Overnachten op meerdaagse wedstrijden

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
Christina
Berichten: 260
Geregistreerd: 03-03-03
Woonplaats: Chaam

Overnachten op meerdaagse wedstrijden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-03-04 08:39

Ik wil dit jaar voor het eerst ook aan een aantal meerdaagse wedstrijden deelnemen. Omdat het al duur genoeg is om een stal voor mijn paard te huren (en het inschrijfgeld voor de verschillende onderdelen), blijft er voor mij geen geld meer over om lekker luxe een hotel te nemen. Dus wordt het een tentje of de trailer.

Wat doen jullie eigenlijk? Boeken jullie wel een hotel, hebben jullie een luxe trailer/vrachtwagen met slaapplaatsen, wordt het een tentje, of leg je een luchtbed in de trailer?

Ik ben m.n. erg geinteresseerd in de ervaringen van mensen die camperen. Is dat een beetje te doen? Het ergste lijkt mij dat er, denk ik, vaak geen gelegenheid is om je te wassen.


Krista

Berichten: 1187
Geregistreerd: 18-06-01
Woonplaats: Krimpen aan den IJssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-04 08:58

Hoi, ik neem tegenwoordig altijd een tent mee. Een hotel vind ik toch vaak te prijzig (slik en dan heb je je startgeld, boxhuur, trailerhuur en beznine al!) dus dat heb ik dan voor mijzelf niet over.
Ik heb 1 keer geprobeerd met luchtbed in onze stationcar te slapen, dat was afschuwelijk, benauwd, klein dus nooit meer. Toen dacht ik: hoppakee mest Haha! uit de trailer, luchtbed erin........... Ziek bleeeeeeh dat werd dus niet slapen en de volgende ochtend me nog smeriger voelend.....
Dus nu de tent = rustig en ruimte en 'fris', dat gaat dus stukken beter Slapen ,
en ja wat opfrissen betreft.... het fonteintje in de wc volstaat dan wel..... gewoon neus en ogen dicht en niet nadenken maar doen. Of natuurlijk eerst een paar keer 'oefenen' in negeren dat ik 'stink Haha! 'door naar festivals als Werchter (geen douche, alleen chemisch toilet iiiiiiiiiiiiiiiiiiiii) of Lowlands te gaan. Dan maak je je niet zo druk meer!
En als ik mazzel heb, zoals bijvoorbeeld bij de NK's in Marienheem, dan kan ik bij een vriendin van mij overnachten en is het heel luxe!
Al met al vind ik het een voordeel om (ook al is het maar een 1-dag wedstrijd) eerder aanwezig te zijn, dat scheelt de stress van 's ochtendsvroeg op pad gaan en hopen dat je op tijd bent. Dit werkt ook positief uit op het paard.

groetjes en succes met kamperen!
Krista

DPS :o? D: ik snap de vraag niet -:)
STAR*K Western Riding ..... STAR*K Graphic Design
You don't scare me... I ride an Arabian // If a cowgirl wakes up in the morning & nothing hurts, she's probably dead

KiWiKo

Berichten: 51672
Geregistreerd: 19-10-02
Woonplaats: Killstraight

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-04 09:06

Ik ga met mijn verkoopwagen naar meerdaagse wedstrijden dus slaap ik daarin Haha! Haha!

Christina
Berichten: 260
Geregistreerd: 03-03-03
Woonplaats: Chaam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-03-04 09:28

Bedankt voor je verhaal Krista. Ik dacht namelijk dat de trailer wel een goede oplossing zou zijn. Inderdaad, mest eruit, mischien emmertje water erover, maar het stinkt dus toch te erg.

Ja, dan moet ik toch maar eens een tentje aanschaffen.

Mac

Berichten: 11649
Geregistreerd: 09-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-04 09:39

Voor het frisse wil een babydoekje ook wonderen doen . Dat gebruikten we op vakantie als er geen douches waren (en 't water van moeder natuur te koud). Alleen doe ik de billen van mijn paard ook met babydoekjes, dus de associatie met "fris" is al wel een beetje verpest Haha! . Ander merk voor jezelf dan voor je paard?!

