Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Esther28 schreef:ok ok, je hoeft me niet aan te vallen, ik ben gewoon helemaal een grote onbekende in de foto en aanverwanten artikelen wereld en vraag me dus af waarin nou de verschillen zitten qua resultaat en prijs in verhouding. En niet in technische termen, maar gewoon in Jip en Janneke taal.
Het heeft voor mij namelijk niet zoveel zin om veel geld in een lens te steken die voor mijn doeleinden alleen in ieniemienie detail verschil geeft met de wat goedkopere.
Ik zit me al suf te zoeken naar vergelijkingsfotos die hetzelfde zijn gemaakt met de verschillende merken, maar die kan ik dus niet vinden. Zodat ik dus zelf de afweging kan maken of ik het verschil in kwalititeit dusdanig groot vind dat ik voor een hele dure ga....Snappie
Gewoon een leuk uitprobeer lensje dus die ook nog fatsoenlijk resultaat oplevert...
yvonnepuntnl schreef:Dan kun je best die lens van MP proberen. Ik zou niet meer dan 50Euro bieden Ik heb alvast 25 geboden
_Marjon_ schreef:Kan nie tmeer editten maar goed, heb zojuist de Tokina 12-24mm F4.0 besteld. Van een vriend van me gehoord dat dit een nette groothoeklens is, hij heeft hem zelf ook. Schijnt iig beter/mooier te zijn als de Sigma en Tamron, ben benieuwd.
JW18 schreef:Beide sigma's zijn fijne objectieven. Ik heb zelf beide gehad ( alleen de 70-200 versie I). Let wel goed op bij Sigma dat je lens geen last heeft van back of front focus. Dus van tevoren even goed testen. Overigens vond ik de autofocus van de 28-70 wat traag. Ik zou dan eerder de Tamron 28-75 nemen.
Ethelate schreef:Een vraag voor externe flitsers, kan die ook hier?
Want ik wil een externe flitser voor mijn 400D en echt nog aan het zoeken naar 'waar let je op?'
Het hoeft geen extreem sterkere flitser te zijn als de flitser die er op zit, het is vooral om de camera te ontlasten. Dat busy dat hij laadt voor de flitser, net als je wilt klikken
Annemarie_ schreef:Ik wil binnenkort de canon 70-200 mm F 2,8 gaan bestellen, en met zo'n dure lens denk ik dat 't slimmer is om er ook maar gelijk een filter bij te bestellen.
Hier heb ik echter totaal geen verstand van, weet iemand waar ik op moet letten? Die van B&W zijn erg goed hoorde ik maar dat is ook best wel aan de prijs te zien. Is er een duidelijk verschil tussen Tiffen en B&W?
Die van Tiffen is het goedkoopst (€40,-) en de goedkoopste versie van B&W is €62,50 .
Verder, is het beter om bij konijnenberg te bestellen of kamera-express?