Hoeven!!! laurierzalf??

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 

xThalyx

Berichten: 4097
Geregistreerd: 30-11-01
Woonplaats: Zoetermeer

Hoeven!!! laurierzalf??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-03-04 23:03

Mijn paard heeft hele korte hoefjes nou heb ik gehoord dat door middel van laurierzalf de hoeven sneller gaan groeien door het op de kroonrand aan te brengen. Is dit waar? Want da bestel ik het even bij de paardendrogist Knipoog
BEdnakt alvast!
Groetjes Ilona


xThalyx

Berichten: 4097
Geregistreerd: 30-11-01
Woonplaats: Zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-03-04 23:08

Oja ik geef haar wel al biotine bij... Ik heb ook wel dingen eghoord over pedicure hoefsmeer...??
Wat denken jullie ervan? Wat zorgt er echt voor dat der hoeven wat sneller gaan groeien?

Solvej

Berichten: 7802
Geregistreerd: 04-03-03
Woonplaats: Landgraaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-04 23:43

Laurierzalf word normaal gebruikt voor scheurtjes in de hoeven, of hoeven die afbrokkelen oid om die te herstellen. Ze sneller laten groeien met zalfjes lijkt me sterk? Ze groeien vanzelf wel bij, geduld Knipoog

beautyfull_mickey

Berichten: 5718
Geregistreerd: 04-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-04 00:35

hoe komt ze eigenlijk aan die korte hoefjes?
mischien kijken of je iets met de hoefsmid kan regelen.

en van sectolin biotine bijvoeren mischien?

Je kunt gedachtens niet controleren,Je kunt alleen leren stoppen ze te geloven....

Hobbelende Vosjes Pester #44 *LOL*

Symbeami

Berichten: 2662
Geregistreerd: 16-10-03
Woonplaats: Okkenbroek

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-04 00:38

Klopt wel hoor. Met laurierzalf kun je de groei iets ondersteunen. Verwacht er geen wonderen van, maar het helpt wel om de hoeven iets sterker te maken.
Pedicure hoefcreme schijnt ook goed te werken.

Biotine voert ze al bij, schrijft ze Lachen

karon

Berichten: 121
Geregistreerd: 15-09-03
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-04 00:45

Met laurierzalf groeien de hoeven sneller. Heb er hele goeie resultaten mee gekregen.

F_OrumsterJarig

Berichten: 15320
Geregistreerd: 17-12-03
Woonplaats: Assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-04 00:56

ik heb hoefvet met laurierzalf erin... Van de welkoop OK dan! Ruikt ook erg lekker

MJ_
Berichten: 7859
Geregistreerd: 02-12-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-04 08:40

Laurierzalf heeft voor mijn pony ook veel gedaan!
Het duurt wel even voordat het gaat werken, gewoon elke paar dagen de kroonrand insmeren, en dat vol blijven houden. Nu heeft hij echt superhoeven, mooi hard en ze groeien vlot!! OK dan!

ellepel

Berichten: 47328
Geregistreerd: 24-02-04
Woonplaats: assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-04 09:26

is het niet zo dat door middel van het masseren van de rand dat daardoor de hoeven iets sneller gaan groeien?
biotine voeren helpt ook.

beautyfull_mickey

Berichten: 5718
Geregistreerd: 04-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-04 11:38


Je kunt gedachtens niet controleren,Je kunt alleen leren stoppen ze te geloven....

Hobbelende Vosjes Pester #44 *LOL*

xThalyx

Berichten: 4097
Geregistreerd: 30-11-01
Woonplaats: Zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 24-03-04 14:45

Ok bedankt allemaal Knipoog
Ik heb een pot laurierzalf besteld. Even kijken of dit een beetje helpt. En ik smeer ook elke dag hoefvocht. Hierdoor zijn der hoeven al een stuk verbeterd.
Ze eheft al korte hoeven sinds ik haar heb gekocht. Toen waren ze er alleen nog veeeel erger aan toe.. helemaal gescheurd enzo.
Ze staat nu onder 4 ijzers alleen ik wil haar achter er zo snel mogelijk vanaf hebben want ze tikt volgensmij achter aan en ze heeft een botwoekering aan de binnenkant van der achterbeen en dit tikt ze dus open... sinds ze achter ijzers heeft... dus vandaar Knipoog

Tinda

Berichten: 45
Geregistreerd: 26-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-04 15:23

