en toen kwam de waarheid naar boven.

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

 
 
Black_riders

Berichten: 2125
Geregistreerd: 02-12-02
Woonplaats: Beltrum dat ligt in de achterhoek :-)

en toen kwam de waarheid naar boven.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-03-04 19:44

begin september ben ik in het bezit van een camarque merrie, maar vaak kreeg ik het gevoel als ik met haar aan het werk was, dat er iets was wat ze verborgen hield. Angst voor mannen was giga, als de hoevensmid kwam moest ik haar verdoving, anders sloeg ze door het lint. Borstelen vond ze lekker minst het hele zachte borstels waren of zelfs een stuk schapen wol. Zodra ik aan haar flanken kwam rilde ze onwijs, of er een kudde vliegen zaten, aan haar staart kon ik soms wel en soms niet aan zitten, hoeven uitkrabben was een grote omkoperij, anders kreeg ik haar hoeven niet van de grond. Waar ik echt kwaad op was toen haar veulen werd geboren en ze hem totaal niet aan keek, ze liet hem gewoon een uur in het stro liggen, zonder ook maar 1 blik naar hem te kijken.

wat moet je doen, droog wrijven met handdoeken, dat deed ik.

en Issis maar flemen in de andere kant van haar stal.

Drinken mocht hij niet van haar, ze sloeg hem gewoon weg.
Altijd heb ik getwijfeld wat er aan de hand was, ook keek ze je altijd erg raar aan, alsof ze kippig is. Maar hoe angstig ze voor mannen was, zo lief is ze voor kinderen, ze kunnen echt alles met haar doen en echt alles vind ze best.

Met de gedachten met issis haar probleem stapte ik naar een vriendin van me die met dieren kan praten en pijn enz kan voelen.

nu ben ik zo'n type van JA HOOR tuurlijk, maar toch wilde zij foto's van issis en ze wilde met haar gaan praten.
Wat me toen verteld werd was echt bizar.
Hier onder het verhaal wat Issis tegen Ilse heeft verteld.

hier het gesprek met isis.

karakter?

Zorgzaam voor mensen, snel bezorg, twijfel soms doe ik het wel goed?
faalangst, lief denk ik wel? sterk in overleven, snel teverder met stal en voer, eis niet veel.
ben dankbaar voor dit alles. ben wel aardig denk ik? twijfelkont vreselijk.

leuk?

wandelen, in bak rennen, eten,water, kinderen met peentjes, slobber, appels.

niet leuk?

borstelen, kriebelt,zachte borstel nemen of zeem/doek.
gevoelig, sporen auw in mijn buik, moets dat nu?(vorige eig, zie een zweep, slaan,opgejaagd worden met meer paarden) donkere muffe stal.
ik hou van frissen lucht en zon.

door wie gedekt.

grote hengst, macho, ik wilde het eigenlijk niet, nee , nee wilde het niet.witte hengst(?)

eerste veulen?

nee, eerste doodgeboren(of snel weggehaald) niet nog een keer meemaken.

waarom keek je niet naar je veulen?
wist niet goed hoe, had hulp nodig, verdrietig.was in de war. wilde het zo niet doen hoor
sorry.(voelde alsof ze echt in de stress schoot en iets opnieuw beleefde)

hoe vind je het dat hij nu in een andere stal staat?

meer ruimte wel fijn, geen zorgen.
maar ik hou hem wel in de gaten, begeleid hem wel ,maar wil rust aan mijn lichaam.
hij is wel lief hoor.
namen zeggen me niet zoveel.

heb je pijn?

nee, niet echt pijn.

angst, angst wat gaat er gebeuren? wat moet ik doen?
benen die doen zeer, gevoelig buik,
pijn erna(zie haar worden opgejaad door iemand die erop zit)
mondhoeken stroef.
vind veel eng.

Afbeelding

Zoek je nog een leuke en leerzamen paarden stage op een erkend stage/leer bedrijf in GL. Marianne's Zorgboerderij, lekker knus en gezellig.


griebels

Berichten: 15354
Geregistreerd: 10-12-01
Woonplaats: Regio Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-04 19:49

En wat denk je er nu zelf van?

