verslagje endurance kootwijkerbroek

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
Gracia

Berichten: 2441
Geregistreerd: 15-07-03
Woonplaats: Boskoop

verslagje endurance kootwijkerbroek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-03-04 09:26

21 maart 2004.... mijn eerste endurance wedstrijd... best spannend. de dsag van te voren heb ik alles even gepast (mijn nieuwe hoofdstel!!!!) en natuurlijk moest dat even op de foto. en speciaal voor de foto ook de oranje bandages...

Afbeelding

ik dacht altijd dat je voor een dressuur wedstrijd veel voor moest bereiden. maar voor endurance is dit minstens zo veel. water mee... dekens mee... hooinetten vullen zadel hoofdstel en cap niet vergeten. en natuurlijk voer. met andere woorden er ging vreselijk veel zooi mee maar goed we gingen met een grote veewagen dus plaats zat....

de volgende dag....
nog even snel voer gegeven (zeven uur 's ochtend) p[aard inpakken en inladen maar....

Afbeelding

hier staat gracia in de veewagen. vriend lief moest nog even de stang vastmaken. maar mevrouw moest natuurlijk even klieren. lekker hooi in zijn nek stoppen.....
Afbeelding

en hier zijn we angekomen op het wedstrijd terein. nog even poetsen en op Jorie wachten en dan op naar de voorkeuring....
Afbeelding


Bij de voorkeuring aangekomen waren we ons fototoesten vergeten. beetje jammer. maar Gracia werd helemaal goedgekeurd. haar hartslag was 40. toppie dus!!
omdat ik vrij vroeg aanwezig was ben ik eerder gestart. en wel om 10.28....

Nog even snel een foto voor de start.... mooie reflecterende regenjas aan... beetje jammer dat hij niet oranje was... past eigenlijk niet bij mijn overige outfit maar goed...
Afbeelding

wachten tot ik mag starten... mooi he al dat oranje... ik val wel op...
Afbeelding

en hier ben ik met gestart.....
Afbeelding
Yo Go Girl...... startnummer 59... dat moet geluk brengen toch????

de rit was echt geweldig. heb flink tempo gereden maar was wel bang dat ik boven de 13 km/u uit zou komen. dus ook aardig wat gestapt.
de rit ging lekker gracia was braaf. alleen als ze ingehaald werd door een ander paard werd ze vreselijk druk. mar dat komt ook wel weer goed....

vlak voor de zandvlakte waren we nog even de weg kwijt. paaltje gemist. beetje jammer want ik heb hier ruim tien minuten mee verloren. in de tweede helft maar wat meer doorrijden dus.
de gevreesde zandvlakte was keigaaf. even een lekker gegaloppeerd gracia was super enthousiast... (ik ook).
vlak na de zandvlakte zou de PA komen. het laatste stuk van te voren dus even lekker gestapt en de laatste kilometer gelopen.


vlak voor de Pa... Jorie kwam aan met dekens en water... uiteraard vond gracia de flessen water erg eng. maar ik weet waarom.. ze waren niet oranje ja en dat past natuurlijk niet....???

Afbeelding
maar goed ik werd met een hartslag van 46 goedgekeurd en ik mocht weer verder....

het laatse stuk ging over een soort van hei... het was de hele dag droog geweest tot dat ik daar dus reed. een keiharde bui regen op me kop. maar goed gelukkig had ik mijn cap op en liep gracia lekker door.

bij het bordje 30/35 kreeg ik een beetje de zenuwen had het idee dat ik veel te snel gereden had. heb de laatste drie km gestapt. onderweg kwamen er een stel andere ruiters bij mij rijden. waaronder Moortje van bokt. met hen heb ik het laatste stuk afgelegd.

hier vlak voor de finish....
Afbeelding

en bij de finish aangekomen.. een hartslag van 54.... nu een half uur wachten op de nakeuring.

tijdens het wachten hebben we gracia lekker ingepakt met dekens voor het stijf worden. we hebben geprobeerd om haar te laten eten en drinken. maar mevrouw had geen zin... nog even wat gestapt met haar en toenop na de nakeuring...
waar we uiteraard het fototoesten weer vergeten waren.

maar goed gracia werd helemaal goedgekeurd, al liep ze tijdesn et monsteren in stap wat sukkelig. maar dat maakte haar geweldige tuigpaardendraf weer helemaal goed....

na de nakeuring storte ik in... ik was zo vreselijk moe. nog even wat rondgelopen over het wedstrijd terein... en toen eigenlijk een beetje met jorie en vriendlief stefan besloten dat we beter naar huis konden gaan. de prijsuitrijking zou nog drie uur duren...en het was koud... en gracia kon niet op stal of in een paddock...
dus toen zijn we naar huis gegaan.