Ik heb heel goeie ervaringen met laurierzalf..
Had een grote pot bij divoza gekocht.. Weet ff niet meer zo snel hoe het merk heet.. In elk geval met dat roze etiket..
Hielp perfect.. Die van mij had nl een keer losse wand gehad.. en dat is mede door stimuleren van hoefgroei echt over gegaan.. Gebruikte dit gewoon als hoevenvet.. Nu gebruik ik weer normale hoevenvet..

helga

Berichten: 627
Geregistreerd: 01-10-01
Woonplaats: emmer compascuum

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-04 21:51

nemo schreef:
Ok bedankt allemaal Knipoog
Ik heb een pot laurierzalf besteld. Even kijken of dit een beetje helpt. En ik smeer ook elke dag hoefvocht. Hierdoor zijn der hoeven al een stuk verbeterd.
Ze eheft al korte hoeven sinds ik haar heb gekocht. Toen waren ze er alleen nog veeeel erger aan toe.. helemaal gescheurd enzo.
Ze staat nu onder 4 ijzers alleen ik wil haar achter er zo snel mogelijk vanaf hebben want ze tikt volgensmij achter aan en ze heeft een botwoekering aan de binnenkant van der achterbeen en dit tikt ze dus open... sinds ze achter ijzers heeft... dus vandaar Knipoog


zijn de hoeven kort of gewoon klein. als de smid er nog ijzers onder krijgt zal het nog wel meevallen.
larierzalf hoef je alleen aan het begin van de kroonrand te smeren. het helpt de hoef wel te herstellen, maar harder groeien???????

verder zou ik een goede smid zoeken die de ijzers zo neer zet dat hij zijn benen niet meer open haalt. en als er al wildvlees zit zul je dit eerst weg moeten laten branden. als de verdikking te groot is zal hij het open blijven slaan en wordt het alleen maar erger

Kenzo

Berichten: 1390
Geregistreerd: 24-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-04 21:53

ik heb ook hele goede ervaringen met laurierzalf. Mijn Merrie had last van hele zachte hoeven en ze groeiden ook niet snel. Ik heb mijn smid toen gevraagd wat ik daar aan kon doen. Hij adviseerde me laurieralf en biotine. Biotine vond ik erg duur en ben dus voor de laurierzalf gegaan. De resultaten zijn goed te zijn alleen duurt het ongeveer een half jaar voordat je dat merkt.
Oja je mag laurieralf niet te veel gebruiken, je kan dan ontstekingen krijgen op de kroonrand. Een keer in de week is meer dan genoeg zei mijn smid.

xThalyx

Berichten: 4097
Geregistreerd: 30-11-01
Woonplaats: Zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 24-03-04 22:16

Ok bedankt voor de reacties.
Ik ben nu al bijna 2 maanden aan het stappen. Na die 2 maanden moet ik terug naar de kliniek foto's maken kijken of die botwoekering weer glad is, die ws namelijk ruw.
Verder heeft ze ijzers gekregen omdat ze nitet mega korte hoeven heeft maar ze zijn wel te kort en aangezien ik nogal vaak op het harde stap, zouden ze alleen maar meer afslijten dus vandaar der achterijzers.
Ze staat nu op strijkijzers achter, dus ijzers met alleen een lipje aan de voorkant. Het duurt ongeveer 2 jaar voordat de stand van de benen dmv de ijzers veranderd is. Dit is omdat als je de stand in 1 keer veranderd het paard wat kan gaan mankeren aan zijn spieren en gewrichten.

dolllepeet
Berichten: 70
Geregistreerd: 20-05-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-10 14:05

hoef vet met larier zalf heeft een ontstekings opwekkende werking.
waardoor de hoef meer bloed toevoer krijgt, waardoor deze dus sneller gaat afgroeien.
vandaar 1 keer per week aanbrengen in combinatie met biotine voor een snellere afgroei van de hoef.
de hoef groeit normaal in 1 jaar af, dan zal deze met een half jaar afgroeien.

hinta
Berichten: 626
Geregistreerd: 23-02-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-10 16:18

de hoeven groeien door goede voeding (eventueel ondersteuning van supplementen) gecombineerd met beweging. de groei komt dus van binnenuit.
tegen het aantikken kun je voorlopig peesbeschermers aangeven.

recreatiewagen en enkelspantuig te koop, wegens stoppen met mennen.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: AhrefsBot, draveradora, mystery3434 en 85 bezoekers