Quarter Mile race

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
Henriette
Berichten: 725
Geregistreerd: 30-01-02
Woonplaats: Haarlem

Quarter Mile race

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-03-04 08:25

Van de site van de NQHA:

Quarter Mile Race

We zijn door de renbaan Duindigt uitgenodigd om op 23 mei a.s. daar een quarter mile race voor Quarter Horses te organiseren.

Er wordt ons de mogelijkheid geboden om van tevoren op een zaterdagmiddag daar te trainen eventueel onder begeleiding van een ervaren renpaardtrainer. We hopen toch dat we met tenminste 8 paarden aan de start kunnen komen. Heb je het lef en je paard de conditie meldt je dan aan.
E.e.a. vindt plaats in het kader van de promotie van ons ras. De race is dan ook een demonstratie race.

Bovendien zal die dag het jeugdteam van de NQHA tussen de koersen demonstraties verzorgen met quarterhorses.
Ook zal er een stand worden ingericht en een "knuffelbox".

Heb je belangstelling om mee te doen aan deze quarter mile race kan je je inschrijven bij het secretariaat, tel. 071-3415081 of via e-mail: info@nqha.nl

Dat vind ik wel grappig!


Mac

Berichten: 11649
Geregistreerd: 09-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-04 08:41

Wat een geweldig initiatief! Eens kijken of de Quarters in NL het ook in zich hebben! Vanuit mijn achtergrond even een vraagje: mogen Paints ook meedoen?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-04 09:15

Leuk zeg OK dan! ,
jammer dat ik niet mee mag doen met mijn Paint...

Himyar

Berichten: 4526
Geregistreerd: 14-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-04 09:25

Mac schreef:
Wat een geweldig initiatief! Eens kijken of de Quarters in NL het ook in zich hebben!


Al die reiners en pleasure paarden zijn daar niet meer zo op geselecteerd, echter de meeste van hun voorouders wel, dus je weet maar nooit wat een speed er nog in zit Knipoog.

dirkje
Berichten: 712
Geregistreerd: 21-05-03
Woonplaats: friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-04 09:26

goh,wat een leuk idee,jammer dat ik nog niet kan ryden op myn 2-jarige.als het lukt komen we zeker kyken.hou je ons op de hoogte?


pacster

Berichten: 709
Geregistreerd: 24-04-03
Woonplaats: ruurlo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-04 09:27

dat lijkt me geweldig mooi om te zien.. jammer dat ik een NRPS heb.. ander had ik zekers mee gedaan.. Haha!

euhm.. Scheve mond

Asciugamano
Berichten: 5849
Geregistreerd: 19-12-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-04 09:30

Nee, het is alleen voor quarters. Ik had wel mee willen doen! Wij hebben ook wel een quarter,stamt zelfs nog af van Man of War!( 10 generaties terug ofzo, haha!) alleen mag het niet van m'n vriendin! ( }> Is zielig voor dat arme beestje als ze zo hard moet lopen, haha! ~~}>)


Malabarista

Berichten: 1799
Geregistreerd: 13-03-03
Woonplaats: El Paso

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-04 09:41

Als mijn paard een paar jaar jonger was geweest had ik zeker meegedaan.....ze is nu uit training en in 2 maanden lukt het niet. Hmmmzzz. Ze doen het volgend jaar niet over zeker? Haha!

DubbelFun

Berichten: 88483
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-04 09:47

Dit zou echt iets voor Sugar zijn, mag ze eindelijk eens zo hard als ze altijd vind dat ze kan Haha! . Ik vrees alleen dat één trainingsmiddag niet voldoende is om een stelletje ongetrainde jockeys met 'losgeslagen' paarden samen een race te laten lopen.
Verder heb ik nog een aantal vragen:
-wordt er gestart vanuit de starbox (de meesten zullen dat niet leuk vinden)
-wat voor zadel gaat erop, waarbij ik persoonlijk liever veiliger in mijn OF zit dan op een racezadeltje Haha!

Ik vind het een leuk initiatief, maar ik twijfel of mensen hier hun paard aan willen wagen.