Jorie bleef tot de prijsuitrijking.... om half zes werd ik gebeld.... ik was 46e geworden... met een snelheid van 11,111 km per uur. achteraf had ik dus best wat meer door kunnen rijden maar goed dat wten we dus voor de volgende keer. Ik ben echt trots op mezelf en op gracia...
het was voor haar een zware wedstrijd thuis trainnen we voornamelijk op asfalt en in de berm, de hele route was zand en heuvelachtig. en gewoon de eerste wedstrijd gelijk helemaal goed uitrijden!!! geweldig!!

the day after.........
ziet dit er uitgeslapen uit of niet??????
Afbeelding
kreeg jammergenoeg de foto niet gedraaid.....

Afbeelding
en even lekker longeren... en ze liep als een trein... niet stijf ofzo... mooi dus!!!

de wedstrijd was in een woord geweldig!!!! en ik zou zeggen op naar Austerlitz.....

Gracia & Zizora
Een tuigpaard is goud waard!


Symbeami

Berichten: 2662
Geregistreerd: 16-10-03
Woonplaats: Okkenbroek

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-04 09:48

Super leuk verslag!! En die longeerfoto..... geweldig!!
Hoe dat met het tempo van je paard zit dat moet je door ervaring leren.
Een tuigpaard beweegt wat minder economisch, door de knie actie lijken ze wel hard te gaan, maar ze pakken veel minder bodem dan paarden met vlakke gangen.
Maar hartstikke leuk dat het zo goed gegaan is en dat je het leuk gevonden hebt. Gefeliciteerd! Lachen


Ann

Berichten: 13234
Geregistreerd: 28-06-03
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-04 09:50

Leuk verslag en mooie foto's, oranje staat haar erg goed Lachen
Jullie hebben het erg goed gedaan voor een eerste keer OK dan!

Gillian
Mei 1993 - Sept 2016

Rijo
Berichten: 2670
Geregistreerd: 19-12-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-04 09:51

heel leuk verslag.
En je viel wel op hoor helemaal in het Oranje.
Ik vind dat je het goed hebt gedaan zo voor de eerste keer.

Nog gefeliciteerd!

gr

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-04 09:53

Wat een onwijs leuk verslag, en helemaal geweldig die matchende kleurtjes Zelfs je vriend ontkomt niet aan jouw kleurenmania, een oranje petje *LOL*

Leuk dat je het zo naar je zin hebt gehad Lachen Voor herhaling vatbaar?

Gracia

Berichten: 2441
Geregistreerd: 15-07-03
Woonplaats: Boskoop

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-03-04 09:56

het is zeker voor herhaling vatbaar... ja mijn vrien ook in het oranje.. best gaaf he!!!! hij is zo lief hij vind het groomen helemaal geweldig!!! met dank aan Jorie... toen ik terug kwam had hijheel lief een ovouwbare hoevenkrabber voor me gekocht....... zo lief...

Gracia & Zizora
Een tuigpaard is goud waard!

DubbelFun

Berichten: 88475
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-04 09:59

Van VvdD naar WD.

Prinnie

Berichten: 925
Geregistreerd: 10-10-03
Woonplaats: Noord Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-04 10:04

Echt leuk zo'n gekleurd foto verslag.
En goede uitslag voor de eerste keer

I will carry you through the hurricane waters, And I'll remember you in the blue skies [Citizen Cope]

Jurga

Berichten: 18554
Geregistreerd: 06-05-01
Woonplaats: Ede/Lunteren

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-04 10:04

Oh ik word echt jaloers als ik dit zo zie... Wie weet krijg ik nog een keer de mogelijkheid endurance te gaan starten, ik wil het al jaren.

