[INFO] Welk objectief moet ik kopen?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Esther28

Re: [INFO] Welk objectief moet ik kopen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-08 22:59

Kanzi: thanx, ga meteen even kijken

Edit: pixelpeeper doet het niet...

yvonnepuntnl

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-08 23:27

Esther28 schreef:
ok ok, je hoeft me niet aan te vallen, ik ben gewoon helemaal een grote onbekende in de foto en aanverwanten artikelen wereld en vraag me dus af waarin nou de verschillen zitten qua resultaat en prijs in verhouding. En niet in technische termen, maar gewoon in Jip en Janneke taal.
Het heeft voor mij namelijk niet zoveel zin om veel geld in een lens te steken die voor mijn doeleinden alleen in ieniemienie detail verschil geeft met de wat goedkopere.
Ik zit me al suf te zoeken naar vergelijkingsfotos die hetzelfde zijn gemaakt met de verschillende merken, maar die kan ik dus niet vinden. Zodat ik dus zelf de afweging kan maken of ik het verschil in kwalititeit dusdanig groot vind dat ik voor een hele dure ga....Snappie
Gewoon een leuk uitprobeer lensje dus die ook nog fatsoenlijk resultaat oplevert...

Dan kun je best die lens van MP proberen. Ik zou niet meer dan 50Euro bieden Ik heb alvast 25 geboden Haha!

Kanzi

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-08 06:47

yvonnepuntnl

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-08 13:12

yvonnepuntnl schreef:
Dan kun je best die lens van MP proberen. Ik zou niet meer dan 50Euro bieden Ik heb alvast 25 geboden Haha!

En weer verwijderd; er was meteen daarna een bod van 35 Euro, volgens mij van de eigenaar; het was er binnen 10 minuten

_Marjon_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-08 19:10

Heb ook weer een objectieven vraagje.

Heb nu de Sigma 70-300mm APO,. ga ik er dan op vooruit als ik een Sigma 70-200mm F2.8 II EX DG APO HSM koop? Neem aan van wel?!

En heb nu een 18-200mm ook van Sigma, zou de kwaliteit dan vooruit gaan als ik een Sigma 28-70mm F 2.8 EX DG zou kopen? Denk het ook wel..

Die paar milimeter mis ik misschien wel, maar ben nu toch van plan als 1e een groothoek te kopen, waarbij ik nog twijfel tussen de Sigma, Tokina en Tamron versie. Tamron is bijna 200 euro goedkoper maar is de kwaliteit dan ook vele malen minder vraag ik me af.

Ik wil graag eerlijke antwoorden, natuurlijk zal de Nikkor versie van deze objectieven wel veel beter zijn kwa kwaliteit, maar wat dat betreft ben ik maar een arme student Clown.

_Marjon_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-08 22:19

Kan nie tmeer editten maar goed, heb zojuist de Tokina 12-24mm F4.0 besteld. Van een vriend van me gehoord dat dit een nette groothoeklens is, hij heeft hem zelf ook. Schijnt iig beter/mooier te zijn als de Sigma en Tamron, ben benieuwd.

JW18

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-08 22:40

Beide sigma's zijn fijne objectieven. Ik heb zelf beide gehad ( alleen de 70-200 versie I). Let wel goed op bij Sigma dat je lens geen last heeft van back of front focus. Dus van tevoren even goed testen. Overigens vond ik de autofocus van de 28-70 wat traag. Ik zou dan eerder de Tamron 28-75 nemen.

yvonnepuntnl

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-08 22:41

_Marjon_ schreef:
Kan nie tmeer editten maar goed, heb zojuist de Tokina 12-24mm F4.0 besteld. Van een vriend van me gehoord dat dit een nette groothoeklens is, hij heeft hem zelf ook. Schijnt iig beter/mooier te zijn als de Sigma en Tamron, ben benieuwd.

De sigma 10-20mm schijnt ook een heel fijn lensje te zijn.
Die Tokina vind ik nog een vrij dure lens voor een student Tong uitsteken Veel plezier ermee en laat eens wat foto's zien die je ermee gemaakt hebt!

_Marjon_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-08 22:52

JW18 schreef:
Beide sigma's zijn fijne objectieven. Ik heb zelf beide gehad ( alleen de 70-200 versie I). Let wel goed op bij Sigma dat je lens geen last heeft van back of front focus. Dus van tevoren even goed testen. Overigens vond ik de autofocus van de 28-70 wat traag. Ik zou dan eerder de Tamron 28-75 nemen.

Ok bedankt Lachen.

De sigma 10-20mm was zelfs nog duurder als de Tokina.

Ethelate

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-08 08:33

Een vraag voor externe flitsers, kan die ook hier?
Want ik wil een externe flitser voor mijn 400D en echt nog aan het zoeken naar 'waar let je op?'
Het hoeft geen extreem sterkere flitser te zijn als de flitser die er op zit, het is vooral om de camera te ontlasten. Dat busy dat hij laadt voor de flitser, net als je wilt klikken Knipoog

Emori

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-08 11:23

Ik heb een Metz AF-4 ofzo voor op mijn 400D
gebruik de flitser bijna nooit, dus vond dit wel prima Nagelbijten / Gniffelen
ben erg tevreden Ja

Chr1s

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-08 12:05

Ethelate schreef:
Een vraag voor externe flitsers, kan die ook hier?
Want ik wil een externe flitser voor mijn 400D en echt nog aan het zoeken naar 'waar let je op?'
Het hoeft geen extreem sterkere flitser te zijn als de flitser die er op zit, het is vooral om de camera te ontlasten. Dat busy dat hij laadt voor de flitser, net als je wilt klikken Knipoog

metz 48 is wel goed
komt ook goed uit de testen Knipoog (komt beter uit als de canon)
heeft ook ietsjes meer bereik als de 430 EX van de canon
en ook nog ietsjes goedkoper zelfs!