Mijn superpoown Laliesk winnaar op de 101km te Wanroij met 40 min voorsprong!!!
Ik heb nog een zenuw over en daar zit jij nu op te werken :=

Black_riders

Berichten: 2125
Geregistreerd: 02-12-02
Woonplaats: Beltrum dat ligt in de achterhoek :-)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-03-04 20:03

dat ik er heel veel geduld mee moet hebben en dat ik nog meer moet praten met haar over wat ik ga of wil gaan doen. Ik zeg al veel tegen mijn paarden maar nu moet ik nog meer gaan praten met haar. Maar goed als ze nu maar wat gaat ontspannen met behulp van Bach bloesem en ontspannings druppels.

Zoek je nog een leuke en leerzamen paarden stage op een erkend stage/leer bedrijf in GL. Marianne's Zorgboerderij, lekker knus en gezellig.

wenny

Berichten: 7670
Geregistreerd: 06-03-03
Woonplaats: Hoekschewaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-04 20:36

wat gaaf
ik wou dat er is iemand met mijn shetje kwam praten
waarom hij zou bijterig en druk is *LOL*

xSammyJo

Berichten: 1493
Geregistreerd: 07-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-04 20:44

wooow cool dat ze zo kan praten met een paard enzo.. twijfel je nu ook of je het moet geloven enzo?
ook zielig wat er met haar gebeurd is Scheve mond

La_Vie

Berichten: 3186
Geregistreerd: 23-10-03
Woonplaats: Tussen Hoorn en Enkhuizen ;)

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-04 20:49

Ik vindt zoiets toch altijd heel apart. Ik weet nooit of ik het wel of niet moet geloven Verward
Ik hoop dat het voor jou allemaal een stuk duidelijker is geworden en het straks tussen jou en je paardje allemaal super goed gaat

:+: Lady & Viënna :+:
Blondes have more fun ;)
Mijn fotografiefacebook : La_Vie Photo

xx_Irisje

Berichten: 12344
Geregistreerd: 08-12-03
Woonplaats: Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-04 20:52

Ik vidn t heel vreedm, maar t lijt toch aan te sluiten op je pony..

heel dubbel.. wat vind jezelf ?

Iris op instagram!
Jeanne D'Arc, Elite Sport (v. Negro x Elite, Sport v. Jazz) Lichte tour


Black_riders

Berichten: 2125
Geregistreerd: 02-12-02
Woonplaats: Beltrum dat ligt in de achterhoek :-)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-03-04 21:07

ik twijfede ook maar niemand had deze foto gezien alleen Issis en zij kwam er meteen mee dat ze kinderen leuk vond omdat ze altijd lekker dingen voor haar meenemen
Afbeelding
Afbeelding
Issis gebruik ik voor de therapie oefeningen voor kinderen met ADHD.
en ze doet het super, altijd komen de kinderen binnen in haar stal met een appel of een wortel voordat ze beginnen met knuffelen

Zoek je nog een leuke en leerzamen paarden stage op een erkend stage/leer bedrijf in GL. Marianne's Zorgboerderij, lekker knus en gezellig.

Black_riders

Berichten: 2125
Geregistreerd: 02-12-02
Woonplaats: Beltrum dat ligt in de achterhoek :-)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-03-04 21:09

xx_Irisje schreef:
Ik vidn t heel vreedm, maar t lijt toch aan te sluiten op je pony..

heel dubbel.. wat vind jezelf ?

ik weet er zelf ook geen raad mee daarom wil ik graag jullie er over horen. maar alles klopt zo. Dat vind ik zo raar bijna eng

Zoek je nog een leuke en leerzamen paarden stage op een erkend stage/leer bedrijf in GL. Marianne's Zorgboerderij, lekker knus en gezellig.

lies

Berichten: 9616
Geregistreerd: 09-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-04 21:12

Oke, mijn mening is dat het gewoon NIET kan.
Ik geloof best dat iemand de gemoedstoestand van een paard kan aanvoelen, maar in details treden over de gemoedstoestand met een paard..

זכור

Black_riders

Berichten: 2125
Geregistreerd: 02-12-02
Woonplaats: Beltrum dat ligt in de achterhoek :-)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-03-04 21:22

heb jij dan nooit gehad dat je iets droomt en dat het dan ook nog gebeurt, nou ik wel. Mijn vraag is dan hoe verklaar je zoiets?