Erg leuke foto's, veel succes de volgende keer!

So tell me where you are / Tell me how you feel / Tell me what you need / Just tell me how you feel / And let it all just rain on me. ~ Kane

Gracia

Berichten: 2441
Geregistreerd: 15-07-03
Woonplaats: Boskoop

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-03-04 10:06

jurga... anders rij je toch een keer mee in de kennismakingsklasse.....

Gracia & Zizora
Een tuigpaard is goud waard!

Chronos

Berichten: 3071
Geregistreerd: 13-05-03
Woonplaats: Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-04 10:10

Super leuk verslag!

...Dreaming with my eye's wide open...

Symbeami

Berichten: 2662
Geregistreerd: 16-10-03
Woonplaats: Okkenbroek

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-04 10:19

Maya schreef:
Zelfs je vriend ontkomt niet aan jouw kleurenmania, een oranje petje *LOL*


Er stond HUP op dat petje Haha!, dat heb ik gezien!

RanouK

Berichten: 3571
Geregistreerd: 30-11-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-04 11:20

Nu alleen nog een oranje zadel Haha!

vicky

Berichten: 3132
Geregistreerd: 19-08-02
Woonplaats: Rijnsburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-04 13:07

Gefeliciteerd ik heb jouw idd niet gezien met die hagelbui reed ik op de zandvlakte!
Hoe kom jij aan het oranje dekje?!
Ik wil van hoofdstel ruilen mijn vriendin heeft een oranje en ik een gele, maar die valt niet zo op bij mijn schimmeltje.
Zie je vast in Austelitz!

http://www.teamcarlee.nl http://www.endurancebythesea.nl Mijn dochter NK kampioen 2018 young riders ! Trots
[color=#FF8000]

Exit13

Berichten: 7748
Geregistreerd: 29-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-04 15:36

Mag je niet meer dan een bepaald aantal kilometers per uur af leggen? Wanneer ben je dan eigenlijk winnaar bij een endurance?

Wel vrolijke foto's!

Alles hat ein Ende nur die Wurst hat zwei!

mazzeltje

Berichten: 4510
Geregistreerd: 12-05-03
Woonplaats: Leersum; Latoy in Amerongen, Jip aan het Leersumse Veld en Door in de opfok in Doornspijk!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-04 17:50

Leuk verslag Gracia!!

Officieel veterinair homeopaat, http://www.dierenhomeopaat.com
Jip is klasse 4, CEI** en heeft 2477,7 km op de teller!!! Latoy geniet van haar pensioen (na 1148,5 goedgekeurde wedstrijdkilometers!!!)

Jorie

Berichten: 3093
Geregistreerd: 07-08-03
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-04 23:05

Symbeami schreef:

Een tuigpaard beweegt wat minder economisch, door de knie actie lijken ze wel hard te gaan, maar ze pakken veel minder bodem dan paarden met vlakke gangen.


Dit moet ik toch wel tegenspreken. Je hebt wel gelijk maar in Gracia's geval gaat ze ook erg hard!! Ik heb natuurlijk 2 keer met haar gereden en het tempo van Gracia ligt hoog!! hele ruime passen naar voor, ook wel omhoog maar toch vooral naar voor. Met mijn grotere paard (KWPN) kon ik haar nauwelijks bijhouden. Waar Gracia 1 pas maakt moest Lady er 2 maken. Dus in een hele wedstrijd zal Gracia minder passen hoeven maken in vergelijking met de mijne. Dus toch wel economisch.

Heel leuk verslag!!!! OK dan! Aleen even oefenen met de waterflessen en zorgen dat ze wil drinken en dan is er niks aan het handje!!!

Ben heel benieuwd hoe Austerlitz voor je gaat verlopen!!!

Galja

Berichten: 993
Geregistreerd: 01-07-02
Woonplaats: 't Krabbegat

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-04 00:57

Heel Gaaf verslag! Cool
Ik zit me al te verheugen op Austerlitz dat wordt mijn eerste wedstrijd dit seizoen. OK dan! Haha!
Ik moet ook zeggen dat ik je setje geweldig vind! Ik hou niet zo van oranje maar het staat je paardje errug goed! Ik heb ook zo'n hoofdstel besteld duurt alleen nog een paar weken eer hij er is. Frusty
Ik heb een fel blauwe met fel roze contrastbandjes besteld, lekker fel dus *LOL*
Maar mn flexiridebeugels zijn onderweg dus die ken ik uit gaan proberen 4 april.

