Probleem met leren laarzen..

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Ojasper
Berichten: 1211
Geregistreerd: 29-01-02

Probleem met leren laarzen..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-03-04 19:32

Ik heb ruim een jaar geleden nieuwe Petri laarzen gekocht. Ik heb ze een maand of 4 niet meer gebruikt omdat mijn paard is verkocht.

Nu wou ik ze vandaag weer aantrekken omdat ik een paard mag gaan rijden maar ik kreeg de laarzen niet aan ...
Het probleem is dat ik mijn kuiten niet in de laars krijg, ben blijkbaar wat aangekomen Bloos .
Ik heb de laarzen in de tijd dat ik ze niet aan heb gehad wél goed onderhouden.

Omdat ik de laarzen liever niet verkoop, probeer ik een oplossing te vinden zodat ik wel m'n laars in kan Haha! .
Nu is mijn vraag:

Is het mogelijk om de laarzen alleen aan de bovenkant te laten oprekken?

Als dit nou niet mogelijk is, zat ik te denken om er een rits in te laten zetten. Iemand ervaringen mee? Hoe duur?

Ik hoop dat mensen ideen hebben ![/list]


Silenzio

Berichten: 652
Geregistreerd: 18-03-04
Woonplaats: Oegstgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-04 19:33

je kan een v stuk erin laten zetten maar de prijs daarvor weet ik niet precies maar het geeft je wel genoeg ruimte voor je kuit...

Als zij doen wat ik zeg, doe ik wat zij willen....

supertygetje

Berichten: 2918
Geregistreerd: 24-02-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-04 19:34

zijn al meer topics over geweest, maar scheelt het echt zoveel dan? kan je niet een heel klein beetje afvallen dan?

Ojasper
Berichten: 1211
Geregistreerd: 29-01-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-03-04 19:36

supertygetje schreef:
zijn al meer topics over geweest, maar scheelt het echt zoveel dan? kan je niet een heel klein beetje afvallen dan?


Haha, ik ben al bijna een botje!
Het scheelt niet veel, maar het scheelt net teveel om de laars in te komen. Ik denk ook dat áls ik er al inkom, er niet meer uitkom Haha! .

supertygetje

Berichten: 2918
Geregistreerd: 24-02-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-04 19:37

haha dan zou ik het maar niet proberen!!!


stalleke

Berichten: 5970
Geregistreerd: 26-11-03
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-04 19:45

Ik had mijn laarzen ook al een tijdje en ze gingen ineens wel heel erg strak zitten, ik ben begonnen met oprekken, en t is in een keer opgelost!
ik zou eens naar de ruiterspeciaalzaak gaan waar ze dit doen, die kunnen je het beste adviseren

Silenzio

Berichten: 652
Geregistreerd: 18-03-04
Woonplaats: Oegstgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-04 20:03

en als het maar iets scheelt zal rekke wel voldoende zijn... maar als je naar de speciaalzaak gaat weet je ook gelijk hoe duur het is Knipoog

Als zij doen wat ik zeg, doe ik wat zij willen....

CarolienS
Berichten: 95
Geregistreerd: 11-03-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-04 20:16

Je kan ze laten oprekken (dat kan soms wel 3 cm) of er een stukje elastiek aan de bovenkant in laten zetten (pianoelastiek). Een rits kan natuurlijk ook, maar normaal gesproken worden ze daar niet zoveel wijder van.
Oprekken kan je trouwens al laten doen door de schoenmaker. Voor elastiek of een rits zou ik ze oplaten sturen naar de fabrikant.

boer & peerd

PolitieTed

Berichten: 847
Geregistreerd: 13-11-03
Woonplaats: Delft

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-04 20:22

Oprekken kan inderdaad gewoon door de schoenmaker en een rits scheelt ook net wel iets (als oprekken bijvoorbeeld niet verder kan). Op zich is oprekken wel vrij prijzig. Je kunt ook proberen om pedaalemmerzakjes om je voeten te doen en dan in je laars (dan krijg je ze ook weer makkelijker uit). Dat scheelt ook al iets en dat is misschien net genoeg!

Na de traan van verdriet, komt de glimlach van de herinnering...
Vaarwel lieve Cisco... Rust zacht meisje...

Silenzio

Berichten: 652
Geregistreerd: 18-03-04
Woonplaats: Oegstgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-04 20:24

dat laatste werkt idd heel goed het is het proberen waard hoor..

Als zij doen wat ik zeg, doe ik wat zij willen....

Ojasper
Berichten: 1211
Geregistreerd: 29-01-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-03-04 20:35

PolitieTed schreef:
Oprekken kan inderdaad gewoon door de schoenmaker en een rits scheelt ook net wel iets (als oprekken bijvoorbeeld niet verder kan). Op zich is oprekken wel vrij prijzig. Je kunt ook proberen om pedaalemmerzakjes om je voeten te doen en dan in je laars (dan krijg je ze ook weer makkelijker uit). Dat scheelt ook al iets en dat is misschien net genoeg!