Zoek je nog een leuke en leerzamen paarden stage op een erkend stage/leer bedrijf in GL. Marianne's Zorgboerderij, lekker knus en gezellig.

Claudia19

Berichten: 5131
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-04 21:27

er is maar 1 manier om te bewijzen of het echt waar is en dat is afwachten totdat er verbetering komt.

Banjer
Lid Nieuwsredactie

Berichten: 48203
Geregistreerd: 09-06-02
Woonplaats: Daar waar het land eindigt en het water begint

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-04 21:32

ik geloof er in... ik heb zelf ook zo'n persoon bij Banjer gehad (Loeky Groeneveld, http://www.ozzy.nl) en achteraf gezien heeft Loeky met alles gelijk gehad.

Fijn, dat je hier iig voor open staat Marianne.... het kan een hoop duidelijkheid verschaffen.

Stephanie

Berichten: 11654
Geregistreerd: 29-11-03
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-04 21:52

ik denk dat het wel waar is Haha!
wel gaaf dat je zo iemand hebt die er mee kan praten
veel geluk met je paardje Knipoog !!

Viral Horses /3 : Instagram - Tiktok - YouTube

lies

Berichten: 9616
Geregistreerd: 09-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-04 22:15

Scherps schreef:
heb jij dan nooit gehad dat je iets droomt en dat het dan ook nog gebeurt, nou ik wel. Mijn vraag is dan hoe verklaar je zoiets?


Nee, dat heb ik nooit gehad. Maar dat heeft ook niets met paardenpraten te maken volgens mij Scheve mond

Jouw vraag was trouwens;
Citaat:
ik weet er zelf ook geen raad mee daarom wil ik graag jullie er over horen


Daarop zeg ik dat ik denk dat het niet kan. Ik geloof er dus niet in. Zij is jouw vriendin, zal dus gerust weten dat het paard angstig is. Het hele verhaal wat je paard aan haar heeft 'verteld' is daaromheen gebouwd. Ik had ook wel zo'n verhaaltje kunnen verzinnen.

זכור

joyce B

Berichten: 16372
Geregistreerd: 06-08-01
Woonplaats: Net buiten een gehuchtje bij het bos ;)

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-04 23:14

hmmm.
een tijdje terug heb ik iemand die mij persoonlijk niet kent,m en ook mijn paard niet. (niet iemand van bokt, maar via een of andere paranormale site) een foto gestuurd van Andrew. Ik heb heel neutrale vragen gesteld, en daar kreeg ik, weliswaar erg korte, maar wel erg rake antwoorden op.
Heb nog een keer doorgevraagd voor verduidelijking, maar vond het wel typerend. Diegene zei dat ze gevoelens doorkreeg, die ze interpreteerde en omzetten in woorden. Normaal deed ze dit bij mensen waarbij ze raad kreeg van een "gids"
Maar goed, het was niet zo duur, dus heb me er geen buil aan gevallen. Wat ook opvallend was dat ze begon over Andew's rechterachterhand, terwijl hij linksachter kreupel was geweest, en dat een meisje dat aura's kon zien, daar een aantal maanden eerder ook al een opmerking over had gemaakt... Grappig terwijl ik dus niet zo veel merkte aan die rechterkant, maar dat wel twee onbekende mensen daar iets in voelen en zien wat niet helemaal klopt...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-04 23:48

Scherps, je vertelt dat het paard een Camarque paard is. Op mijn vorige stal heb ik er ook zoeentje meegemaakt, dat was nogal een moeilijk paard (om het even zachtjes te zeggen). Bij dat soort paarden denk ik toch dat ze nog veel dichter bij de natuur staan dan de paarden die bijvoorbeeld al in mensenhanden geboren worden. Net als alle andere rassen die nog in het wild leven, is hun systeem nog niet erg ingesteld op het wonen bij mensen. Ik denk dat je hier in de omgang met het paard heel erg veel rekening moet houden.

StalDoorstap

Berichten: 6691
Geregistreerd: 19-04-02
Woonplaats: Zundert

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-04 00:58

Lovely heeft gelijk.
En het paard was niet tot nauwelijks gereden toen jij haar kreeg.