**Life is what happends to you while you're busy making other plans...**.
Want je kunt niets zeker weten en alles gaat voorbij, maar ik geloof, ik geloof, ik geloof, ik geloof, ik geloof in jou en mij Lovers

Jorie

Berichten: 3093
Geregistreerd: 07-08-03
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-04 07:05

hahaha, KEN jij die uitproberen??? lekkur Rotturdams!!

Ben benieuwd naar dat rose want daar heb ik niemand nog mee gezien!!

Ik ga klasse 2 starten maar ik hoop je nog wel te zien dus ik ga op het rose letten!!! (ik ben in het paars, ook hoofdstel....)

Eindstand:1881 goedgekeurde kilometers!!!

Jurga

Berichten: 18554
Geregistreerd: 06-05-01
Woonplaats: Ede/Lunteren

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-04 10:06

Ik kan inderdaad eens kennismakingsklasse starten, maar nog steeds moet ik de mogelijkheden hebben die er (nog) niet zijn. Wie weet later een keer Lachen (samen met mijn vriend!).

So tell me where you are / Tell me how you feel / Tell me what you need / Just tell me how you feel / And let it all just rain on me. ~ Kane

Karin

Berichten: 65335
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-04 14:08

Leuk dat het je zo goed bevallen is! Staat Gracia goed trouwens, dat oranje! Cool

Enne... dan zien we elkaar wel in Austerlitz! Lachen

.
If you want to go fast, go alone. If you want to go far, go together. <African proverb>

Galja

Berichten: 993
Geregistreerd: 01-07-02
Woonplaats: 't Krabbegat

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-04 00:37

Jorie schreef:
hahaha, KEN jij die uitproberen??? lekkur Rotturdams!!

Ben benieuwd naar dat rose want daar heb ik niemand nog mee gezien!!

Ik ga klasse 2 starten maar ik hoop je nog wel te zien dus ik ga op het rose letten!!! (ik ben in het paars, ook hoofdstel....)


Tuurlijk lekkuhr Rottedams Pling
Sorry hoor, tis gewoon een gewoonte van me en dat heb ik pas door als ik het later terug lees Bloos

Maar wees nog maar even benieuwt want vollopig is mn hoofdstel er niet Ik heb Carla (van equeatrian nomads) gemaild en ze zei dat het hoofdstel uit Amerika moest komen ( tja wist ik veel...) en dat het nog wel een paar weekjes KEN duren, dus helaas geen blauw/roze op Austerlitz.....
Mij herken je makkelijk, heb volgens mij het kleinte pony(tje) ( 1,43m) maar met de grootste mond haha

**Life is what happends to you while you're busy making other plans...**.
Want je kunt niets zeker weten en alles gaat voorbij, maar ik geloof, ik geloof, ik geloof, ik geloof, ik geloof in jou en mij Lovers

Westernfreak

Berichten: 5495
Geregistreerd: 06-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-04 01:18

Leuke foto's Gracia! En natuurlijk een prima prestatie! Bovendien is 11,11 km / uur ook niet langzaam Knipoog
Ik zie je vast nog wel een keer bij een wedstrijd.

"The world is best viewed through the ears of a trotter"

vicky

Berichten: 3132
Geregistreerd: 19-08-02
Woonplaats: Rijnsburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-04 14:13

Galja schreef:
[quoteIk heb Carla (van equeatrian nomads) gemaild
[/quote]

Verward doet nisette het zelf niet meer

http://www.teamcarlee.nl http://www.endurancebythesea.nl Mijn dochter NK kampioen 2018 young riders ! Trots
[color=#FF8000]

Jorie

Berichten: 3093
Geregistreerd: 07-08-03
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-04 21:36

Nisette heeft een nekhernia en is druk bezig met studie Frans.

Eindstand:1881 goedgekeurde kilometers!!!


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Googlebot en 1 bezoeker