PeppySan

Berichten: 3088
Geregistreerd: 19-11-02
Woonplaats: Gieterveen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-04 10:05

Ik zou het heel leuk vinden om mee te doen, al is het maar om te kunnen zeggen dat ik een keer op een "echt" renpaard op de baan gereden heb!
Maar ik heb dezelfde vragen en twijfels als sugarmiss.
en wanneer is die training dan? Als ik daarvoor appart nog een keer naar duindigt moet wordt het wel erg lang in de trailer openneer.

Het lijkt me wel GAAF!!!

De kracht van de inspanning, zit in de ontspanning!

Cheveyo

Berichten: 17591
Geregistreerd: 03-07-03
Woonplaats: aan het eind van de regenboog!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-04 10:13

Kunnen jullie niet ergens oefenen in het bos ofzo, gewoon bij jullie in de buurt en dan de generale repetitie op de proefdag op Duindigt.

On the 7th day God created horses, on the 8th he painted the good ones
by Warriorgirl Graphics • Fotografie Feather's Ranch • Onze stal
[WN-ITP] ♥ Bombarie's 2e Halterles ♥

Steaming

Berichten: 1109
Geregistreerd: 01-02-03
Woonplaats: Boelenslaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-04 10:23

En er moet natuurlijk ook gewed kunnen worden, goeie tips 'pben' niet hier op het forum natuurlijk. Haha!

vrolijk
Berichten: 1822
Geregistreerd: 17-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-04 11:01

harstikke leuk !!

maar doe daar zelf maar niet aan mee *LOL*
en ik heb trouwends een paint dus dan kan het al niet Haha!

sweet : misschien wat voor jou Tong uitsteken

maar ik wil wel graag kijken

Sprite

Berichten: 608
Geregistreerd: 03-07-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-04 11:28

goh wat leuk! ik hoop dat ik kan komen kijken!

nadeel voor degene die meedoen is wel dat ze van te voren weinig trainingsmogelijkheden hebben, 1 middagje trainen is niet veel. maar ik vind het een erg leuk initiatief en je moet toch ergens beginnen.

*****

cornelie

Berichten: 9349
Geregistreerd: 11-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-04 11:52

O wat jammer dat ik geen qh heb. Ik train regelmatig met pride op snelheid dus dit zou zeker iets voor hem zijn. Veel plezier en succes in elk geval voor degenen die meedoen.

Vera

Berichten: 12175
Geregistreerd: 10-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-04 12:07

Ja jammer dat Digger nog te jong is, anders had ik best even willen racen over Duindigt!
Ik heb het 1x gedaan op een volbloed (jaaaren geleden Haha! ) tijdens een trainingsrondje. Dat gaat zo knoerthard!!! Echt gaaf. Tong uitsteken

Let horses whisper in your ear and breathe on your heart

Adrienne

Berichten: 1535
Geregistreerd: 10-04-01
Woonplaats: Geldrop

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-04 12:09

Erg leuk, eindelijk komt het er van.
Maar heel jammer is het voor onze Raci Bulli te laat. Die zou ook nog eens echt een kans gemaakt hebben te winnen. Ze is namelijk voor de quartermile race gefokt. Ze is de kleindochter van Special Effort een tripple crown winnaar.

Maar helaas ze heeft een zware peesblessuren die niet meer geneest, dus meer dan weide paard zal ze niet meer worden Huilen

Himyar

Berichten: 4526
Geregistreerd: 14-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-04 12:20

Ik heb de N.D.R. een e-mail gestuurd over het hoe en wat.
Hopelijk kunnen zij meer info verschaffen.

DubbelFun

Berichten: 88483
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-04 13:11

Cheveyo schreef:
Kunnen jullie niet ergens oefenen in het bos ofzo, gewoon bij jullie in de buurt en dan de generale repetitie op de proefdag op Duindigt.

