verslag van Nümbrecht

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
sil
Berichten: 690
Geregistreerd: 24-09-01
Woonplaats: St Martin D'Audouville

verslag van Nümbrecht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-03-04 19:46

jaja er wordt veel geschreven hier op bokt..... maar de show in Nümbrecht??? nee niets.
Nou dan maar een verslagje want wij zijn er heen geweest.
Ik vond dat ik maar eens een aqhashow moest gaan rijden met zipper en aangezien ik dan nog even moet wachten voor er 1 in nederland is zijn we uit geweken naar duitsland.
De route planner zei dat het 355 kilometer zou zijn en dat we er ongeveer 4 uur over zouden rijden.
We wilden s'middags ( vrijdag ) gaan rijden omdat ik niet wist of zipper verreist zou zijn, maar iedereen zei dat we dan vast zouden komen te zitten in de files in het rurhgebied.
Oke , ik gelijk in paniek want ik heb al zo'n probleem met het vervoeren van paarden!
Dus s'morgens om 9 uur vertrokken en het ging super!!!
Zippertje super braaf op de trailer en we konden goed door rijden.
En dna het laatste stukje..... 3 kwartier door de bossen met afdalingen en hellingen..... ik bestierf het bijna!
Maar zippertje niet, wereld knol!
aan gekomen bij Leckenbuch stables en de paardjes even rond gestapt.
Het was uiteindelijk 421 kilometer en 5 uur rijden!!
De boxen lieten even op zich wachten, maar een half uurtje na aankomst konden de paarden op stal.
Zippertje mocht naast een reuze quarter hengst staan ik dacht .... oje, als dta maar goed gaat...en ja hoor na 10 minuten waren ze grote vrienden.
Weer wat geleert.. zipper kan dus naast vreemde hengsten ( zat alleen trailies tussen en geen dichte wand)
Toen naar het pensionnetje wat ik in mijn gebrekkige duits had geboekt.
even alle spulletjes op d eplek gezet en op zoke gegaan naar een eethuisje.
Na het eten zipper gereden die super heet was!!!!
om 9 negen uur lagen we allemaal plat op bed want de volgende dag waren we om 7 uur op stal om de halter te zien.
Karin van bekkum was er met 2 paarden en heeft het goed gedaan.
beide paarden 1ste en 1 paard reserve champion.
Verder geen nederlander te bekennen.
Ik ging starten in de hunter met een nog steeds hete zipper......
2de van de 4 geworden en ben heel te vreden!!
daarna weer naar het pension en even geslapen en later gedoucht en weer terug naar stal want ik moest nog pleasure starten.
Zippertje was al iets rustiger, maar dan ook iets he!
In d epleasure was ik 6de van de 8 of 9 dat weet ik niet precies meer.
Ik heb er uit gehaald wat er in zat en ben dan ook heel tevreden.
Zippertje weer lekker op stal en zitten kijken naar workingcowhorse en am en open reining.
Dat laatste niet afgekeken want we waren total loss!!!
Weer heerlijk geslapen in het pensionnetje en zondag ochtend weg gereden naar nederland, wederom 5 uur onderweg en wat was het weer slecht onderweg.
Heb nu wel alle minpunten gehad onderweg en zal d evolgende keer vast rustiger zijn met vervoer!
De show was goed geregeld, alles op tijd, mogelijkheid tot inrijden in de showarena, vriendelijke mensen etc
Het startgeld was maar 15 euro per start en single judged.
Als je een qurtertje hebt en je wil eens iets meer dan een wran show...
ga dan eens starten op zo'n soort show als deze wnat het is mij goed bevallen!
oke het zou een verslagje worden maar..... ach wie mij kent.. die begrijpt het wel!! haha
groeten sil


DubbelFun

Berichten: 88474
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-04 19:53

Tja als de shows niet worden aangemeld bij de kalender, dan zal er ook niet veel animo voor zijn Cool

Ik vind het een behoorlijk eind rijden voor een wedstrijd, maar ik vind een uur in een auto al veel Haha!

Je mag haast nog niet verwachten meteen al de eerste plaatsen weg te halen, je hebt hem nog maar zo kort, als je zelf maar tevreden bent. Iig bedankt voor je verslag(je) Clown

horsea

Berichten: 1544
Geregistreerd: 10-08-03
Woonplaats: Lischoten

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-04 20:56

ey, leuk dat het zo goed ging gefeliciteerd met je prijzen Lachen

XoNo

Berichten: 21435
Geregistreerd: 28-12-01
Woonplaats: Assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-04 20:59

Jij ook gefeliciteerd, Leanne Lachen Maar dan met je verjaardag natuurlijk Haha!

