rijfoto's Iris

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Irismeid

Berichten: 25
Geregistreerd: 25-02-04

rijfoto's Iris

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-03-04 13:25

Ik heb vandaag eindelijk iemand gevonden die eens een fotoshoot van mij met m'n bijrijdpaardje wou maken. Hier zijn de leukste...

Zo ziet Irisje eruit (enkele kilo's te veel :lol: ):
Afbeelding

Afbeelding


Hier zijn we aan het werk in draf:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding


Nu de galop nog, dat is ons probleempuntje (vooral die houding van mij, ik schaam me dood Bloos!ps: ):

Afbeelding

Afbeelding

vooral hier is de houding abominabel, maar toch coole foto vind ik 8) :
Afbeelding

Zo, wat vinden jullie ervan? Opbouwende kritiek is meer dan welkom, we zijn nog maar in een beginstadium en leren nog elke dag bij!!

Esgaroth

Berichten: 5247
Geregistreerd: 13-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-04 13:34

Ik vind het grappig dat je haar Irisje noemt, echt een 'je' vind ik het namelijk niet Knipoog Wel een lekker harig monstertje. Ik vind je houding niet rampzalig hoor, okee, hier en daar kan er iets verbeterd worden, maar je bent zeker op de goede weg!!!

muiszje

Berichten: 3104
Geregistreerd: 04-01-04
Woonplaats: Am*dam!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-04 13:35

hey hey, leuk paardje joh..
kritiek(ik mag niet te veel zeggen want ik rijd zelf niet meer):
handen iets hoger en rechtop. je zal zelf wel een goede reden hebben om met sporen te rijden, maar ik denk (denk! en zie op foto's) dat je je benen niet genoeg stil houd om te rijden met sporen..(ik ben ook van mening dat stompe sporen kneuzingen veroorzaken,) en over dat galloperen, als je je haken optrekt heeft dat iets te maken met dat je bang of zenuwachtig bent. (niet met je lengte want met gewoon gestrekt been kan je nog gewoon drijven,) (en please, als je zo je benen houd in galop, rijd dan niet met sporen!) tip:
rijd eens zonder beugels in galop, gewoon ff beugels voor het zadel leggen, en zitten,..
veel succes, en voor de rest vind ik het ontzettend leuke foto's en vind het ontzettend leuk dat je zo'n mooi bijrijdpaardje hebt!

Irismeid

Berichten: 25
Geregistreerd: 25-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-03-04 13:58

Tof dat jullie haar leuk vinden!! Ik zie vooral steeds die dikke buik, maar daar wordt aan gewerkt (geloof me, een jaar geleden was het echt nog veel erger Verward)
We hebben heel veel problemen achter de rug met de galop, het lukt me nog maar sinds 2 weken om haar in galop te houden, zonder bokken en zonder staken. Daarom ben ik er ook nog niet toe gekomen om mijn beugels uit te doen. Maar als ze nu een tijdje zo blijft lopen (als we dus verder vorderen) ga ik zeker zonder beugels rijden om mijn benen langer en stiller te maken!
Die sporen uitlaten ga ik ook zeker doen, normaal moet dat nu wel lukken want ze is al veel beter aan het been dan een half jaar geleden.
Mijn houding vind ik wel heel erg. Ik heb vroeger ook intensief gereden en kreeg toen complimentjes over mijn stille benen Haha! maar dan heb ik 2 jaar niet meer kunnen paardrijden. Nu rijd ik dus terug 1,5 jaar (half jaar met Iris) maar die houding is dus weg… En ik ben inderdaad wel een beetje bang in de galop omdat ik steeds denk dat ze weer gaat bokken.

Siets

Berichten: 8417
Geregistreerd: 22-11-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-04 14:33

hoi, ziet er leuk uit, echt mazzel met zo'n bijrijdpaard. Kun je nog veel van leren! Maar, alleen zou je je strijklapjes andersom moeten doen. Ze moeten met de hoogste bolling naar achteren wijzen. Even de rechter om de linker doen, en de linker om de rechter. Ok Haha!? Je hebt ze nu verkeerd zitten... Nog heel veel succes!

peggel

Berichten: 1134
Geregistreerd: 12-03-03
Woonplaats: Schijndel

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-04 14:46

leuk bijrijdpaard zeg! als ik jou was zou ik een paar zitlesjes nemen, geven erg veel spierpijn maar ook zeker resultaat!

Irismeid

Berichten: 25
Geregistreerd: 25-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-03-04 14:57

Meen je dat nu van die strijklappen??? Bloos! Bloos! Bloos!
Ik rijd zo al een half jaar rond, en er heeft nog nooit iemand iets van gezegd Verward Normaal rijd ik met bandages, maar als ik niet veel tijd heb pak ik die lapjes dus uit de kast van de eigenaar... het leek me gewoon logisch zo!!!
Ik zal er aan denken, bedankt voor de tip!

Tinne

Berichten: 13717
Geregistreerd: 07-11-01
Woonplaats: Zundert

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-04 16:12

Het eerste wat ik zag aan de foto's waren dat jij je sporen echt gewoon in je paard zet de hele tijd naar mijn mening.. Mijn advies: niet doen Knipoog!