Freckles
Berichten: 613
Geregistreerd: 04-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-04 10:05

Wij hangen de sleurhut achter de wagen en voor 1 nachtje blijft hij op de wagen staan en anders huren wij een stal.
Mooie oplossing zo heb je nog van alles bij de hand

Jos
Berichten: 4059
Geregistreerd: 14-06-01
Woonplaats: beets

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-04 10:14

wij hebben sinds vorig jaar een container vrachtwagen.
er kunnen 2 paarden in overnachten en voor onszelf is er nog een plekje over in de 'niet zo luxe living' Haha! maar wij zijn er super gelukkig mee.
je voelt de paarden wel als ze gaan liggen, maar ja ...a kan niet alles hebben.
je spaart wel 2x boxhuur uit.

goede dikke slaapzak mee, en een goed campeermatrasje.
schoonmaak doekjes zijn inderdaad een uitvinding voor dit soort gelegenheden.
en stinken.............ach dat is het echte cowboy gevoel moet je maar denken. *LOL*

cornelie

Berichten: 9349
Geregistreerd: 11-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-04 10:41

Tja, flying high en ik liggen vaak gezellig in de trailer of gewoon in de auto Haha! Frisheidsdoekjes mee en thuis weer eens uitgebreid douchen Knipoog

PeterV
Berichten: 2301
Geregistreerd: 07-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-04 10:43

Overnachten tijdens een wedstrijd, hou op ik wil er niet over praten, het is de grootste ellende die je kan mee maken, naar vier dagen bv lijk je wel een hol bewoner.
Zelf ga ik het liefst ook in een hotel, maar die rot kinderen van mij willen dicht bij de paarden slapen omdat zij bang zijn dat wij verslapen in zo’n warm heerlijk bed.
In de ochtend begint de ellende al, moet je is kijken naar al die onuitgeslapen kopen en dan heb ik ook nog altijd de pech om in een warm neer gelegde hoop te stappen.
Heel irritant is het ook om tijdens het ontbijt achter je weg gewaaide plastic bordje te moet aan rennen, terwijl je daarvoor eerst een half uur hebt lopen worstelen met je uitklap stoel die niet wil klappen zoals jij wil.
Op de dag gaat het wel omdat je dan naar de wedstrijden die er zijn gaat kijken, dus dan ben je even van het krampeerterrein verlost. Maar in de avond begint het meteen alweer, jij zet je kacheltje aan, iemand ander trekt je stekker er weer uit, niet boos worden natuurlijk, je legt een nieuwe haspel uit naar een volgend stroom punt en vervolgens komt je kabel terecht in die hopen van onze zogenaamde viervoeters, afschieten die handel.
Het toilet is ook een ellende, zelf dacht ik slim te zijn, en had een chemisch toilet gekocht, en een tentje om er over heen te zetten, en wat denk je? Zit ik erop waait mijn tent weg.
Neeeee het is een ellende, ik ben op zoek naar een hotel waar ik mijn paarden mee naar toe kan nemen, mijn krijg je niet gek meer.

dirkje
Berichten: 712
Geregistreerd: 21-05-03
Woonplaats: friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-04 10:49

vorig jaar in hasselt hebben we in onze jeep geslapen,bank naar beneden, luchtbed erop. was lekker knus. we hebben gedoucht by myn zus. de tweede nacht liep het matras wat leeg,en natuurlyk de pomp niet meegenomen. al met al,was het goed te doen,en voor herhaling vatbaar.


PeppySan

Berichten: 3088
Geregistreerd: 19-11-02
Woonplaats: Gieterveen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-04 11:00

Freckles schreef:
Wij hangen de sleurhut achter de wagen en voor 1 nachtje blijft hij op de wagen staan en anders huren wij een stal.
Mooie oplossing zo heb je nog van alles bij de hand


Bij ons past of de sleurhut, of de sleurstal op de trekhaak, maar jij hebt twee in een? Verward

De kracht van de inspanning, zit in de ontspanning!