Nümbrecht was hartstikke leuk, dus voor de mensen die een buitenlandse AQHA show toch wel erg eng vinden...gewoon doen, het valt allemaal reuze mee!

From the looks of this place, my ass has got a lot of catching up to do.
http://www.crperformancehorses.nl

Jeddah

Berichten: 14474
Geregistreerd: 17-03-02
Woonplaats: Golden Valley, USA

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-04 21:16

Ook hier gefeliciteerd! Je mag er zeer zeker trots op zijn!!!
Heerlijk dat Zipper ondanks zijn erg "frisse moed" nog zo goed gepresteerd heeft!
Mocht je volgende keer nou een show uitpikken die EN Paint EN Quarter is, dan rij ik gewoon gezellig achter jullie aan!

Feel the fear and do it anyway
~Accept the things you cannot change and fight for everything else~

sil
Berichten: 690
Geregistreerd: 24-09-01
Woonplaats: St Martin D'Audouville

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-03-04 21:22

we zitten te overwegen om naar moorsele (belgie) te gaan....

XoNo

Berichten: 21435
Geregistreerd: 28-12-01
Woonplaats: Assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-04 21:25

Dus Corine, pak je spullen maar vast in Haha!

From the looks of this place, my ass has got a lot of catching up to do.
http://www.crperformancehorses.nl

Jeddah

Berichten: 14474
Geregistreerd: 17-03-02
Woonplaats: Golden Valley, USA

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-04 21:25

ECHT??? Leuk! Ik namelijk ook, mits de merrie die bij mij op stal staat of al is bvevallen, of duidelijk nog niet hoeft Verward . Ze is namelijk 23 april uitgerekend.
Wordt voor mij dus pas laat inschrijven... maar goed, 2 judges, daar wil ik wel voor heen!

Feel the fear and do it anyway
~Accept the things you cannot change and fight for everything else~

Jeddah

Berichten: 14474
Geregistreerd: 17-03-02
Woonplaats: Golden Valley, USA

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-04 21:26

Zitten jullie nu met z'n alle op 1 computer Verward of hebben jullie re meer? Las net ook al op FA een bericht van Bluezarka.... Haha! !

Feel the fear and do it anyway
~Accept the things you cannot change and fight for everything else~

XoNo

Berichten: 21435
Geregistreerd: 28-12-01
Woonplaats: Assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-04 21:27

Uhmm...we hebben er 4 Bloos

From the looks of this place, my ass has got a lot of catching up to do.
http://www.crperformancehorses.nl

sil
Berichten: 690
Geregistreerd: 24-09-01
Woonplaats: St Martin D'Audouville

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-03-04 21:35

haha... en dat werkt duidelijk verwarrend, zelfs voor ons zelf af en toe.

horsea

Berichten: 1544
Geregistreerd: 10-08-03
Woonplaats: Lischoten

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-04 21:47

XoNo schreef:
Jij ook gefeliciteerd, Leanne Lachen Maar dan met je verjaardag natuurlijk Haha!

Nümbrecht was hartstikke leuk, dus voor de mensen die een buitenlandse AQHA show toch wel erg eng vinden...gewoon doen, het valt allemaal reuze mee!

dankje colin Knipoog

calisto
Berichten: 15
Geregistreerd: 04-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-04 21:50

Ja numbrecht was een leuke wedstrijd om het jaar mee te beginnen.
wij moesten snachts om half 3 bij karin zijn want de halter begon al om 7 uur s'ochtens karin had twee paarden voor het eerst mee die net wat sil al geschreven heeft het erg goed gedaan hadden. ik zelf had flip mee (very surprising) een half broer van die van karin (invitation to gold). voor flip was het best een lange reis voor het eerst zo lang alleen op de trailer. de halter had ik beter verwacht ik was 3e van de 4 waar we het niet helemaal mee eens waren want degen die op 1 stond was veel minder correct dan die op 2 en 3 maar ja halter is nou eenmaal vaak puur smaak dus daar valt niets aan te doen. flip en ik hebben ook mee gedaan aan showmanship novice youth en youth dit was onze eerste keer en ik was dik tevreden beide keren een na laatste. je zag gewoon aan de andere showmanship paarden dat die veel meer wedstrijd ervaring hadden. flip is een 2 jarige en ik vind het erg jammer dat er niet meer jonge paarden in de showmanship staan. ik denk dat het erg goed is voor jonge paarden om zo veel mogelijk in de ring te staan en dat je er later als ze volwassen zijn en heel fijn en cool wedstrijd paard aan hebt. als ik kijk naar linda horst toen ze sequins first nog had heeft ze hem van jongs af aan heel veel geshowmanshipt en als je nu kijkt wat voor een fijn en cool paard het is op wedstrijden dan denk ik dat het van jongs af aan zo veel mogelijk in de ring staan hem geholpen heeft hij weet nu precies wat zn werk is. ik hoop dat flip het ook allemaal zo makkelijk doet als hij op de leeftijd is wat sequin nu is. er waren dus wel meer nederlanders buiten karin en sil om en ik hoop dat er volgende maand nog meer nederlanders van de partij zijn flip en ik zullen en in ieder geval weer aanwezig zijn.

