wat vinden jullie van een bont paard?

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

 
 
Toess

Berichten: 12028
Geregistreerd: 27-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 13-12-01 20:05

ik rijd nu dus sinds een maand ongeveer op een mooie bonte merrie, heb dr al foto's van maar kan ze tijdelijk neit op i-net zetten.
Maar van sommigen hoor ik, neeh heb tog liever een bruine of zwarte en anderen vinden het weer mooi.

Ik hield zelf eerst ook niet zo van bonten maar Bonanza is wel mooi getekend en haar vind ik dus wel mooi, maar van die lelijk getekende paarden daar houd ik neit zo van. Ben dan ook heel zinnig altijd en houd heel erg van gelijke sokjes en een mooie rechte bles.

maaruh nu weer ff mijn vraag: wat vinden jullie daarvan?

<3 Trotse mama van R obin (2007) & M ilan (2013) <3


party-girl

Berichten: 1161
Geregistreerd: 03-11-01
Woonplaats: Ter-Idzard (vlakbij wolvega)

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-01 20:15

k vind ze niet echt geweldig maar sommigen hebben wel wat extra's!

irene

Berichten: 3538
Geregistreerd: 08-06-01
Woonplaats: Culemborg

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-01 20:17

Kan er niks aan doen, maar ik hou helemaal niet van bonte paarden.

littleroosie

Berichten: 6061
Geregistreerd: 16-05-01
Woonplaats: Oldemarkt

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-01 20:34

1 van de mooiste kleuren die er zijn!

Als Chess niet bont was geweest had ik hem nooit gekent!

Insta: stal.de.bonte.dijk
Insta: pretty.by.roos - pmu in Wolvega
Vino van de Bonte Dijk B+5

Lennon

Berichten: 4342
Geregistreerd: 01-09-01
Woonplaats: Belgisch Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-01 20:35

Ik vind ze persoonlijk wel iets hebben, maar het hangt ook van de "tekening" af...

Accept what is, let go of what was, have faith in what will be

Karin

Berichten: 65336
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-01 20:38

Ik ben gek op bont! En dan het liefst zwartbont. Maar ik vind niet alle bonte paarden mooi, ze moeten wel een beetje leuk gebouwd zijn en ook niet al te vreemd getekend. Mijn favoriete bontje is Sambesi, een zoon van Samber die dekhengst is in Zweden. En ik ken ook nog wel een hele leuke bonte Tinker. Tja, bont... je moet ervan houden...

.
If you want to go fast, go alone. If you want to go far, go together. <African proverb>

Collinnnnn

Berichten: 1769
Geregistreerd: 08-12-01
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-01 20:40

Fantastisch!!!!
Zeg nou zelf:::::hij heeft wel niet zo heel veel zwart maar is wel mooi getekend!!!
Afbeelding Lovers Vind ik,maar ieder zijn mening!!!

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Collinnnnn op 2001-12-13 19:41 ]</font>

Toess

Berichten: 12028
Geregistreerd: 27-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 13-12-01 20:55

ik vind dat die van jou wat teveel wit heeft, maar das mijn mening.

<3 Trotse mama van R obin (2007) & M ilan (2013) <3

Collinnnnn

Berichten: 1769
Geregistreerd: 08-12-01
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-01 20:56

Ik vond eerst ook dat hij teveel wit had,maar hij is zoooooooooo lief,tegen dat witte kijk ik nu heel anders aan,ik vind het hem wel mooi staan!!!

Ethelate

Berichten: 21119
Geregistreerd: 02-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-01 20:59

ligt er aan...
sommige tinkers vind ik het prachtig...
Het moet een wat stevigere pony zijn, vind ik!
maar bv een pik zwart paard met een wit vlekje op de kont vind ik errug mooi!
ennuh niet te veel wit....
Haha!

Merel Blom

Berichten: 1317
Geregistreerd: 21-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-01 21:02

uhm, ik vind het wel grappig, ik ben alleen altijd benieuwd hoe ze eruit zouden zien, als ze over het geheel 1 dezelfde kleur zouden hebben, dus als ze helemaal zwart zouden zijn Verward Haha! Haha! Maarre, ik vind het meestal wel leuk!

Haha!

Tinne

Berichten: 13717
Geregistreerd: 07-11-01
Woonplaats: Zundert

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-01 21:15

Persoonlijk vind ik bont niet zo mooi...maar het gaat uiteindelijk meer om karakter toch??? Verward

carola

Berichten: 8684
Geregistreerd: 18-04-01
Woonplaats: Putten

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-01 22:58

Ik vind het ronduit afschuwelijk... Tja, smaken verschillen.

Ik vind het zo lelijk omdat de bouw en de bewegingen niet duidelijk meer te zien zijn er er vaak gezichtsbedrog komt.

