Tijdschema springwedstrijden

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Pinacolada

Berichten: 4082
Geregistreerd: 04-05-03
Woonplaats: Friesland

Tijdschema springwedstrijden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-03-04 10:02

Ik heb even een vraagje over tijden met springen. Met dressuur heb je gemiddeld 8 in een uur, maar hoe zit dat met springen? Dan weet ik even hoe laat ik ong. moet,altijd makkelijk Knipoog


Margon

Berichten: 19689
Geregistreerd: 05-05-03
Woonplaats: De Meern

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-04 10:57

Ik geloof dat ze springen om de 2 a 3 minuten starten Lachen

Live,LOve,'ndLaugh

Serena

Berichten: 49
Geregistreerd: 27-08-03
Woonplaats: Assendelft

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-04 11:41

Met springen is het altijd lastig om je vast te pinnen van hoe laat moet ik starten, want je hebt een vastgestelde tijd waarin je je parcours moet springen (dat hangt ook van het parcous af), maar stel je voor iemand krijgt een weigering Bloos! , of gooit een hele hindernis om , dan gaat de bel en moet je effe wachten totdat de hindernis weer is opgebouwd, dan kost het dus meer tijd, en ben je langer in de ring.. Heb je tevens een ingesloten barrage, dan hangt het er natuurlijk nog vanaf of je foutloos hebt gesprongen, zo jah, dan mag je barrage rijden en des te meer mensen foutloos rijden in het basisparcours des te langer kan het duren hé!! Pin je dus nooit met een springwedstrijd vast aan een tijdstip, want precies kan je het nooit zeggen!! Zeker niet als je niet weet als hoeveelste je aan de beurt ben, ben je al als 1e na het parcourslopen dan moet je dus al hebben losgereden in de klasse ervoor, ben je pas als laatste, dan heb je nog geruim de tijd om ff naar andere te kijken!! Veel succes met je springwedstrijd!! OK dan!

Scum

Berichten: 33098
Geregistreerd: 11-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-04 12:28

Ongeveer 2 minuten per combinatie. Met de barrage erbij ongeveer 3 minuten per combinatie tellen.
Wat ik bij het springen ook wel heel lastig vind is als het niet op volgorde maar op aanmelding gaat. Zeker als je ook nog dressuur moet rijden ervoor of erna.

Serena

Berichten: 49
Geregistreerd: 27-08-03
Woonplaats: Assendelft

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-04 13:11

Jah dat kan best lastig zijn als je daarna nog moet "mutsen", maar als je echt alleen naar een springwedstrijd gaat, zijn er bijna nooit tegelijk dressuurwedstrijden..!! En wat betreft de volgorde? Soms is er vrije start, maar soms is het altijd wel aan te passen hoor als je het gewoon vraagt, want sommige springen meerdere paarden in 1 klasse Knipoog

Scum

Berichten: 33098
Geregistreerd: 11-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-04 14:12

Serena schreef:
Jah dat kan best lastig zijn als je daarna nog moet "mutsen", maar als je echt alleen naar een springwedstrijd gaat, zijn er bijna nooit tegelijk dressuurwedstrijden..!! En wat betreft de volgorde? Soms is er vrije start, maar soms is het altijd wel aan te passen hoor als je het gewoon vraagt, want sommige springen meerdere paarden in 1 klasse Knipoog


Ik bedoelde buiten. Dan is er toch bijna altijd springen en dressuur.

Als je meerdere paarden rijdt en de starttijden zijn niet fijn, dan kun je van tevoren naar het sectretariaat bellen om een nieuwe tijd te vragen. Dat geregel tijdens de wedstrijden is nou net waar ik zo'n hekel aan heb. Heb je net je paard klaar, denk je dat je de ring in mag, en opeens mag er eventjes een prof voor, die nog tig andere paarden bij zich heeft Extreme duivel

Chronos

Berichten: 3071
Geregistreerd: 13-05-03
Woonplaats: Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-04 14:18

Het ligt eraan hoe er gestart wordt en welke klasse...
Maar vaak kun je het beste 3 minuten per combi rekenen.

...Dreaming with my eye's wide open...

Serena

Berichten: 49
Geregistreerd: 27-08-03
Woonplaats: Assendelft

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-04 14:18

Nou de meeste wedstrijden waar ik rij nie altijd hoor, maar inderdaad tijdens het buitenseizoen wil het nog wel zo zijn dat je dan tevens dressuur kan rijden.. Maar jah ik dressuur nooit, dus gelukkig heb k er dan geen last van, maar voor degene die wel springen/dressuren op 1 dag.. ken me voorstellen, erg lastig dan.
Sjah.. kan erg rot uitkomen als een prof weer ff voordringt, maar jah enigszins kan ik het me soms voorstellen, want je moet wel bijv. 2 paarden goed kunnen losrijden/losspringen..


brichelle

Berichten: 158
Geregistreerd: 30-03-02
Woonplaats: eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-04 14:51

ik denk altijd ongeveer 25 in een uur, als het ingesloten barrage is zijn het er minder dan reken ik op 20 in een uur. Maar ik tel er altijd minder vanwege uitvallers en ben ik in ieder geval op tijd. Succes!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-04 14:53

Ik telde meestal op 2 min.
hier in de regio is het bijna op aanmelden dus niet via programma.
Dus van te voren kun je niks uittellen, maar pas als je aangemeld bent.

Voordeel is dat ze dan van een groot bord afstrepen en er geen uitvallers meer voor je zijn.

Scum

Berichten: 33098
Geregistreerd: 11-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-04 15:34

Nou, ik heb hier wel eens een ringmeester meegemaakt die ook zo'n bord had. Dan waren er bijv. nog 5 voor je. En opeens waren er weer 9 voor je. Degenen die een grote mond hadden werden er gewoon tussen gepropt.

Chronos

Berichten: 3071
Geregistreerd: 13-05-03
Woonplaats: Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-04 15:40

Scum das heel normaal en dan gewoon een grote mond geven... werkt neem van mij aan...

...Dreaming with my eye's wide open...

Pinacolada

Berichten: 4082
Geregistreerd: 04-05-03
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-03-04 20:21

dus zonder barage in de B ong. 2 minuten. Ik vind het lastig, wat dat betreft is dressuur makkelijker


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: GrapeshotBot en 15 bezoekers