MissPeet

Berichten: 45
Geregistreerd: 02-03-04
Woonplaats: made

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-04 21:58

ook een dikke duim van mij hoor OK dan! en dan ook nog eentje voor het lange rijden met een trailer OK dan!

vallen is niet erg maar hoe we opstaan wel!

Emmy
Berichten: 324
Geregistreerd: 20-08-01
Woonplaats: Huizen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-04 22:40

Gefeliciteerd allemaal, eigenlijk gaan wij ook elk jaar naar Leckebusch toe, alleen zijn we nu in afwachting van ons veulen.

Ik heb natuurlijk wel vandaag gelijk gekeken op de uitslagenlijst en gelukkig weer Nederlanders in de prijzen. OK dan!

Romkabouter

Berichten: 21721
Geregistreerd: 25-06-02
Woonplaats: Donkerbroek

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-04 22:56

Wat tof, petje af Haha!

En wat een t*ring eind rijden Scheve mond

Mijn woorden zijn mijn woorden en mijn mening. Deze graag alleen mij aanrekenen en niet mijn geliefden/vrienden/kennissen of een combi daarvan!

missgoldy

Berichten: 648
Geregistreerd: 20-04-03
Woonplaats: Den Ham

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-04 00:59

Ik ken de regels in Duitsland niet. Hier mag ik bij de WRAN met mijn driejarige paard niet in de beginnersklasse starten. Moet ze vier zijn.
Kan dat in Duitsland wel? Of zijn er daar apparte klassen voor Verward ?


Ik zou ook graag Halter en Showmanship at halter met haar willen starten. Doen we mooi ervaring op en sommige wedstrijden in Duitsland zijn vanaf Den Ham qua reistijd goed te doen denk ik.


Groetjes Marjan

Life isn't about waiting for the storm to pass, it's about learning to dance in the rain.

Henriette
Berichten: 725
Geregistreerd: 30-01-02
Woonplaats: Haarlem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-04 08:21

Een paar uur rijden met de trailer vind ik niet zo erg, maar dat je niet weet wat voor weggetjes je moet rijden....dat houdt me een beetje tegen.
Slingerweggetjes met berg op en af, dat vind ik echt eng Ziek

wgirl

Berichten: 556
Geregistreerd: 22-09-02
Woonplaats: Sneek

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-04 12:02

Ik ben ook in numbrecht geweest met mijn quartertje Lady. Ik ben gewoon lekker achter Sil aangereden. Hoefde ik helemaal niet op borden enzo te letten..Xono heeft voor mij gegroomd(is dit eigenlijk wel een werkwoord?), nog bedankt daarvoor, Xono! Het is inderdaad best wel spannend om voor het eerst naar Duitsland te gaan. Mijn voorwaarde om naar Duitsland te gaan was, dat er een goede groom mee zou gaan. Dat is toch onmisbaar vind ik. Het viel allemaal reuze mee achteraf. Ik start de volgende keer lekker weer!

In mei zijn er twee paintshows in Duitsland, waar ik met mijn paint Nancie heen ga. Start jij daar ook Jeddah? (als je niet weet wie ik ben..ik heb toen ook meegedaan aan die clinic van Deanna en Mark bij Sil op stal)

Bonnigje

Berichten: 2296
Geregistreerd: 27-06-02
Woonplaats: Biezenmortel

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-04 12:43

Gefeliciteerd
Wat een leuk verslag zeg, dat mag je van mij atijd wel doen... Erg leuk om te lezen.
Ga maar naar België! Is lekker dicht bij voor mij, ik ga kijken.....