Krista

Berichten: 1187
Geregistreerd: 18-06-01
Woonplaats: Krimpen aan den IJssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-04 11:20

Geweldig al deze ervaringen! Ja ik blijf toch bij mijn tent (verslapen is dus niet mogelijk, want je brandt of je tent uit (zon!!!) of je wordt wel wakker omdat één of andere onverlaat al lawaaiig rond loopt.

In februari heb ik echter een 13 daagse (!) show gevolgd in Scottsdale (USA) en daar hebben we, heeeeeeeeeeeeeeeeeeeel luxe een camper gehuurd, neergezet op het terrein zelf, en dit was dus een goede oplossing. Maar ja, om die hier nou voor een paar daagjes te huren...

En wat betreft onuitgeslapen koppen: ik kan me altijd goed vermaken op zo'n kampeerterrein, geweldig om iedereen krakkemikkig uit die tenten te zien komen hihihi

DPS :o? D: ik snap de vraag niet -:)
STAR*K Western Riding ..... STAR*K Graphic Design
You don't scare me... I ride an Arabian // If a cowgirl wakes up in the morning & nothing hurts, she's probably dead

Christina
Berichten: 260
Geregistreerd: 03-03-03
Woonplaats: Chaam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-03-04 11:41

Op zich lijkt het me wel gezellig dat kamperen, maar aan de andere kant ben ik een erg kou-kleum en het is in Nederland niet zo vaak warm. Dat wordt dus een goede slaapzak kopen. Een vrachtwagen is wel een droom voor de toekomst. Maar ik zal eerst maar eens kijken of mijn paard en ik wel iets presteren op een grotere wedstrijd dan een WRAN wedstrijd.

Die babydoekjes zijn wel een erg goed idee. Die zal ik zeker gaan aanschaffen. Kacheltje lijkt me ook wel wat....

Rob_H

Berichten: 4242
Geregistreerd: 14-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-04 12:24

Trailer en een Chevy Van (ingericht als camper)
2 persoons bed*kookplaat*wasbakje* video* Cool

Arabendu

Berichten: 641
Geregistreerd: 29-07-03
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-04 12:38

Bij endurancewedstrijden wordt er heel veel overnacht. Dit gebeurt dan in alle maten tenten, campers, trailers, auto's en dan het paard in de paddock ernaast. Anderen huren een stal en gaan zelf in een hotel, bed and breakfast of op een camping.
Faciliteiten verschillen ook heel erg, van wedstrijden waar douches zijn tot wedstrijden met stromend water op een paar kilometer Knipoog

Wellicht dat je de vraag ook nog eens in het endurance-topic kan stellen voor hun ervaringen.

RIP Macho, stoere rottweiler[2/12/93-5/3/04]
Word ik vanmorgen wakker, ligt de wereld op de stoep
Jahil is terug! Z2+21

_Vanes_

Berichten: 3664
Geregistreerd: 12-02-01
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-04 16:43

Blaze schreef:
Trailer en een Chevy Van (ingericht als camper)
2 persoons bed*kookplaat*wasbakje* video* Cool

Kijk goedvetman,zo doe je dat!!! Haha!

FlyingHigh

Berichten: 4050
Geregistreerd: 14-06-01
Woonplaats: Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-04 17:00

jessiejanes"]
[quote="Blaze schreef:
Trailer en een Chevy Van (ingericht als camper)
2 persoons bed*kookplaat*wasbakje* video* Cool

Kijk goedvetman,zo doe je dat!!! Haha!
[/quote]