Op snelheid hoef ik niet te oefenen, dat zit wel goed Haha!
Het is meer het feit dat 8 paarden ineens niet meer zo cool in de kop blijven als ze ineens uit hun dak mogen gaan en dan laat ik het lichamelijke gedeelte nog maar even buiten beschouwing.
Overigens heb ik hier op loopafstand 2 drafbanen liggen Knipoog

Himyar

Berichten: 4526
Geregistreerd: 14-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-04 13:26

Ik heb op de Yahoogroup Volbloedpaarden de vraag gesteld wat men van dit initiatief vindt en daarop kreeg ik o.a. de volgende reactie:

Ik hoop alleen dat men er op toeziet dat de paarden goed hierop worden
voorbereid want je hebt niets aan verzuring/melkzuurvergiftiging.

En verder hoop ik dat ze de baan (omdat het toch maar 400 meter is, dus
zonder bocht) zoveel mogelijk naar rechts op de grasbaan uitzetten, zodat
de linker (binnen)kant van de baan gespaard blijft.

Mits de voorbereiding en begeleiding goed is, zie ik het als een leuke
manier om enerzijds de rensport te promoten (en meer belangstelling ervoor te kweken), en anderzijds een leuke mogelijkheid voor de NQHA om hun doelstellingen nog meer naar de Amerikaanse kant toe te trekken, en ook hun sport aan het publiek te demonstreren.

En vervolgens nog:
Er is een spreekwoord dat zegt: "it's the pace that kills the horse",
oftewel de snelheid (die bij sprints nu eenmaal hoger ligt dan bij lange
afstanden) is schadelijker dan de tijdsduur.
Zeker als je een paard niet goed op zijn taak voorbereid, kan zo'n sprint
schadelijker zijn dan een endurance wedstrijd.

Bezint eer ge begint, zoals zo vaak. Mocht je het willen doen dan heeft het
zeker zin om dit samen met een (ervaren) trainer te bespreken.

Renbaan Duindigt kan je uitsluitsel geven maar ik ga er van uit dat
startboxen niet worden gebruikt. Niet alleen de paarden zijn onervaren,
maar hun ruiters ook.... Lachen
Laatst bijgewerkt door Himyar op 23-03-04 13:55, in het totaal 2 keer bewerkt

BlackWych

Berichten: 1971
Geregistreerd: 03-07-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-04 13:35

Heel leuk initiatief, maar ben het wel eens met het punt over begeleiding. Ik weet wel een QH die dat zou kunnen, maar ik ben bang dat daar dan geen HO meer op zit... en daarbij, die wil echt niet op de trailer en ze is buiten mijn bereik geraakt...

=^.,.^=

De grootste overwinningen zijn behaald door nog even vol te houden...Remember before you point your finger at someone else to blame, you point at least three fingers at yourself...

Malabarista

Berichten: 1799
Geregistreerd: 13-03-03
Woonplaats: El Paso

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-04 14:41

Haha rijden ze dadelijk met zijn achten 4000 m in plaats van 400 m! Ik zie het al voor me. Clown

Yessy

Berichten: 23013
Geregistreerd: 16-02-03
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-04 16:04

haha als dolly nou niet zwanger zou zijn Haha! op het strand liep ze een haflinger met het grootste gemak er uit, 3 sec en we waren 20 meter verder ofzo Tong uitsteken maarja je weet het nooit, misschien was het een slome haf Knipoog

Henriette
Berichten: 725
Geregistreerd: 30-01-02
Woonplaats: Haarlem

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-03-04 16:29

Ik was eigenlijk op zoek naar info over het NK Quarters, maar kwam dit tegen.

Dus ik heb niet meer informatie dan die ik neergezet heb.

Ik vind het een leuk iniatief, maar heb ook zo m'n bedenkingen over het effect dat het zal hebben "tussen de oortjes".
En fysiek, dat moet je trainen...

cornelie

Berichten: 9349
Geregistreerd: 11-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-04 17:13

Ik heb ook altijd minimaal een warmlooptijd van 30 min ( meestal 45) voordat ik inderdaad voluit ga en daarin ook steeds harder probeer te gaan. Als je paard voldoende warm is gedraaid en getraind is is het geen probleem. Als je een koude start doet kan er idd van alles fout gaan, maar ik neem aan dat iedereen zelf ook wel zo wijs is.


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Trendiction en 3 bezoekers