Ethelate

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-08 12:42

Annemarie_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-08 21:21

Ik wil binnenkort de canon 70-200 mm F 2,8 gaan bestellen, en met zo'n dure lens denk ik dat 't slimmer is om er ook maar gelijk een filter bij te bestellen.
Hier heb ik echter totaal geen verstand van, weet iemand waar ik op moet letten? Die van B&W zijn erg goed hoorde ik maar dat is ook best wel aan de prijs te zien. Is er een duidelijk verschil tussen Tiffen en B&W?
Die van Tiffen is het goedkoopst (€40,-) en de goedkoopste versie van B&W is €62,50 .

Verder, is het beter om bij konijnenberg te bestellen of kamera-express?

Air

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-08 21:23

Over konijnenberg hoor ik zeer goede reacties en met kamera-express heb ik mijn lens besteld en was snel binnen Lachen
Ik denk dat het alelen ligt aan de verzendkosten, die zijn bij kamera-express gewoon €5, maar bij konijnenberg €12.

Annemarie_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-08 21:26

ok bij kamera-express was de lens ook bijna 10 euro goedkoper dus dat scheelt toch al wat. Dan bestel ik hem wel bij K-E Knipoog

JW18

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-08 21:27

@Annemarie, Tiffen zou ik niet nemen. Het beste zijn BenW en Hoya. Ik heb zelf een Hoya 77mm pro1 besteld bij factoryprices. Prima zaak en erg goedkoop.

yvonnepuntnl

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-08 23:01

Annemarie_ schreef:
Ik wil binnenkort de canon 70-200 mm F 2,8 gaan bestellen, en met zo'n dure lens denk ik dat 't slimmer is om er ook maar gelijk een filter bij te bestellen.
Hier heb ik echter totaal geen verstand van, weet iemand waar ik op moet letten? Die van B&W zijn erg goed hoorde ik maar dat is ook best wel aan de prijs te zien. Is er een duidelijk verschil tussen Tiffen en B&W?
Die van Tiffen is het goedkoopst (€40,-) en de goedkoopste versie van B&W is €62,50 .

Verder, is het beter om bij konijnenberg te bestellen of kamera-express?

Zonde om op zo'n goede lens een filter te doen. Gaat ten koste van de kwaliteit van je foto's; als je altijd een zonnekap erop hebt, heb je al redelijk veel bescherming. Vind je dat niet voldoende, haal dan het filter eraf als je foto's maakt.
zie ook:
http://home.planet.nl/~nikon.catalogus/filters.pdf

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-08 01:00

Ik moet het met Yvonne eens zijn wat betreft de filters. Gewoon altijd je zonnekap er op. Filters beïnvloeden de lens al-tijd, en niet in positieve zin. Als er eens écht iets mis gaat, houdt zo'n filtertje het geweld van buitenaf ook absoluut niet tegen...

patsur

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-08 01:47

Ook een Uv filter? Mij is altijd wijsgemaakt dat het eigenlijk weinig nut had, en dat het er gewoon opzit voor bescherming. Moet zeggen dat dat wel prima is, als je ziet hoe die filters gekrast zijn Nagelbijten / Gniffelen
Tegenwoordig zonnekap er altijd op, dus misschien is het niet nodig maar het idee dat een UV filtertje van een paar knaken eerder beschadigd dat het dure glas van de lens zelf staat me wel aan..

Ben zondag met mijn camera 'gevallen' in het zand (moest ontwijken voor een auto in een offroadrace) en dat hele ding is koppie onder gegaan erin. Nu moet die hele lens uit elkaar, zand eruit gepielt worden en weer terug in elkaar. Hetzelfe verhaal met mijn camera, helaas was mijn D40X niet bestand tegen mijn wilde activiteiten.. Hoe kan ik het setje dan het beste beschermen? Volgende keer een regenzak eromheen?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-08 09:51

Patsur: waarom denk je dat zo'n ding "UV-filter" heet? Omdat 'ie alleen maar zou beschermen? Dach' et niet: zo'n ding filtert UV. En dat staat dus helemaal los van of het bevorderlijk is voor de kwaliteit van de lens/foto's of niet.

Als je lens eens écht valt, geheid dat de scherven van het filter wel voor een paar leuke krassen kunnen zorgen... Als je zonnekap er op zit, is de kans op z'n hoogst eens aanwezig dat je zonnekap knapt ofzo.

Wat betreft "beschermen" tegen het "met camera vallen": uh... wat dacht je van gewoon opletten en niet vallen? Ik ben in vijf jaar tijd nog nóóit gevallen met een camera. Ik heb ook nog nooit een lens laten vallen oid. Mocht je d'r toch bang voor zijn: verzekeringetje afsluiten? Knipoog

patsur

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-08 10:39

Afbeelding

Daar ging ik.. Hele setje koppie onder in het zand.

Dat een UV filter UV filtert kon ik opmaken uit de naam, maar heeft het echt zoveel invloed?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-08 10:58

_Marjon_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-08 14:53

Wienna

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-08 16:05

Kunnen jullie mij helpen??

Ik heb een Canon 350D gekocht en moet er nog een lens bij hebben. Nu heb ikal in dit topic gezocht maar blijf het moeilijk vinden.

Wil graag nu nog geen dure lens kopen, het is om mee te beginnen. Wat wil ik fotograveren? Mijn hondjes, mijn paard en foto's van wedstrijden bv Ja