Ik grijp een auto en hang mijn trailer erachter, ik pak onze camper in met slaapplaatsen voor 6 personen, gooi de koelkast vol met frisse versnaperingen en maak de dekbedden op en pof de kussens op. Ik laad de auto vol met alles wat met paarden te maken heeft, laad de paarden op de trailer, hijs Cornelie bij me in de auto en dan..................
Laat ik tóch man, kids en camper thuis, scheur alleen naar de wedstrijden, slaap op een extreem krakend veldbedje aan de linkerkant van de trailer, Cornelie aan de andere kant. We zijn hoentjesfris met Zwitsal babydoekjes en Zwitsal heeft ook de wegwerp- washandjes!!! Natuurlijk vergeet ik niet de bananen en de pakjes melk voor de zenuwen, .
En we genieten............toch Cornelie?????

Ik heb vorig jaar 1x mijn man én kids kunnen overhalen om mee te gaan naar een 4daagse wedstrijd mét camper en dat was toch wel extreeeeeeem luxe, Bloos! .

Trollen rollebollen als dollen in de drollen....

Tenfold
Berichten: 1267
Geregistreerd: 04-09-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-04 17:03

Zo te zien heeft Blaze het goed voor elkaar!

Never argue with an idiot, they'll drag you down to their level and beat you with experience!

BlackWych

Berichten: 1971
Geregistreerd: 03-07-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-04 17:12

Als ik Cornelie was, zou ik de camper rijden... Haha!

=^.,.^=

De grootste overwinningen zijn behaald door nog even vol te houden...Remember before you point your finger at someone else to blame, you point at least three fingers at yourself...

Rob_H

Berichten: 4242
Geregistreerd: 14-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-04 17:13

Tenfold schreef:
Zo te zien heeft Blaze het goed voor elkaar!



ik snap niet hoe mensen soms op wedstrijd zijn Huilen


slapen in de trailer,niet kunnen wassen s'morgens,niet je eigen kop koffie zetten als je net wakker bent.

Nee dat is niets voor mij Tong uitsteken Cool

PeterV
Berichten: 2301
Geregistreerd: 07-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-04 17:31

jessiejanes"]
[quote="Blaze schreef:
Trailer en een Chevy Van (ingericht als camper)
2 persoons bed*kookplaat*wasbakje* video* Cool

Kijk goedvetman,zo doe je dat!!! Haha!
[/quote]

Ja okay, maar ik heb geen Chevy Van met een 2 persoons bed & kookplaat & wasbakje & video. Maar ik heb inmiddels wel tent haringen aangeschaft.

Francis

Berichten: 10665
Geregistreerd: 17-11-01
Woonplaats: Zutphen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-04 17:33

Kom Blaze... een beetje cowboy schrikt toch niet terug voor een beetje pionieren!

Ik slaap dus ook in de trailer, samen met een vriendin. We hebben van die kastlampjes op batterijen mee voor verlichting, de waterkoker en een kruik als het echt koud is (op de meeste stallen is wel een stopcontact te vinden). Ik heb zo'n dikke noordpool-legerslaapzak maar neem meestal gewoon m'n eigen dekbed en zo'n groene wolle deken mee (die slaapzak is zo'n mummiemodel en daar wurg ik mezelf in!) Véél laagjes Christina!
Jerrycan water voor tandjes poetsen en gezicht deppen, maar ook veel 'niet schoon toch fris' artikelen zoals deo, vochtige doekjes enz.
Hoe vaker je het doet, hoe handiger je er in wordt. We hebben inmiddels een stuk vloerbedekking mee wat voorin de trailer ligt zodat we niet op de trailervloer hoeven te staan, grote plastic zakken om het schone zaagsel uit de trailer in te bewaren zodat dat er weer in kan voor de terugweg. Luchtverfrisser voor als m'n vriendin's ruin op de trailer heeft staan piesen, 12V. koelbox in de auto... We redden ons best op een wedstrijd!! En omdat we in de trailer slapen hoeven we nooit kampeerkosten te betalen, dus dat scheelt ook weer centjes! Pling

"Als je stopt met behandelen en deze klacht komt terug, dan heb je dús de oorzaak niet weggenomen. ~ Francis

Rob_H

Berichten: 4242
Geregistreerd: 14-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-04 17:48

Francis schreef:
Kom Blaze... een beetje cowboy schrikt toch niet terug voor een beetje pionieren!