Ik heb het al geprobeerd met plasticzakjes, helaas is het verschil toch te groot. Ik zal morgen eens informeren bij de ruitersportzaak waar ik ze heb gekocht, en bij de schoenmaker!

Weten jullie ook ongeveer wat de kosten zijn van oprekken en ritsen?

Silenzio

Berichten: 652
Geregistreerd: 18-03-04
Woonplaats: Oegstgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-04 20:37

gewoon even morgen vragen die prjzen zijn overal weer anders

Als zij doen wat ik zeg, doe ik wat zij willen....

Solvej

Berichten: 7802
Geregistreerd: 04-03-03
Woonplaats: Landgraaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-04 20:37

Een rits erin zetten weet ik niet hoeveel het kost maar dat het wel ontzettend handig is! Ik zou nooit meer een laars zonder rits willen. Ik weet overigens wel dat als je je laarzen wilt laten krimpen! dat je ze nat/vochtig moeten maken en natte washandjes eromheen en dan een tijdje bij de verwarming zetten, niet te lang want dan kom je er niet meer in. Tip gekregen van Jeannet Hazen en het werkt echt, bij haar te goed want ze kwam er dus ook neit meer in. Daarom tussendoor ff passen!
Misschien moet jij ze bij kou zetten dat ze uitzetten?

Silenzio

Berichten: 652
Geregistreerd: 18-03-04
Woonplaats: Oegstgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-04 20:50

nou helaas zal dat niet echt werken..... hij zet niet meer uit dan dat die is.. en koud fixeert het alleen

Als zij doen wat ik zeg, doe ik wat zij willen....

olga

Berichten: 1758
Geregistreerd: 28-08-01
Woonplaats: Nederweert

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-04 21:22

Ik heb die van mij toevallig vorige week op laten rekken. Je kan ze gewoon naar een goede schoenmaker brengen. Ik was € 12,50 kwijt, en ze passen weer! Nu alleen niet te veel meer eten.

CarolienS
Berichten: 95
Geregistreerd: 11-03-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-04 19:33

Een rits erin laten zetten kost tussen de 80 en 100 euro kost, bij Petrie

boer & peerd

Manon

Berichten: 5495
Geregistreerd: 25-06-01
Woonplaats: IJsselstein

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-04 21:14

Bij de schoenmaker kostten mijn ritsen € 17.50 per laars. €35 in totaal dus. Ik had ze eerst al een paar keer laten oprekken maar zelfs dat hielp niet Haha!

Silenzio

Berichten: 652
Geregistreerd: 18-03-04
Woonplaats: Oegstgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-04 21:16

dat noemen ze nou te dikke kuiten Knipoog

Als zij doen wat ik zeg, doe ik wat zij willen....

Myranda

Berichten: 305
Geregistreerd: 27-08-03
Woonplaats: Gouda

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-04 22:14

Als je weer regelmatig gaat rijden kan het zijn dat je kuiten weer iets dunner worden (steviger) en dat je je laarzen opeens wel weer past. Iets wat te groot is is moeilijk kleiner te maken dus ik zou ff wachten met laten oprekken, totdat je weer dunnere kuiten hebt.

Profiel aangepast!

Carolien007
Berichten: 5413
Geregistreerd: 28-03-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-04 22:41

ik heb van sommigen ook gehoord dat ze baalden dat ze er een rits in hadden laten zetten. De ritsen gingen soms snel kapot of steeds los tijdens het rijden. Was wel door een 'laarzenmaker' erin gezet.
Ik heb nu ook dat ze lastiger aangaan. Ik hebnu een paar laarzentrekkers gehaald, nu gaat het ook goed. Komt meer denk ik omdat ik in de winter lange sokken aan heb en nog een legging onder m'n broek aan heb Haha!

Annem84

Berichten: 3049
Geregistreerd: 02-03-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-04 23:47

ik heb ze een tijdje geleden ook op laten rekken en toen ik af wilde rekenen bleek dat niet te hoeven service van de ruitersportzaak omdat ik daar altijd kom Lachen

Mensen met paarden hebben hemel op aarde, maar wanneer ze sterven valt er niets te erven![o]

mobick

Berichten: 3263
Geregistreerd: 24-05-02
Woonplaats: Maartensdijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-04 07:30

Ik heb er door de laarzenmaker een rits in laten zetten, 50 euro kostte het. Prima oplossing en de ritsen gaan niet kapot (tot nu toe)

gyzmo

Berichten: 1029
Geregistreerd: 08-12-02
Woonplaats: Dordt

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-04 08:34

Een vrouwtje bij ons op stal heeft ook ritsen in de laarzen laten zetten.
Gewoon bij de schoenmaker laten doen. De prijs viel ook wel mee geloof ik. Het resultaat ziet er zeer netjes uit. Het is pas 1 maand geleden dus hoe de laarzen daaronder blijven weet ik niet.

The more you know, the more you become aware of how much you DON'T know

Ik heb mijn profiel ingevuld!! Foto's volgen nog.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: JudithDario, lovelance, Majestic-12 en 34 bezoekers