Hulp bij aanschaf trailer

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
pokoloco

Berichten: 162
Geregistreerd: 10-02-04
Woonplaats: Twente

Hulp bij aanschaf trailer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-03-04 17:43

Ik heb een tweedehandstrailer op het oog. Voordat ik deze aanschaf zou ik het een en ander willen weten. Wie kan mijn vragen beantwoorden of weet een service nummer dat ik kan bellen die antwoord op mijn vragen hebben?

Wanneer mag je een trailer trekken met een B-rijbewijs?

Wanneer krijgt een trailer een eigen kenteken?

Kun je een trailer laten keuren en wat kost dat?

Waar moet je op letten bij aanschaf?

Welke papieren moet je bij je hebben als je met een trailer de weg op gaat?

Vinka
Berichten: 1177
Geregistreerd: 29-01-03
Woonplaats: Hattem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-04 18:07

Je mag alleen als je auto zwaar genoeg is een trailer trekken op een B-rijbewijs. Het is echter wel erg verstandig je E te halen want als er wel wat gebeurd wordt dat een behoorlijke discussie.
Alle aanhangers boven de 750 kg krijgen een eigen kenteken dus een trailer krijgt deze altijd. Hij hoort hem zelfs al te hebben!!
Let goed op de bodem, is deze bijvoorbeeld ergens rot? Ligt er een zeil op de bodem dan moet je extra voorzichtig zijn omdat hier urine onder kan gaan zitten. Natuurlijk de algehele staat van dat ding.
Bij de trailer horen papieren te zitten dus deze moet je krijgen van de vorige eigenaar, inclusief dus het nieuwe nummerbord.

casanova

Berichten: 10939
Geregistreerd: 04-11-03
Woonplaats: maassluis

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-04 18:07

over het algemeen kan je nooit een tweepaardstrailer alleen met je b-rijbewijs rijden omdat de auto/jeep die hem trekt vrijwel zwaarder zal zijn dan 1500 kilo(en de trailer is 2000 kilo).

een trailer krijgt een kenteken als die aangevraagd is,dat kan zijn geweest voor 1 sept. vorig jaar.nu moet je een trailer eerst keuren voor je er een kenteken bij krijgt.(keuringskosten zijn ongeveer 200 euro)

op letten bij aanschaf: rotte of zachte stukken in het hout en vooral de BODEM(schroevendraaier meenemen),de laadklepscharnieren en hout,
de polyesterkap op scheuren,de remmen en bedrading voor de verlichting,de assen en veringen op scheuren.

de banden,koppeling en de verlichting zelf kan je altijd zelf doen.

wat je bij je moet hebben als je de weg op gaat:eigen rijbewijs,kentekenpapieren auto,verzekeringspapieren auto,kentekenpapieren trailer en het bijbehorende kenteken op de trailer.

BlueStar

Berichten: 2341
Geregistreerd: 27-08-03
Woonplaats: FR

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-04 10:28

Waar je ook op moet letten is of de trailer nog recht is.
Ga er achter staan en kijk of de wanden nog recht staan en niet (licht) naar één kant staan.

pokoloco

Berichten: 162
Geregistreerd: 10-02-04
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-03-04 10:41

Bedankt voor jullie reacties. Ik heb een 1-paards trailer op het oog waar mijn pony van 1.30 makkelijk in past. Ik weet niet wat de trailer weegt maar toen ik aan de verkoper vroeg naar een eigen kenteken vertelde zij dat dit niet hoeft omdat de trailer te licht is.

De ANWB rechtshulp vertelde mij dat de trailer met inhoud niet meer mag wegen dan 750 kg anders moet hij een eigen kenteken hebben, maar ik had het idee dat ze niet zo goed wisten waarover ze praten.