Ik slaap dus ook in de trailer, samen met een vriendin. We hebben van die kastlampjes op batterijen mee voor verlichting, de waterkoker en een kruik als het echt koud is (op de meeste stallen is wel een stopcontact te vinden). Ik heb zo'n dikke noordpool-legerslaapzak maar neem meestal gewoon m'n eigen dekbed en zo'n groene wolle deken mee (die slaapzak is zo'n mummiemodel en daar wurg ik mezelf in!) Véél laagjes Christina!
Jerrycan water voor tandjes poetsen en gezicht deppen, maar ook veel 'niet schoon toch fris' artikelen zoals deo, vochtige doekjes enz.
Hoe vaker je het doet, hoe handiger je er in wordt. We hebben inmiddels een stuk vloerbedekking mee wat voorin de trailer ligt zodat we niet op de trailervloer hoeven te staan, grote plastic zakken om het schone zaagsel uit de trailer in te bewaren zodat dat er weer in kan voor de terugweg. Luchtverfrisser voor als m'n vriendin's ruin op de trailer heeft staan piesen, 12V. koelbox in de auto... We redden ons best op een wedstrijd!! En omdat we in de trailer slapen hoeven we nooit kampeerkosten te betalen, dus dat scheelt ook weer centjes! Pling



Tja denk niet dat wedstrijdrijden iets te maken heeft met het cowboy gevoel Tong uitsteken Cool

Ja ik red me ook wel op wedstrijd,zie soms de meest luxe goosenecks of giga vrachtwagens met complete woninen in.dat gaat mijn bankboekje net te buiten.Maar net zoals ik alleen op wedstrijd ging (ga) als mijn paard een stal heeft (meerdaagse wedstrijd) zodat hij lekker kan staan en doen,zo wil ik ook dat beetje luxe wat ik me kan veroorloven.het kampeergeld is vaak erg hoog dat ga ik ook niet betalen dus zet ik mijn bus op de parkeerplaats.heb geen stroom nodig om te kunnen doen wat ik moet doen.
Laatst bijgewerkt door Rob_H op 23-03-04 17:54, in het totaal 1 keer bewerkt

Rob_H

Berichten: 4242
Geregistreerd: 14-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-04 17:50

GoedVetMan"]
[quote="jessiejanes"][quote="Blaze schreef:
Trailer en een Chevy Van (ingericht als camper)
2 persoons bed*kookplaat*wasbakje* video* Cool

Kijk goedvetman,zo doe je dat!!! Haha!
[/quote]

Ja okay, maar ik heb geen Chevy Van met een 2 persoons bed & kookplaat & wasbakje & video. Maar ik heb inmiddels wel tent haringen aangeschaft.
[/quote]


Kom nou goedvetman Tong uitsteken als jij morgen een chevy wil dan ga je hem halen Cool
je trailer moet je toch met iets trekken en een Chevy Van is echt niet duurder dan de gemiddelde jeep waar men mee rijd.

Rob_H

Berichten: 4242
Geregistreerd: 14-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-04 17:59

oja nog een tip voor de mensen die denken dat het allemaal te duur is.

Ik had een VW LT camper (3 persoons) met alles erop en aan in zeer goede staat met trekhaak etc. gekocht voor 6500 gulden(ja dat was nog in het hfl tijdperk Tong uitsteken ) die gebruikte ik alleen voor de wedstrijden.belasting en verzekering was bijna niets voor dat ding.Zag er niet uit zo een groot blauw ding met een wit verhoogd dak maar ikhad voor weinig geld mijn beetje luxe op wedstrijden.Ook op eendaagse shows is een eigen kleedkamer wel lekker Tong uitsteken Cool


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: SemrushBot en 30 bezoekers