Paints & Quarters, western riding magazine
http://www.paintsandquarters.nl
Level Up, horsemanship magzine
http://www.level-upmagazine.nl

Vera

Berichten: 12175
Geregistreerd: 10-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-04 15:16

Bonnigje ook jarig vandaag! Van Harte!!!! OK dan!

Leuk om jullie verslagen te lezen. Weer een ervaring rijker en natuurlijk trots op de knollies want die doen het zomaar allemaal Knipoog

Let horses whisper in your ear and breathe on your heart

FlyingHigh

Berichten: 4050
Geregistreerd: 14-06-01
Woonplaats: Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-04 15:38

Allemaal gefeliciteerd met de prijzen en de verjaardagen, hahahaa!!! Wel een takke- eind weg zeg!!! Voor de mensen die het geen probleem vinden om naar een verweg- wedstrijd te gaan, heb ik nog een wedstrijd- tip in Luxembourg, Oberdonven:

17 + 18 April

Spring Show
AQHA,APHA,NRHA and WRAL(all breeds) OBERDONVEN Manège MOLITOR
Show secretary : MJ Difino (difinomj@pt.lu)


24 + 25 July

International Show
2AQHA, 2 APHA, 1WRAL(all breeds), 2 NRHA
Luxembourg Championship
Show secretary : MJ Difino (difinomj@pt.lu)


Absoluut een schittterende plek, met mooi droog weer wordt de wedstrijd verreden in de hele grote buitenbak, idylisch gesitueerd op de top van een heuvel............heel erg gezellig daar! OK dan!

Trollen rollebollen als dollen in de drollen....


Francis

Berichten: 10665
Geregistreerd: 17-11-01
Woonplaats: Zutphen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-04 16:42

Vorig jaar heb ik meer wedstrijden in Duitsland gelopen dan in Nederland en ik moet zeggen dat het me uitermate bevalt. Paintwedstrijden zijn daar altijd dubbel judged en dit jaar zelfs te 3-judge shows. Ik houd wel een grens van ongeveer 3 uur rijden aan. Met een meerdaagse show maakt het me niet zo veel uit, maar ik heb vorig jaar ook een paar shows gedaan waar we 's ochtends heen reden, showen en dan 's middags weer terug. Dan is 3 uur wel het maximum, want dat is toch wel erg vermoeiend...ook voor de paarden.
Maar de Duitse shows zijn echt de moeite waard, dat is zeker.
Oberdonven wil ik ook nog een keer heen, maar vind ik nu voor alleen de Halter net iets te ver. Dat doe ik wel een keer als ik wat meer onderdelen kan starten...

"Als je stopt met behandelen en deze klacht komt terug, dan heb je dús de oorzaak niet weggenomen. ~ Francis

Francisca
Berichten: 512
Geregistreerd: 22-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-04 21:25

Leuk verhaal Sil, dat doen jullie toch maar ff OK dan!

One moment can change everything.

United Stables That's US

Jeddah

Berichten: 14474
Geregistreerd: 17-03-02
Woonplaats: Golden Valley, USA

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-04 09:59

wgirl schreef:
Ik ben ook in numbrecht geweest met mijn quartertje Lady. Ik ben gewoon lekker achter Sil aangereden. Hoefde ik helemaal niet op borden enzo te letten..Xono heeft voor mij gegroomd(is dit eigenlijk wel een werkwoord?), nog bedankt daarvoor, Xono! Het is inderdaad best wel spannend om voor het eerst naar Duitsland te gaan. Mijn voorwaarde om naar Duitsland te gaan was, dat er een goede groom mee zou gaan. Dat is toch onmisbaar vind ik. Het viel allemaal reuze mee achteraf. Ik start de volgende keer lekker weer!

In mei zijn er twee paintshows in Duitsland, waar ik met mijn paint Nancie heen ga. Start jij daar ook Jeddah? (als je niet weet wie ik ben..ik heb toen ook meegedaan aan die clinic van Deanna en Mark bij Sil op stal)


Ja, ik weet wel wie je bent! Knipoog ! En, Ja, ik ga ook naar beide shows in Duitsland, ze zijn hiervandaan erg goed te doen, ik ga wel "Heen en weer" want ik doe alleen aan de Halter mee.

Fijn dat je een leuke ervaring gehad hebt en dat een je een goede Groom als vereiste hebt snap ik echt wel !

Feel the fear and do it anyway
~Accept the things you cannot change and fight for everything else~


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Trendiction en 6 bezoekers