos - Horse Charms Webshop - Horse Agility NL - Painting Pony
Let op wegens tijdgebrek en andere bezigheden, ben ik nauwelijks meer actief op Bokt. Graag niet PB-en, maar mailen voor snel bereik :) Bedankt!

Lydiia

Berichten: 5623
Geregistreerd: 29-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-03-04 16:09

Ben benieuwd wat er bij jullie op de flesjes staat.

Vonnie84

Berichten: 6589
Geregistreerd: 16-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-04 16:11

Moment, ik hem em net geplet onder het kopieer appartaat en ben em nu aan het scannen Haha!

(ik kan alvast zeggen dat jullie gelijk hebben. Echt vreemd dat je dat niet hoeft te verdunnen Verward)

Lydiia

Berichten: 5623
Geregistreerd: 29-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-03-04 16:12

Nee, lees eens beter? Haha!
In sommige gevallen moet je het wel verdunnen, als het puur om ontspanning gaat.

Vonnie84

Berichten: 6589
Geregistreerd: 16-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-04 16:19

Maar goed. Je hoeft het dus helemaal niet persee te verdunnen. Maar ik denk dat ik dat toch wel blijf doen, na mijn ervaring.
Hier is de verpakking:

Afbeelding

[RT-HAW] Supergave rijfoto's van Rongo (AdB manier)
Waarom denkt iedereen dat door die kop maar omlaag te trekken, die rug gelijk ontspant?
Wie een paard zoekt zonder gebreken, kan beter te voet gaan.
Als je twijfelt, doe dan wat het vriendelijkste is.

Unity
Berichten: 2116
Geregistreerd: 14-12-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-04 19:45

Je moet is kijken waar je paard alergisch voor is. Heel logischer wijs zou dit voor Kampher kunnen zijn. Geloof dan camphora daar weer een vorm van is. Dat is ook oa. het sterke geurtje wat je ruikt.

Lydiia

Berichten: 5623
Geregistreerd: 29-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-03-04 22:55

Hoe zou ik dat kunnen uitvinden? Ik kan moeilijk het spul in stukjes breken en gaan testen Knipoog
Ik probeer wel een natuurlijk mengsel, en dat eerst een dag op een klein stukje huid.

Cookies
Berichten: 6574
Geregistreerd: 30-10-02
Woonplaats: Tuinzania

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-04 23:22

Inderdaad Cole's liniment kan zelfs brandblaren veroorzaken. Mijn pony had een heel stel brandblaren op zijn rug, het is vrij agressief spul. Maar voor een massage heb je bij paarden niets nodig, die kun je gewoon masseren zonder iets erop te smeren.

Come over to the dark side, we have cookies!

Sjaan

Berichten: 8038
Geregistreerd: 19-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-04 23:57

Ik gebruik Cole's Liniment altijd op de volgende manier:
Eerst paard afspuiten (iig op de plekken waar de Cole's Liniment ingemasseerd moet worden) en daarna de Cole's Liniment inmasseren. Ik verdun het dus niet maar maak eerst wel de huid nat, werkt perfect! Maar dit houd niet in dat ik niet geloof dat jouw paard niet allergisch is hooor!!!

De coolinggel verkrijgbaar bij de welkoop werkt idd ook erg goed.
Voor verdikkingen wil Arnika Gel (www.biofarms.nl --> hier staat hele goede op!!) ook super helpen!!!

Cole's Liniment gebruik ik zelf altijd veel na zware trainingen en SGW's.
Arnika gebruik ik heel veel bij verdikkingen aan het been (ZWT gebruik ik hier ook veel voor, ligt een beetje aan de verdikking)


beautyfull_mickey

Berichten: 5718
Geregistreerd: 04-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-04 00:18

huh hier schrik ik wel van,brandwonden?

ik smeer het gewoon meteen op mijn paard?
wel merk ik dat ze er zo erg gevoelig voor is,als je het dus opsmeerd doet ze net alsof ze spierpijn heeft waar je dat opsmeerd?

maar als je het verdunt met water,helpt het dan wel?

Je kunt gedachtens niet controleren,Je kunt alleen leren stoppen ze te geloven....

Hobbelende Vosjes Pester #44 *LOL*

beautyfull_mickey

Berichten: 5718
Geregistreerd: 04-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-04 00:20

Lydiia schreef:
Nee, lees eens beter? Haha!
In sommige gevallen moet je het wel verdunnen, als het puur om ontspanning gaat.


en als je het niet verdunt,waar is het dan voor?

Je kunt gedachtens niet controleren,Je kunt alleen leren stoppen ze te geloven....

Hobbelende Vosjes Pester #44 *LOL*

Mayo

Berichten: 16796
Geregistreerd: 17-01-01
Woonplaats: De Meern

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-04 00:59

Cole's liniment gebruik ik gewoon onverdund na zware training, nergens last van gelukkig Lachen Maar je kan het ook verdund gebruiken en lekker afsponzen.

Je hebt in de horselover winkels ook een goedje dat heet geloof ik Thermo-massage een wit/melkachtige fles met rode dop en ik geloof een roze goedje. Werkt als het goed is hetzelfde Lachen

Taart naar eigen ontwerp? www.yourcake.nl / Ik ben niet labiel, ik ben emotioneel flexibel :D
A fool-proof method for sculpting an elephant: first, get a huge block of cake; then you cut away everything that doesn't look like an elephant...

Aimee

Berichten: 11805
Geregistreerd: 24-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-04 01:02

Enige echt goede alternatief dat ik ken is Favoriet fluïdum. Of eigenlijk moet ik zeggen dat ik dat spul in eerste instantie gebruik en ik Cole's liniment als alternatief zie. Haha!

Alles gaat weg! Nieuw LeMieux dekje, Veredus beschermers, drie keer gedragen Juuls wedstrijdjasje, Döbert en Stübben hoofdstellen, Neue Schule en andere bitten, Trust flexi watertrens, dekens, Schleese dressuursingels.

Sjaan

Berichten: 8038
Geregistreerd: 19-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-04 09:40

Favoriet fluïdum heeft wel bijna dezelfde samenstelling toch? Of heb ik dat verkeerd? Dan zou het wel geluk moeten zijn als het paard niet allergisch is voor Favoriet fluïdum


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: boemel, Brusi06, charootje, fro, Paardengek81, Symke en 104 bezoekers