Bekijk Stal Doorstap bij De Hollandse nieuwe :
https://youtu.be/OD6m-gWbMvk

Sonja_vR

Berichten: 27462
Geregistreerd: 12-07-02
Woonplaats: Dusschen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-04 01:29

toch zijn er mensen die iets kunnen wat ik niet kan verklaren
heel apart

Ik ben niet pc en heb ook niet de ambitie dat te worden :evaw:


Estragon

Berichten: 1666
Geregistreerd: 17-05-03
Woonplaats: Delft

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-04 10:55

Ik vind het heel erg apart.. Ik zou niet willen zeggen dat het niet kan, maar hoeveel van wat ze zegt is eigenlijk niet logisch? Dat ze bijvoorbeeld van ruimte en frisse lucht houd.. Dat doet toch ieder paard...?

Lovers Estragon & Herlando Lovers

Mikkie

Berichten: 3964
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Landgraaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-04 11:07

Natasha"]
Lovely heeft gelijk.
En het paard was niet tot nauwelijks gereden toen jij haar kreeg.
[/quote]


Ik denk dat het er niet om gaat dat ze nauwelijks gereden is, ik denk dat het gaat om de manier waarop ze gereden is. Het lijkt mij dat dit paardje totaal geen vertrouwen heeft/ had in de mensheid. Daar begint ze nu een beetje overheen te komen, maar vertrouwen in mannen (wellicht op een grove manier zadelmak gemaakt door een man) heeft ze nog niet.

Verder geloof ik wel dat je kunt communiceren met dieren. Als je interesse hebt dan kan ik je een boek aanbevelen waar het ea duidelijk wordt uitgelegd. (pb me maar, anders gaan we zo meteen off-topic)
Voor jou zouden na zo'n "gesprek" stukjes op hun plaats moeten vallen. Wij kunnen daar verder niet over oordelen, omdat wij het paard niet kennen.

[quote="Estragon schreef:
Ik vind het heel erg apart.. Ik zou niet willen zeggen dat het niet kan, maar hoeveel van wat ze zegt is eigenlijk niet logisch? Dat ze bijvoorbeeld van ruimte en frisse lucht houd.. Dat doet toch ieder paard...?


Nee hoor, vrienden van mij hebben jaren terug een paard gehad dat in Oost Duitsland in de mijnen had gewerkt. Dit paard hield absoluut niet van licht en frisse lucht. Het liefst stond ze in het donkerste hoekje van de stal.
Laatst bijgewerkt door Mikkie op 23-03-04 11:10, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-04 11:09

Ik geloof op de een of andere maniet wel in zulke dingen.

mytgard

Berichten: 183
Geregistreerd: 25-05-03
Woonplaats: Lage Vogezen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-04 11:19

of het nou wel of niet waar is.. je kan er rekening mee houden en als er verbetering optreedt is het toch goed... daar gaat het om... voor de rest niet te moeilijk doen daar is het leven te kort voor.
Ik geloof er wel in maar het is ook maar iets wat men door krijgt en in woorden moet omzetten.. en dat is het nu net... onze communicatie manier van praten is de spimpelste op aarde en in het universum... er zijn nog vele andere manieren....maar als men er niet voor open staat komt het vaak ook niet. Dit geldt weer niet voor iedereen maar dat kan ook niet want iedereen is anders en iedereen heeft zijn eigen levens weg.
Hou er gewoon rekening mee en je zal zien dat het steeds beter gaat.
veel succes

Wie zijn billen brandt moet blij zijn dat hij niet andersom stond!
Je vois la vie en Vosges

Chantal1973

Berichten: 1737
Geregistreerd: 20-02-03
Woonplaats: Escles Frankijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-04 11:20

je haalt de woorden uit mijn mond....

Geniet nu, het is later dan je denkt

INkie

Berichten: 4651
Geregistreerd: 05-05-03
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-04 11:48

Wat vaag!
Wel heel erg mooi dat je vriendin dit kon horen.... Ben benieuwd of het dan ook echt beter gaat met haar nu je weet wat ze wil en doet en voelt....

www.IngridGerritsen.nl
Gediplomeerd instructrice B t/m Lichte tour


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Carowl, Cas10, cindyy_1993, Coalizione, Googlebot, Josien_, journee, Mark0919, sterregoud, xdesix en 40 bezoekers