Verder vind ik het er een erg leuk paardje uitzien!! Ook lekker in de rui zeker? Tong uitsteken

Idooltje

Berichten: 2313
Geregistreerd: 30-03-03
Woonplaats: Breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-04 16:35

Leuk paardje....
Je moet er wel aan denken dat je je tenen naar binnen draait. je zit nu constant met je spoor te prikken, dat hij er straks niets meer van voelt en het dus geen nut meer heeft. Voor de rest je hakken uitdrukken en rechtop blijven zitten.

xx_Irisje

Berichten: 12345
Geregistreerd: 08-12-03
Woonplaats: Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-04 16:39

he6y een naamgenoot!

leuke merrie hoor.. maar zolas je zelf al zegt.. je zit verbeteren.. vooral ion galop voor de rezt loopt ze best aardig!

Mar__
Berichten: 6656
Geregistreerd: 03-08-03
Woonplaats: There's no place like home

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-04 17:21

Leuk paardje hoor!!! Lachen
Lekker rond buikje heeft ze ook Knipoog
Idd je je tenen naar binnen draaien, niet steeds met je sporen erin prikken, lijkt mij niet zo'n lekker gevoel... rijd anders gewoon lekker zonder sporen!!!
Maarre verder ziet t er leuk uit!

Dyyy

Berichten: 5360
Geregistreerd: 14-12-03
Woonplaats: Geleen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-04 17:25

Leuke foto's hoor!
Idd niet steeds met die sporen prikken Knipoog!
Maar ziet er wel leuk uit hoor Knipoog!

iris_oo

Berichten: 1792
Geregistreerd: 22-02-04
Woonplaats: Hellevoetsluis

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-04 17:25

xx_Irisje schreef:
he6y een naamgenoot!

leuke merrie hoor.. maar zoals je zelf al zegt.. je zit verbeteren.. vooral in galop voor de rest loopt ze best aardig!


ook naamgenootje van mij Haha! en ben het er mee eens Lachen

Irismeid

Berichten: 25
Geregistreerd: 25-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-03-04 17:31

Volgende keer doe ik die sporen uit! Beloofd Knipoog

Yellowfish

Berichten: 14056
Geregistreerd: 05-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-04 19:15

Wat een leuk dier zeg Lachen lekker harig .. ik vind de 2e foto echt geweldig .. heeft wel iets ! Kwijl Op je houding heb ik niet veel aan te merken, alles is al gezegd Knipoog

Irismeid

Berichten: 25
Geregistreerd: 25-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-03-04 20:53

Als je m'n kop zou zien, zou je de foto al heel wat minder geweldig vinden Haha!

Siets

Berichten: 8417
Geregistreerd: 22-11-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-04 21:23

idd, ik meende het van die strijklappen Knipoog. Het is maar een tip, een meisje op de manege reed er ook een hele tijd mee rond, maar de bollingen aan de binnenkant kunnen nare drukplekjes opleveren als je ze ook nog eens aardig strak doet. Was gewoon een tipje Knipoog

tantethee
Berichten: 4110
Geregistreerd: 31-12-03
Woonplaats: overijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-04 15:12

ik vind dat het er best leuk uit ziet, je ziet zelf al wel waar het beter kan,
en dan komt het vast goed, idd sporen nog even af, paard kan ook bokken op druk van spoor ( verzet)
probeer eens klein zweepje als hij staakt klein tikje op zijn kont, zorgen dat hij voorwaarts loopt, en dat je hem bezig houd dan kan hij ook niet zo makkelijk bokken....
heel veel succes...en mooi paardje hoor

Daihyo

Berichten: 88039
Geregistreerd: 01-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-04 15:20

Jee, hoe groot is dit paard?? Of ben jij gewoon zo klein en iel??

Geen commentaar. Je houding had je zelf al opgemerkt, dat is zeker een puntje om aan te werken.
veel succes verder!

Irismeid

Berichten: 25
Geregistreerd: 25-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-03-04 15:50

Het paard is een kleine BWP, ongeveer 1m56 schat ik. Zelf ben ik ook maar een kleintje (1m63). Ik vertrek overmorgen voor een week naar de sneeuw Haha!, ze krijgt dus een dikke week verlof, maar daarna (paasvakantie) zullen we er eens invliegen en werken aan die houding!

Daihyo

Berichten: 88039
Geregistreerd: 01-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-04 15:58

Dan toont ze wel heel groot

Don_Zhivago

Berichten: 6608
Geregistreerd: 23-02-04
Woonplaats: ridderkerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-04 17:05

hoi..

leuke foto's en het ziet er tot de draf we netjes uit ze loopt ook leuk zo te zien.
lief en leuk paardje om te zien.
alleen je houding in galop ja je zit een beetje stijfjes (denk ik zo zag het er op de foto uit) probeer mee te gaan met de bewegingen van je paard.
dat is voor je paard ook lekkerder.
probeer je benen lang te houden want daar ga je mee klemmen en je trekt ze op (ziet er op de foto zo uit)
en je moet rechtop zitten en je bovenlichaam naar achter en lang.
dan ziet het er al een stukje beter uit denk ik.

groetjes...

mmeerreell
Berichten: 337
Geregistreerd: 24-01-04
Woonplaats: naarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-04 21:40

wat een leuk paardje en wat loopt ie mooi! die eener laatste foto is mooi!!