Eindig niet, maar begin! (quote Dorine)

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-01 23:13

Mooi bont is niet lelijk. Het ligt er inderdaad aan hoe de aftekeningen zijn, en ik vind persoonlijk Tobiano's het mooist. Bij Overo's heb je heel snel te maken met een wit hoofd, blauwe ogen en een roze mond. Een roze neus vind ik niet zo erg, maar een roze mond wel. Sabino's hebben ook nog stekelharen in de donkere vlekken, ook dat vind ik minder mooi.
Wat wel een feit is, is dat de bonte vlekken heel snel afleiden van exterieurgebreken. Het is het aparte kleurtje, of de aparte tekening die het hem doen, en de bouw zie je pas op de tweede blik. Net als ongelijke aftekeningen aan de benen bij een dressuurproef af en toe de indruk kunnen geven dat een paard onregelmatig loopt. Optisch bedrog. Daar moet je doorheen kunnen kijken, en dat kunnen er maar heel weinig...

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-01 23:16

Kijk, dit vind ik nou een mooi paard (is een paintmerrie, blue roan Tobiano, 4 jaar oud)

Afbeelding

Sorry, lukt niet groter..
Frusty

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Cassidy op 2001-12-13 22:18 ]</font>


Jan_324
Berichten: 6933
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-01 23:23

vind het niet echt bijzonder. Ik heb niet zoiets dat ik van een bonte moet Misselijk-en maar ik zou zelf NOOIT een bonte willen. Je hebt wel mooi getekende bonte maar het is gewoon nix voor mij. En ik vind dat je door die vlekken het exterieur niet goed kan beoordelen. Maar samber en Sammartine ed vind ik wel weer heel mooi.

Ineke2

Berichten: 33094
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-01 23:26

Ik vind bont mooi maar het beest zelf moet mij dan wel heel erg aanspreken...maarja iedereen kijkt er weer anders tegenaan he.

Happiness can be found in the darkest of times, if one only remembers to turn on the light.
[VN] Ineke2 aan het woord: gekeurd en ingedeeld in Grade II (paradressuur)

Klijn

Berichten: 5566
Geregistreerd: 23-08-01
Woonplaats: Schaijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-01 23:29

Meestal vind ik bont wel mooi alleen als ze wit zijn bij de ogen vind ik dat minder. Tinkers zijn ook wel mooi en shetjes als ze bont zijn. Bij wat stevigere paarden vind ik het mooier dan bij slanke.

Marjolein

Berichten: 11634
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-01 23:58

Ik ben gek op bont.
vooral zwart bont. en met een mooie vlekverdeling. iets meer zwart dan wit.
maar zoals carola al zei bont vertekend snel en leid snel af. maar iemand met een goed oog voor bouw en beweging laat zich niet afleidden dus maakt t weinig uit. en is t dus gewoon een kwestie van smaak

Kleine muisjes hebben kleine wensjes
Beschuitjes met gestampte mensjes

LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-01 00:08

Ik ben dus helemaal weg van (ohjee, nu zal ik carola wel over me heen krijgen) De Pintabian!!!!

Zie hier de schitterende dekhengst: My Merry Monarch!! Kwijl Kwijl
Afbeelding

En zijn zoon, Monarchs Khemotion!!! Kwijl
Afbeelding

kojack

Berichten: 6397
Geregistreerd: 12-10-01
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-01 00:28

he hallo
ik vond bont altijd wel leuk maar om nou een bonte te kopen nee
maar ja nou heb ik er een
groetjes

Jolande

Berichten: 1835
Geregistreerd: 05-04-01
Woonplaats: Dichtbij Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-01 00:55

Ik houdt wel van bont maar dan niet dat platen/koe bont. Ik vindt die paints die hierboven staan prachtig! En dat veel mensen tegen je zeggen dat ze liever bruin zien is voor mij vreemd: ik heb samen met mijn zus een bonte en een bay (bruine) en bijna iedereen vindt de bonte het mooist, leukst enz.

Stop N BullionBrandy, al weer vijf jaar oud!

Melissa

Berichten: 5812
Geregistreerd: 23-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-01 09:40

Ik vind bonte paarden mooie, maar dan moeten ze wel een donker hoofd hebben, als ze een wit hoofd hebben vind ik ze op 1 of andere manier minder mooi dan dat ze een donkerder koppie hebben Lachen
Dit zijn ook mooie hengsten:

Art Deco:

Afbeelding

Hall Of Fame:
Afbeelding

State Of the Art:
Afbeelding

Spectrum:
Afbeelding

deze vind ik erg mooi vooral art deco !

Sometimes I pretend to be normal. But it get's boring. So I go back to being me!

Imker

Berichten: 17539
Geregistreerd: 30-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-01 09:46

Het ligt eraan: Een mooi gebouwd paard is bont mooi, maar een lelijker gebouwd paard is ook in een egale kleur niet mooi, en dus ook bont niet mooi. Ik vind het persoonlijk erg aan de bouw van het paard liggen.

Toos paardloos

Riëtte

Berichten: 5201
Geregistreerd: 26-02-01
Woonplaats: Bovensmilde

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-01 10:52

Ik hou wel van paardjes met veel wit 9en dan niet alleen aan hoofd en benen). Nadeel is wel dat veel andere paarden ze niet helemaal voor vol aan zien (tenminste op de manege waar ik heb gereden hadden alle paarden haast een hekel aan de bonten, terwijl er mijns inziens helemaal niets mis mee was...)


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: _chou, Amazonbot, FCSA, Flip00, Galeobdolon, JitskeJeldau, lauralarissa, MiekeFS, Punz, Pytje, Salinah, Sanet, Sorro, vilo, zimbri en 114 bezoekers